Hei! Voisiko joku neuvoa? Olen vasta opettelemassa LibreOfficea eikä ole ihan helppoa, kun olen viimeksi käyttänyt Wordia tekstinkäsittelyssä joskus 90-luvulla =D Ongelma on se, että en osaa pitää tekstiä kasassa yhdellä sivulla. Olisikohan siihen jokin toiminto? Tarvetta olisi tällä hetkellä otsikolle, koska olen tehnyt sillä pieniä kappaleita, jotka ovat tekstissäni kappaleen ja otsikon välimuotoja (en nyt tarkemmin selitä tekstin sisältöä, jos sopii). Muistaakseni muinaisissa wordeissa oli sellainen namiska, jolla sai haluamansa alueen pysymään samalla sivulla. Etenkin otsikon tapaisissa on häiritsevää, jos sivuväli tulee kesken kaiken. Ja koska kyse on otsikon tapaisista, siellä voi olla pari riviä tähän tyyliin (ihan hatusta kiskaistut lauseet):
Lasten reitti on helpompi.[ENTER]
Muistakaa kuitenkin kumisaappaat.
LIBREOFFICE: Miten estän kappaleen hajoamisen eri sivuille?
7
652
Vastaukset
- Anonyymi
Kirjasinta ja/tai riviväliä pitää pienentää, jos teksti ei muuten mahdu sivulle. Jos haluat itse määrätä missä kohtaa sivu vaihtuu, niin laita siihen sivunvaihto Ctrl Enter.
https://help.libreoffice.org/Writer/Insert_Manual_Break/fi - Anonyymi
Jos teksti ei sovi yhdelle sivulle niin tarvitaan seuraava sivu.
LibreOfficen ohjeista löytyy kaikenlaista mm.:
"Sivunvaihtojen lisääminen ja poistaminen"
Pistä hakuun : LibreOffice help ja vaihda kieli --> Finnish - Anonyymi
Kiva kun vastasit :) Kirjasinkoon vaihtaminen ei nyt auta, kun pitää saada koko roska taitettua nätisti. Sivunvaihtoja osaan tehdä. Nyt vain haluaisin löytää sellaisen toiminnon, jolla saan pätkän tekstiä pysymään yhdessä, mutta ohjeista en ole sellaista löytänyt. -aloittaja
- Anonyymi
Kappaleen muotoilussa on ainakin kohdat
Ei rivien erotusta
Sido seuraavaan kappaleeseen
Orporivien esto
Leskirivien ohjaus
Tuolle otsikollesi varmaan sopii sido seuraavaan kappaleeseen.
Tuosta välimalliotsikosta kannattaa tehdä oma tyyli niin se on helppo napsaista päälle. - Anonyymi
Kiitos, kokeilenkin nyt heti tuota sido seuraavaan kappaleeseen. Katsotaan, miten käy. -aloittaja
- Anonyymi
Tekstureita ei pitäisi käyttää taittoon varsinkaan jos on kovin vaativa projekti kyseessä, vaan olisi käytettävä oikeaa julkaisu/taitto-ohjelmaa.
Muutenkin taitto-ohjelmilla saa siistimpää jälkeä.- Anonyymi
Teen mallia taittajalle :) Nyt kun saan oikeat asiat oikeille sivuille, taittaja näkee, mitä tarkoitan. Kiitos vielä ystävällisille neuvojille! -aloittaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1961698Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2481541Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281091- 791057
- 741050
- 1171000
- 86991
Hindujen rukous ei auta
Rukoilu hindulaisuuden tapaan ei voi missään tapauksessa tuottaa hyviä tuloksia. Ja miten joku epäjumala voisikaan mihin353876Martina makkarankuori päällä
Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose158875- 56834