Muuttovapaa?

Viikolla

Onko olemassa jotain lakisääteistä muuttovapaata? Muutto saattaa osua keskelle viikkoa eikä mitään ylimääräisiä lomia ole käytettävissä.

7

21536

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suohon

Olisit miettinyt aikaisemmin asiaa;Tosin työnantajasi lienee mulkahtava jos ei anna vapaata:Itse en myöskään saa koskaan vapaata,"when i hit my boss"

• -..-

Itse olen vakaasti siinä käsityksessä,että muuttopäiva on palkallinen vapaa (max. 1:n kerran vuodessa)

• Muuttanut itsekin

mitään velvollisuutta antaa muuttovapaata. Oikeus lomaan on siis työantajakohtainen. Ensimmäisessä työpaikassani oli ns. muuttovapaa mutta sitten se poistettiin, toisessa työpaikassa sellaisesta ei oltu kuultukaan ja tässä nykyisessä se taas annetaan. Eli mitään lakiin perustuvaa oikeutta pitää muuttovapaata ei ole. Työnantajasi antaa sen hyvää hyvyyttään, jos antaa. Soita firmasi henkilöstöosastolle, ne kyllä tietävät.

• Viikolla

Täytyypä kysellä hlöosastolta. Kuulin asiasta kaverilta joka töissä toisessa firmassa. Liiton ohjeistakaan ei löydy mitään mainintaa ko. vapaasta. Onneksi vielä aikaa ennen muuttoa... vois vaikka kerätä tunteja kasaan.

• Muuttanut
        Viikolla kirjoitti:

Täytyypä kysellä hlöosastolta. Kuulin asiasta kaverilta joka töissä toisessa firmassa. Liiton ohjeistakaan ei löydy mitään mainintaa ko. vapaasta. Onneksi vielä aikaa ennen muuttoa... vois vaikka kerätä tunteja kasaan.

Kysyin joku aika sitten samaa meidän pääluottamusmieheltä. Muuttovapaa on ollut sopimuksissa vielä joskus 80-luvulla, mutta ei enää.

• niinpä niin
        Muuttanut kirjoitti:

Kysyin joku aika sitten samaa meidän pääluottamusmieheltä. Muuttovapaa on ollut sopimuksissa vielä joskus 80-luvulla, mutta ei enää.

5.1.6 Muut palkalliset vapaat
        Muut palkalliset poissaolot tarkoittavat ennen synnytystä ja välittömästi sen jälkeen äitiyslomana pidettäviä 72 palkallista arkipäivää, isyyslomaa, äkillisesti sairastuneen alle 10-vuotiaan lapsen hoitovapaata, omaa 50- tai 60-vuotispäivää, oma vihkipäivää, lähiomaisen hautajaispäivää, perheenjäsenen sairastumispäivää, muuttopäivää, osallistumista kertausharjoituksiin tai maanpuolustuskoulutukseen, ns. pekkaspäiviä tai muuta näihin verrattavaa palkallista vapaata.

• löytyvät?
        niinpä niin kirjoitti:

5.1.6 Muut palkalliset vapaat
        Muut palkalliset poissaolot tarkoittavat ennen synnytystä ja välittömästi sen jälkeen äitiyslomana pidettäviä 72 palkallista arkipäivää, isyyslomaa, äkillisesti sairastuneen alle 10-vuotiaan lapsen hoitovapaata, omaa 50- tai 60-vuotispäivää, oma vihkipäivää, lähiomaisen hautajaispäivää, perheenjäsenen sairastumispäivää, muuttopäivää, osallistumista kertausharjoituksiin tai maanpuolustuskoulutukseen, ns. pekkaspäiviä tai muuta näihin verrattavaa palkallista vapaata.

eli missä näin mainitaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta

Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk
      Maailman menoa
      66
      4002
    2. Pride-rautu korvaamaan kirjolohi

Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n
      Maailman menoa
      15
      2107
    3. Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin

Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj
      Maailman menoa
      7
      1875
    4. Olen parasta a-luokkaa

Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge
      Sinkut
      36
      1234
    5. 27
      1209
    6. Se mua jotenkin harmittaa

Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et
      Suhteet
      11
      953
    7. Shakki ja matti

Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit
      Ikävä
      70
      828
    8. Oot tosi epätavallinen

ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.
      Ikävä
      43
      809
    9. Tuntuu että sulla on uusi ihastus

Toivottavasti vain harhailen.
      Ikävä
      39
      727
    10. Peuran liikenne ajovaloissa

Haittaako se jos bussit on romuja ja käyttökiellossa? https://www.ilkkapohjalainen.fi/avi-loysi-kahdeksan-puutetta-kaup
      Ähtäri
      24
      674
    Aihe