Kirkkoherraksi valittiin mies, joka oli mukana vaatimassa ”lisää tilaa kirkossa naispappeudenvastustajille”. Tällainen ei ole tätä päivää, mutta Uuden testamentin ydinsanoman kieltäjiltä tämäkin näemmä käy.
Toki vuosisatoja on pistetty ”Jumalan piikkiin” oma kyykyttämisen halu toisten alistaminen. Eivät muslimit ole ainoita rajoituksien laatijoita naisille, samaa alistamisen meininkiä vaaditaan ev.lut. kirkossakin. Lisää tilaa kirkossa naispappeuden vastustajille - sehän tarkoittaa lisää tilaa kirkossa naisten syrjimisille ja alistamiselle. Sitähän yhteistyöstä kieltäytyminen on.
Näkemiin Jämsän ev.lut.seurakunta
7
145
Vastaukset
- Anonyymi
itse erosin kirkosta koska kirkko antaa rahaa ulkomaalaisille. en tarvitse tuollaista maksullista uskontoa, oma uskoni ei tarvitse tuollaista mafia organisaatiota.
- Anonyymi
Itselle riittää myös verorahoista kustannettava mamu hyysäys. En ala sitä rahoittamaan enään lisäveroilla kirkollisveron muodossa. Heippahei kirkko ja kirkollisvero.
- Anonyymi
Minä erosin kirkosta jo yli 40 vuotta sitten heti kun oli mahdollista ilman vanhempien lupaa enkä ole katunut pätkääkään. Sitä ennen jo koulun pakotetuilla uskontotunneilla näin mitä sontaa ne suoltaa ja päätin että en tarvitse minkäänlaista seurakuntaa.
Elämässä on muutama läheltäpiti-tilanne osunut kohdalle mutta hyvillä mielin niistäkin selvitty kun jumala ei huoli ja piru tietää saavansa niin ei pidä kiirettä.
Lahkolaisia yrittää joskus juttusille mutta en sitä iloa niille suo että jatkaisin alkua pitemmälle kun eivät tähän mennessä ole osanneet vastata yksinkertaiseenkaan kysymykseen. - Anonyymi
Enpä ole minäkään yhtään "sateliitti-valokuvaa"Jumalasta, enkä enkeleistä nähnyt , vaikka avaruus-aikakautta eletäänkin...
Olisi jo aika lopettaa kansalaisten "kyykyttäminen" tämän IHMISTEN kirjoittaman satukirjan perusteella.
Nykyään kun on lakikirjat rikoksista, ei ole tarvetta muilla korvikekonsteilla enää ihmisiä uhkailla ja pelotella. - Anonyymi
Itse erosin kirkosta samanapäivänä kun seurakunta perusti (rahasammon) VOKin
ja kymmnkunta muuta kirkon johto henkilöiden lausunnoista
Kirkon viesti kun on että muualta tulleet on no 1 ja omat jos mielipide on oikea
Homotus vielä kaikenpäälle niin ei kiitos
ilman kirkkoakin voi uskoa siihen mitä kukin uskoo- Anonyymi
juuri näin täysin sama!!!
- Anonyymi
Aika vaikeaa on uskoa kirkon instituutionakaan saavuttavan yhtään mitään hyvää tavis ihmisen elämään sisältöä tuovaa tekoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1522170
- 171906
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241728- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978