WIEN!!!

Knödel

Tiedän että Itävalta on loistava maa ja että Wien on kaunis kaupunki. Olen kuitenkin lähdössä opiskelemaan sinne puoleksi vuodeksi ja kuulisin mielelläni kokemuksia jos joku on opiskellut/ollut töissä Wienissä pidemmän aikaa. Sopeutuuko hyvin? Saako paikallisiin hyvin kontaktia? Onko jotakin mitä pitäisi ottaa huomioon lähtiessä tai paikan päällä?

4

1559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkalaukkuelämää

Hei! Minäkin haluaisin tietoa Wienistä. Olen suunnitellut kaupunkilomaa itsenäisyyspäivän aikaan. Millaista Wienissä on silloin? Kuka tietäis?

• Minja

Juuri eilen olin viettämässä iltaa parin itävaltalaisen kanssa ja ovat kyllä erittäin ihania ihmisiä!
      Ulkomaille veri vetää itselläkin ja Itävaltaan voisin harkita muuttavani.

• ihanan ystävällisiä
    • kävijä

Wien on todellakin jotain ihan muuta mihin suomipoika kotikonnuillaan on päässyt tottumaan. Itse asuin muutaman kuukauden ihan lähimaastossa ja sain jonkinlaisen tuntuman tuohon paikkaan.

Wieniläiset ovat ylpeitä historiastaan, mikä on aivan oikein. Se näkyy heidän käytöksestään ja asenteistaankin. Wieniläinen palvelualan ammattilainen tuntee usein etiketit ja on useimmiten kohtelias.

Läheisempää kontaktia wieniläinen, ja itävaltalainen yleensäkin välttää. Ei kannata mennä henkilökohtaisuuksiin välttämättä vielä viidennelläkään tapaamiskerralla. He haluavat antaa ulospäin itsestään miellyttävän ja mukavan kuvan, mutta eivät todellakaan ole valmiita päästämään, ainakaan ulkomaalaisia, ihan lähipiiriinsä. Tähän on toki poikkeuksia, ja monesti he ovatkin sitten olleet itse vastaavassa asemassa aikaisemmin (vieraana toisessa maassa).

Vaikka itsekin tapasin paljon alkuperäisiä itävaltalaisia koulussa, pubeissa jne. Parhaiten tutustuin lopulta muihin ulkomaalaisiin.

Toivottavasti tämä ei antanut itävaltalaisista kovin sulkeutunutta kuvaa, mutta olivatpa nämäkin kokemuksia heistä.

Toivotan onnea ja menestystä Itävallan ajallesi. Se on hieno maa, mitä tulee paikkoihin ja kulttuuriin, toivottavasti saat sieltä myös elinikäisiä ystäviä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3305
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2498
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2376
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1923
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82