Kissan madot ihmiseen

pelottaa

Jos esim. kissan suolinkainen tarttuu ihmiseen, niin miten ne madot häädetään ihmisestä pois?
Onko siihen joitakin tiettyjä lääkkeitä jotka varmasti hoitaa sen asian?
Eihän se oo vakavaa tms. jos ihmisellä on suolinkaisia?...

Netistä ei oikeen muuta tietoa löydy, kun että
suolinkainen voi tarttua myös ihmiseen, mutta
haluaisin mielenterveyteni takia tietää, että eihän se oo mitenkään vakavaa?
Meidän kissa oli kateissa aika pitkään ja kun se löytyi niin tietenkin ilmeni että sillä on suolinkaisia. Vaikka on yritetty pitää hyvä hygienia yms. kaikkea mahdollista, niin silti haluaisin tietää miten semmonen hoidetaan jos tulee ihmiselle... Ei ole oiken kiva ajatella että itsellä semmoisia olisi, mutta koska se on mahdollista niin jos tiedät asiasta jotakin niin kerro ihmeessä!

6

4027

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja madoton

Ei ole vakavaa, mutta lääkkeillä pitää hoitaa pois.

Huolehdi käsihygieniasta hiekkalaatikon putsauksen ja rapsuttelun jälkeen äläkä syö kissasi kupeista...eikä päinvastoinkaan.

• pelottaa

varsinkin itse oon kova pesemään käsiä vaikka ei välttämättä syytä oliskaan, mutta nyt näyttää todella olevan. Sen jälkeen kun kissa oksensi ulos yhden madon, sillon siis selvis että sillä on suolinkaisia, niin en oo oikeen ite hiekkalaatikkoa puhistellu vaan mies on saanu hoitaa sen.
        Jos puhistaisin niin laittaisin luultavasti hanskat käteen :). Sen verran iljettävää ajatella niitä matoja jne. Meillä kun on vielä semmonen juttu, että ei oikeestaan millään voida estää kissojen olemista sängyllä ja se varmaan ois semmonen paikka mihin niitä ei kannattais päästää jos on matoja...

Miten muuten kun kissojen matolääkkeethän on matojen häätämiseen kissan elimistöstä, niin miten se lääke oikeestaan häätää ne madot?
        Tuleeko ne ulosteen mukana kuolleena vai oksennuksen mukana? Meidän kissa on siis kerran oksentanut semmoisen täyskasvuisen suolinkaisen, mutta luultavasti ne tulee suurimmaks osaks ulosteen mukana hiekkalaatikkoon, vai?

• Minttu
        pelottaa kirjoitti:

varsinkin itse oon kova pesemään käsiä vaikka ei välttämättä syytä oliskaan, mutta nyt näyttää todella olevan. Sen jälkeen kun kissa oksensi ulos yhden madon, sillon siis selvis että sillä on suolinkaisia, niin en oo oikeen ite hiekkalaatikkoa puhistellu vaan mies on saanu hoitaa sen.
        Jos puhistaisin niin laittaisin luultavasti hanskat käteen :). Sen verran iljettävää ajatella niitä matoja jne. Meillä kun on vielä semmonen juttu, että ei oikeestaan millään voida estää kissojen olemista sängyllä ja se varmaan ois semmonen paikka mihin niitä ei kannattais päästää jos on matoja...

Miten muuten kun kissojen matolääkkeethän on matojen häätämiseen kissan elimistöstä, niin miten se lääke oikeestaan häätää ne madot?
        Tuleeko ne ulosteen mukana kuolleena vai oksennuksen mukana? Meidän kissa on siis kerran oksentanut semmoisen täyskasvuisen suolinkaisen, mutta luultavasti ne tulee suurimmaks osaks ulosteen mukana hiekkalaatikkoon, vai?

Syötä matokuuri esim.Flubenol tehoaa monenlaisiin matoihin.Madot matojen munat ne "sulavat"kissan suolistossa matokuurin ansiosta ja poistuvat ulosteen mukana.Ulosteessa ei näy mitään erikoista.Madot kyllä kuolevat kun annat lääkkeen ohjeen mukaan.

• Minttu
        Minttu kirjoitti:

Syötä matokuuri esim.Flubenol tehoaa monenlaisiin matoihin.Madot matojen munat ne "sulavat"kissan suolistossa matokuurin ansiosta ja poistuvat ulosteen mukana.Ulosteessa ei näy mitään erikoista.Madot kyllä kuolevat kun annat lääkkeen ohjeen mukaan.

Apteekista saa myös matokuurin ihmiselle,voihan ihmisetkin saada matoja huonosti kypsennetystä järvikalasta.
        Kyllä apteekissa neuvovat............

• moi...
        Minttu kirjoitti:

Apteekista saa myös matokuurin ihmiselle,voihan ihmisetkin saada matoja huonosti kypsennetystä järvikalasta.
        Kyllä apteekissa neuvovat............

kerroit tuosta matokuurista ihmiselle.. saako sen ilman reseptiä, niinkuin vaikka ostaisi varmuuden vuoksi sen, vaikka ei tietäisikään että olisi matoja esim. kissasta tarttunut? vai pitääkö lääkärissä käydä joku näyte antamassa ja sitten resepti!? meillä oli kissassa matoja mutta olen pessyt käsiä yms. mutta eihän sitä ikinä tiedä! vastaa...!

• ei pelota enää
        moi... kirjoitti:

kerroit tuosta matokuurista ihmiselle.. saako sen ilman reseptiä, niinkuin vaikka ostaisi varmuuden vuoksi sen, vaikka ei tietäisikään että olisi matoja esim. kissasta tarttunut? vai pitääkö lääkärissä käydä joku näyte antamassa ja sitten resepti!? meillä oli kissassa matoja mutta olen pessyt käsiä yms. mutta eihän sitä ikinä tiedä! vastaa...!

Saa ilman reseptiä. Hinta on n. 16e ja paketissa on neljä pureskeltavaa tablettia(aikuisille) jotka pitää ottaa kerralla. Siinä se sitten onkin, jos on matoja niin ne kyllä kuolee ja tulee ulosteen mukana pois. Ja kuulemma ei tarvi uusia kun se on oikeestaan lapamatoon mikä on vielä pahempi kuin ne kissasta tarttuvat, joten todella hyvin pitäis tehota esim. suolinkaisiin mitä meidän kissalla ainakin oli.

Jos haluat varmisteen ennen kun otat kuurin, niin sillon viedään terv. keskuksen labraan ulostetta ja siellä ne tutkii että löytyykö niitä pesäkkeitä jne. Nehän on ihan mikroskooppisen pieniä eli paljaalla silmällä niitä ei nää...

Niin ja tosiaan jos ihmisellä on esim. suolinkainen niin oireitahan oli esim. ripuli ja väsymys... Se voi mm. selvitä niinkin että kun käyt ulostamassa niin voit huomata kuolleen madon. Sillon varmaan ois kuuri paikoillaan.

Ja nää tiedot pitää paikkansa koska itse kuulin ne apteekista:).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      87
      1623
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      76
      1261
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      176
      1197
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      942
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      901
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      888
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      878
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      823
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      822
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      789
    Aihe