RAV4 hybridi kulutus/suorituskyky?

Anonyymi

TM testasi RAV4:ää ja sai kulutukseksi kaupungissa 5,3 l/100km, maantiellä 5,3 l/100km ja moottoritiellä 6,9 l/100km sekä kiihtyvyydeksi 0-100km/h 8,2 s.

Onko nuo nyt hyviä vai huonoja arvoja ja mitä muilla on?

30

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksiköhän muihin autoihin pitää laittaa monimutkaisia vaihteistoja, kuluvia kytkin levyjä, erillisiä starttimoottoreita ja -latureita tai turboahtimia ja välijäähdyttimiä, kun ilmankin pärjää ja vielä paljon paremmin?

      • Anonyymi

        Sähköautoihin ei tarvitse painavaa saastuttavaa bensakonetta ja paria sähkömoottoria ja planeettapyörästöjä yms turhaa, siksi ne ovatkin tylevaisuutta.


      • Anonyymi

        Lukuunottamatta sitä 900-kiloista akkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukuunottamatta sitä 900-kiloista akkua.

        Painaisiko se akku tässä noin 30 kiloa... auto on muuten kevennetty.
        Toista se on vaikka sen 2600 kg painavan e-tronaajan kanssa.


      • Anonyymi

        Huomasit varmaan, että tuossa oli puhe sähköauton akusta.


    • Anonyymi

      Onpa komeat lukemat.

    • Anonyymi

      Oliko tuo se malli joka oli ruosteessa uutuuttaan??
      Ruma se ainakin on ja neliveto on huijausta. Yksi pyörä ilmassa ja siihen loppui Ravin meno.

    • Anonyymi

      Nyt on TM painanut sellaiset luvut että en enää ihmettele yhtään että näiden toimitusajat ovat venyneet tolkuttomiksi. Konsernipelejä saa heti ajoon myyjän valmiiksi rekkaamista varastoista, mutta kun eivät tahdo kelvata.

      • Anonyymi

        Jos ei nelivetoa ja vääntöä tarvitse niin silloin ihan Ok kampe.


      • Anonyymi

        Katsoin linkin videon, olipa esimerkillinen vääntö kun röykkyisessä ylämäessä hitaasti ryömi menemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin linkin videon, olipa esimerkillinen vääntö kun röykkyisessä ylämäessä hitaasti ryömi menemään.

        Jos Ravissa se on esimerkillistä niin millä sanalla kuvataan kaksinkertaista vääntöä?


      • Anonyymi

        Just... huippuvääntö tietyllä kierrosalueella kaksinkertainen.
        Mutta k.o autoluokan turbokoneilla liikkeelle lähdössä / hitaassa ryöminnässä / kiihdytyksessä ei sähkömoottorien tuomaa etua saavuteta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hienosti pysyy rullien päällä. Vaikka miten huono ohjattavuus niin ei tipahda.


    • Anonyymi

      Iso maasturi ja maantienopeudessa kulutus alle 5 litraa satasella on erittäin kova suoritus.

      • Anonyymi

        Mikähän alle 5 litraa?


      • Anonyymi

        Sellainen olisi kyllä kova. Ei vain ole olemassa jossa kaikki tuo täyttyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän alle 5 litraa?

        Rav4 tietysti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rav4 tietysti !

        -ei ole iso
        -ei ole maasturi
        -ei pääse tuohon kulutukseen kuin hinattavana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -ei ole iso
        -ei ole maasturi
        -ei pääse tuohon kulutukseen kuin hinattavana

        Esim. tällä viikolla työmatkoilla on ollut 4,7- 4,9 l/100km, joista suurin osa maantietä.
        On siinä keicaara osastolle nieltävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. tällä viikolla työmatkoilla on ollut 4,7- 4,9 l/100km, joista suurin osa maantietä.
        On siinä keicaara osastolle nieltävää.

        Vaikka tuollainen kulutus olisikin niin ei se edelleenkään iso ole eikä maasturi.
        No en kyllä hammaskeijuihinkaan usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tuollainen kulutus olisikin niin ei se edelleenkään iso ole eikä maasturi.
        No en kyllä hammaskeijuihinkaan usko.

        Siihen minä en kommentoinutkaan.
        Itselle tilat riittää ja mitään maastomönkijää en tarvitse ikinä.


      • Anonyymi

        Eihän Rav4 ole ISO maasturi mutta mukavasti siitä löytyy tilaa ja avaruutta kun vertaa toyon uutuuksiin, Corollaan ja Camryyn.
        Jos maasturia k.o valmistajalta kaipaa niin katseet Landcruiserin suuntaan. Ravillakin pääsee siitä ja pahemmistakin paikoista mihin sitä yleisesti raskitaan tarjota.
        Ja tämän viikon työmatkat on menty 4,7 l keskikulutuksella (600km)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Rav4 ole ISO maasturi mutta mukavasti siitä löytyy tilaa ja avaruutta kun vertaa toyon uutuuksiin, Corollaan ja Camryyn.
        Jos maasturia k.o valmistajalta kaipaa niin katseet Landcruiserin suuntaan. Ravillakin pääsee siitä ja pahemmistakin paikoista mihin sitä yleisesti raskitaan tarjota.
        Ja tämän viikon työmatkat on menty 4,7 l keskikulutuksella (600km)

        Ajat sitten aika pitkää työmatkaa.
        Omat työmatkat n150 km tällä viikolla lähes 6 litran kulutuksella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        -ei ole iso
        -ei ole maasturi
        -ei pääse tuohon kulutukseen kuin hinattavana

        Hihii, minä se vänkään, väännän ja oksentelen faktoista välittämättä.


    • Anonyymi

      Köyhäksi on jo Suomen kansa tullut. Autosta on varaa maksaa 40000 euroa mutta bensaan ei jää rahaa.

      • Tällaistahan tämä on. Minullakaan ei ole varaa kuin parin tonnin arvoiseen vanhaan bensamersuun. Onneksi bensaan en tarvitse rahaa lainkaan koska pysyn tämän koneeni ääressä 18-20h/vrk.


      • Anonyymi
        Trollipoju_Pentti kirjoitti:

        Tällaistahan tämä on. Minullakaan ei ole varaa kuin parin tonnin arvoiseen vanhaan bensamersuun. Onneksi bensaan en tarvitse rahaa lainkaan koska pysyn tämän koneeni ääressä 18-20h/vrk.

        PenttiHolisti, sinun kannattaa alkaa säästää oikeudenkäyntiä ja korvauksia varten. Kooste henkilöön kohdistuvista herjauksistasi lähti juuri tänään poliisille. Onnea valitsemallasi tiellä.


      • Anonyymi

        Uhkailit nimeltä jopa lapsia, mietis sitä odotellessa.


    • Anonyymi

      Turvallisin, pienikulutuksisin, penipäästöisin, luotettavin, jälleenmyyniarvoltaan paras..........................

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1326
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1023
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      817
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      623
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe