München - Helsinki

miten kotiin?

Olen lähdössä pistäytymään viikoksi koti-Suomessa, LH lennättää reilulla kahdella sadalla Helsinkiin ja takaisin.
Kuitenkin sekin on paljon rahaa kun ei mikään firma tai virasto maksa. Viime kesänä oli kiva aina käväistä Suomessa, kun V-Bird lensi parhaimmillaan hintaa € 59,- edestakaisin. Siinä ei se yksi välilasku tai tarjoilun erikseen maksaminen haitannut mitään.
Vaan ei ole V-Birdiä enää. Osaako joku antaa vinkkejä miten pääsen jatkossa Suomeen edulliseti? Välilasku tai koneen vaihto no problem, kunhan vain sopisi pienelle kukkarolle.

11

838

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suhteellisuudentaju?

Vähän suhteellisuudentajua peliin. Kaksisataa on halpa!

• edullisesti...

...Liftaamalla!

• halvalla!

Kuinka halvalla oikein haluat lippusi??? Sitten valitetaan kun ei ole mitään palvelua jne. ja lippujen hinnat pitäisi olla sika halpoja! Pysy siellä missä olet ja kirjoittele emaileja, niin halvaksi tulee!

• Jarkka

Niin johtuskohan se siitä hinnasta ettei sitä V-birdiä ei enää ole

• V-Bird on mennyt konkurssiin ei ainoastaan sen vuoksi, että liput olivat halpoja, vaan ennen kaikkea sen takia, ettei se ollut riittävän tehokas. Ei siis riitä, että lasketaan hintoja, vaan firmalla täytyy olla kustannustehokas organisaatio. Siinä ei V-Bird valitettavasti ole onnistunut (sitä paitsi aloittelijan asema on nykyisessä kilpailutilanteessa varsin vaikea). Monen no-frills lentoyhtiön tehokkuus on kieltämättä arvostamisen arvoinen. Minä pystyn matkustamaan perinteisilläkin lentoyhtiöillä, en tarvitse joka kertaa etsiä aivan halvimpia lippuja. Silti matkustan mielelläni Ryanairin, EasyJetin tai HapagLloydExpressin koneilla, koska on syytä ihailla sitä tehokkuuta, joka monelta 'normaaliyhtiöltä' todellakin puuttuu.

Nyt vastaus 'miten kotiin'. Tilanteesi on siinä suhteessa aika hankala. Olet lähdössä Baijerista, siellä 'halvat' lentoyhtiöt eivät saaneet sopivaa jalansijaa. Münchenin lentokentän verot ovat huippukalliita, joten esim. Ryanair ei lennä sinne ollenkaan, muilla ei myöskään sieltä halpoja lentoja ole.
      Lähin edullinen kenttä on Salzbugissa, jonne EC-junamatka (25EUR) kestää puolitoista tuntia. Ryanairin lippu Lontooseen maksaa (esim. huhtikuussa) 6.99 EUR verot 25.04 EUR. Tässä kuitenkin törmäät siihen, että liput Lontoon ja Tampereen välillä myyvät tosi hyvin ja hinta on tällä hetkellä poikkeukseellisen kallis. Koko ajan on ollut vinkkejä yhteyksien lisäämisestä Suomeenkin, ei kuitenkaan voida valitettavasti vielä varmuudella sanoa tästä mitään. Heti kun varmempia tietoja tulee, Suomi24/Lentäminen - alla niistä varmasti ilmoitetaan.

• miten kotiin

Kiitti Sulle nimim. pee1.
        Jätinkin nuo "kaks sataa on halpa" -kehujat omaan kategoriaansa, itse katson joka euron perään ja kotona käynnit mitoitan mahdollisuuksieni mukaan. Kävisin vaikka joka toinen viikko jos olisi varaa, nykyään vain tulee usemmmiten "pysyttyä täällä", kuten minulle eräs varakkaampi nimimerkki tuossa aiemmin toivottelikin.
        Löysin juuri German Wingsiltä edullisen mahdollisuuden Münchenistä Kölniin. Kölnistä taas GW lentää jälleen Helsinkiin. Hyvin pitkällä varausajalla voi noista rakennella Lufthansaa (ja varsinkin Finnairia) edullisemman yhteyden.

• minä itse
        miten kotiin kirjoitti:

Kiitti Sulle nimim. pee1.
        Jätinkin nuo "kaks sataa on halpa" -kehujat omaan kategoriaansa, itse katson joka euron perään ja kotona käynnit mitoitan mahdollisuuksieni mukaan. Kävisin vaikka joka toinen viikko jos olisi varaa, nykyään vain tulee usemmmiten "pysyttyä täällä", kuten minulle eräs varakkaampi nimimerkki tuossa aiemmin toivottelikin.
        Löysin juuri German Wingsiltä edullisen mahdollisuuden Münchenistä Kölniin. Kölnistä taas GW lentää jälleen Helsinkiin. Hyvin pitkällä varausajalla voi noista rakennella Lufthansaa (ja varsinkin Finnairia) edullisemman yhteyden.

asuin itse vuosia Saksassa ennen halpislentoyhtiöitä, jos halusin Suomeen, oli SAS halvin yhteys ja 400DEM ei todellakaan ollut paha hinta.

maksa kiltisti se 200e, jos ei rahat riitä, niin pyydä kotiväkeä lainaamaan.

jos hinnat on liian kalliit - EI TODELLAKAAN TARVI LENTÄÄ EIKÄ TULLA TÄNNE VALITTAMAAN HINNOISTA !!
        vapaus valita on jokaisella.

ps. tuossa aiemmin ehdotettu liftauskin - ei sekään ilmaista ole !

• pis-te
        minä itse kirjoitti:

asuin itse vuosia Saksassa ennen halpislentoyhtiöitä, jos halusin Suomeen, oli SAS halvin yhteys ja 400DEM ei todellakaan ollut paha hinta.

jos hinnat on liian kalliit - EI TODELLAKAAN TARVI LENTÄÄ EIKÄ TULLA TÄNNE VALITTAMAAN HINNOISTA !!

200 euroa se ei ole enää halpa hinta Euroopassa.
        Jos Lontoosta pääsee kaikkialle(!) edes-takaisin 50 puntilla (alle 80 euroa), miksi ei Suomesta/Suomeen? Vastaan heti: kilpailua on liian vähän. Piste. Matkustajalla on oikeus odottaa, että hän maksaa lentolipuista tännekin yhtä paljon (vähän) kuin muualle Euroopassa. Piste.

• ny on nyt..
        minä itse kirjoitti:

Älä muistele vanhoja. Hinnat on laskenut kilpailun myötä niin lentämisessä, ruuassa, kodinkoneissa ym.

• Vai ei...
        pis-te kirjoitti:

Jos Lontoosta pääsee kaikkialle(!) edes-takaisin 50 puntilla (alle 80 euroa), miksi ei Suomesta/Suomeen? Vastaan heti: kilpailua on liian vähän. Piste. Matkustajalla on oikeus odottaa, että hän maksaa lentolipuista tännekin yhtä paljon (vähän) kuin muualle Euroopassa. Piste.

Kilpailua ei suinkaan ole liian vähän vaan Suomesta lentäminen maksaa enemmän koska välimatka (lentoaika) on pitkä ja matkustajia suhteessa Britanniaan ja keskieurooppaan on vähän.

Kyllä Ryan ja Easy olisivat olleet täällä jo vuosia sitten jos täällä olisi mahdollisuus tahkota helppoa rahaa! Jokaisella jolla on pienintäkään tajua siitä mitä Boeingilla tai Airbussilla lentäminen maksaa tajuaa oitis että 50 punnalla ei Suomesta lentäminen kannata vaikka putki olisi täynnä matkustajia joka kerta. Nuo halvat hinnat ovat ilmoituksissa vain sen takia että saadaan muodostettua hintakuvaa joka olisi "edullinen".

Harvalla ihmisellä on mahdollisuus suunnitella matkojaan aina kolmea kuukautta ennakkoon, mutta näin pitäisi tehdä jos mielii mukaan noilla halvoilla mainoshinnoilla. Jos ette muuten usko, niin käykää Ryanin verkkokaupassa ja katsokaa mitä lento parin viikon päästä maksaa. Puhumattakaan siitä että haluaisit matkustaa huomenna. Halpikset tietävät hyvin sen että joka joutuu matkustamaan lyhyellä varoitusajalla on todennäköisesti melkeimpä pakoitettu ostamaan matkansa, vaikka se sitten maksaisikin enemmän.

• Suomesta/Suomeen
        pis-te kirjoitti:

hirmusen kallista ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3212
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2820
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      45
      2574
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1963
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1291
    Aihe