Vahvan tunnistamisen vaatimus tulee voimaan verkkokaupassa voimaan 14.9.2019

Anonyymi

Se tarkoittaa, että asiakkaan henkilöllisyys on varmistettava vähintään kahden erilaisen tunnistuselementin avulla.
Pelkkä luottokortti ei kohta enää käy verkkokaupassa tai sovelluspohjaisissa palveluissa.

On mahdollista, että tulee siirtymäaika, sillä teknisiä ratkaisuja vahvaan tunnistamiseen ei ole saatavissa nopealla aikataululla.

11

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No pirskati pum !
      Tätä olen pelännyt kun en halua
      tarpeettomasti hankkia lisää vempeleitä
      vain tunnistautuakseni johonkin.
      Tilaan ruoat kerran viikossa verkkokaupasta kotiin.
      Maksan verkossa etukäteen.
      Tunnistauduttava on tuplasti kohta
      vaikka maksaisi kotona kortilla
      tavaroiden tullessa.

      Mitäs nyt pitäisi tehdä ?
      On vain tietsika eikä älykännyä tai tablettia.
      Ja Nordeassa tili.
      Jonkun rimpulan lähettivät sieltä kotiin,
      mutten tajua siitä.
      Käyttääkö joku sitä ?
      Mikä sen tarkoitus on ?
      Nettipankkia käytän joka tapauksessa,
      kun älykännyä ei ole enkä hanki.
      Saako rimpulasta jonkun tunnusluvun ?
      Pittääkö joka kerta uusi tunnusluku
      kun nettipankkiin menee
      vai miten ?
      Luin palstoilta mielipiteitä
      rimpulan tultua,
      että siihen joutuu näpyttelee
      pitkiä nummerosarjoja
      eikä se ole helppo.

      NM. aika pali
      muistinsa menettänyt

    • Anonyymi

      Mulle tuli pankista tunnistuslaite joka on kätevämpi kuin numerokortti jota voi jo käyttää verkkopankissa asioidessa.

      Saa nähdä milloin joutuu maksamaan pankille talletustilistä, luin tänään erään pankin ajatuksesta, ennen sai edes pientä korkoa.

      • Anonyymi

        Eiköhän tuo ekonomia ole pelkästään ahneiden ammatti!!!


      • Anonyymi

        Hei, mikä sieltä rimpulasta kaivetaan ?
        Tunnusluku nettipankkiin pääsemiseksi vai ?
        Tunnuslukukorttia helpompaa ei voi olla mikään.


    • Anonyymi

      Joku tarvitsee jälleen miljoonia.

      Joku haluaa päästä mahdollisimman monen ihmisen lompakolle ihan luvan kanssa.

      Tällaista on kapitalismi.

      • Anonyymi

        Onneksi ei väännetä Zetorin veiviä rajan takana.


    • Anonyymi

      Paperisella tunnusluettelolla aion pärjätä jatkossakin. Puhelimella on vain annettava vahvistus tekstarilla. Näin olen tajunnut noista OP:n tiedotteesta.
      Hoidan verkkopankkiasiat tietsikalla, vaikka on molemman malliset kännykät, vaan en ala älypuhelimella rahajuttuja hoitelemaan.
      Aika harvoin tarttee käydä laskuja maksamassa verkkopankissa.
      Molempia käytän , korttia ja rahaa maksamiseen , mutta ei himskatti ala kuittailemaan puhelimella kaupankassalla, kuten jotkut nuoret "edistykselliset" tekevät.
      No niin. Ikärin vuodatusta tässä aamutuimaan.

      • Anonyymi

        Tunnistautuminen laitteella eroaa ettei tarvitse etsi nummerosarjaa läpyskästä, laitteesta painamalla tulee numerot ilman etsimistä, olen käyttänyt laitetta sen tultua mulle, ei mitään ongelmaa, ei ollut ongelmaa ennenkään.
        Verkkomaksaminen hoituu hetkessä ilman mitään säheltämistä, aikoinaan piti lähettää maksukirje pankkiin tai käydä pankissa kassalla.


    • Kaiken vastustusta aina?

      Ovatko näreet noin tai vielä huonommin.

      Jonkun mielestä on hyvää jos kuka tahansa saa heiklua missä tahansa kontrollitta. Maailma mutkistuu ja kaikki sen myötä.

      Missä on se hyvä järjetön toiminta, jota pelätään ja vastustetaan.

      Kertokaa myös siitä toisesta vaihtoehdosta, siitäholtittomuudesta!

      • Anonyymi

        Yritä pysyä sisäsiistinä ettet joudu ulkoruokintaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1651
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1226
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      62
      1135
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      191
      915
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      868
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      760
    7. 68
      757
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      34
      690
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      654
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      620
    Aihe