Alvsby talo -kokemuksia?

dfghdrrrrt

kuka on ostanut Alvsby talon, onko hyvä tai huonoja kokemuskia talosta? vai olisko joku toinen talopaketti parempi?

paljonko on toimitusaika avaimet käteen periaatteella?

14

7363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakentajako?

http://www.jetta-talo.fi/rtstutkimus.htm

"Tyytyväisyys talotehtaaseen" - eli se tärkein mittari: Älvsbytalo selkeä ykkönen!

Kyllä ainakin itseäni pistää mietityttämään josko tutustuisi Älvsbytaloihin lähemminkin.

Tällä hetkellä asutaan kaksiossa, mutta Älvsbytalon hinnalla olisi meilläkin 25 vuotiaina varaa ostaa reilu sata neliötä yläkerta omakotitalo ja ohjearvoisiin hintoihin varaa pistää päällekin vielä oman mielen mukaiset räätälöinnit kymmenillä tuhansilla.

• eeeeeeeee

joo "riipumaton" tutkimus Jettatalojen sivuilla ja paras oli tietty jetta-talot. geheheh, paljonkohan riippumaton tutkija sai palkkaa jetta talolta?

• rakentajako?
        eeeeeeeee kirjoitti:

joo "riipumaton" tutkimus Jettatalojen sivuilla ja paras oli tietty jetta-talot. geheheh, paljonkohan riippumaton tutkija sai palkkaa jetta talolta?

Ei taida olla Rakennustutkimus RTS Oy missään tekemisissä Jetta Talojen kanssa.

Myöskään minun tulkintani mukaan, tuosta Jetta-talojen sivusta, Jetta ei tuota tutkimusta voittanut. Vaikkakin näytti hyvin sijoittuvan myyntiarvioissa, noin äkkiseltään voisi arvuutella että olisi itselle tärkeämpi tuo toimitustyytyväisyys sekä talotehtaaseen tyytyväisyys.
        RTS:ltä varmaan saisi tuon tutkimuksen tulokset ostettua, jos haluaa.

• kun ostaa pitää
        rakentajako? kirjoitti:

Ei taida olla Rakennustutkimus RTS Oy missään tekemisissä Jetta Talojen kanssa.

Myöskään minun tulkintani mukaan, tuosta Jetta-talojen sivusta, Jetta ei tuota tutkimusta voittanut. Vaikkakin näytti hyvin sijoittuvan myyntiarvioissa, noin äkkiseltään voisi arvuutella että olisi itselle tärkeämpi tuo toimitustyytyväisyys sekä talotehtaaseen tyytyväisyys.
        RTS:ltä varmaan saisi tuon tutkimuksen tulokset ostettua, jos haluaa.

onpa ihme tutkimus, jos tulokset pitää ostaa?????
        ei olekkaan mikään ihme, että älvbyyssit ja jetat on kärjessä

• ypslvä

Tekisi mieli sanoa; älä osta mitään mitä et osaa lausua.
      Itse kävin joskus katsomassa kyseistä taloa ja täytyy sanoa ettei säväyttänyt; huonekorkeus oli muita matalampi(240?), kattopanelointi jotain mallia 1970? kaikki kalusteet jotenkin halvanoloisia. Pari-kolme vuotta sitten hesarissa
      juttu grynderin tekemistä älsmpy-taloista, jossa kirjoittaja haukkui näitä tönöiksi?
      Joten käy katsomassa rakennusvaiheessa olevia, niin sitten tiedät. Ehkä laatu on parantunut?

• asiaa

Näillä palstoillahan ei saa haukkua ketään/mitään, mutta seuraavia asioita kannattaa miettiä. Kyseisessä, sekä muissa ns. avaimet käteen talopaketeissa on puutteita, joita et voi korjata jälkikäteen. Esim. sähköistys ei edes ansaitse kyseistä sanaa. Keittiössä et voi käyttää kahta sähkölaitetta samaan aikaan, sauna kun on päällä, muu talo jäähtyy, yleensä kaikki kaapelen paksuudet yms. ovat noin alle puolet normaalista.
      Myös talojen rungot ovat sen verran mitoutettuja alakanttiin, että en uskaltaisi sellaista parinkymmenen vuoden päästä ostaa... Saati asua...

• alakanttiin ?

Vasta viimeiset parivuotta, on suomessa tehty vastaavilla vahvuuksilla runkoja. Joten ;D

• myös sanoa
        alakanttiin ? kirjoitti:

Vasta viimeiset parivuotta, on suomessa tehty vastaavilla vahvuuksilla runkoja. Joten ;D

että tuo sähköistys ei ole talojen yleinen ongelma, vaan siinä on tapahtunut jokin virhe, jonka "Älvsby" korjannee.

• Sähkäri

Kaikissa valmistaloissa normien mukainen sähköistys,lähes kaikissa sähkölämmitteisissä taloissa katkeaa lämmitys kun kiuas on päällä johtuu siitä kun ei olla raaskittu hankkia tarpeeksi isoja pääsulakkeita,ei liity itse taloon mitenkään.
        Jos esim keittiössä pistorasia 10 A niin kestää 2400w tehoa eli vedenkeitin kahvinkeitin samanaikaisesti ei ole pienempiä sulakkeita joten kaikissa kestää kaksi sähkölaitetta ellei ne ole Mig hitsikoneita.
        Jos 10A sulake 1,5 kaapeli,16A 2,5 tämä on pakko ei voi olla alle.

• timpuri

Riippuu haluatko talvi vai kesä asuttavan talon:)
      jos ympäri vuotiseen käyttöön..älä siinätapauksessa edes harkitse tätä vaihtoehtoa..

• PeKo

Timpuri taitaa olla taas yksi niitä kaikkitietäviä besserwissereitä, jotka eivät ole koskaan kyseisessä talossa asuneetkaan. Tietoa vain on niin paljon muillekin jaettavaksi, että osaa kommentoida.

Itse asustelen Älvsbymökkiä, enkä tosiaan yhdy timpurin käsitykseen asiasta.

Oman kokemukseni mukaan Älvsbytalo on sellainen talojen Hyundai, tekniikan tai arkkitehtuurin suunnalta katsottuna ei mikään helmi, mutta täyttää tarkoituksensa vallan hyvin. Kyllä sellaisessa pystyy ilman suurempaa inhimillistä kärsimystä asumaan, jos vain kykenee luopumaan ylimitoitetuista vaatimuksista. Ei ole parkettilattioita, ei laatoitettua kylpyhuonetta tai hienouskalusteita, mutta asumista se ei estä millään tavalla.

Kaiken kaikkiaan ihan positiivinen kokemus tuo Älvsbyn hankinta.

• ymmärrä, no saitpa

kommentoida ;D Idioottimaisesti mutta kuitenkin.

• noin 25vuotta rakentamista
        ymmärrä, no saitpa kirjoitti:

kommentoida ;D Idioottimaisesti mutta kuitenkin.

Huomasin jonkun oikein irvuilevan Älvsby talojen kustanuksella,lieneekö kaveri niitä kuuluisia törötimpureita jotka on joskus päässeet kerran elämässään prameilevan kutkuporvarin työmaalle kirvesmiehen kaveriksi, jonka jälkeen ostaa psauttanut naularepun,vasaran, sahan ja ammahommiin samointein.
        Olis ehkä kannattanut käydä rakennuspuolen koulua senverran että runkorakenteet olisi selvillä.
        Itse olen perehtynyt kaikkiin talopaketteihin pintaa syvemmältä, että Älvsby talot evät häviä missään muussa kuin juuri siinä prameilussa.
        Hinta/laatu suhde Älvsby talossa ehdottomasti paras.

• zipriina :-)
        noin 25vuotta rakentamista kirjoitti:

Huomasin jonkun oikein irvuilevan Älvsby talojen kustanuksella,lieneekö kaveri niitä kuuluisia törötimpureita jotka on joskus päässeet kerran elämässään prameilevan kutkuporvarin työmaalle kirvesmiehen kaveriksi, jonka jälkeen ostaa psauttanut naularepun,vasaran, sahan ja ammahommiin samointein.
        Olis ehkä kannattanut käydä rakennuspuolen koulua senverran että runkorakenteet olisi selvillä.
        Itse olen perehtynyt kaikkiin talopaketteihin pintaa syvemmältä, että Älvsby talot evät häviä missään muussa kuin juuri siinä prameilussa.
        Hinta/laatu suhde Älvsby talossa ehdottomasti paras.

Itse olen asunut älvärissä 4 vuotta, ja tyytyväinen olen.
        Hyvin täällä tarkenee, ja sähkölaitteitakin pystyy käyttämään useampia kerrallaan, toisin kun eräät täällä väittävät!.
        Peruspakettiin ei ehkä kuulu parkettia tai kaakeleita, mutta kuka estää laittamasta niitä itse, niin meillä on tehty!.
        Erikoista hakevalle älväri ei sovi, nämä kun ovat aivan perus.malleja ilman erkkereitä tai muuta krumeluureja. Perustaloa haluavalle älväri on hyvä valinta!.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2443
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1271
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      917
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      136
      859
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      841
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      817
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      786
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      765
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      694
    Aihe