Corolla 1,8 kulutus moottoritiellä nopeudella 120 km/h on 5,2 l/100 km

Anonyymi

Olen nyt ajanut monta kertaa tämän kesän aikan uudella Corollalla moottoritien Helsinki-Lusi välin. Kulutus on ollut sekä auton mittarin että tankkausten perusteella laskien 5,2 l/100 km. Perille päästyäni Itä-Suomeen Lusin jälkeiset alemmat nopeusrajoitukset ovat pudottaneet kulutuksen koko matkalta 4,5 I/100 km.
Kulutus on uskomattoman pieni. Kaksi henkilöa kyydissä ja auto täynnä matkatavaraa.

Tässä oikeat lukemat Corolla hybrid 1,8 kulutuksesta.Täällä esiintyy toisessa ketjussa täysin virheellistä tietoa uuden Corollan kulutuksesta.

74

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tämän kommentin kulutusta ei ollut virallisesti mitattu oli vain koeajajan arvioita ja arviot jää omaan arvoonsa..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämän kommentin kulutusta ei ollut virallisesti mitattu oli vain koeajajan arvioita ja arviot jää omaan arvoonsa..

        Niin, samalla lailla kuten minunkin oksennukseni jäävät täällä omaan arvoonsa.


    • Anonyymi

      Turha esitellä jonkin yksittäisen kesämatkan kulutuksia. Bensaturbolla pääsee samaan.

      • Anonyymi

        Kun ei näköjään pääse. Kaikkein pienin koeajotulos bensaturbolle löytyy 6,2 I/100 km. WLTP-pääsöjen mittautavan mukaan kulutukset ja päästöt pikkuturboille ovat korkeat.

        Seuraavassa taulukossa kerrotaan WLTP-syklin suurimmat voittajat ja häviäjät moottori- ja voimalinjatekniikoissa:

        https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia

        "Pienet, ahdetut moottorit pärjäävät epärealistisessa NEDC-testisyklissä upeasti, mutta käytännössä niiden kulutus- ja päästölukemat ovat arkiajossa entistäkin kauempana ilmoitetuista."

        https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/iskutilavuudet-kasvavat-taas-volkswagen/

        https://www.is.fi/autot/art-2000001931076.html


      • Anonyymi

        Niin ne on hybridinkin arvot paperilla hyvät mutta vähänkin vauhdikkaampi matka -ajo lyttää nuo paperiavot täysin..eli bensaa palaa reilummin ...


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Aika lailla samoihin lukemiin pääsee myös paljon tehokkaammalla 2.0 hybridillä. Itsellä on farkku ollut ajossa nyt noin 2000km ja omassa lähinnä maantiepainotteisessa ajossa kulutus on ollut omien mittausten mukaan nätillä ajolla 4.4 l/100km ja 5.0 l/100km kun vedetty kärryä ja kovemmilla kiihdytyksillä. Aika lailla samoja lukemia myös ajotietokone näyttänyt. Ihan kauhean paljoa päälle viittä ei mene millään muuta kuin pelkällä motariajolla ja teinimäisellä revittelyllä, mitä kukaan täyspäinen ei normaalisti tee.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kuinka niin menneen maailman. Niitä myytiin 1650 autoa heinäkuussa Suomessa ja kakkosena olevaa savustuspönttöä vain 900 autoa.

        Ei näytä menneen maailman autolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka niin menneen maailman. Niitä myytiin 1650 autoa heinäkuussa Suomessa ja kakkosena olevaa savustuspönttöä vain 900 autoa.

        Ei näytä menneen maailman autolta.

        Hybridit ovat mennyttä maailmaa. Toyota on ilmoittanut satsaavansa kaikki panokset sähköautoihin ja hybridien kehitys on lopetettu.

        https://edition.cnn.com/2019/06/07/business/toyota-electric-cars/index.html


      • Anonyymi


    • Anonyymi

      Jos ajat tojomiehen tyyliin kihnuttanalla ainoana tavoitteena säästää bensaa koska hypridi, niin ehkä joo. Jos ajat normaalisti liikenne virran mukana ja kiihdyttelet, ohittelet, niin ei todellakaan onnistu. Toisaalta Toyotalla kiihdyttely ja ohittelu on aika vaikeaa.

      • Anonyymi

        En kyllä lähtisi 1.8 tuhnuhypriitillä pitkästä rekasta ohi kuin kilometrin suoralla.


    • Anonyymi

      Minusta itselataava hybridi on kuin omakotitalon lämmitysjärjestelmän ilmalämpöpumppu.
      Harva enää rakentaa taloa ilman lämpöenergian takaisinottosysteemiä.

      Hybridi otta vastaavasti talteen liike-energiaa, joka kuluisi muuten hukkaan.

      Näin asia pähkinänkuoressa.

      • Anonyymi

        Toivottavasti kestävät kauemmin, 6 vuotiaana meni Mitsu vaihtoon.


    • Anonyymi

      On se varmasti ihanaa ajaa meluisalla ja paskalla autolla kun sillä säästää jopa muutaman euron per reissu ja siitä ilosta on maksanut paljon rajaa ennekkoon??
      Idioottien hommaa jos haluaa valita auton joka ruostuu ja on kaiken kaikkiaan epämukava ja meluisa.
      Mutta Terolle on pakkomielle perustella surkea valinta ja peittää sen tuoma häpeä.

    • Anonyymi

      Mun 2l tehokas bensaturbollakin pääsee 120 tasaisella vauhdilla alle 5 litran kulutuksiin, mutta mitä sitten? Haluan nauttia auton mukavuudesta ja suorituskyvystä ja saatan repäistä muuutamat reipaat ohitukset ja silloin kulutus nousee 6-7 litraan, mutta mitäpä tuollaisella on rahallisesti merkitystä, tai jos on niin silloin on syytä siirtyä halvempaan kalustoon tai kokonaan julkisiin palveluihin.

      • Anonyymi

        Päästöt päästöt ja päästöt ... ei unohdeta luonnon suojelua !


    • Anonyymi

      Hauskaa, Toyotahörhölle on jäänyt enää kulutus millä voi perustella ja kehuskella. Et kuitenkaan anna painoa luotettavuudelle ja mukavuudelle mitä muut autot tuovat.

      • Anonyymi

        Kaiiki maailman kansalaiset tietävät, että Toyota on maailman luotettavin auto.


    • Anonyymi

      Hybridiautoista ei tule klassikkoja. 40-50 vuoden päästä emme näe liikenteessä yhtään Toyota hybridiä.

      • Anonyymi

        Toyota teki 20 v sitten ensimmäisen sähköautonsa, ans kattoo ny nähdäänkö niitä vielä parinkymmenen vuoden päästä.


    • Anonyymi
      • Tällaiset jututhan ne ovat minulle pahinta myrkkyä. Ensi yönä ei taas nukuta, saattepa nähdä.


    • Anonyymi

      vieläkö VW autot vie 9 litraa satasella?

    • Anonyymi

      Menkääs nyt Tojofanit sinne Tojoliikkeeseen potkimaan uuden Corollan renkaita, kiimanne on jo niin kova, että kohta tulee taas housuihin. .

      • Anonyymi

        Ottaako noin tiukasti? Kateudella et pitkälle pääse tässä elämässä. Mene itse potkimaan kiviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaako noin tiukasti? Kateudella et pitkälle pääse tässä elämässä. Mene itse potkimaan kiviä.

        Muista kertoa taas Tojomyyjälle, miten hyvä se vanha Tojosi onkaan, katsastuksesta aina ekalla läpi jne. Myyjä niin ilahtuu noista pappojen jutuista.


    • Anonyymi

      Minulla 0n -2000 1.6 avensis ja matka-ajossa menee edelleen vain 5.6l/100
      Että eipä tuo tekniikka nyt kovin paljon ole kehittynyt.

      • Anonyymi

        Tai tuo 5.6l oli itseasiassa keskikulutus..
        Koneessa ei ole ollut mitään vikaa 19vuoden aikana ja koppaan on ollut lähinnä perus jarru remonttia ja kulutusosien vaihtoa..


      • Anonyymi

        Avensis ei ole hybridi ja se on poistunut markkinoilta. Kulutus on Avensiksessakin pieni sillä onhan se Toyota.


      • Anonyymi

        Meillä -12 mallin 1.8 ave ja 7 litran pinnassa keskikulutus


      • Anonyymi

        Avensis oli minullakin 2005 1.6l bensa. BT siinä taisi olla 60l ja nykyisessä Hybridissä 45l. Range/toimintasäde/kantama on ollut suurin piirtein sama noin 750-850km täydellä tankilla. Bensakulut aleni noin 23e/tankkaus. Käyttövero putosi 50%/vuosi.


      • Anonyymi

        No siinä saa silti ajella muutamasatatuhatta km että väliraha on kuitattu


    • Anonyymi

      Keskikulutus uusilla ja huonoilla kesärenkailla sekä ilmastointi päällä, on ollut 3,7 l/100 km. Tämä on faktaa.

      Kone 1.8 hybrid ja sedan malli.

      • Anonyymi

        Tuollainen kulutus tarkoittaa noin kuutta euroa per 100 kilsaa. Kaasuautolla sama matka maksaa alle kolme euroa ja sähköllä noin kaksi euroa.
        Lisäksi tojoa joutruu huoltamaan tuplasti eurooppalaisiin nähden. Ei ole ilmaista sekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen kulutus tarkoittaa noin kuutta euroa per 100 kilsaa. Kaasuautolla sama matka maksaa alle kolme euroa ja sähköllä noin kaksi euroa.
        Lisäksi tojoa joutruu huoltamaan tuplasti eurooppalaisiin nähden. Ei ole ilmaista sekään.

        ...mutta korjaamaan ei joudu koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...mutta korjaamaan ei joudu koskaan.

        Ja kun faktat tulee silmille vedetään viimeinen oljenkorsi ja keksitään uhkia.
        Voi sinua ruoteisen ja meluisan Toyotan puolustajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen kulutus tarkoittaa noin kuutta euroa per 100 kilsaa. Kaasuautolla sama matka maksaa alle kolme euroa ja sähköllä noin kaksi euroa.
        Lisäksi tojoa joutruu huoltamaan tuplasti eurooppalaisiin nähden. Ei ole ilmaista sekään.

        Jos pidät autoa pitempään niin silloin toyo ottaa huoltohinnoissa eron kiinni.
        Ei jakohihna eikä automaattiin öljyn vaihtoja yms


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pidät autoa pitempään niin silloin toyo ottaa huoltohinnoissa eron kiinni.
        Ei jakohihna eikä automaattiin öljyn vaihtoja yms

        Nykyisin jakohihnan vaihto on Volkswageneissa niillä kilometreillä joissa 2/3 Toyotista on poistunut liikenteestä. Jos 210000km:n välein tehtävää, 400€:n arvoista jokohihnan vaihtoa pitää rasitteena, on kyllä päässä vikaa.
        Öljyä siellä Toyotan power-splitterissäkin on ja sen vaihto on yhtä tarpeellista kuin kuivakytkimin varustetussa dsg:ssä eli ei ole edes huoltokohde.
        DSG:n öljynvaihto 60tkm:n välein on vain järeämmissä 6-7-vaihteisissa märkäkytkin-vaihteistoissa, joita käytetään isommissa dieseleissä, eli ei kilpaile yhdenkään Corollan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisin jakohihnan vaihto on Volkswageneissa niillä kilometreillä joissa 2/3 Toyotista on poistunut liikenteestä. Jos 210000km:n välein tehtävää, 400€:n arvoista jokohihnan vaihtoa pitää rasitteena, on kyllä päässä vikaa.
        Öljyä siellä Toyotan power-splitterissäkin on ja sen vaihto on yhtä tarpeellista kuin kuivakytkimin varustetussa dsg:ssä eli ei ole edes huoltokohde.
        DSG:n öljynvaihto 60tkm:n välein on vain järeämmissä 6-7-vaihteisissa märkäkytkin-vaihteistoissa, joita käytetään isommissa dieseleissä, eli ei kilpaile yhdenkään Corollan kanssa.

        Kaikki tietää että jakohihna katkeaa jos niitä ei vaihdeta alle 100 tkm lukemissa. Kaikissa autoissa, varsin pikku turboissa.

        DSG:t hajoaa jo paljon aikaisemmin ja ei muuta kuin uusi paketti tilalle. Huoltaa niitä ei tarvii koskaan, kestää minkä kestää ja sitten uusi tilalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisin jakohihnan vaihto on Volkswageneissa niillä kilometreillä joissa 2/3 Toyotista on poistunut liikenteestä. Jos 210000km:n välein tehtävää, 400€:n arvoista jokohihnan vaihtoa pitää rasitteena, on kyllä päässä vikaa.
        Öljyä siellä Toyotan power-splitterissäkin on ja sen vaihto on yhtä tarpeellista kuin kuivakytkimin varustetussa dsg:ssä eli ei ole edes huoltokohde.
        DSG:n öljynvaihto 60tkm:n välein on vain järeämmissä 6-7-vaihteisissa märkäkytkin-vaihteistoissa, joita käytetään isommissa dieseleissä, eli ei kilpaile yhdenkään Corollan kanssa.

        VW omistajat ovat niin persaukisia kun kaikki rahat hupenee korjaamolaskuihin.
        Silti aadolfit niitä pihoillaan pitävät ruostumassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisin jakohihnan vaihto on Volkswageneissa niillä kilometreillä joissa 2/3 Toyotista on poistunut liikenteestä. Jos 210000km:n välein tehtävää, 400€:n arvoista jokohihnan vaihtoa pitää rasitteena, on kyllä päässä vikaa.
        Öljyä siellä Toyotan power-splitterissäkin on ja sen vaihto on yhtä tarpeellista kuin kuivakytkimin varustetussa dsg:ssä eli ei ole edes huoltokohde.
        DSG:n öljynvaihto 60tkm:n välein on vain järeämmissä 6-7-vaihteisissa märkäkytkin-vaihteistoissa, joita käytetään isommissa dieseleissä, eli ei kilpaile yhdenkään Corollan kanssa.

        Kuka sanonut ettäse jakohihnan vaihto rasite,sitä ei vaan tojossa tehdä.
        Ja uusissa tojon hybrideissä ei ole vaihteistossa öljyä mitä tarvii vaihtaa.


    • Anonyymi

      Eli reilu puolisen litraa säästö perinteisiin polttikseen verrattuna. Hki-Jkl -välillä Heinolaan saakka VW:n 1.4 TSI:n kulutus yleensä 5.8 - 5.9, l/100km, loppumatkan matalammat nopeudet pudottaa koko matkan kulutuksen 5.1 - 5.3 l/100km luokkaan.

      • Anonyymi

        Olen ajanut tuon välin myös tuolla 1,4 pikkuturbolla ja tuo moottori on aivan hirveä huutaja ja ulisija moottoritiettä. Pelottaa koko ajan että se lävähtää rikki. tuntuu, että keula pamahtaa pian kuin pommi. Sitä ei kyllöä ole tehty mottoririe käyttöön ollenkaan.

        Onneksi noiden pikkuturbojen valmistus lopetetaan kun niillä ei saavutete kulutus eikä polttoainesäästöjä.

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/iskutilavuudet-kasvavat-taas-volkswagen/

        https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia


    • Anonyymi

      Faktaa on se että spiritmonitorin useiden käyttäjien keskikulutukset pyörivät n.5.5 litrassa. Voi käydä itse katselemassa tai sitten valehdella vaan alle 4 l lukemia.

      • Anonyymi

        Lehtien koeajoja tutkiessani löysin pikkuturbon alimmaksi kulutukseski 6,2 l/100 km. Sekin 1,4 moottorilla. Pienemmillä ei kulutus pienene tuostaan. Tuppa suurenemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lehtien koeajoja tutkiessani löysin pikkuturbon alimmaksi kulutukseski 6,2 l/100 km. Sekin 1,4 moottorilla. Pienemmillä ei kulutus pienene tuostaan. Tuppa suurenemaan.

        Golf 1.0 tsi maantiekulutus 4,4 l/100 km (TM 20/2018), kaupunki 6,4. Corollan vastaavat 4,7/4,9. (TM 11/2019). Maantiellä siis pikkuturbo voi olla jopa taloudellisempi, kaupungissa hybridin edut pääsevät paremmin esiin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Uskallanpa väittää, että aloittajan keskinopeus on koko matkalla jäänyt alle reilusti 80 km/h.

      • Anonyymi

        Väärin. Koko matkan vakionopeuden säädin päällä mittarin näyttäessä 125 km, jolloin todellinen nopeus on 120 km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Koko matkan vakionopeuden säädin päällä mittarin näyttäessä 125 km, jolloin todellinen nopeus on 120 km/h.

        Höpöhöpö. Olen autoillut vuodesta 1972 ja tiedän mikä ero pitkän matkan keskinopeuksilla ja hetkellisillä nopeuksilla. Motarillakin 120 keskinopeus aika mahdoton, jos ei välillä ajele 140.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö. Olen autoillut vuodesta 1972 ja tiedän mikä ero pitkän matkan keskinopeuksilla ja hetkellisillä nopeuksilla. Motarillakin 120 keskinopeus aika mahdoton, jos ei välillä ajele 140.

        Tuossa puhuttiin todellisesta nopeudesta eikä keskinopeudesta. Luepas tarkemmin. Kyllä minäkin tiedän että keskinopus tuppaa olemaan alempi vaikka kuinka muka ajaa kovaa ja nopus olisi 120 km/h


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa puhuttiin todellisesta nopeudesta eikä keskinopeudesta. Luepas tarkemmin. Kyllä minäkin tiedän että keskinopus tuppaa olemaan alempi vaikka kuinka muka ajaa kovaa ja nopus olisi 120 km/h

        Alotuksesta: "Kulutus on ollut sekä auton mittarin että tankkausten perusteella laskien 5,2 l/100 km."
        Miten tuo on kulutus nopeudella 120 km/h?
        TM koeajossa 2014 Auris TS Hybridin kulutus tasaisella nopeudella 120 km/h oli 6,3 l/100 km


    • Anonyymi

      Toyotalla ajetaan yleensä vuodessa 5000-12000 km ja silloin ei oikeasti kulutuksella ole mitään väliä rahallisesti. Enemmän kannattaisi miettiä kannattaako tuo auton elinikäiset säästöt sijoittaa etukäteen ruostesuojakäsittelyyn ja saada näin mahdollisesti parikolme vuotta elinkaaren lopusta sitä säästöä mistä Toyotasedät pitää meteliä?
      Ja yhteenvetona, aja ja sijoita surkeaan ja epämukavaan autoon paljon rahaa ja jos hyvin käy niin olet saanut säästöä 8-10 vuoden aikana 1000-2000 euroa ja sehän tekee melkein satasen vuoteen jos hyvin käy. Toiset ne ajaa saman ajan mukavasti ja miellyttävästi suorituskykyisellä autolla ja vain noin satasen lisärahalla vuodessa.

      • Anonyymi

        Miksi sinun pitää aina valehdella kaikki. Tuokin Toyotalla ajettujen kilometrien määrä. Kaksikymmentä ihmistä ei jaksa oikoa koko ajan sinun valheitasi.

        Tuossa ylhäällä jokainen sana on valetta. Koeajoissa Toyotista kerrotaan aivan toista.

        Toyota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen. Vain taksiautoilla ajetaan enemmän.

        http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372

        Autot eivät myöskään ruostu. Tuota jo 1960-luvulla keksittyä valetta vain yrität koko ajan kannatella:

        Toyotat ovat tilastojen mukaan varsin kestäviä autoja. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml

        Toyotia on eniten liikenteessä yli 15 v. vanhoista autoista

        "Trafin tilastojen mukaan yli 15 vuotta vanhoista autoista liikenteessä huristelee eniten Toyota-merkkisiä autoja, joita on ollut liikennekäytössä kesäkuussa 2016 yhteensä lähes 115 000."

        http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000004891392.html
        .


      • Anonyymi

        Kun vaihdoin vanhan bensaturboni uuteen Corolla Hybridiin niin säästän vähintään 2500 € joka vuosi. Corolla kuluttaa 3,5 --- 3,7 l kaupunkiajossa ja vanha besiiniturbo vei 12 -- 15 litraa sadalla. Säästö tulee veroissa, vakuutuksissa, käyttömaksuissa ja bensakuluissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vaihdoin vanhan bensaturboni uuteen Corolla Hybridiin niin säästän vähintään 2500 € joka vuosi. Corolla kuluttaa 3,5 --- 3,7 l kaupunkiajossa ja vanha besiiniturbo vei 12 -- 15 litraa sadalla. Säästö tulee veroissa, vakuutuksissa, käyttömaksuissa ja bensakuluissa.

        Juuri noin. Tekniikan Maailmassa on hyvä vertailu tuosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vaihdoin vanhan bensaturboni uuteen Corolla Hybridiin niin säästän vähintään 2500 € joka vuosi. Corolla kuluttaa 3,5 --- 3,7 l kaupunkiajossa ja vanha besiiniturbo vei 12 -- 15 litraa sadalla. Säästö tulee veroissa, vakuutuksissa, käyttömaksuissa ja bensakuluissa.

        Tuosta lähtökohdasta (vanhan auton kulutus 12-15 l/100km) ison osan tuosta 2500 euron säästöstä saa aikaan oikeastaan vaihtamalla mihin tahansa uuteen Corollan kokoluokan autoon. Toisekseen ympärivuotisena kulutuksena tuohon 3,5 - 3,7 litraan ei pääse koska talvella moottori käy lämmityslaitteen vuoksi selvästi enemmän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta lähtökohdasta (vanhan auton kulutus 12-15 l/100km) ison osan tuosta 2500 euron säästöstä saa aikaan oikeastaan vaihtamalla mihin tahansa uuteen Corollan kokoluokan autoon. Toisekseen ympärivuotisena kulutuksena tuohon 3,5 - 3,7 litraan ei pääse koska talvella moottori käy lämmityslaitteen vuoksi selvästi enemmän.

        Yritän keksiä vaikka minkälaisia verukkeita Tohjotaa halveeratakseni vaikken niin hölmö ole etten ymmärtäisi totuutta. Olen vain niin sekaisin ja vitutuksen vallassa paljastumiseni takia. Kotona Jyväskylässä ihmiset hymyilevät sillai salaperäisesti ja sukulaisetkin ovat lakanneet ottamasta yhteyttä. Tyttöä kiusaavat koulussa ja vanha vaimonikin kärsii tilanteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vaihdoin vanhan bensaturboni uuteen Corolla Hybridiin niin säästän vähintään 2500 € joka vuosi. Corolla kuluttaa 3,5 --- 3,7 l kaupunkiajossa ja vanha besiiniturbo vei 12 -- 15 litraa sadalla. Säästö tulee veroissa, vakuutuksissa, käyttömaksuissa ja bensakuluissa.

        Miten arvon alennus per vuosi?


    • Anonyymi

      Kun ei kulje niin ei kuluta.
      Kävin 1.8 hybridiä kokeilemassa ja ihan turha haaveilla 3,5 kulutuksista kuin työntämällä alamäkeen. Kun normaalin liikenteen mukana kokeilee pysyä niin lukema ei alle 5:n pääse.

      • Anonyymi

        Kuukauden verran ajettu ja ihan muun liikenteen mukana.
        4.3 litraa aikalailla menee


      • Anonyymi

        PenttiHolistia ahdistaa uuden Corollan suuri maantiekulutus ja etenkin sen melu.


    • Anonyymi

      Pieni kulutus vaatii oikeat asetukset ja kunnon renkaat. Auto opastaa ajotavasta joka kerta kun ajat. Tuo kulutus 3.5 litraa onnistuu myös talvella kun alla on Nokian kitkat ja moottori/sisälämmitin eli auto on lämmin kun lähtee liikkeelle. Siis toistan... kevyseti pääsee 3.5 litran kulutuksella.

    • Anonyymi

      Leike ylhäältä:

      "Kun vaihdoin vanhan bensaturboni uuteen Corolla Hybridiin niin säästän vähintään 2500 € joka vuosi. Corolla kuluttaa 3,5 --- 3,7 l kaupunkiajossa ja vanha besiiniturbo vei 12 -- 15 litraa sadalla. Säästö tulee veroissa, vakuutuksissa, käyttömaksuissa ja bensakuluissa."

      Lisätään linkki:


      https://tekniikanmaailma.fi/hybridit-vastaan-modernit-polttomoottorit/

      • Anonyymi

        Ei sulla olis muuten han täyttää kymmentä vuotta vanhaa juttua, tuo ei ole koskaan ihan vielä.
        Muista, Toyota ruostuu.


    • Anonyymi

      Valehtelut vähemmälle. TM koajossa Corolla 1.8 Hybrid kulutti maantiellä 77 km/h keskinopeudella 4,7 l /100km. Tuosta jo tyhmempikin tajuaa, että motariajossa ei alle 6 litran selviä.

      • Anonyymi

        ...tajuaa, että selviää. Nimenomaan selviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...tajuaa, että selviää. Nimenomaan selviää.

        Ei takuulla.


      • Anonyymi

        Tojolla ajellaan motarilla aina alle 120 km/h.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      3070
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1747
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1607
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      88
      1431
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      405
      1427
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      403
      1333
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1179
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1093
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      339
      930
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      270
      918
    Aihe