On aika puuttua pitkiin kesälomiin ja koulukiusaamisiin. Koulukiusaamisen yksi konkreettinen keino voisi olla opettajien lomautukset kesäisin, täällä saataisiin resurssia muutoinkin alentuneeseen koulujen hyvinvointiin.
Virat määräaikaiseksi, niin tämä varmasti motivoisi huonon työmoraalin omaavia opettajia.
Opettajat lomautettava
8
109
Vastaukset
- Anonyymi
Opettaja kun saa olla virassa, vaikka opetus on puutteellista, jopa heikkoa. Määräaikaisuus voisi opettajaa motivoida.
- Anonyymi
Eikö määräaikaisuus missä tahansa tehtävässä motivoisi? Minkään tehtävän tai viran täyttäminen vakinaisesti tai toistaiseksi pitäisi kriminalisoida. Määräaikaisus saa ihmisen toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla ja jopa ylittämään itsensä. Oma työsi - jos sinulla sellaista on - on tietysti määräaikainen. Muuhunhan et luonnollisesti suostuisikaan, koska motivaatiosi tehdä työsi kunnolla katoaisi. Katsokaapa kansanedustajiamme! Heillä on neljän vuoden määräaikaisuus ja miten loistavia tuloksia he saavatkaan aikaan!
- Anonyymi
Ilman muuta käy. Siitä vain alat järjestellä asiaa!
- Anonyymi
Tiesitkö, että opettajalla ei ole vuosilomaa? Kesäkeskeytyksen aikana hän saa palkkaa, jonka hän on tienannut lukuvuoden mittaan. Opettajan vuosipalkka määräytyy pidettävien oppituntien mukaan ja se jaetaan 12 osaan.
Opettajan työajan lisääminen ei todennäköisesti vaikuttaisi koulukiusaamiseen paljonkaan. Yleensä opettajille ei kerrota kiusaamisesta. Kiusaamisesta vain pieni osa tapahtuu sellaisissa tiloissa ja sellaiseen aikaan, mihin opettajalla on mahdollisuus vaikutaa.
Opettajien työmoraali on tunnetusti ihan huippuluokkaa. Itse olen ollut luokan edessä yli neljännesvuosisadan ja tänä aikana tavannut kaksi opettajaa, joiden työmoraali jätti toivomisen varaa. He molemmat joutuivat pitkälle sairauslomalle loppuunpalamisen vuoksi. Mehän teemme sairainakin sijsiselle tuntisuunnitelmat valmiiksi!
Virkojen määräaikaisuus ei ole hyvä ajatus. Melkein kaikki oppilaat ja heidän vanhempansa toivovat, etteivät opettajat vaihtuisi usein. Ja ajattelepa alituisen hakurumban kuormittavuutta koulujen rehtoreiden kannalta. - Anonyymi
Nämä viestit toistuvat tällä palstalla samanlaisina vuodesta toiseen. Parasta on ignoorata ne kokonaan, vastaaminen vain innostaa kirjoittajaa/kirjoittajia. Käytös sammutetaan tehokkaimmin jättämällä se huomiotta.
- Anonyymi
Opettajien palkat pitää alentaa ja reilusti, heillä on ylisuuret palkat ja edut, joten se ei motivoi tekemään parhaintaan kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Minusta palkan alennus 45 % ainakin on hyvä, ja kesälomalla 3 kk ehtii tekemään vaikk akoulun siivousta ja pihan siivousta ja keäskursseja kähydä ja vaikka mitä opiskella. Opettajat kun eivät enää osaa asiaansa vaan ovat kaikki epäpäteviä.
Nykyopet saavat vielä avustajia jotka hoitaa lasten opetukset, opet itse syö viinereitä ja lukevat naisten lehitä ja puhuvat puhelimeen koko päivän. Useinmyös soittelevat lasten isille ja yrittävät heitä iskeä.
Palkat alas kunnes koulutus on hanskassa.
Me opettajien esimiehet ja pomot tarkkailemme aina heitä ja annamme pisteitä ja huomautuksia, kaikille ei mene perille. Pisteytämme taas jouluna ja ohjeistamme heitä. Aina sekään ei toimi vaan on ilmoitettava koulutoimenjohtajalle . Opettajat ovat vanhemien alaisia me maksamme palkat heille joten jos ei olisi lapsia he olisivat työttömiä. Surullista että monet ovat näin huonoja että vanhempien pitää tarkkaill ajaneuvoa heitä.- Anonyymi
Ketään ei kiinnosta.
- Anonyymi
Ketään ei kiinnosta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72518- 1211781
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391487Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231466Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1691308Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1571268- 1461260
- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531039