Rohkaisuryyppy??!!

nainen täällä taas

Mitäpäs mieltä olette siitä jos suhlanen ottaa vähän rohkaisuryyppyä ennen vihkiseremoniaa?

Itse en moista katselisi! Olen etukäteen ukolleni sanonut että jos ei uskalla ilman viinan rohkaisua minua vaimokseen ottaa, niin saa olla ottamatta ja ilmoittaa mielellään etukäteen =)

Kummallinen ja ainakin minua häiritsevä tapa.

18

4518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarmatta

      Minä en ainakaan pitänyt pahana vaikka sulho otti rohkaisuryypyn. Ei hän mitään kännejä vetänyt; koko hääpäivänä. Jos kuitenkin tiedät ettei siinä pysytä kohtuuden rajoissa niin kiellä ehdottomasti ottamasta ettei nolaa sinua/teitä ja hääväkeä.

      • nainen täällä taas

        Sulhoni on poikkeuksellisen järkevä alkoholinkäyttäjä, ei todellakaan ole aihetta pelätä että homma menisi "yli" missään vaiheessa. Joka tapauksessa ko. tapa on minusta ällöttävä ja ehkä loukkaavakin; en miekään tartte snapsia uskaltautuakseni avioon, eikö hänenkään olisi syytä tarvita. Muuten en ole nipottaja, mutta jostain syystä tuo nostaa karvat pystyyn =) Ei miun ukko sitä ryyppyä kaipaakaan, ja jos jossain vaiheessa alkaa kaivata, kai se on minun nieltävä ahdasmieliset ajatukseni. Oikeaa ongelmaa ei siis asiassa ole!


      • Kirkos töis
        nainen täällä taas kirjoitti:

        Sulhoni on poikkeuksellisen järkevä alkoholinkäyttäjä, ei todellakaan ole aihetta pelätä että homma menisi "yli" missään vaiheessa. Joka tapauksessa ko. tapa on minusta ällöttävä ja ehkä loukkaavakin; en miekään tartte snapsia uskaltautuakseni avioon, eikö hänenkään olisi syytä tarvita. Muuten en ole nipottaja, mutta jostain syystä tuo nostaa karvat pystyyn =) Ei miun ukko sitä ryyppyä kaipaakaan, ja jos jossain vaiheessa alkaa kaivata, kai se on minun nieltävä ahdasmieliset ajatukseni. Oikeaa ongelmaa ei siis asiassa ole!

        Niitäkin on nähty, että koko hääväki haisee ihan hirveästi viinalta. Ja on sulhasellakin aika monta rohkaisuryyppyä pohjalla, ja morsian hädin tuskin pysyy pystyssä. Nimim. ei urbaani legenda, vaan kokemusta on. Että kunhan ei viina haise vieraiden tai papin nenään asti, niin mikäs siinä.


    • Rosa

      Meillä häät kesällä ja rohkaisuryyppyä ei sallita. Kyllähän tuota viinaa ehtii ottaa muinakin viikonloppuina. Jos ei minulle pysty sanomaan tahdon selvinpäin, niin ei tarvitse sanoa ollenkaan! Ja keskusteltu on aiheesta, vaikkei mies mikään alkoholiongelmainen olekaan.

      • Tuleva morsmaikku

        Me ollaan myös mietitty, että tuo rohkaisuryyppyjuttu on ihan höpö hommaa. Ollaan myös järkkäämässä tällaiset "tylsämieliset" pirskeet, elikkä alkoholia ei tarjoilla edes juhlassa missään vaiheessa. Ei olla absolutisteja, eikä kuuluta mihinkään uskonlahkoonkaan tms., mutta meidän mielestä noin paras.

        Muutenkaan ei ole tarkoitus bilettää koko iltaa, vaan järkätään ihan ruoka kahvi tilaisuus jonka jälkeen hääpari karkaa jossain vaiheessa.. :)


      • in.na

        "Jos ei minulle pysty sanomaan tahdon selvinpäin, niin ei tarvitse sanoa ollenkaan! "

        Tosiasia on, että rohkaisuryypyn ottamisessa ei olekkaan kyse känniin tulemisesta, kyllä se sinun sulhosi ihan selvinpäin sinulle "tahdon" sanoo vaikka yhden rentouttavan olisi ottanutkin.

        En minäkään jestas sentään sitä hyväksy, että isäntä hoippusi vihille ja sammaltaisi "tahdon", että siinä mielessä ymmärrän sinua ja olen samaa mieltä siitä selvin päin olemisesta.


      • Eihemmettii

        Idiootit, todennäköisesti se ei kyllä siitä johdu että hän ei uskalla ottaa sinua vaimoksesi, vaan siitä että häntä jännittää se katseltuna oleminen, suuri väkimäärä ja se, että joutuu elämään loppuelämän tuollaisen nillittäjän kanssa.


    • in.na

      Meillä on aina ollut terveellisien elämäntapojen rinnalla hyvin neutraali suhtautuminen alkoholiin. Meillä juodaan ruoan kanssa viiniä, saunan jälkeen olunen ja joskus nukkumaanmennessä yömyssy, ihan arkenakin. Mutta ei meillä todellakaan kännissä hilluta päivät pitkät =oD !!

      Eli tuolta pohjalta kysymyksesi on lähinnä huvittava - mikäs mörkö se rohkaisuryyppy sitten on? Ei se asioita mihinkään muuta eikä siinä nyt ryyppäämisestä ole kyse. Jos kossupaukku taskumatista tuntuu junttimaiselta, kehoita sulhoasi ottamaan lasi kuplivaa, shamppanjaa tai kuohuviiniä: rentouttaa taatusti nopeammin kuin kirkkaat ja on mietoa, lisäksi lasi kuplivaa sopii ajankohtaan, vaikka ennen seremoniaakin otettuna. Eikös vaan?

      Minäkin otan kyllä rohkaisuryypyn kun se suuri päivä koittaa, ja olen sentään morsian ;o)

      • nainen täällä taas

        Niin, totta. Mutta kyseessä on periaatekysymys. Mielestäni siinä vaiheessa pitäisi olla varma ja "selvitä" tilanteesta ilman mitään ulkoisia rohkaisuja.

        Kuitenkin, kuten varmaan aikaisemminkin mainitsin, makuja on monia enkä paheksu rohkaisuryyppyä tms. Jostain kummallisesta syystä en vain toivo sitä omalle kohdalleni. Jos haluamme lähteä etsimään tälle ajatukselle psykologista pohjaa, sitäkin varmaan löytyy perhetaustastani ja kokemuksistani, mutta enpä taida alkaa tänne sen enempää perustelemaan =)


      • toukokuussa naimisiin
        nainen täällä taas kirjoitti:

        Niin, totta. Mutta kyseessä on periaatekysymys. Mielestäni siinä vaiheessa pitäisi olla varma ja "selvitä" tilanteesta ilman mitään ulkoisia rohkaisuja.

        Kuitenkin, kuten varmaan aikaisemminkin mainitsin, makuja on monia enkä paheksu rohkaisuryyppyä tms. Jostain kummallisesta syystä en vain toivo sitä omalle kohdalleni. Jos haluamme lähteä etsimään tälle ajatukselle psykologista pohjaa, sitäkin varmaan löytyy perhetaustastani ja kokemuksistani, mutta enpä taida alkaa tänne sen enempää perustelemaan =)

        Tässä on yksi morsian joka ottaa rohkaisuryypyn ennen vihkimistä. Syy tähän on se että kärsin jännittämisestä (kaikki esiintymiset, uudet tilanteet jne.) enkä varmasti selviä tästä tilanteesta ilman ulkoisia rohkaisuja. Tämä on iso ongelma minulle eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa ettenkö olisi muuten innoissani häistämme tai varma siitä että haluan vanheta tulevan mieheni kanssa. Kukin siis tyylillään mutta ei kannata tuomita liian hätäisesti...


      • nainen täällä taas
        toukokuussa naimisiin kirjoitti:

        Tässä on yksi morsian joka ottaa rohkaisuryypyn ennen vihkimistä. Syy tähän on se että kärsin jännittämisestä (kaikki esiintymiset, uudet tilanteet jne.) enkä varmasti selviä tästä tilanteesta ilman ulkoisia rohkaisuja. Tämä on iso ongelma minulle eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa ettenkö olisi muuten innoissani häistämme tai varma siitä että haluan vanheta tulevan mieheni kanssa. Kukin siis tyylillään mutta ei kannata tuomita liian hätäisesti...

        Enhän minä tuominnut =) Ei ainakaan ollut tarkoitus, pahoittelen, jos kuulostin siltä. Jännä ilmiö kyllä tällä palstalla, että oma vienoinen yhteen tilanteeseen liittyvä mielipide yleistetään helposti koko kansan tuomioksi. Se ei siis ollut tarkoitus!

        Meinasin jo ensimmäiseen viestiini laittaa että erikoistilanteet, kuten poikkeuksellisesta jännityksestä kärsiminen, ovat tietysti luku sinänsä. Mutta jostain syystä oletin, että ihmiset olisivat sen tajunneet ihan itsestään.

        En siis ole tuominnut ketään ja ymmärrän hyvin "rohkaisuryyppäilijät" erityissyyllä tai ilman. Silti en toivo oman sulhaseni, joka ei onneksi kummemmin jännittele, päätyvän tuohon ratkaisuun.


      • ekku

        Mua ei alkoholi rauhoita, päin vastoin vilkastuttaa mieltä ja varsinkin... rakkoa. En siis suosittele sitä skumppaa jos on vähänkin vaara että vihkimisen 25. minuutin kohdalla alkaa alavatsassa ahdistaa. :)


    • Lilian

      Jostain syystä minäkin olen pohtinut samoja ratoja kuin sinäkin.

      Sulhasellani on paljon kavereita, jotka varmasti tulevat hänelle näitä ryyppyjä tarjoilemaan. Hän seurallisen tyyppinä ei varmastikaan tarjoilusta kieltäydy. Jos ryypyntarjoajia kertyy useita, niin edessä saattaa olla nolo vihkiseremonia...

    • Haamu

      Olen sanonut Antille - "kun menet muijasi kanssa naimisiin ja näet minut kirkon perällä niin sitä varten sinun kannattaa ottaa taskuun matti mukaan(tai koko pullo)sillä aion järjestää vuosisadan paljastuksen sinun ja muijasi sukulaisten ja ystävien keskellä."
      Että joillekin miehille se rohkaisuryyppy on ihan tarpeenkin!

      • on nähty

        myös alttarikaiteelle horjahtanut rohkaistu sulhanen, ei näyttänyt kivalta.


    • molemmat

      tilkan konjakkia ennen vihkimistä, enkä siinä mitään pahaa suostu näkemään.

    • Lemmenkäinen

      Noh mie kyl rohkenin ottaa vaimoja ilmaan ryyppyjä :-*

    • Anonyymi

      Ei ota, koska ei juo ollenkaan. Olemme raittiita molemmat.

      Kyllä kai se yksi terävä rentouttaa, mutta ei se mieltä kyllä muuta vihkiseremoniassa. Ei ainakaan pitäisi. :D Hei, älä ota viinaan menevää miestä itsellesi!

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe