Meillä on 3v. esikoinen nimeltään Magdalena ja nyt pitäisi pikkuiselle siskolle löytää etunimi. Olemme miettineet nimeä Mariel, mutta onko se jotenkin "keskeneräinen"? Vrt. Mariella, Marielle, Mariela yms?
Mariel
16
2450
Vastaukset
- -n-
... vaan todella kaunis nimi! Magdalena ja Mariel sopisi erinomaisesti! Mitä Marielille on ajateltu toiseksi nimeksi?
- mommy
Toiseksi nimeksi tulee suurella todennäköisyydellä Vilhelmina, koska se on "perintönimi" :) Isosiskon toinen nimi on Johanna, joka myös on "perintönimi" :)
- ets
mommy kirjoitti:
Toiseksi nimeksi tulee suurella todennäköisyydellä Vilhelmina, koska se on "perintönimi" :) Isosiskon toinen nimi on Johanna, joka myös on "perintönimi" :)
Minä taas tykkään enemmän nimistä Mariella ja Mariella.
- ets
ets kirjoitti:
Minä taas tykkään enemmän nimistä Mariella ja Mariella.
Piti olla Mariella ja Marielle!
- hyvästä valinnasta
Heh,heh pistin tuon otsikoksi koska minun tyttäreni on Marielle.Minulla oli ensin vaihto-ehtona Marie-Michelle mutta vaihdoin sen kun tuttavapiirissä oli jo yksi sen niminen.Mariela ja Mariella ovat myös nättejä nimiä.Valitse se mikä tuntuu omimmalta.
- donna
jos teidän esikoisen nimi on Magdalena,joka mielestäni aika vaikeasti lausuttava ja on sitä g-tä ja d-tä,niin mielestäni siskon nimi voisi olla vähän vastaavaa.mariel(a) ihan kiva nimi nykypäivänä,muita ehdotuksia voisi olla vaikka Matilda(toiseksi nimeksi)ja joku ehkä pitempi M-llä alkava etunimeksi.varmasti saat hyviä ehdotuksia.mulla ei nyt tähän hätään tule mieleen nimiä jossa olisi nimessä D tai G kirjain tms.ehkä hieman ulkomaalaisen kuuloinen nimi olisi sopiva.
- melinta mirella
Vaikuttaa todellakin kesken katkaistulta ja voi kuulostaa monesta myös miehen nimeltä, vrt. Mariel / Ariel.
Seuraan sopisi hyvin jokin Magdalenan tapainen vanhahtava kaunis nimi. Entä Margareeta? - luna
..
Mariel on todella kaunis nimi!:)
Tässä kuitenkin lisää vaihtoehtoja, jos valinta vielä kesken..
Malida
Mandi
Melina
Martina
Merette, Merethe
Milena
Milene
Mona
Minea
Madina
Malvina
Mielestäni Malida sopii hyvin. Nimi on myös todella harvinainen. Suomesta löytyy noin muutama.
Voisin nähdä myös Estellan tai Isabellan sopivan Magdalenan kanssa, tosin alkavat eri kirjaimella. - mommy
Kiitoksia ajatuksistanne!
Vähän kommenttia vielä; Matilda on kaunis nimi ja oli jo esikoisen kohdalla ehdolla, mutta sitten kävikin niin, että se tuli käytöön lähipiirissä, joten eipä siis käy...
Margareeta on mieheni mielestä englantilaisen vanhanpiian nimi ;) joten se siitä...
Sovimme jo aikanaan ennen lapsia, että yrittäisimme pysytellä yhdessä alkukirjaimessa, joten se nyt on M - ainakin toitaiseksi :)
Vähän aikaa leikittelimme myös nimillä Bettina ja Daniella, mutta ne tulivat sittenmin hylättyä.
Melissa oli kärkisijoilla vielä vähän aikaa sitten, kuten myös Marianna, Marianne, Mariana... Jotenkin pidämme siitä, että nimessä on vihjaus Maria/Marie-nimeä mukana.
Tällä hetkellä ehdoton suosikki siis on Mariel (le)(la)(a), mutta jos Mariel siis kuulosti hyvältä, niin eiköhän se siihen ratkea sitten :)- kuikka
Pelkkä Marie? Olisi todella kaunis! Ja olisi hieman kevyempi...
- mommy
kuikka kirjoitti:
Pelkkä Marie? Olisi todella kaunis! Ja olisi hieman kevyempi...
Sitäkin on toki mietitty, mutta jotenkin arveluttaa, että Marie ei istu suomalaiseen suuhun. Että e-kirjain jäisi aina kuitenkin pois puhuessa, nimestä tulisi käytössä Mari tai Maria...
Anne-Marie olisi minusta ollut kiva yhdysnimi, mutta miehen ex-tyttöystävä oli kuulema Anne, joten hän ei halua sitä harkita ;)
Maria on mielestäni aina hyvä valinta, mutta sitä on suvussa ja tuttavapiirissä jo käytetty paljon, erityisesti toisissa nimissä.
Ja kuka muka sanoi, että nimen antaminen on helppoa... ;))
- sara
Mariel-kiva
Mariella-risteilijä
Marielle-samoin,Mirella kauniimpi,eikä tuo laivoja mieleen.Mut Mariel sopii parhaiten siskonkin nimeen,kiva nimi. - Minä vaan...
on kaunis nimi. Ei yhtään kuulosta keskeneräiseltä. Mutta, jos isosisko on Magdalena, niin tulee heti mieleen Maria Magdalena. Täytyykö nimen alkaa M:llä niinkuin siskonsakkin? Miten olisi vaikka Ariel, niinkuin pieni merenneito? =) (Niin ja pesuaine merkki..)
- ok.
Kaunis mimi. Ei tavanomainen, mutta helppo kirjoittaa ja sanoa. Pyörii mukavasti suussa tuo marIEL.
- :-)
Mun mielestä tuo Mariel on aivan ihana nimi eikä yhtään keskeneräinen.
- mommy
Kiitos mielenkiinnostanne!
Se on nyt päätetty: Hänestä tulee Mariel Vilhelmina
Palataan asiaan, jos vielä joskus aihetta ilmenee ;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345178Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4822446Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271189En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.16917Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http5912JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t5832HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei190759Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv36744Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv3724- 49690