Venezuela.... äärimmäisen köyhä ja poliittisesti epävakaa maa. Ihmiset ovat silti järjettömän ylimielisiä ja ylpeitä - en voi ymmärtää miksi?!
Caracasiin ei ole mitään syytä jäädä, ellei sitten pidä kurjuudessa mässäilystä ja väkivaltaisten mielenosoitusten seuraamisesta.
Kaksi siedettävää paikkaa: Margaritan-saari Karibialla ja Meridan kaupunki Andeilla.
Itse matkustaisin Etelä-Amerikassa minne tahansa muualle kuin Venezuelaan, vaikka Peruun, Argentiinaan, Brasiliaan tai Chileen. Toki Venezuelan tympeyden voi ymmärtää vasta siellä käytyään, joten ei muuta kuin nauttimaan.
Vuosi Venezuelassa
2
1547
Vastaukset
- Nový most
Kuulostaapa järkyltä paikalta. Ja minä olen EHKÄ menossa Caracasiin tänä vuonna, jos hyvin käy.
Olisi kuitenkin kiva kuulla ihan käytännön juttuja miten siellä homma pelaa, esim. paljonko maksaa kahvikuppi kahvilassa, bussilippu yms. Paljonko kannattaa varata rahnaa mukaan, mitä kannattaa ostaa suveniiriksi, mitä must-nähtävyyksiä jne?
Onko jotain hyviä linkkejä netissä joita voisit suositella?
Pitäisikö opetella vähän paikallista kieltä (espanja?) jotta saisi ystävällisempää kohtelua kuin mitä sinä olit kohdannut?
Nový most- aikova
Caracas ei juuri viehätä. Vaarallinen suurkaupunki ei monia positiivisia kokemuksia matkaajaan jätä. Mieluummin kannattaa tutustua esim. Valencian tai Puerto la Cruzin kaupunkeihin. Vähemmän espanjaa osaava pärjää vaikkapa Isla Margarita:n saarella...pelkällä englanninkielen taidoilla voi olla hankaluuksia ja hömpäytetyksi tulemisen riski suuri.
Rahanvaihtajia riittää ja mustanpörssin kurssi huomattavasti parempi kuin virallinen, itse uskalsin vaihtaa rahaa luetettaviksi kokemieni ihmisten kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark2046498Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p2684417"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?1423575Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää1103393Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m573382Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia
ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi492866Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon
Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon2442462Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.752427- 252356
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk1011941