Katsastuksen hylkäykset

Anonyymi

SM/SJM kisoissa on ollut tällä kaudella poikkeuksellisen paljon DQ merkintöjä. Kiitos siitä katsastukselle. Sarjasäännöissähän lukee että lajiryhmä päättää tarviiko nämä hylyt laskea mukaan loppupisteisiin. Vaikuttaako loppupisteisiin. Menikö mestarit oikein???

34

<50

Vastaukset

  • Aivan hullu se AKK:n pääkatsastaja on. On näkevinään fiilunkia joka sylinterissä ja jakaa sen mukaan DQ:ta. Pari sylkkää hakenut jo tehtaalta puhtaan paperit, mutta tulokset tietysti pysyy voimassa. On siellä kyllä ollut jokunen oikeakin virosta uitettu sylinteri, jotka kuuluukin poistaa kentältä.

    • Kävi tuossa mielessä, että mistä me ulkopuoliset tiedetään minkä sylinterin lähetit vai kuka lähetti ja minne? :-)

      Toisaalta mistä tavalliset harrastajat näitä vetoomuksia tietäisikään, kun karting lajiryhmän viimeinen kokousmuistio on päivätty 8.2.2019 tuolla AKK karting uutisissa.

      Kyllä ne filungilta näyttävätkin sylinterit pitää poimia Suomessa pois. Älkää hiplatko niitä sylintereitä tehtaan jäljiltä..


    • Hullu se varmasti on, kukaan täysijärkinen tuohon vapaaehtoisesti ala, ilman korvausta edes yrittää pitää kilpailijoiden moottorit tasavertaisina. Lasten harrastus jossa isät huijaa sen kun ehtii kun ei lapsella muuten ranteet riitä, joukossa on onneksi niitäkin jotka ajavat laillisia laitteilla, ne vaan ei aja niillä voitosta..


    • Huom Katsastaja ei hylkää, esittää ainoastaan asian tuomaristolle, kilpailututuomaristo tekee sitten päåätöksen hylkäämisestä ja muista sangtioista.


  • Systeemi on täysin mätä jos ne hylkäyksen takia tulleet nolla finaalit voi vähentää loppupisteistä.

    Kusettaa pitää silloin aina ja lopettaa vasta kun on jäännyt 3 kertaa kiinni. Vai kuinka monta niitä nyt saa vähentää.

    Jotkut vissiin ton tieskin etukäteen ja toimivat niin. Hatun nosto siitä.

  • Viilattuja pyttyjä on siis markkinoilla nyt syksyllä todella paljon.

    Kannattaa ostaa vaan kaupasta uusia koneita tai käyttää kone pääkatsastajalla ennen kun raha vaihtaa omistajaa.

    Viilaukset on niin hyvin naamioitu hapottamalla tai puhaltamalla et paljaalla silmällä ei erota.

  • Turvallisimmilla vesillä seilaat, kunhan ostat koneet suomen maahantuojilta, etkä mistään Euroopan viripajopilta.

    • Eipä näytä sekään olevan turvallista. Viittaan mm. Hakalan koneeseen ja oli niitä muitakin. Tehtaalla poistetut rosot aiheuttavat hylyn katsastuksessa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Eipä näytä sekään olevan turvallista. Viittaan mm. Hakalan koneeseen ja oli niitä muitakin. Tehtaalla poistetut rosot aiheuttavat hylyn katsastuksessa.

      Höpö höpö... tais vain napsahtaa katsastus oikeaan aikaan "eihän näitä nyt kukaan katso". Jos se kone ei ole laillinen suomessa, niin voi voi. AKK:n suuntaan sääntömuutosta tai ostamaan uutta sylinteriä.

      Ainahan tätä on ollut. Kun katsastus ei ota ketään pois, niin syytetään että muut viilaa. Kun katsastus oikeasti yrittää ottaa vilunkihuoltajat kiinni, niin syytetään katsastupäällikköä.


    • Olisko ideaa että AKK julkaisee katsastettujen ja hylättyjen koneiden valokuvat sylintereiden kanavista vaikka ihan nimen kanssa? Kyllä ne varmaankin kuvattiin, jos ei muuten niin opetusmateriaaliksi seuraaville katsastajille.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Olisko ideaa että AKK julkaisee katsastettujen ja hylättyjen koneiden valokuvat sylintereiden kanavista vaikka ihan nimen kanssa? Kyllä ne varmaankin kuvattiin, jos ei muuten niin opetusmateriaaliksi seuraaville katsastajille.

      Tuo on ok idea. Loppuisi tämä kitinä oikeusmurhista ja kaikki näkisi mistä hylky tuli.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Eipä näytä sekään olevan turvallista. Viittaan mm. Hakalan koneeseen ja oli niitä muitakin. Tehtaalla poistetut rosot aiheuttavat hylyn katsastuksessa.

      Kannattaisiko joskus käydä siellä tehtaalla missä nää pikkukoneet tehdään katsomassa. Niitä ei todellakaan siellä hingata millään. Kasaan vaan ja myyntiin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kannattaisiko joskus käydä siellä tehtaalla missä nää pikkukoneet tehdään katsomassa. Niitä ei todellakaan siellä hingata millään. Kasaan vaan ja myyntiin.

      Todellakin tehtaalla valupurseet poistetaan. Urpo.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Todellakin tehtaalla valupurseet poistetaan. Urpo.

      Valupurseet poistetaan, mutta ei niitä myöskään hingata, eli ei sieltä tule sylinteria jossa on vinku käynyt kanavan läpi ja kuulapuhallettu perään. Osaava katsastaja näkee mikä on työstetty sääntöjen vastaisesti ja mikä ei.

      Onko meidän ei saa työstää säännössä mitään järkeä on eri juttu, toki se tasaa teoriassa pelin, mutta vaatii katsastajilta äärettömän paljon, jostain syystä isit haluaa aina voittaa enemmän kuin lapsensa..


  • Hyvä on että tiukka katsastus. Viimeisenä kannattaa viitata H....an koineisiin siellä on ollut aina cadeteista asti vilunkia.

    • Eihän se H...lan kuski lentoon lähtenyt sillä rosopoistollakaan. Ei mennyt talvella Italiassakaan kovin. Isä ei usko ja toinen ongelma on että ei ymmärrä . Koittaa vaan madaltaa aitaa pojalta , kaverit voi valita vanhempiaan ei ...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Eihän se H...lan kuski lentoon lähtenyt sillä rosopoistollakaan. Ei mennyt talvella Italiassakaan kovin. Isä ei usko ja toinen ongelma on että ei ymmärrä . Koittaa vaan madaltaa aitaa pojalta , kaverit voi valita vanhempiaan ei ...

      Isolle H ikuinen huoltaja ja vanhempana olo kielto, ettei pikkuV tarvis itkee niin usein kilpailupaikoilla. On myös uhkaillut toinihenkilöitä ja vanhempia.


  • Jos konees on työstön jälkiä ja tietää et on tehtaan jäljiltä, ni koneen voi kai jättää katsastukseen ja valittaa päätöksestä. AKK voi laittaa koneen tehtaalle lausuntoa varten. Tietysti artisti maksaa, mut ei tarttis sitte murista :)

  • Toi käytettyjen koneiden lähettely tehtaalle on aivan turhaa.

    Jos valupinnoissa ei saa olla työstön jälkiä niin on aivan sama kuka ne sinne on viilannut. Tehdas vai joku kyläseppä.

    Hyvin harva kone läpäisee katsastusta tehtaalta tullessaan. Asteet / palotila. Vaikka nekin on tehtaan jäljiltä.

    Siks uus kone tarkastukseen ja jos siellä on viilaus jälkiä niin yhteys kauppiaaseen.

    Ja sit jos ne menee rikki niin tilalle ostetaan uusia. Mäntiä joutuu sinne muutenkin vaihtamaan.

    Noi moottori kulut on melko pieni osa tätä hommaa. Yhdellä koneella ajaa varmasti 2 tai 3 kesää. Renkaisiin menee rutosti enemmän rahaa sillä välillä kun noihin koneisiin. Eihän niitä renkaitakaan saa korjata kuntoon kun ne on rikottu tai ajettu loppuun.

  • Vielä vuosi näillä viilatuilla.

  • Jos vilppikoneita ei hylätä niin itketään ja jos hylätään niin taas alkaa itku.

  • Kilpailun johtajako se hylkää ja lajiryhmä päättää lasketaanko nolla erät mukaan.

  • Kuka se mestaruuden ottikaan.

  • Venäläinen

  • Hakala ainakin kouvolassa oli mestari.

    • Dubnitskin sivuilla kerrotaan että hän voitti - kumpi nyt siis voitti??


    • Kyl se tais Eestin poika voittaa.....


    • Akk;n pistetaulukon mukaan ulkomaalainen 9 pisteellä. Eikä kukaan ole joutunut ottamaan hylkyjä mukaan loppupisteisiin. Tyhmää


    • Ei se ole tyhmää. ja toisekseen vaikka olisi otettu mukaan niin pistetilanne ei olisi muuttunut TOP 8 osalta mitenkään. tarkistahan vähän nyt sitä taulukkoa siellä ;) Tämä kun hoidettiin nätisti laittamalla jokaiselle TOP 3 kuskille konehylsy kauden aikana.


  • ei olisi muuttunut koko pistetaulukko mitenkään. aivan turhaa itkemistä, sijoitukset eivät olisi muuttunut mitenkään. siellä on sen verran nollia jengillä mitallien ulkopuolella että kyllä nekin hylsyt voidaan pisteiisin laskea. Esim Viikisalu siellä 5 finaalia mistä ei saanut pisteitä ja 5 finaalia mistä sai pisteitä. Joten kyllä tossakin on jo laskettu se paljon puhuttu konehylsy 0 mukaan pisteisiin. ihme kitinää. Samoin muutamalla muulla kuljettajalla siinä ympärillä, nollia on laskettu mukaan pisteisiin, jos oikein tarkkaan katsot.

    • Laskekaas viä kerran . JOS hylsyt ois laskettu pisteisiin niinkuin säännöt antaa myöten kärki kymmenikkö olis muuttunut. Nollia ei ole tarvinnut käyttää ja se vaikuttaa


    • Säännöt antaa myöten. Älä jaksa valittaa. Te ette varmaan ajanu metriäkään koko sarjassa. Voittaja ei olisi vaihtunu. P2 ja p3 ois voinu vaihtua ja sekään ei kiinnosta ketään. Ja muille nekin "hylsy" nollat on mukana pisteissä koska on enemmän ku 3kpl nollakisoja.

      Kausi on ajettu ja aivan turhaa kitinää. Keskittykää ajamiseen ja harjoitteluun. Nopeimmat on kärjessä koska ne harjoittelee ja kehittyy.


  • Jos jossittelee vielä lisää niin kuka olis mestari.

    Jos kone hylsystä sais kilpailu kieltoa loppu kauden siitä eteenpäin kun kärähtää.

  • H.... on tehnty vilppiä jo cadetista lähtien, palotilat kun ei mennyt läpi niin uusinta mittaus ja tiivisteet kaksinkerroin -> oho sehän meni läpi.

    - Monako SJM 2018, myöhästy portista niin alko sellanen huuto ja uhkailu että pienempiä hirvitti
    - Vihdin SJM 2019 kilpailussa etubona sisään, mutta sai puhumalla aikasakon pois. Kenen kultapoika ja suosikki hän mahtaa olla organisaatiossa??
    - Lentola SJM 2019 kammottavia ja törkeitä ajotavallasia asioita, olisi ollut täysin mustan lipun paikka ja sillä kotiin loppupäiväksi, mutta hän toki sai vain muutaman sekunnin aikasakon
    - Lentola/lievestuore SJM 2019 treeneissä perään täysillä, ilman aikomustakaan jarruttaa tilanteessa.

    ja näitä riittäisi vaikka kuinka paljon. Toivotaan että joskus rauhoittuu, mutta taitaa kädet loppua kesken kun mennään isompiin luokkiin ennen rauhoittumista.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.