LIBREOFFICE: Miten estän kappaleen hajoamisen eri sivuille?

Anonyymi

Hei! Voisiko joku neuvoa? Olen vasta opettelemassa LibreOfficea eikä ole ihan helppoa, kun olen viimeksi käyttänyt Wordia tekstinkäsittelyssä joskus 90-luvulla =D Ongelma on se, että en osaa pitää tekstiä kasassa yhdellä sivulla. Olisikohan siihen jokin toiminto? Tarvetta olisi tällä hetkellä otsikolle, koska olen tehnyt sillä pieniä kappaleita, jotka ovat tekstissäni kappaleen ja otsikon välimuotoja (en nyt tarkemmin selitä tekstin sisältöä, jos sopii). Muistaakseni muinaisissa wordeissa oli sellainen namiska, jolla sai haluamansa alueen pysymään samalla sivulla. Etenkin otsikon tapaisissa on häiritsevää, jos sivuväli tulee kesken kaiken. Ja koska kyse on otsikon tapaisista, siellä voi olla pari riviä tähän tyyliin (ihan hatusta kiskaistut lauseet):

Lasten reitti on helpompi.[ENTER]
Muistakaa kuitenkin kumisaappaat.

7

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos teksti ei sovi yhdelle sivulle niin tarvitaan seuraava sivu.
      LibreOfficen ohjeista löytyy kaikenlaista mm.:
      "Sivunvaihtojen lisääminen ja poistaminen"
      Pistä hakuun : LibreOffice help ja vaihda kieli --> Finnish

    • Anonyymi

      Kiva kun vastasit :) Kirjasinkoon vaihtaminen ei nyt auta, kun pitää saada koko roska taitettua nätisti. Sivunvaihtoja osaan tehdä. Nyt vain haluaisin löytää sellaisen toiminnon, jolla saan pätkän tekstiä pysymään yhdessä, mutta ohjeista en ole sellaista löytänyt. -aloittaja

    • Anonyymi

      Kappaleen muotoilussa on ainakin kohdat
      Ei rivien erotusta
      Sido seuraavaan kappaleeseen
      Orporivien esto
      Leskirivien ohjaus

      Tuolle otsikollesi varmaan sopii sido seuraavaan kappaleeseen.

      Tuosta välimalliotsikosta kannattaa tehdä oma tyyli niin se on helppo napsaista päälle.

    • Anonyymi

      Kiitos, kokeilenkin nyt heti tuota sido seuraavaan kappaleeseen. Katsotaan, miten käy. -aloittaja

    • Anonyymi

      Tekstureita ei pitäisi käyttää taittoon varsinkaan jos on kovin vaativa projekti kyseessä, vaan olisi käytettävä oikeaa julkaisu/taitto-ohjelmaa.

      Muutenkin taitto-ohjelmilla saa siistimpää jälkeä.

      • Anonyymi

        Teen mallia taittajalle :) Nyt kun saan oikeat asiat oikeille sivuille, taittaja näkee, mitä tarkoitan. Kiitos vielä ystävällisille neuvojille! -aloittaja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe