Kokemuksia Lahden kuntoutuskeskuksesta?

Jade

En ole vielä koskaan ollut laitoskuntoutusjaksolla, mutta nyt olen menossa Lahteen kolmeksi viikoksi ensi kesänä. Minkälaisia kokemuksia teillä on ko. kuntoutuskeskuksesta? Eritoten minkälaista vapaa-ajan ohjelmaa on, painottuuko se kovinkin paljon keskuksen seinien sisäpuolelle vai vietetäänkö aikaa myös muualla?

6

6235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myy

Oon ollu lahdessa siitä asti kun täytin 12 niin jonkinmoisella kurssilla tai yksilöllisellä jaksolla. (Olen nyt 24vee) Voin kertoo sen mitä ite oon kokenu mulla on semmonen vamma et käytän sähkistä kun liikun muuten oon ollu suht henkilöjunnan armoilla. Ja kaikkina muina vuosina oon ollu juhannuksena paitsi 2004 eli sen kerron et odottaan joutuu jos tarvii aamusin apuu jos taas muistaa illalla varata et haluun ylös klo 8 niin sit mut muuten voit joutuu oottaan. Mutta kyllä ne yrittää aina ennen 9sää nostaa porukat ylös.
      Viralliseen ohjelmaan voi kuuluu poistumista keskuksesta, mutta ilta ohjelma on niin sanottuu yhteisö ohjelmaa eli karaoke, levyraatia, haluatko miljonäärikssi tai luentoja kiinnostavista aiheista mutta ei ilta oo pakollinen me ollaan aina keksitty tekemistä sen oman porukan kans. esim. leffoja siinä on vieres makuuni ja sit siitä vielä kadun yli on mäkki ja kaupunkiin pääsee kans suht nopeesti. Viinaa sä juot vaan niin ettei kukaan nää...!!!

• sini

Minä olen ollut kerran Lahdessa kuntoutuskeskuksessa ja olin pettynyt.
      Se on aika laitosmainen paikka.Iltaohjelma painottuu aika paljon sen yhteisön kesken ja kyllä siellä voi keksiä myös muuta ohjelmaa ja lähtee vaikka kaupungille hengailemaan,kun vain ilmoittaa henkilökunnalle ettei ole paikalla.
      Tosiaan aikaa vietetään enemmän keskuksen seinien sisäpuolelle,henkilökunta ei vie muualle illanviettoon.
      Alkoholinkäyttö on kielletty kuten jo edellinen kirjoittaja vastasi että viinaa pystyy juomaan vain siten ettei siitä kukaan tiedä ja se on totta.

• me vaan

Tykätään itse paikasta ja henkilökunnasta. Jos on jollain kurssilla niin päivällä on koko ajan ohjelmaa lähes tauotta ettei meinaa ehtiä käymään edes vessassa ja sit taas myöhästyy seuraavasta ohjelmasta. Jos on taas yksilöllisellä niin ohjelmaa ei ole välttämättä koko ajan päiväsaikaan. Illalla, kuten aikaisemmissakin vastauksissa on kerrottu, on yhteistäohjelmaa, muttei pakollista ja silloin voi kehitellä ihan itse omat tekemisensä. Joihinkin kursseihin kuuluu kaupunkireissu, mutta myös yksilöllisellä pääsee kaupungille (avustaja mukana), tosin ainahan voi omalla ajalla kaupungille lähteä, mutta silloin taksikyyti menee omista kyydeistä ja avustajaa ei myöskään tällöin saa mukaan. Tosin ainakin meistä kaupungissa on paljon paikkoja ja kauppajo, joissa kannattaa käydä. Kuntoilun ja keskustelutuokioiden lisäksi on myös luovaa toimintaa (askartelua yms.), jota järjestetään lähes päivittäin. Ruoka on maukasta, mutta kannattaa miettiä mihin aikaan päivästä syö oikein kunnolla, koska ruokailuajat on parin tunnin välein.

• JALMARI

OLIN SIELLÄ VIIME KEVÄÄNÄ PARI VIIKKOA. MUKAVA HENKILÖKUNTA NIINKUIN YLEENSÄKIN ON OLLUT KUNTOUTUSKESKUKSISSA, MUTTA KOSKA PAIKKA TARJOAA MYÖS PAIKALISILLE VAIKEAVAMMAISILLE TILAPÄISASUMISTA SIITÄ SEURAA TIETTYÄ SISÄPIIRILÄISYYTTÄ. VAPAA-AIKAA VIETETÄÄN MYÖS ESIM. KAUPUNGILLA JA OMATOIMISESTI VOI KÄYDÄ, JOS SE ONNISTUU ILTAISIN. VIDEOITA VOI KATSELLA VAPAASTI JA VOI MYÖS VIEDÄ OMIA VIDEOKASETTEJA.

• Laura the konkari

Heippa!

Olen käynyt Lahdessa vuodesta 1992 lähtien melkeinpä vuosittain.
      Siellä muodustuu aika helposti sellaisia suhteita, että sitten käydään mnna vuonna aina uudestaan ja uudestaan, vaikka ei aina kaikki olisikaan ollut niin hauskaa.

• Anonyymi

Kivaa saitte sittenkin kotihoidon lääkärin myötävaikutuksella miehestä hengen laitettiin pallativiseen hoitoon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2047
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1698
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1379
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      233
      1321
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1185
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1156
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      348
      1097
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      318
      1086
    Aihe