Auttakaa aloittelijaa.
Olen hakemassa fi-päätteistä domainia yritykselle Viestintävirastosta, jonka ohjeissa sanotaan:
"Verkkotunnusta ei myönnetä, ellei sille ole määritelty vähintään kahta toimivaa nimipalvelinta...Nimipalvelinten nimet ja IP-osoitteet on annettava jo verkkotunnushakemuksessa..."
Eli minulla on van haalea aavistus siitä mikä nimipalvelin on ja mihin sitä tarvitaan, mutta MISTÄ saan nimipalvelimen tai sen tiedot?
Sivut ovat Baanan palvelimella, mutta mistään nimipalvelimista ei ole ollut puhetta.
apua kaivataan, kiitos!
mikä nimipalvelin?
3
688
Vastaukset
- ----------
Nimipalvelimia tarttetaan jottaa xxx.com osoite osottaa oikeaan paikkaan 134.123.123.122
Jos kotisivutilaasi on mahollosuus liittää domain niin ohje sivuilla kerrotaan nimipalvelimien tiedot tai ne saa mailaamalla selville. Jos sinulla on baanan adsl jne... mukana tullut tila niin mitä todennäköisemmin siihen ei saa domainia ollenkaan. - Jpk
Nimipalvelin ns. DNS palvelin ! Soneralla on kaksi 193.210.18.18 ja 193.210.19.19. Kyseessä on siis välitin joka kaiuttaa sinun tulevaa osoitettasi. Nimipalvelussa muunnetaan www osoitteesi ip osoiteeksi ja toisin päin. Tällä tavalla osoitteesi leviää ympäri maailmaa alle vuorokaudessa. Phnet käyttää ns1 62.165.128.10 ja ns2 62.165.128.11 ! Nämä ovat dns palvelimia !!
- Samppa
Hei,
Sinun tulee tilata nimipalvelut haluamallesi verkkotunnukselle joltain palveluntarjoajalta, listan palveluntarjoajista löydät esimerkiksi seuraavasta osoitteesta:
http://www.ficora.fi/fi/suomi/lista.htm
Huom, älä sekoita palvelintilaa www-sivuille ja nimipalvelimia keskenään, kyse täysin eri asiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt505257Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.813054Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3081612Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751214Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok781156Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391124Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611095- 1301082
- 1711064
- 49944