Harrastukset?

Anonyymi

Mitä te harrastatte ja miksi?

Mä olen harkinnut meneväni iltalukioon ja kirjoittavani yo:ksi, kun se on vielä suorittamatta. Mietin, jaksanko, viitsinkö, onko järkevää. Ei se ole ihan halpaakaan, kirjat ja matkat maksaa. Ilmoittauduin jo, mutta nyt epäröin.

Mitään varsinaista hyötyä siitä ei olisi, mutta mitä hyötyä on pitsinnypläyksestä yms. muustakaan? Jää vaa kaikenlaista roinaa lapsille mieliharmiksi vrt. itsellä äidin tekemiä käsitöitä kellarissa, mutta poiskaan ei voi heittää.

Ensi maanantaihin asti harkinta-aikaa, sitten on päätettävä.

59

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mä harrastan suunnistusta, saa olla ulkona raikkaassa ilmassa.

      • Anonyymi

        Miä lähen aliopistoon, olen liian viisas ja järkevä. Pakko alkaa pudottaa aivotasoja soukemmaksi, että dementialle jää tilaa tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miä lähen aliopistoon, olen liian viisas ja järkevä. Pakko alkaa pudottaa aivotasoja soukemmaksi, että dementialle jää tilaa tulla.

        Liikunnassa tosiaan on vaarana ettei dementia iske, meitä suunnistajia oli viime lauantain kilpailussa 350, pysymmekö päästämme terveinä pitempään, kenpä tietää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liikunnassa tosiaan on vaarana ettei dementia iske, meitä suunnistajia oli viime lauantain kilpailussa 350, pysymmekö päästämme terveinä pitempään, kenpä tietää.

        Kertailin Englannin kieltä ja kirjanpito/ tilinpäätöskursseja.


    • Anonyymi

      Jos olet jo ilmottautunut, katso syyslukukausi.
      Kesän jälkeen on intoa.
      Mitä sillä on väliä, jos ei sitä työelämää varten opiskele, voi opiskella omaksi iloksi.
      Yritä löytää second-hand kirjoja edellisten vuosien opiskelijoilta.
      Kirppareilta voi löytää myös oppikirjoja.
      Vihkotarjouksia melkein joka kaupassa.
      Suomalaisella on elokuun loppuun 20% alennusta, jos uppouudet kirjat haluat.

      Beng

      • Anonyymi

        Suomalaisella olisi varaa tiputtaa hintoja 40 50%. Silti se olisi yksi suomen kalleimmista bookeista, ellei kallein edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisella olisi varaa tiputtaa hintoja 40 50%. Silti se olisi yksi suomen kalleimmista bookeista, ellei kallein edelleen.

        Oppikirjat ovat tosi kalliita uutena. Ihan nikottelee hintoja. Tuo alennus merkkaa, jos tarvitsee kirjan, harjoituskirjan ja kieliopin. Oma lukunsa on cd:t n. 70 - 80 €, kieliopinnoissa (käsittämätöntä, eihän musa-cd:t maksa noin paljoa -> kate, kate) enkä tiedä ulottuuko alennus niihin. Mutta ostos kerryttää bonuksia ja keväällä voi ostaa niillä jonkun romskun.

        Beng


    • Anonyymi

      Hehhe

      Mulla oli aikanaan onkelma, kun piti CV.hen vääntä jotain harrastuksista. Mä olen vanhemmiten alkanut kertoon, että harrastukset: säkkipillinsoitto ja perhokalastus.

      Tavallaan totta, m olen kalastellut perholla ja harrastan musiikin kuuntelemista. Tosin, säkkipillimusasta en pidä lainkaan.

      Tässä vähän sellanen juttu. Mä en jotnkin jaoittele elämääni erilaisiin asioihin. Yks elämä, mitä elän. Jotkut pystyy jotenkin jakaan elämänsä sektoreihin. Osa päivästä duunissa, osa perheen kans, osa vaikkapa urheilua, jokin osa telkkarin kattelua. Jne.

      Mulla toi ei jotenkin mene ajatusmaailmaan, mä vaan elän.

      Noin mainitakseni. mulla ollut noitten työpaikkahakemusten kans joskus hubaakin. Joskus, kun oikein vititti, kirjoitin alkuun:" Olen toki jo neljäkymmentä vuotta vanha, mutta kunto ja tykokemus, kuin satavuotiaalla."

      Jostain kummasta syystä mua ei edes kutsuttu duunihaastatteluun, vaikka koko asia oli tosi. Vaan, liekö se ollut sitten syy, siitä voip jaaritella.

      Useasti miettinyt, voi jotain kurssipätkää käydä jossain kesäyliopistossa. Jotenkin elä niin sekavaa, ei ole koskaan koittanut ilmoittautua. Mua ehkä kiinnnostais lähinnä taideaineet. Kuvataide, leffa, kirjoittaminen. Sellaset on helpolla luokiteltavissa harrasteiksi, koska niitä tekemällä, erittäin harva elää, vielä harvempi rikastuu.

      Jaapa, nykyisin meitsi kai "harrastaa" eniten netin huuhaapaltoille kirjoittamista, sekä satunaisesti ruuanlaittoa. Lisäks mulla menee aikaa ihan uutisseurantaan todella paljon. Voiskohan nuo luokitella harrastuksksi, en usko.

      =DW=

    • Anonyymi

      Ap:
      Eihän mullakaan enää ole muuta kuin harrastuksia, kun työelämä on jo taakse jäänyttä. Tässä vaiheessa sitä voi tietysti olla miten vastuuton tykkää ja aloittaa jotakin ja lopettaa, jos ei vaan huvita.

    • Anonyymi

      Kaikenlaista ja kansanopistoon taas.

      • Anonyymi

        Harkinnassa on kansanopiston lukupiiri. Mutta en tiedä oikein.
        Jos kirjat ovat sellaisia, ettei yhtään nappaa.
        Aioin mennä öljyvärimaalauskurssille, muttei sellaista ole, eikä akryylivärit kiinnosta. Olen joskus tuhertanut muutaman taulun.
        Taitaa taide jäädä omaelämäkertoihin ja näyttelyissä käymiseen.
        Kielen opiskelua jatkan.
        Ja liikunta sitten. Kävely on jäänyt koiven takia vähäiseksi, vain pyöräilyä.
        Beng


    • Anonyymi

      Ei mitään kulturellia. Vain rahvaanomaisia ajantappokeinoja.
      2:n henkilön kotiaskareet. Iltaruskoni lämmön viihdyttäminen. Punttia, kuntosalia, lukemista, kotipaikkakunnan ulkopuolella luumuilua, yms.

    • Anonyymi

      En harrasta enää paljon mitään....en pitänyt kellon kanssa elämisestä...
      Harrastuksista luin kun Jari Sinkkonen puhui lasten harrastuksista...että pitääkö harrastaa ....sanoi että ..vaikka lapsella ei olisi mitään harrastusta hänellä on ...."suuri vaara kasvaa ihan normaaliksi "
      Hän on nähnyt niitä lapsia joilla paljon harrastuksia ....esim. uimarilla voi olla 8 harkat viikossa.... harrastuksetkin voi väsyttää...
      mimmimum-..mi

    • Anonyymi

      Hevos poolo, tosin hevonen puuttu, niin joudun hyppimään
      vauhditonta kolmilokkaa takapihalla
      njjjj

      • Anonyymi

        Hevospooloa, mutta hevonen puuttuu, jesus
        njjjj


      • Anonyymi

        Hah

        Nuorempana oli tapana pitää kamujen kans jonkinlaisia teemaa-juhannuksia. Oli krokettia, tikanheittoa, kiekkopelin pelaamista jne. Siis tavalaan jotain tollaista urheilutyyppiseen juttuun liittyvää teemaa. Tosin, kai suosituin harraste oli aina saunominen, kaljan juominen ja makkaran paistaminen nuotiolla-

        Mutta ihan oikeesti, me kerran kehitettiin pileisiin ideaa, että pooloa- Siinä kun ajatust sitten tutkailtiin, osoittautui, ei ole oikein muunlaista pooloa, kuin hevospoolo. Hö kuolleena vyntynyt idea, mistä hitosta löydät muutaman kymmentä hevosta ja kuka hitto niillä edes osais ratsastaa.

        En muista nyt ihan varmasti, oletan kroketti oli niinkuin se urheiluosio sinä juhannuksena, muun toiminnan ohella.

        Nykyisin en vietä juhannusta, tai muitakaan kalenterijuhlia, ihan kiva meininki näin. Sitä joskus oikeesti miettinyt, mitä hittoa siitä poolo-juhannuksesta ois tullut, jos joku ois jostain roudannut sinne kaakkeja. Mielenkiintoinen skenaario, mutta erittäin varma, oli kaikille paljon terveellisempää, että niitä hevosia ei hommattu.

        Niin, juttu on tosi.

        =DW=


      • Anonyymi

        Ehkä hyvä harrastus onkin porukalla suunnittelu, vaikka idea uivuisi kasaan. Ajatuksilla herkuttelu.
        Kerran oikealla hevosella ratsastaneena en osaa kuvitellakaan, että mailalla pitäisi siinä,hosua ja osua palloon.

        Beng
        Olisittehan voineet liisata pikkuponit 🎠


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah

        Nuorempana oli tapana pitää kamujen kans jonkinlaisia teemaa-juhannuksia. Oli krokettia, tikanheittoa, kiekkopelin pelaamista jne. Siis tavalaan jotain tollaista urheilutyyppiseen juttuun liittyvää teemaa. Tosin, kai suosituin harraste oli aina saunominen, kaljan juominen ja makkaran paistaminen nuotiolla-

        Mutta ihan oikeesti, me kerran kehitettiin pileisiin ideaa, että pooloa- Siinä kun ajatust sitten tutkailtiin, osoittautui, ei ole oikein muunlaista pooloa, kuin hevospoolo. Hö kuolleena vyntynyt idea, mistä hitosta löydät muutaman kymmentä hevosta ja kuka hitto niillä edes osais ratsastaa.

        En muista nyt ihan varmasti, oletan kroketti oli niinkuin se urheiluosio sinä juhannuksena, muun toiminnan ohella.

        Nykyisin en vietä juhannusta, tai muitakaan kalenterijuhlia, ihan kiva meininki näin. Sitä joskus oikeesti miettinyt, mitä hittoa siitä poolo-juhannuksesta ois tullut, jos joku ois jostain roudannut sinne kaakkeja. Mielenkiintoinen skenaario, mutta erittäin varma, oli kaikille paljon terveellisempää, että niitä hevosia ei hommattu.

        Niin, juttu on tosi.

        =DW=

        keppihevospoolo olis vähän läällyä, mutta kännissä
        se saattais toimia
        njjj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        keppihevospoolo olis vähän läällyä, mutta kännissä
        se saattais toimia
        njjj

        Tahtoisinpa nähdä.
        Mut ei. Onneksi on tuota mielikuvitusta.
        Aikuisille omankokoiset keppihevoset: S, M, XL, XXXXL...

        Beng
        Pikkuponeissa olisi se huono jutska, että suvikengät raahaisi maata.


      • Hanki keppihevonen tai valmista sellainen itse itsellesi. Tunnen useita ihmisiä, jotka harrastavat esteratsastusta omilla keppihevosillaan. Näyttää tosi hauskalta.


      • Anonyymi
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Hanki keppihevonen tai valmista sellainen itse itsellesi. Tunnen useita ihmisiä, jotka harrastavat esteratsastusta omilla keppihevosillaan. Näyttää tosi hauskalta.

        Vois näyttää tosi epätoivoiselta.
        Pihaluudalla voisi harjoitella tietenkin. Vois naapuri tilata piipaa-auton ja lähettää täyshoitoon.
        Vieroitus keppihevosesta.

        Beng


    • Minkalainen pohjakoulutus aloittajalla on yo-tutkintoon?

      Opiskelu kannattaa aina. Itse en enää hae ns. sivistäviä harrastuksia. Yo-tutkinnon suoritin kolmekymppisenä työn ohessa.

      Kädentaidot, niiden kehittäminen ja monipuolistaminen ovat mieleisiäni.
      Olen juuri saanut mökillä ikkunoiden kohennusrempan suoritettua, voisi kyllä olla tarpeen saada lisäoppia kansalaisopiston puutöistä, mietintään.

      Tämä syyslukukausi jää väliin sillä poistun maasta lokakuussa. Palailen tammikuussa ja sen jälkeen voi olla, että jotain tekemistä keksin.

      • Anonyymi

        Mitenkäs se Paloma Blancan suomen reissu on sujunut, onko
        rellu pelannut, ja mitäs sille pirrelle kuuluu, onko kyläkutsu voimassa
        njjjj


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs se Paloma Blancan suomen reissu on sujunut, onko
        rellu pelannut, ja mitäs sille pirrelle kuuluu, onko kyläkutsu voimassa
        njjjj

        Kyllä Paloma itse kertoo kun linjoille ehtii.
        Pirre on hävinnyt kuin pieru saharaan ;)


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kyllä Paloma itse kertoo kun linjoille ehtii.
        Pirre on hävinnyt kuin pieru saharaan ;)

        Pirre on pakkohoidossa pakkolääkityksellä. Poissa vähintään kevääseen, ennen kuin hänet vapautetaan sekoamaan uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pirre on pakkohoidossa pakkolääkityksellä. Poissa vähintään kevääseen, ennen kuin hänet vapautetaan sekoamaan uudelleen.

        Pirre teki oharit. Ymmärsi viimein ketkä olivat kutsuneet itsensä hänen luokseen kyläilemään.
        Korppis, joka kateuksissaan Purren kauneudesta solvasi häntä.
        Tiinuli, joka kuvaa kyläpaikkansa arimmat aiheet lupaa kysymättä ja julkaisee ne somessa.
        Paloma, joka maksaa itse siitä, että saa julkaista muiden henkilöllisyyksiä kirjassaan. Ja julkaisee ne sitten vielä somessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pirre teki oharit. Ymmärsi viimein ketkä olivat kutsuneet itsensä hänen luokseen kyläilemään.
        Korppis, joka kateuksissaan Purren kauneudesta solvasi häntä.
        Tiinuli, joka kuvaa kyläpaikkansa arimmat aiheet lupaa kysymättä ja julkaisee ne somessa.
        Paloma, joka maksaa itse siitä, että saa julkaista muiden henkilöllisyyksiä kirjassaan. Ja julkaisee ne sitten vielä somessa.

        Huomenta@

        Sinä kateuksissasi ruodit ihmisistä, joilla on ystäviä, varaa matkustaa, paikat, joissa ystäviä majoittaa ja luonnetta pitää hauskaa keskenään. Sinulla ei ole yjtään ystävää ei somessa eikä livessä.

        Onhan täältä kadonnut muitakin kirjoittajia lienetkö edes huomannut.

        RIP


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Huomenta@

        Sinä kateuksissasi ruodit ihmisistä, joilla on ystäviä, varaa matkustaa, paikat, joissa ystäviä majoittaa ja luonnetta pitää hauskaa keskenään. Sinulla ei ole yjtään ystävää ei somessa eikä livessä.

        Onhan täältä kadonnut muitakin kirjoittajia lienetkö edes huomannut.

        RIP

        Voi ei. Pirrekö on kuollut? Sitäkö viestintä tuolla RIP?
        Kamalaa, että käytit sanontaa, että "katosi kuin pieru Saharaan".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei. Pirrekö on kuollut? Sitäkö viestintä tuolla RIP?
        Kamalaa, että käytit sanontaa, että "katosi kuin pieru Saharaan".

        Kerroinko hänen kuolleen?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kerroinko hänen kuolleen?

        R.I.P>levätköön rauhassa, käytetään kuolleita tarkoitettaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        R.I.P>levätköön rauhassa, käytetään kuolleita tarkoitettaessa.

        Johan tuon tiedän.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan tuon tiedän.

        Korppis

        Nyt ainakin tiedät.


      • Anonyymi

        Pirre oli talvella sekaisin kuin seinäkello.
        Sähköineen ja puhelinkuunteluineen. Ei olisi ihme, jos on hoidossa.


    • Anonyymi

      Yliopistossa tietenkin ja yliopisto bändi rulettaa.

    • Anonyymi

      Musiikin kuuntelu ja maailman värit ja valot - uskontojen ahdistavuudesta ei ilmesesti saa kirjoittaa sen enenmpi kuin maailman huumeistakaan - tulenarkoina asioina - siinä missä naisten ja tyttöjensilpomiset - esm.

    • Anonyymi

      Bridgeä harrastan ja lukemista. Ei enää muuta.

    • Anonyymi

      Piti tuon puutteenperän savensekoittajan työnnäytyä repimään kitarisojaan ja kehumaan fönärin remonttia. Kittiä kans!

    • Anonyymi

      Pari liikuntaharrastusta joihin olen ilmoittanut.
      Mietin kirjoittamiskurssia ja uuden kielen kurssia. Ovat vielä hautumassa.

      • Anonyymi

        Kielten opiskelu on kivaa, kun siihen on toisenlainen lähestymistapa kuin muinoin koulussa.
        Ja jonkin jo opitun kielen kertaus vaikkapa keskusteluryhmissä on hauskaa myös. Ei ryppyotsaista.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielten opiskelu on kivaa, kun siihen on toisenlainen lähestymistapa kuin muinoin koulussa.
        Ja jonkin jo opitun kielen kertaus vaikkapa keskusteluryhmissä on hauskaa myös. Ei ryppyotsaista.

        Beng

        Italia olisi uusi opittava. Espanjaa voisin herätellä uudelleen.


    • Anonyymi

      Minä harrastan opiskelua. Olen viimeiset 20 vuotta aina opiskelut niin sanotusti omaehtoisesti eli työni ohella. JOssain vaiheessa huomasin, että opintoja oli niin paljon, että pääsin yliopistoon ilman perinteista hakua ja suoritin korkeakoulututkinnon. Nyt opiskelen omaksi ilokseni aivan toisen laista alaa, joka liittyy käden taitoihin. SUomessa tämä on mahdollista eli opiskella ilmaiseksi erilaisia tutkintoja. Toki kirjat maksaa jos ne ostaa, lainaaminen ei maksa. Hyvin usein ruokakin on ilmaista tai maksaa vain nimellisesti.

    • Anonyymi

      Aloittaja kannustan aloittamaan lukiota

      Yleistieto kasvaa, siinä voi keskittyä historiaan

      Luonnontieteet ovat sikäli ongelmallisia että niissä on kynnys,
      eli pitää lukea paljon ennen kuin on oikeasti hyötyä
      Historiaan voi sukeltaa heti. Suomen historiaan uudella ajalla jne.
      jättää kampakeramiikka vähemmälle jne.

      Matematiikka. Peruslaskutoimitukset kerrattava lukiossa prosenttilasku niin että sujuu oikeasti hyvin ja päässä likiarvona hyvin tästä on hyötyä
      Lineaariset yhtälöt ja yhtälöparit, vähän funktion käsitettä harjoittelua eksponentilla ja logaritmilla vaikka ei tarvitsisikaan. Geometrisista pinta-aloja ja tilavuuksia että tajuaa käytönteitä. Jotenkin päästävä läpi derivaatoista ja integraaleista. Ei millään ehdi tilastomatematiikkaa enintään vähän todennäköisyyslaskentaa tyyliin nopanheitto

      Kielistä tulee englanti ja pakkoruotsi. Kolmas kieli on valittava huolella että se on kunnollinen eli saksa ranska (ehkä espanja jos tunnet mielenkiintoa alueeseen) ei venäjä ei ... (nuorille vain saksa ja ranska koska niillä voi opiskella jatkoa). TÄMÄ valinta on tehtävä huolella koska kielen opiskelu kunnolla on työlästä kannattaa vuoden opiskelun jälkeen tilata taivaskanava kielestä jota opiskelee kolmantena. HYVÄ kielivalinta oikeasti laajentaa maailmankuvaa

      • Anonyymi

        AP:
        Kuulostaa ahdistavalta pakkopullalta, itsensä voi haastaa kevyemmälläkin otteella. Luonnontieteet, historia ja monet kielet, ei kiitos.
        En aloita lukiota, vaan tähtään vain kirjoituksiin.
        Tällä hetkellä ei ole pakkoruotsia kirjoitettavana. Pakollisia aineita on vain 4: äidinkieli, matematiikka, vieras kieli ja joku reaali. Matikka tai vieras kieli on oltava pitkä.

        Nykyopiskelu eroaa melkoisesti entisestä, tietotekniikka ja verkko-oppiminen on voimakkaasti mukana. Samalla karttuu nekin taidot huomaamatta vaikka hyvät jo ovatkin.


    • Anonyymi

      Kävelyä harrastan, mutta jalkoja on alkanut särkeä, johtunee iästä.

      • Anonyymi

        Tuo on tuttua tuo kävelystä johtuva jalkasärky. Siksipä pyöräilenkin päivittäin. Sain lahjaksi liki käyttämättömän kuntopyörän hiljattain. Otan käyttöön sitten, kun kelit eivät salli ulkona pyöräilyä.
        Sitä aion kokeilla, että talvella kävelyn jälkeen pyöräilisin hetken kuntop. Josko ei tulisi kipuja eikä jalat niin väsyisi. Tykkään kovasti ulkoilusta.


    • Anonyymi

      Huono verenkierto. Kalkkia suonissa sitä se voinsyönti ja rasvainen maito on nuoruudessa tehnyt.
      Voi parantaa näköä oli iskulause beatlesien aikaan.

    • Anonyymi

      Talven ajan ollut kuivumassa mun öljyvärityö pitäisi vielä jonain pnä laittaa valot ja varjot maalaukseen mukaan - aiheena syksyn värit ja luonnon kaunis kuolema.

    • Anonyymi

      Aloittajalle, ON järkevää. Mene ihmeessä jos vähänkään siltä tuntuu. Jos olet 60 , ilmeisesti kun palstalla olet, niin kaikki aivojen käyttö on hyväksi. Et kuluta, (ei se sun penkkisi mitään maksa, kun kuitenkin koulutus järjestetään) yhteiskunnan varoja kun siellä tunneilla istut Ylioppilastutkinnon suorittamisesta sitten ihan itse maksat. Zemppiä!

      • Anonyymi

        Samantien vetää ihan tappiin asti .
        Maisteri välitavoite ja lopuksi väittelet sisempien ja ulkoisten häppäreitten suhteesta syviin orkkuihin.


    • Anonyymi

      Kävelyä,juoksua, lukemista, musiikin kuuntelua, maalausta, äänikirjoja, voimistelua ,tanssia, kuntosalia, nukkumista—-teen ruoki suurempia määriä kerralla, ettei tarvitse keittiössä paljon hääräillä päivittäin. Että semmosia.

    • Anonyymi

      Hyötypuutarhaa ja kasvatan omenia, tyrniä, kirsikkaluumuja, sinikkaa, aroniaa, saskatoonia, päärynää, eri viinimarja lajikkeita ja sitten kasvihuoneessa kesäkukat alulle ja keittiöyrttejä. Avomaakurkku isossa purkissa niin tulee aivan taivaallisen makea herkku. Ne kaupan ei maistu millekkään.

      Harrastan vaan kun on vietti siihen enkä tiedä miksi mutta olen hurahtanut täysin.

    • Anonyymi

      kuntoilua, liikkumista päivittäin tv. lukeminen, ruoka/leivonta, vaan: aikaa jäisi vieläkin, mitä??

      - ehkä joku netti-kirjekaveri ??

      harrastukset kaverin kanssa olisi mielekkäämpi, mukavampi ??

      nimim. "yksin"

    • Anonyymi

      Tykkään käydä hieronnoissa. Se on hyvänolon hakua ja lihashuoltoa. On kiva maata lavitsalla, kun taitava hieroja sivelee sinua. Suosin naishierojia.

    • Aloittajalle vain tsemppiä suunnitelmiin, vielä yksi päivä aikaa miettiä.
      On mielekästä harrastaa jotain, jossa on tiukka päämäärä.

      Omasta elämästä on kaikki säännölliset lähtemiset tipahtaneet, sen vuoksi en ole ilmoittautunut noihin opistoihinkaan vaikka näin syksyisin löydän itselleni vaikka mitä kivoja harrastuksia.

      Ainoa säännöllinen menoni on bridgen pelaaminen, kerran viikkoon ainakin, olisi kyllä eläkeläisten peli-iltaan ja naapuripitäjän peli-iltoihin voisi myösmennä.
      Ihan odotta jo peli-iltoja kun kesän on vain robotin kanssa pelaillut.
      Miksi pelaan, kehittää muistia ja pelissä kyllä unohtaa kaikki muut murheet, vaatii keskittymistä.
      Toisaalta harrastuksia harrastaa ihan huvin vuoksi ja ajnkuluksi ja mukavien ihmisten tapaaminen on tärkeintä.

      Liikuntaa olen pyrkinyt lisäämään, uintia ja vesikävelyä, pyöräilyä ja lenkkeilyäkin voisin myös lisätä kun kelit tästä huononee.

      Käsityö on vakioharrastus,, joka kulkee huvin takia mukana, nyt kun telkkarin kattelee ihan syyhyttää sormia, missä puikot ja mitähän kutomista nyt aloittaisi, vai kokeilisiko jotain ihan uutta.

      En mä osaa nyplätä kydon vain tarpeeseen ja yksinkertaisin kuvioin.

      Luen ja kirjoittelen huvin vuoksi ja puutarhakin mula on, tilliä ja persiljaa omenien ja marjojen lisäksi ja tietysti kukkia, kukkia.

    • Anonyymi

      Harrastan kaikenlaista tee-se-itse hommia, mitä se sitten vaatiikin. Muurauksen opetusvideon ostin, ja tein takkauunin olohuoneeseen. Vaatteita olen ommellut itselle ja joskus muillekin. Nyt ajattelin koota kahdesta vanhasta polkupyörästä yhden hyvähkön. Olen verhoillut ja kunnostanut hyviä vanhoja kokopuisia huonekaluja ja pintaremonttiakin tulee tehtyä. Joskus on kantaviakin rakenteita tullut asennettua. Työn laadusta en tingi, pilkun kanssa petvostelija kun olen.. Käytän aikaa ja aivoja siihen, mitä teen. Hyötyharrastuksia mulla lähinnä on. Okei, joskus on taideharrastuksia, kun pääsen irti hyötyeläin identiteetistäni.

    • Anonyymi

      Ihmettelen miksi ei muut harrasta moottoripyöräilyä? Tallissa kaksikin eri "motukkaa" joilla fiilisten mukaan sitten liikenteeseen.
      Omasta mielestäni hyvä harrastuis,,saastuttaakin huomattavasti vähemmän kuin kansainväliset lennot ympäri maailmaa?

      Eli kirkkain otsin pärräni käyntiin starttaan. En se ole minä joka tämä'n maapallon elämän lopettaa.

    • Anonyymi

      Seurustelun harrastamiseen pitäisi jättää linnuille puhelinlankoja. Puhelinlangat takaavat lintujen viihtyvyyden.

    • Anonyymi

      En mitään. Jos aion lähteä vaikka lenkille, alkaa juttu, että meillä pitäisi imuroida. Aiemmin luin iltaisin, nyt se on mahdotonta. Kirjani ei yleensä miellytä puolisoa ja muutoinkin tulee keskeytys joka toinen minuutti. Olen sopeutunut apaattiseen tilaani, odotan vain käskyjä.

    • Aivojumppaa harrastan ja joskus aivoriihtäkin,
      molemmat on aikas mukavia juttuja.

      Muistipuistossa voi hytkytellä seisten tai tehdä kiertoliikkeita

      mutta tämä on hyvä
      https://www.muistipuisto.fi/tietoa/liiketta-niveliin/aivovoimistelu/#aivojumppa istuen

      aivojumppa auttaa vaikka nettikyhmyynkin joka joskus vaivaa kun paljon istuu koneen ääressä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe