Hei! Voisiko joku neuvoa? Olen vasta opettelemassa LibreOfficea eikä ole ihan helppoa, kun olen viimeksi käyttänyt Wordia tekstinkäsittelyssä joskus 90-luvulla =D Ongelma on se, että en osaa pitää tekstiä kasassa yhdellä sivulla. Olisikohan siihen jokin toiminto? Tarvetta olisi tällä hetkellä otsikolle, koska olen tehnyt sillä pieniä kappaleita, jotka ovat tekstissäni kappaleen ja otsikon välimuotoja (en nyt tarkemmin selitä tekstin sisältöä, jos sopii). Muistaakseni muinaisissa wordeissa oli sellainen namiska, jolla sai haluamansa alueen pysymään samalla sivulla. Etenkin otsikon tapaisissa on häiritsevää, jos sivuväli tulee kesken kaiken. Ja koska kyse on otsikon tapaisista, siellä voi olla pari riviä tähän tyyliin (ihan hatusta kiskaistut lauseet):
Lasten reitti on helpompi.[ENTER]
Muistakaa kuitenkin kumisaappaat.
LIBREOFFICE: Miten estän kappaleen hajoamisen eri sivuille?
7
629
Vastaukset
- Anonyymi
Kirjasinta ja/tai riviväliä pitää pienentää, jos teksti ei muuten mahdu sivulle. Jos haluat itse määrätä missä kohtaa sivu vaihtuu, niin laita siihen sivunvaihto Ctrl Enter.
https://help.libreoffice.org/Writer/Insert_Manual_Break/fi - Anonyymi
Jos teksti ei sovi yhdelle sivulle niin tarvitaan seuraava sivu.
LibreOfficen ohjeista löytyy kaikenlaista mm.:
"Sivunvaihtojen lisääminen ja poistaminen"
Pistä hakuun : LibreOffice help ja vaihda kieli --> Finnish - Anonyymi
Kiva kun vastasit :) Kirjasinkoon vaihtaminen ei nyt auta, kun pitää saada koko roska taitettua nätisti. Sivunvaihtoja osaan tehdä. Nyt vain haluaisin löytää sellaisen toiminnon, jolla saan pätkän tekstiä pysymään yhdessä, mutta ohjeista en ole sellaista löytänyt. -aloittaja
- Anonyymi
Kappaleen muotoilussa on ainakin kohdat
Ei rivien erotusta
Sido seuraavaan kappaleeseen
Orporivien esto
Leskirivien ohjaus
Tuolle otsikollesi varmaan sopii sido seuraavaan kappaleeseen.
Tuosta välimalliotsikosta kannattaa tehdä oma tyyli niin se on helppo napsaista päälle. - Anonyymi
Kiitos, kokeilenkin nyt heti tuota sido seuraavaan kappaleeseen. Katsotaan, miten käy. -aloittaja
- Anonyymi
Tekstureita ei pitäisi käyttää taittoon varsinkaan jos on kovin vaativa projekti kyseessä, vaan olisi käytettävä oikeaa julkaisu/taitto-ohjelmaa.
Muutenkin taitto-ohjelmilla saa siistimpää jälkeä.- Anonyymi
Teen mallia taittajalle :) Nyt kun saan oikeat asiat oikeille sivuille, taittaja näkee, mitä tarkoitan. Kiitos vielä ystävällisille neuvojille! -aloittaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391