Manu ja Matti 2...

Sun Ice

Tietääks joku mistä ne kaikki koodilaput löytää? Multa puuttuu iteasiassa vaan kaks, mutta niitä ei löydy sahallakaan. Tai tietääkö joku sen koodin siihen riimuoveen?

59

16963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Kirjan saa kirjastosta takan vierestä. Kirjasta löytyy riimukirjaimet, joilla saat oven auki. Kirja on vihreä. Ja niitä lappuja löytyy ympäriinsä, en muista mistä kaikkialta, mutta kannattaa katsoa kaikki huoneet tarkasti läpi...

    • Henna

      Lapun palasia löytyy seuraavista huoneista:
      kellari, torniin vievä portaikko, ruokasali, eteinen, makuuhuone, leikkihuone, tornihuone, kirjasto, ullakko, vierashuone ja kello.

      apua kaikkiin manu & matti peleihin löytyy osoitteesta http://www.funivers.dk/alpha/index2.php

      • Ekkire

        ku sillä hitsin vasARALLA!
        piti muka kopauttaa sitä tiilii niin misse on se tiili ku on vasara muttei tiiltä misse on se semmonen huone misson tiilejä..
        löysin yhen ja se oli iha erillainen ku muut kopautin sitä mutta mitään ei tapahtunu.
        voisiko jokin tyyppi ystävällisesti auttaA!!!hh

        XDDD


    • apua tarvitseva

      Niitä lappuja löytyy melkein joka huoneesta, mutta tiiätkö miten sen yläkerran aulassa olevan yhden oven saa auki tai miten ne haamut saisi karkoitettua ettei ne typerät hahmot juokse aina niitä pakoon?
      vastatkaa joku....

      • Ananas

        HAamuist pääsee eroon sillee et kun on siin eteises niih painaa toist ritarii se halkasee semmosen koriste pallon ja siit tulee semmone amuletti sit mennää sinne torni portaikkoo ja laitetaan se amuletti siihen pyöreeseen reikää ja sit siit menee sellaset portaat mennää niit pitkin alas ja siel on huone joka on iha pimee nii siel iha reunas on lamppu joho laitetaa keittiöst löytyvä öljylampu sydän ja sytytetää se tulitikul sitten näkee et siel on kaikille haamuille arkut niih sitte pitää ettii kaikille haamuille niiden omat esineet esim. tytölle nukke ja sille keltaselle nais kummitukselle lusikka. aika epäselvä mut voit sit kysyy lisää xP

        sitten se ovi niin siihe tarttetaan avain jonka toinen pää loytyy yläkerrasta siit "aulasta" mis on ne kuvat ja toin epä löytyy ruokasalin kukkaruukusta se pitää onkii sellasel kukal sielt ylös xP


      • apua tarvitseva
        Ananas kirjoitti:

        HAamuist pääsee eroon sillee et kun on siin eteises niih painaa toist ritarii se halkasee semmosen koriste pallon ja siit tulee semmone amuletti sit mennää sinne torni portaikkoo ja laitetaan se amuletti siihen pyöreeseen reikää ja sit siit menee sellaset portaat mennää niit pitkin alas ja siel on huone joka on iha pimee nii siel iha reunas on lamppu joho laitetaa keittiöst löytyvä öljylampu sydän ja sytytetää se tulitikul sitten näkee et siel on kaikille haamuille arkut niih sitte pitää ettii kaikille haamuille niiden omat esineet esim. tytölle nukke ja sille keltaselle nais kummitukselle lusikka. aika epäselvä mut voit sit kysyy lisää xP

        sitten se ovi niin siihe tarttetaan avain jonka toinen pää loytyy yläkerrasta siit "aulasta" mis on ne kuvat ja toin epä löytyy ruokasalin kukkaruukusta se pitää onkii sellasel kukal sielt ylös xP

        kiitos. tosta oli tosi paljon apua. Kun sinne olgan arkkuun pitää laittaa se eula, niin mistä se neula pitäis löytyä. Joku sano etta sieltä vanhempien makuuhuoneen sängystä, mutta ei siellä mitään oo...???
        sitten toinen kysymys, miten ne vanhempien makuuhuoneen yöpöydät saa avattua???
        tekeekö sillä vieterillä muuta kun hypätään sinne ruokasalin pyöydäle???
        olisin tosi iloinen jos joku auttais mua.... ;)


      • Ananas
        apua tarvitseva kirjoitti:

        kiitos. tosta oli tosi paljon apua. Kun sinne olgan arkkuun pitää laittaa se eula, niin mistä se neula pitäis löytyä. Joku sano etta sieltä vanhempien makuuhuoneen sängystä, mutta ei siellä mitään oo...???
        sitten toinen kysymys, miten ne vanhempien makuuhuoneen yöpöydät saa avattua???
        tekeekö sillä vieterillä muuta kun hypätään sinne ruokasalin pyöydäle???
        olisin tosi iloinen jos joku auttais mua.... ;)

        no kun sä oot siel makuuhuonees nii paina niit tyynyi sit jossai vaihees kuuluu "kling" ja sul on niiden laatikkojen avain sit toises niist laatikoist on neula :)


      • Nimetön
        Ananas kirjoitti:

        no kun sä oot siel makuuhuonees nii paina niit tyynyi sit jossai vaihees kuuluu "kling" ja sul on niiden laatikkojen avain sit toises niist laatikoist on neula :)

        ...ota suurennuslasi ja klikkaa tyynyjen väliä kaks kertaa sillä, niin saat avaimen!


      • Hermot menee. auttakaa
        Ananas kirjoitti:

        no kun sä oot siel makuuhuonees nii paina niit tyynyi sit jossai vaihees kuuluu "kling" ja sul on niiden laatikkojen avain sit toises niist laatikoist on neula :)

        Sanotte että makuuhuoneessa pitää painaa tyynyjen väliä kaksi kertaa sit kuuluu "kling" ja saan avaimen. Olen yrittäny joku sata kertaa ei onnistu! en saa avainta! mikä neuvoksi??


      • Nimetön
        Hermot menee. auttakaa kirjoitti:

        Sanotte että makuuhuoneessa pitää painaa tyynyjen väliä kaksi kertaa sit kuuluu "kling" ja saan avaimen. Olen yrittäny joku sata kertaa ei onnistu! en saa avainta! mikä neuvoksi??

        paina tyynyjen väliä kaks kertaa SUURENNUSLASILLA


      • Autakaa pliis
        Hermot menee. auttakaa kirjoitti:

        Sanotte että makuuhuoneessa pitää painaa tyynyjen väliä kaksi kertaa sit kuuluu "kling" ja saan avaimen. Olen yrittäny joku sata kertaa ei onnistu! en saa avainta! mikä neuvoksi??

        Missä on vanhempien makuhuone???
        Mailatkaa: [email protected]


      • Reeaaa
        Hermot menee. auttakaa kirjoitti:

        Sanotte että makuuhuoneessa pitää painaa tyynyjen väliä kaksi kertaa sit kuuluu "kling" ja saan avaimen. Olen yrittäny joku sata kertaa ei onnistu! en saa avainta! mikä neuvoksi??

        Niin,että, missä on se vanhempien makuuhuone,ja mistä saan avaimen jolla avataan sen Agnesin huone? Tai siis se yläkerrassa oleva lukittu huone..Mistä löydän sinne missä on niiden miesten (mies haamujen) tavarat?Tuleeko sille Olgalle se joku neula,ja onko se siellä vanhempien makuuhuoneessa??

        Sorry,hirveesti kysymyksiä.


    • aldaada

      elikkä meet sinne järven rannalle ensiksi. löydät sen lapun kaivelemalla sitä hiekkaa. se vaatii hieman kärsivällisyyttä mutta kyllä se löytyy! :)

    • jeah

      ainaki yks koodi lappu multa puuttuu. katoin ton aikasemman jonku viestin missä kerrottiin mistä huonesta ne löytyy, ja nyt en oo kai sitte löytäny leikkihuoneen lappua. oletan että leikkihuoneella tarkotetaan yläkerran ekaa ovea oikealta. tutkin siis sen huoneen tarkasti, mutta en löytänyt mitään. voisiko joku kertoa vielä tarkemmin missä tämä kyseinen lappu sijaitsee...??

      • Nimetön

        avaa se sohvan alla (muistaakseni) oleva laatikko ja sulje se, niin alta paljastuu esiin lappu.


      • pelin jo läpäissyt

        ei se lappu löydy sitä laatikkoo avaamalla, vaan se on hyllyssä olevien kirjojen välis. mäkin löysin sen ihan vähän aikaa sitte, mutta siellä se on.kun sen laatikon avaa, sen alta tulee AVAIN! eikä mitää lappuu. muhun voitte luottaa. en kertoile satuja. kaikki on totta mitä oon sanonu.:) niitä lappuja keräilemällä ei ansaitse muuta kuin unohtuneen hetken. siihen lappuun tulee sana "merlyn" joka pitää kirjoittaa siihen "vale-arkun" koodi juttuun. se arkku on siä sen haamun joka pitää karkottaa viemällä hautaan se kolikko jonka saa silt hiirelt, nii sen huoneeseen. sit vaa ku arkku aukee, nii ettii suurennuslasilla se unohtunu hetki sen sisältä. :)


    • ???

      Voisko joku auttaa? Kun mää en saa sitä lamppuu siellä pimeessä huoneessa syttyyn. oon laittanut sen öljylampun sydämmen jo, mut mihin ne tulitikut pitäis laittaa?

      • pelin jo läpäissyt

        paina tulitikuista suurennuslasilla pussissa. kun se kuva on iso,nii paina siitä. esiin tulee tulitikku. sitte paina tulitikku askiin, ja se syttyy. sytytä lamppu. :)


    • _-_

      Mää oon jumittunut etsiin niitä ajanhampaita. Miten sieltä pääsee pois?

      • Nimetön

        Ei sun auta muu ku mennä se ajanhammaslabyrintti läpi. Kerää mahd. paljon niitä ajanhampaita (niitä on siellä kaikenkaikkiaan 15), sillä sä tarvit niitä myöhemmin. Etsi avaimia ja kivikiekkoja (2. labyrintissä) niin pääset etenemään labyrintissä ja pääset sen luurangon luo.


      • ???
        Nimetön kirjoitti:

        Ei sun auta muu ku mennä se ajanhammaslabyrintti läpi. Kerää mahd. paljon niitä ajanhampaita (niitä on siellä kaikenkaikkiaan 15), sillä sä tarvit niitä myöhemmin. Etsi avaimia ja kivikiekkoja (2. labyrintissä) niin pääset etenemään labyrintissä ja pääset sen luurangon luo.

        Mutkun miten siitä ovesta missä on "pääkallo" pääsee läpi kun mää onn löytänyt niitä hampaita vaan 4!


    • ???

      Moi.. tietääkö kukaan miten sen siellä huoneessa missä on se riimuovi kun siellä on se arkku niin miten sen saa auki??? Auttakaa pliis!

      • Nimetön

        katso "riimuista kertovasta kirjasta" ne merkit, joita siinä ovessa pitää painaa.


      • Apua !! :ll
        Nimetön kirjoitti:

        katso "riimuista kertovasta kirjasta" ne merkit, joita siinä ovessa pitää painaa.

        oon juuttunut siihen kohtaan mis pitäs sytyttää se öljy lamppu jne. Niin mite sen sais syttyyn ku mulla on jo lampun sydän jonka oon jo laittanut ja sit on tulitikku RASIA, Ku en saa niil sitä syttyyn.. Tarvitaax siihen muutakin tai erillinen TULITIKKU ?? Ja mistä sen saa?


      • aleera91
        Apua !! :ll kirjoitti:

        oon juuttunut siihen kohtaan mis pitäs sytyttää se öljy lamppu jne. Niin mite sen sais syttyyn ku mulla on jo lampun sydän jonka oon jo laittanut ja sit on tulitikku RASIA, Ku en saa niil sitä syttyyn.. Tarvitaax siihen muutakin tai erillinen TULITIKKU ?? Ja mistä sen saa?

        Tulitikun saa ulos kun eka klikkaa sitä askia suurennuslasilla ja sitten laittaa suurennuslasin pois ja klikkaa tavallisesti:) toivottavasti ymmärsit:D


      • vastakkaa pian....
        aleera91 kirjoitti:

        Tulitikun saa ulos kun eka klikkaa sitä askia suurennuslasilla ja sitten laittaa suurennuslasin pois ja klikkaa tavallisesti:) toivottavasti ymmärsit:D

        "Tulitikun saa ulos kun eka klikkaa sitä askia suurennuslasilla ja sitten laittaa suurennuslasin pois ja klikkaa tavallisesti:) toivottavasti ymmärsit:D "

        Mutta se ei vaan syty,vaikka tein noin.

        voisiko joku auttaa...


      • Reeaaa
        vastakkaa pian.... kirjoitti:

        "Tulitikun saa ulos kun eka klikkaa sitä askia suurennuslasilla ja sitten laittaa suurennuslasin pois ja klikkaa tavallisesti:) toivottavasti ymmärsit:D "

        Mutta se ei vaan syty,vaikka tein noin.

        voisiko joku auttaa...

        Tulitikun saa ulos kun eka klikkaa sitä askia suurennuslasilla ja sitten laittaa suurennuslasin pois ja klikkaa tavallisesti.Sitten siihen tulee se pelkkä tulitikku,niin niin klikkaat siitä tulitikusta,niin että pystyt liikuttamaan sitä tikkua.Painat sillä tikulla sitä askia,niin tikku reihahtaa tuleen,sitten äkkiä vaan sytyttämään se lamppu..Sori,jos,et ymmärtäny :)

        Muuten,kun sille tytölle tulee se nukke,ja akalle se lusikka,niin mistä niille ukoille,ja sille mummelille löytyy ne tavarat?Muistakaa,että sen nuken pää löytyy keittiön luukussa olevasta kellarista,se on siellä pullojen luona,ja ylä ruumis sen tytön huoneestä...AUTTAKAA PLEASE!!


    • _____

      Mistä löydän avaimen puolikkaan?

    • manu ja matti. fani :P

      tiiän molemmat. riimukoodi: löydät vihreestä kirjasta kirjaston sohvatuolin viereisestä kirjahyllystä. aarrearkun koodi: merlyn

    • Taas pelaamassa

      Kun yläkerrassa on se vasemmalta katottuna toinen huone en saa sitä millään aiku? miten sen saa auki? Mistä tiedän mille haamulle mikäkin tavara tulee? entä miten sinne kellon luokse pääsee? Entä miten sinne torniin pääsee kun ne kalterit on edessä?

      Paljon kysymyksiä :D kiitos vastauksista

      • Nimetön

        Tarvitset siihen oveen poikki menneen avaimen; toisen puolen avaimesta löydät yläkerran kaiteen pylvään juuresta ja toisen avaimenpuolikkaan saat ruokasalin maljakosta kaivamalla sen kasvihuoneesta saamallasi kukalla (muistaakseni siihen oveen käy tämä avain, en oo varma ku peli ei oo täs lähettyvillä).
        Sun täytyy vain kokeilla niihin arkkuihin eri tavaroita, jos tavara menee oikeeseen arkkuun, aave sujahtaa sinne (vinkki: lue yläkerran taulujen alta suurennuslasilla tekstit, niin tiedät mitkä esineet aaveille ovat olleet tärkeitä).
        Kellotornin kellon luo pääset ryömimällä tornihuoneen sängyn alle.
        Sinne tornihuoneeseen pääset kun laitat seinässä olevaan aukkoon leikkikuoneen kynäpurkista löytämäsi vivun ja sitten kalterit nousevat ylös.

        Tässä vähän apuja aluksi :)


      • Reeaaa
        Nimetön kirjoitti:

        Tarvitset siihen oveen poikki menneen avaimen; toisen puolen avaimesta löydät yläkerran kaiteen pylvään juuresta ja toisen avaimenpuolikkaan saat ruokasalin maljakosta kaivamalla sen kasvihuoneesta saamallasi kukalla (muistaakseni siihen oveen käy tämä avain, en oo varma ku peli ei oo täs lähettyvillä).
        Sun täytyy vain kokeilla niihin arkkuihin eri tavaroita, jos tavara menee oikeeseen arkkuun, aave sujahtaa sinne (vinkki: lue yläkerran taulujen alta suurennuslasilla tekstit, niin tiedät mitkä esineet aaveille ovat olleet tärkeitä).
        Kellotornin kellon luo pääset ryömimällä tornihuoneen sängyn alle.
        Sinne tornihuoneeseen pääset kun laitat seinässä olevaan aukkoon leikkikuoneen kynäpurkista löytämäsi vivun ja sitten kalterit nousevat ylös.

        Tässä vähän apuja aluksi :)

        Olen kokeillut sitä öljylampun sytytystä,mutta en ole onnistunut?Miten se pitää tehdä? ?=??


      • miinajamanu
        Nimetön kirjoitti:

        Tarvitset siihen oveen poikki menneen avaimen; toisen puolen avaimesta löydät yläkerran kaiteen pylvään juuresta ja toisen avaimenpuolikkaan saat ruokasalin maljakosta kaivamalla sen kasvihuoneesta saamallasi kukalla (muistaakseni siihen oveen käy tämä avain, en oo varma ku peli ei oo täs lähettyvillä).
        Sun täytyy vain kokeilla niihin arkkuihin eri tavaroita, jos tavara menee oikeeseen arkkuun, aave sujahtaa sinne (vinkki: lue yläkerran taulujen alta suurennuslasilla tekstit, niin tiedät mitkä esineet aaveille ovat olleet tärkeitä).
        Kellotornin kellon luo pääset ryömimällä tornihuoneen sängyn alle.
        Sinne tornihuoneeseen pääset kun laitat seinässä olevaan aukkoon leikkikuoneen kynäpurkista löytämäsi vivun ja sitten kalterit nousevat ylös.

        Tässä vähän apuja aluksi :)

        mistä pääsee järven rannalla? tai hiiren talolle? tai labyrintille?


      • miinajamanu
        Nimetön kirjoitti:

        Tarvitset siihen oveen poikki menneen avaimen; toisen puolen avaimesta löydät yläkerran kaiteen pylvään juuresta ja toisen avaimenpuolikkaan saat ruokasalin maljakosta kaivamalla sen kasvihuoneesta saamallasi kukalla (muistaakseni siihen oveen käy tämä avain, en oo varma ku peli ei oo täs lähettyvillä).
        Sun täytyy vain kokeilla niihin arkkuihin eri tavaroita, jos tavara menee oikeeseen arkkuun, aave sujahtaa sinne (vinkki: lue yläkerran taulujen alta suurennuslasilla tekstit, niin tiedät mitkä esineet aaveille ovat olleet tärkeitä).
        Kellotornin kellon luo pääset ryömimällä tornihuoneen sängyn alle.
        Sinne tornihuoneeseen pääset kun laitat seinässä olevaan aukkoon leikkikuoneen kynäpurkista löytämäsi vivun ja sitten kalterit nousevat ylös.

        Tässä vähän apuja aluksi :)

        miten pääsee järvelle? miten pääsee hiiren talolle? miten labyrintille? miten kasihuoneesta saadulla kukalla poimitaan avaimen toinen puoli? onko se se värikäs kukka?


      • eok
        Nimetön kirjoitti:

        Tarvitset siihen oveen poikki menneen avaimen; toisen puolen avaimesta löydät yläkerran kaiteen pylvään juuresta ja toisen avaimenpuolikkaan saat ruokasalin maljakosta kaivamalla sen kasvihuoneesta saamallasi kukalla (muistaakseni siihen oveen käy tämä avain, en oo varma ku peli ei oo täs lähettyvillä).
        Sun täytyy vain kokeilla niihin arkkuihin eri tavaroita, jos tavara menee oikeeseen arkkuun, aave sujahtaa sinne (vinkki: lue yläkerran taulujen alta suurennuslasilla tekstit, niin tiedät mitkä esineet aaveille ovat olleet tärkeitä).
        Kellotornin kellon luo pääset ryömimällä tornihuoneen sängyn alle.
        Sinne tornihuoneeseen pääset kun laitat seinässä olevaan aukkoon leikkikuoneen kynäpurkista löytämäsi vivun ja sitten kalterit nousevat ylös.

        Tässä vähän apuja aluksi :)

        Ku oon niin yrittänyt ottaa sitä ihmeelistä avaimen puoliksta sieltä kukkaruukusta kukalla!
        Nii eivaan tapahtunu mitää...
        Auttakaa!!


    • Nimetön

      Niin että oon päässy kaverin kaa siihen vaiheeseen että pitäs pupu laittaa nitroo päin mutta pupu ei haluakkaan liikkua koska patterit on hukassa (oletettavasti siksi sitä ei voi laittaa siihen kävelemään) eli mistä ne patterit löytää??

      • Minassss

        Mulla on sama ongelma. Eli mistä saa pupuun patterit?


      • pääsin läpi,loppu tyhmästi.
        Minassss kirjoitti:

        Mulla on sama ongelma. Eli mistä saa pupuun patterit?

        siis mä en tajua kun mulla jäi säkkiin vaikka mitä tulitikku aski kukkanen paripalasia... ja muita...

        ja silti pääsin läpi,eikös se lappu olis pitäny käyttää siihen toiseen arkkuun....


    • manu&matti

      Mistä löydän sille tornin haamulle sen esineen että pääsen siitä eroon ja mikä esine sille olohuoneen haamulle kuuluu ja mistä löydän sen? Olisin tosi kiitollinen jos voisitte neuvoa.. :)

      • Reeaaa

        Ainakin kahdelle haamulle olen löytänyt tavarat. Lusikka,(keittiöstä) se menee johonkin niistä arkuista,ja se nukke jonka pää on viini kellarissa,ja ruumis on torni huoneessa,sekin menee johonkin arkkuun.


      • jeeeeeeee
        Reeaaa kirjoitti:

        Ainakin kahdelle haamulle olen löytänyt tavarat. Lusikka,(keittiöstä) se menee johonkin niistä arkuista,ja se nukke jonka pää on viini kellarissa,ja ruumis on torni huoneessa,sekin menee johonkin arkkuun.

        En pääse ottamaan kasvihuoneesta niitä kasveja. Miksiköhän näin?


      • lihansyöjäkasvi
        jeeeeeeee kirjoitti:

        En pääse ottamaan kasvihuoneesta niitä kasveja. Miksiköhän näin?

        Kasvit pitäis saada kasvihuoneesta sittenkö oot ampunu ritsalla sen ison tomaatin sen lihansyöjä kasvin päälle, toivottavasti tajusit. =)


      • Your Help
        Reeaaa kirjoitti:

        Ainakin kahdelle haamulle olen löytänyt tavarat. Lusikka,(keittiöstä) se menee johonkin niistä arkuista,ja se nukke jonka pää on viini kellarissa,ja ruumis on torni huoneessa,sekin menee johonkin arkkuun.

        -Nuken pää Viini kellarissa, Ruumis torni huoneessa.
        -Trumpetti ullakolla Hirven alla (sinun on ensiksi annettava nukke)
        -Markan saat Hiireltä kun annat hänelle hampaansa jotka ovat ruokasalissa.
        -Lusikka ruokasalissa


      • joku

        miten tikka taulun saa vedettyä? mistä saan pupun
        ???????!! vastaaatkaaaaaa????


      • Auttakaaa!
        joku kirjoitti:

        miten tikka taulun saa vedettyä? mistä saan pupun
        ???????!! vastaaatkaaaaaa????

        ensaa sitä planeetta juttua läpi joku(ystävällinen) auta????? oon saanut 3 kummitusta
        pois! mistä pupusta kaikki puhuu?
        Jos autat niin hyvä
        &neuvvo se planeetta juttu


    • ei oikein osata

      riimuoven koodi löytyy siitä huoneesta jossa on kirjahylly ja takka. takan oikeelta puolelta, vihree kirja. mut miten pelin voi voittaa, tai miten kellariin saa valon? tai ruokasalia voi tutkia, kun se haamu on siellä?

    • namo

      Tietääkö kukaan, että mistä löytäisi sen kirveen/vasaran pään?
      Ja mistä ihmeen järvestä kaikki puhuu?

      • sakura`

        Miten siinä ajassa muka kerkeää tehdä ne kaikki jutut ku mä en ainakaan kerkee ;S


      • apua?
        sakura` kirjoitti:

        Miten siinä ajassa muka kerkeää tehdä ne kaikki jutut ku mä en ainakaan kerkee ;S

        Miten niillä tulitikuilla voi sytyttää sen öljylampun sydämen, mulla ei toimi. Ku saan sen tulitikku-askin, mutten saa, sytytettyä


    • Auttakaa pliis!

      Miten niitä tiilejä saa rikottua lisää, kuin vain sen yhden ?
      Entä mihin sitä viimeistä kultaista avainta käytetään?
      Ja mihin meetvursti ja keltainen kukka pitää panna?

      Helppii!!

    • pelin läpi jo päässy mut ei...

      tietääks kukaa missä se vasaran varsi on mä ku en muista mutta mä kyllä voin jotain kertoo jos joku ei tiiä... hautoihin tuleee seuraavat esineet kolikko,nukke,lusikka,torvi,ja sit oli viel joku mutta ku pelasin viimeks joskus vuos sitte nii ei muista oon jo siinä muurin rikkomis kohassa jossa pitää sillä vasaralla pukata se yks pala ja räjäyttää nitroclyserillä muttaku ei oo sitä vasaran päätä nii ei pääse eteen päin!nii että voisko joku autttaaa!!!???

      • :DD

        olisi pieni onkelma.
        Mulla on vaan löydetty tulitikut mutta mistä saa sen öljylampun? oon käyny joka huoneen läpi eikä oo löytyny.. :DD


      • :DD
        :DD kirjoitti:

        olisi pieni onkelma.
        Mulla on vaan löydetty tulitikut mutta mistä saa sen öljylampun? oon käyny joka huoneen läpi eikä oo löytyny.. :DD

        siis korjaan, öljylampun sydän on hukassa.
        Mistä sen löytäisi??


    • Tiindee

      Koska olen tänään avuliaalla päällä (kiitos teidän, pääsin VIHDOIN tuon pelin läpi)tästä saatte neuvoja pulmiinne.

      Ja näin alkuun: Kadotetut ajat ovat siis niitä keltaisia pompuloita jotka ilmestyvät kun riehut suurennuslasilla. Niitä saa lähes joka huoneesta, paitsi planetaariosta ja riimukirjaillun oven takanta. Siellä ne täytyy hankkia toisella tapaa.

      Ja huom, omat neuvoni eivät ole täydelliset. Itse en saanut kerättyä kaikkia lappuhja vaan menetettyäni hermot löysin sen sanan mikä lapuista muodostuu, täältä! Joten omassa versiossani ei ole mm. mitään järveä? ( Jos joku luki läpi ylemmät viestit). Eli tässä ohjeet minun tyylilläni.

      1. Eteisestä saa lapun, tulitikut sekä vasemmanpuoleista ritaria painamalla amuletin. Heiluta suurennuslasia suunnilleen saman ritarin yläpuolella ja saat kadotetun ajan.

      2. Mene kirjastoon ( ensimmäinen ovi vasemmalla) ja ota vasemmanpuoleisen sohvan alta lappu. Takan oikealta puolelta saat riimuista kertovan kirjan. Takan päällä on kultainen avain. Heiluta taas suurennuslasia edestakaisin ja saat kadotetun ajan. Poistu huoneesta.

      3. Mene yläkertaan. Ota aulasta vasemmanpuoleisen kaiteen välistä puolikas avain ja heiluta suurennuslasia rappujen edessä saadaksesi kadotetun ajan.

      4. Mene oikeanpuoleisimpaan huoneeseen ( leikkihuone). Lipaston alta saat ritsan, lipastossa olevien kirjojen välistä lapun ja kynäpurkista sauvan. Paina sohvan etummaista laatikkoa jolloin se avautuu, sulje se ja saat avaimen. Heiluta jälleen suurennuslasia huoneessa saadaksesi kadotetun ajan (tee näin jokaisessa huoneessa). Poistu huoneesta.

      5. Mene vasemmanpuoleiseen huoneeseen, jossa on tähtikartta. Laita planeetat oikeaan järjestykseen. Lähimpänä aurinkoa on merkurius ja kauimpana pluto. Käytä hyväksesi huoneessa olevaa kirjaa. Kun planeetat ovat oikein, keskelle syttyy valo ja saat kadotetun ajan (suurennuslasilla ei saa enää toista). Paina pöydässä olevaa tähteä ja siitä avautuu luukku, josta saat avaimen. Pöydän alla on kuminauha, ota se. Poistu huoneesta.

      6. Mene leikkihuoneen viereiseen huoneeseen joka on vierashuone. Yöpöydän laatikosta saat lapun ja lipaston alta saat vasaranvarren. Seinältä olevalta hyllyltä saat kirjan. Poistu huoneesta.

      7. Mene vierashuoneen viereiseen huoneeseen, olohuoneeseen. Ota pöydältä vihreä pullo ja jääkarhun suusta pyyhekumi. Poistu huoneesta.

      8. Palaa takaisin alakertaan. Mene taas kirjastoon ja ota kassistasi sininen kirja. Aseta se hyllyköstä puuttuvalle paikalle ja salaovi aukeaa. Siirry huoneeseen. Nyt mene säkkiisi ja ota tulitikku ( paina suurennuslasilla tulitikkuaskia ja ota suurennuslasi pois käytöstä. Nyt olet saanut tulitikun. Siirrä tulitikku askin päälle ja se syttyy. Valitse tulitikku ja ota se pois kassista). Siirrä se pöydällä olevalle öljylampulle, jolloin liemi alkaa porista. Ota pulloon tippunut nitroglyseriini ja siirry pois huoneesta, sekä kirjastosta.

      9. Mene kirjaston takana olevaan huoneeseen, keittiöön. Ota hellalta "sydänlanka" sekä lusikka kakkupalan vierestä. Avaa sorkkaraudalla lattialuukku ja mene kellariin. Ota viinihyllyn vasemmasta yläkulmasta nuken pää ja viinipullolaatikon kulmasta lappu. Ota kassistasi vihreä pullo ja täytä se viinillä. Palaa keittiöön ja mene ruskeasta ovesta kasvihuoneeseen. Yhdistä kassissasi oleva ritsa ja kuminauha ja ammu sillä isoa tomaattia lihansyöjäkasvin yläpuolella. Tomaatti tippuu ja pääset hakemaan keltaisen kukan, sekä sipulin kasvihuoneen perältä. Ota kukka talteen, mutta aseta sipuli ruukkuun -> kasvaa valkoinen kukka. Ota sekin talteen.

      10. Mene ensimmäisestä ovesta (ovi on lukossa mutta sinulla on siihen avain kassissa). Ota kassistasi pyöreä amuletti ja aseta se reikään seinässä. Vasemmalla seinän ja lattian rajassa on lappu. Portaiden välissä on vasaranpää. Mene ylospäin.

      11. Ota patteri Manun takaata ja mene eteenpäin -> portti laskeutuu. Ota kassistasi sauva ja laita se "lukkoon" -> portti avautuu. Mene eteenpäin.

      12. Tuolilla Manun ja Matin takana on nukenvartalo ja kun otat kassistasi pyyhekumin ja viet sen päiväkirjan päälle, välistä tippuu lappu. Sen jälkeen mene sängyn alle.

      13. Ota vieteri sekä lappu ja paina vasemmalta kolmatta alhaalla olevaa ikkunaruutua, pääset katsomaan tähtikuvioita. Paina kirkkaimpia tähtiä ja saat kadotetun ajan. Kun olet saanut kaikki, palaa rappuset alas ja paina pyöreää amulettia seinässä.

      14. Laskeudu portaat alas. Ihan oikealla, hitusen puoltaväliä ylempänä on lamppu. Ota kassistasi "sydännauha" ja aseta se lampun kohdalle. Sen jälkeen sytytä tulitikku samalla tavalla kuin laboratoriossa. Aseta sekin lampun päälle. Sen jäleen ota kassista lusikka ja aseta se vasemmanpuoleisen arkun päälle -> kummitus palaa arkkuun. Mene taas kassiisi ja yhdistä nuken pää ja vartalo ja laita se äskeisen viereiseen arkkuun. Tämäkin kummitus palaa arkkuunsa. Palaa takaisin eteisaulaan.

      15. Nyt avaa viimeinen lukossa oleva ovi ja pääset ruokailuhuoneeseen. (Jos olisit tullut aikaisemmin, kummitus olisi ajanut sinut pois ja olisit hukannut aikaa.) Aseta valkoinen kukka posliinimaljakkoon ja saat toisen avaimen puolikkaan. Ota pöydänjalan vierestä paperilappu jonka jälkeen pomppaat vieterin avulla ruokailupöydälle. Ota viinipullo sekä hammasmakkara. Palaa takaisin eteisaulaan.

      16. Mene yläkertaan ja jälleen leikkihuoneeseen. Paina tikkataulua ja yritä saada täysosuma. Saat avaimen, jolla avaat lipastossa olevan kaapin. Mene sinne. (Jälleen jos olisit tehnyt tämän aikaisemmin, kummitus olisi häätänyt sinut pois). Ota tuolin selkänojasta lappu ja hirvenpään takaa torvi. Mene vasemmalle ja eteesi ilmestyy palikoita. Avaa tietokone ja selvitä palikoissa olleiden alkuaineiden numerot. Isoin tulee alimmaiseksi. Kun ne ovat pinossa, pääset ikkunasta katolle.

      17. Katolla pääset unohtuneen ajan luokse näin:
      1 alas, 2 eteen, 1 ylös, 2 eteen, 1 ylös, 2 eteen ja 2 alas. Samaa reittiä takaisin. Jos astut väärälle tiilelle, menetät aikaa. Palaa tämän jäleen alakertaan ja vie saamasi torvi kolmanteen hautaan.

      18. Nyt mene yläkertaan ja olohuoneeseen. Vasemmasta nurkassa sohvan takana on ovi. Oven luonta saat patterikäyttöisen pupun. Mene kassiisi ja paina suurennuslasilla tekohammasmakkarapötköä jolloin ne irtoavat toisistaan. Nyt koputa ovelle ja anna hampaat hiirelle. Saat palkkioksi kolikon.
      HUOM! TÄSSÄ VAIHEESSA MENE KASSIISI JA NAPSAUTA UNOHTUNUTTA AIKAA KUNNES KELLOSI NÄYTTÄÄ PUOLI TAI VÄHEMMÄN, MUUTEN SINULTA LOPPUU AIKA KESKEN.

      19. Palaa yläkerran aulaan ja yhdistä puolikkaat avaimet. Sillä avaimella saat avattua planetaarion viereisen oven, jossa on makuuhuone. Sängynjalan vierestä saat lapun ja kun klikkaat nopeasti kaksi kertaa tyynyjä, kuuluu ääni ja kassiisi ilmestyy avain. Avaa tällä avaimella vasemmanpuoleinen yöpöytä josta saat neulan. Vie sekä neula, että viimeksi saamasi kolikko hautakammioon, molemmat eri arkkuihin.

      20. Nyt kaikki kummitukset ovat ajettu pois ja voit mennä yläkertaa ja avata keskimmäisen oven. Mene alaspäin ja pääset riimukirjaillun oven luo. Mene kassiisi ja paina suurennuslasilla kirjaa, jolloin sieltä aukeaa aukeama, josta näet mitä riimuja sinun pitää painaa ovessa. Kun ovi aukeaa, astu sisään ja nappaa pöydältä viinipullo. Sen jälkeen paina arkkua joka pyytää sinulta salasanaa. Tämän salasanan saisi lapuista jota olet kerännyt, mutta koska näyttää että siitä puuttuisi yksi, enkä löytänyt sitä itse, katsoin salasanan netistä. Näppäile kuitenkin lukkoon sana "MERLYN" ja arkku aukeaa. Kun painat arkkua suurennuslasilla saat sieltä unohtuneen ajan.

      21. Mene alakertaan, keittiöön ja sieltä viinikellariin. Täytä molemmat viinipullosi viinillä ja tynnyri aukeaa. Astu sisään. Kun Matti on aikainsa ruikuttanut paina kissaa ja se hajoaa. Tämän jälkeen ota vasara ja hajoita alimman rivin keskimmäinen tiili. Aseta sen paikalle nitroglyseriini ja sen jälkeen patterikäyttöinen pupu. Seinä räjähtää ja sinä menet siitä läpi.

      22. Mene vasemmalle, älä missään nimessä oikealle, sillä muuten jäät jumiin. Saavut huoneeseen mistä täytyisi saada katosta tikkaat. Se onnistuu avaimella mikä on kassissasi. Aseta se lukkoon ja kiipeä tikkaat ylös.

      23. Paina luurankoa ja se alkaa elämään. Itse en ainakaan huomannut, että niissä nappuloissa mitä joudut seuraavaksi painelemaan olisi ollut mitään koodia, joten senkus painelet kunnes pääset ulos. Sen jälkeen mene Matin haluamaan käytävään.

      24. Nyt sinun täytyy selvitä labyrintistä. Senkus painelet eteenpäin ja etsit hampaita ja avaimia. Kun pääset labyrintin läpi, vastassa on toinen. Vedät sen läpi samanlaisella apinanraivolla ja saat luurangon kiinni. Nyt heittelet sitä keräämilläsi hampailla ja se häviää vähän pakollakin.

      Manu ja matti sieppaavat kullan ja palauttavat sen kreiveille. JA TADAA, PELI LÄPI.

      Ps. Huomasin äsken, että minulle jäi yksi ylimääräinen avain nyt kun menin sen tässä samalla läpi uudestaan. Ei ekalla kerralla jäänyt, joten en tiedä mitä ihmettä tapahtui =D Mutta tässä varmasti jotain vinkkejä teille ? Huomasin itse meinaan että oli raivostuttavaa yrittää läpi jotain mistä ei millään päässyt ja kun yritti etsiä neuvoa niin sitä joutui kaivelemaan kamalasti. Nyt muutama niistä on ainakin saman viestin sisällä.

      • eikukaan

        Ihmettelen vaan miks haluatte jakaa kaiken tän tiedon täällä. tai oikeestaan miks kukaan haluaa täältä tulla selvittämään pelin ongelmia. Tavote ei kuitenkaan oo kauheella höökillä läpästä peliä vaan nauttia siitä kuinka välillä jopa raivostuttavia pikku ratkasuja pitää keksiä! Pelatkaa ihan ite siis, jos haluutte rahoillenne vastinetta. :D


      • törkeä

        "Käänny vasemalle älä missään nimessä oikealle" kivasti pilasit ohjeillasi pelin


    • garastas
      • 1

        Pistäkää joku toi peli rapidshareen niin saa itekin sen...


    • gsfgssdfg

      loistava peli

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      208
      1657
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1494
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      321
      1258
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1189
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      122
      1128
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      93
      1105
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      134
      1048
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      238
      1006
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      62
      979
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      90
      965
    Aihe