Weimarinseisoja

Laura

Voisiko joku kyseisen rodun omistaja kertoa hieman koiran luonteesta ym. käyttäytymisestä? Sopiiko asukiksi rivariin?

11

7548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timo

      Omistan 2 kpl ja sopii ihan mihin vaan jos omistaja metsästää,mutta jos ei metsästä niin sit ei sovi minnekään,kysehän on kuitenkin metsästyskoirasta.Jos saa tarpeeksi metsää niin kotioloissa kuin ajatus eli tosi rauhallinen (tietenkin jos on koulutettu kunnolla).

      • aktivisti

        No, ei se weimari mikään peto ole. Omistan myös kaksi sellaista. Enkä metsästä ympäri vuoden, vaan syksystä jouluun. Ja lopun ajan vuodesta ne ovat "kotikoiria". Tietysti ne tarvitsevat liikuntaa ja mielellään irti metsässä, missä ne ovat elementissään. Mutta tällä hetkellä nämä pentutehtailijat haluavat koiransa vain metsästäviin koteihin joten niitä on aika vaikea saada, ei metsästävän ihmisen.
        Luonteeltaan ne ovat itsenäisiä, rohkeita ja vilkkaita. Minun toisella koirallani ei myöskään ole minkäänlaista miellyttämisen halua ja se on kova. Joten jos sellaisen koiran saa ensimmäiseksi koiraksi tulee isoja ongelmia. Toinen koirani on hieman eri luontoinen sellainen hieman pehmeä ja luulenkin, että siitä tulee hyvä metsäkoira sen koulutettavuuden takia.
        Weimari ei kuitenkaan ole mielestäni aivan ensimmäiseksi koiraksi sopiva. Ja eräskin ensimmäisen weimarin omistava ihminen jolla on aikaisemmin ollut noutajia sanoi, ettei hän ikinä olisi uskonut kuinka "vaikea" koira se olisi, vaikka neljä vuotta katseli ja kyseli rodusta ennenkuin sellaisen hankki.


      • Timo
        aktivisti kirjoitti:

        No, ei se weimari mikään peto ole. Omistan myös kaksi sellaista. Enkä metsästä ympäri vuoden, vaan syksystä jouluun. Ja lopun ajan vuodesta ne ovat "kotikoiria". Tietysti ne tarvitsevat liikuntaa ja mielellään irti metsässä, missä ne ovat elementissään. Mutta tällä hetkellä nämä pentutehtailijat haluavat koiransa vain metsästäviin koteihin joten niitä on aika vaikea saada, ei metsästävän ihmisen.
        Luonteeltaan ne ovat itsenäisiä, rohkeita ja vilkkaita. Minun toisella koirallani ei myöskään ole minkäänlaista miellyttämisen halua ja se on kova. Joten jos sellaisen koiran saa ensimmäiseksi koiraksi tulee isoja ongelmia. Toinen koirani on hieman eri luontoinen sellainen hieman pehmeä ja luulenkin, että siitä tulee hyvä metsäkoira sen koulutettavuuden takia.
        Weimari ei kuitenkaan ole mielestäni aivan ensimmäiseksi koiraksi sopiva. Ja eräskin ensimmäisen weimarin omistava ihminen jolla on aikaisemmin ollut noutajia sanoi, ettei hän ikinä olisi uskonut kuinka "vaikea" koira se olisi, vaikka neljä vuotta katseli ja kyseli rodusta ennenkuin sellaisen hankki.

        Olipahan ensimmäinen kerta kun kuulin pentunsa metsästävään kotiin haluavaa kutsuttavan "pentutehtailijaksi".
        Eiköhän ne pentutehtailijat ole juuri niitä jotka myyvät pennun kenelle tahansa (ajatuksena tietysti saada rahaa mahd nopeasti ja vähällä vaivalla) ja unohtavat rodun alkuperäisen käyttötarkoituksen(suoraan sanottuna "raiskaavat" rotua).
        Olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan yhdenkään järkevän perusteen miksi metsästämättömän ihmisen olisi saatava metsästyskoira,kun meillä on seurakoirarotuja vaikka kuinka paljon?
        Ja perusteeksi en lue syytä "harmaa väri on niin hieno" koska esim mopsiakin on saatavana harmaana ja myös se oppii kiertämään keppejä niin myötä kuin vastapäiväänkin,ja hakee kyllä hyvällä koulutuksella myös palloa.


      • xxx
        Timo kirjoitti:

        Olipahan ensimmäinen kerta kun kuulin pentunsa metsästävään kotiin haluavaa kutsuttavan "pentutehtailijaksi".
        Eiköhän ne pentutehtailijat ole juuri niitä jotka myyvät pennun kenelle tahansa (ajatuksena tietysti saada rahaa mahd nopeasti ja vähällä vaivalla) ja unohtavat rodun alkuperäisen käyttötarkoituksen(suoraan sanottuna "raiskaavat" rotua).
        Olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan yhdenkään järkevän perusteen miksi metsästämättömän ihmisen olisi saatava metsästyskoira,kun meillä on seurakoirarotuja vaikka kuinka paljon?
        Ja perusteeksi en lue syytä "harmaa väri on niin hieno" koska esim mopsiakin on saatavana harmaana ja myös se oppii kiertämään keppejä niin myötä kuin vastapäiväänkin,ja hakee kyllä hyvällä koulutuksella myös palloa.

        Olen itse suunnitellut jo pari vuotta hankkivani weimarin, mutta muutamat koiraharrastajat ovat "haukkuneet" rodun todella vaikeaksi. Olen alkanut vähän empimään onko rotuvalinta sittenkään oikea. Minulla on nyt dalmatiankoira (uros), joka on tosi kovapäinen, kuinkahan luupää se weimari sitten on..


      • minä
        xxx kirjoitti:

        Olen itse suunnitellut jo pari vuotta hankkivani weimarin, mutta muutamat koiraharrastajat ovat "haukkuneet" rodun todella vaikeaksi. Olen alkanut vähän empimään onko rotuvalinta sittenkään oikea. Minulla on nyt dalmatiankoira (uros), joka on tosi kovapäinen, kuinkahan luupää se weimari sitten on..

        mä luin juttuja Weimareista ym. tietoa hankin niin päädyin siihen tulokseen etten voi kyseistä söpöläistä ottaa. Metsälle se olisi päässyt vain satunnaisesti.

        Ajattelin nyt sitten ottaa dalmiksen. Narttu voisi olla "pehmeämpi" versio kuin uros. Onko tuo uros dallu sinun "xxx" ensimmäinen koira? Mihin minun kannattaa varautua dallua ostaessani?


      • xxx
        minä kirjoitti:

        mä luin juttuja Weimareista ym. tietoa hankin niin päädyin siihen tulokseen etten voi kyseistä söpöläistä ottaa. Metsälle se olisi päässyt vain satunnaisesti.

        Ajattelin nyt sitten ottaa dalmiksen. Narttu voisi olla "pehmeämpi" versio kuin uros. Onko tuo uros dallu sinun "xxx" ensimmäinen koira? Mihin minun kannattaa varautua dallua ostaessani?

        Joo, ensimmäinen koira tämä dalmis mulle on. Itse olen joutunut pitämään suht' tiukkaa kuria koiralle, muuten se luulee olevansa talon herra. Heti pennusta alkaen on pidettävä tiukkaa linjaa, mitä saa tehdä ja mitä ei. Ikinä se ei ole tehnyt mitään tuhoja ei edes pentuna, onneksi!

        Nartut ovat yleensä paljon helpompia kuin urokset, joten ensimmäiseksi koiraksi narttu on hyvä valinta. Karvanlähtöaikaa ei ole, vaan karvaa lähtee tasaisesti ympäri vuoden. Liikkumisesta ja aktivoinnista koirani tykkää, mutta miellyttämisenhalua ei juurikaan ole. Lahjomalla saa tekemään mitä ihmeellisempiä asioita..

        Monet dallut osaavat nauraa =) Voi vieraasta aluksi näyttää vähän pelottavalta, tosi jännä piirre! Iho-ongelmat ovat dallulla melko yleisiä, mutta oikealla ruualla ongelma pysyy kurissa. Koirani on kohta 9-vuotias eikä eläinlääkärillä ole tarvinnut käydä muuta kuin rokotukset uusimassa.


      • man-legally
        minä kirjoitti:

        mä luin juttuja Weimareista ym. tietoa hankin niin päädyin siihen tulokseen etten voi kyseistä söpöläistä ottaa. Metsälle se olisi päässyt vain satunnaisesti.

        Ajattelin nyt sitten ottaa dalmiksen. Narttu voisi olla "pehmeämpi" versio kuin uros. Onko tuo uros dallu sinun "xxx" ensimmäinen koira? Mihin minun kannattaa varautua dallua ostaessani?

        USKOISIN ETTÄ SOPII


      • Anonyymi
        Timo kirjoitti:

        Olipahan ensimmäinen kerta kun kuulin pentunsa metsästävään kotiin haluavaa kutsuttavan "pentutehtailijaksi".
        Eiköhän ne pentutehtailijat ole juuri niitä jotka myyvät pennun kenelle tahansa (ajatuksena tietysti saada rahaa mahd nopeasti ja vähällä vaivalla) ja unohtavat rodun alkuperäisen käyttötarkoituksen(suoraan sanottuna "raiskaavat" rotua).
        Olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan yhdenkään järkevän perusteen miksi metsästämättömän ihmisen olisi saatava metsästyskoira,kun meillä on seurakoirarotuja vaikka kuinka paljon?
        Ja perusteeksi en lue syytä "harmaa väri on niin hieno" koska esim mopsiakin on saatavana harmaana ja myös se oppii kiertämään keppejä niin myötä kuin vastapäiväänkin,ja hakee kyllä hyvällä koulutuksella myös palloa.

        No mä olen maratoonari joka ei metsästä ja olisi hauska nähdä sinun kaltaisesi velliperse oman koirasi kanssa mukana vaikka olisitkin kuinka kova metsämies. Harva seurakoira pysyy kyydissä 20-25km kohdilla. Entinen oma koirani oli käyttölinjaisen hirvikoiran ja tollerin 50/50 mix joka juuri ja juuri pysyi kyydissä. "Raiskaavat rotua" ooppa nyt tissiposki😂


    • aktivisti

      En suinkaan tarkoita pentutehtailijalla sellaista joka myy metsästäjälle koiransa vaan sellaista jolla on useampi pentue puolen vuoden sisällä.Ja koiria pistetään "pois" että on tilaa uusille.Yksikin pentue myytiin vain metsästäjille ja uros oli hirviö jolla ei edes riistaviettiä ! se koira ei olisi suomen näyttelystä saanut tyydyttävää arvosanaa enempää. No, onneksi ei minun tarvitse sellaisesta paikasta itselleni koiraa ottaa. Minun kriteerini on, että avoimestaluokasta koetulos niin silloin voi sanoa koiran toimivan metsällä. Onhan näitä harmaita paljon reppukoirina, mutta jos aikoo kasvattaa niin kyllä mielestäni nartu pitäisi olla kokeissa palkittu.( siinä AVO luokassa)

      • utelias

        Minkä hintaisia weimarinseisojan pennut tänä päivänä ovat ?
        Onko koskaan aikuisia kotia etsiviä koiria tarjolla?


      • aktivisti
        utelias kirjoitti:

        Minkä hintaisia weimarinseisojan pennut tänä päivänä ovat ?
        Onko koskaan aikuisia kotia etsiviä koiria tarjolla?

        Tietääkseni tällä hetkellä pennut ovat 850-1000 e.
        Ja hintaan vaikuttaa onko kummatkin vanhemmat koepalkittuja ym. kannattaa kysellä pentujen myyjiltä.
        Aikuisia on kaiketi aika vähän tarjolla. Weimareita kun on noin 140 kpl suomessa niin ylitarjontaa ei paljoakaan ole ja näin ollen pentujen myyjät pystyvät hieman valikoimaan millaiseen paikkaan koiransa laittaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe