https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/9a086703-fc01-423a-a595-2e8bd00f657f
Käykääpä lukaisemassa tuo. Harmillista on, että tuossa ei ole kommentointimahdollisuutta. Tästä syystä kommentoin tapausta täällä.
Neuvoa kysynyt kirjoittaa:
”Ensimmäiset vuodet meillä oli normaalit hyvät välit poikani uuden kumppanin kanssa. Kun poikani ja miniäni muuttivat yhteen asumaan, välimme alkoivat huonontua. Miniäni ei halunnut enää tavata minua. Hän ei halunnut tulla mihinkään minne kutsuin, ja kun kysyin syytä, hän ilmoitti että ne ovat aina minun juttujani, ja hän haluaa haluaa itse suunnitella menonsa. Kun lakkasin kutsumasta, hän on valittanut että olen sulkenut hänet ulkopuolelle.
Nykyään miniäni kokee sen häiritseväksi, että kutsun heidän perhettään kylään tai haluaisin tavata lapsenlapsiani. Lasten synttärikahveilla hän on ollut toisessa huoneessa suljetun oven takana koko vierailun ajan. Saan tavata poikani lapsia, kun he ovat äidillään, mutta miniäni huomauttelee silloin siitä, että pidän liikaa yhteyttä lasten äitiin.
[...]
Olen lisäksi huolissani lapsenlasteni hyvinvoinnista. Lapset ovat kertoneet minulle, etteivät he halua mennä enää isänsä luokse. Lapset valittavat jatkuvasta aikuisten keskinäisestä riitelystä.
Lapsenlapseni kertoi minulle myös, että isän luona hän on oppinut, mitä nälkä on. Lapsen saamien aterioiden välillä on pahimmillaan ollut yli kahdeksan tuntia. Miniäni haluaa opettaa lapsille säännöllisiä ruokailuaikoja, eivätkä kouluikäiset lapset saa käydä itse jääkaapilla.
Ymmärrän oikein hyvin säännöllisten ruokailujen merkityksen, mutta liian pitkät ruokailuvälit ovat minusta haitalliset lapsille. Olen tästäkin asiasta keskustellut poikani kanssa, joka on tietoinen lasten ruokailurytmin tulisi olla tiheämpi, mutta hän kertoi ettei voi mitään, koska muuten tulee riita siitäkin asiasta.”
Oma kommenttini:
Siis mitä hittoa?!
Jos olisin itse tilanteessa, jossa olisin eronnut ja minulla olisi uusi avo- tai aviopuoliso ja hän olisi noin hankala ja jääräpäinen omaa lastani koskevissa asioissa sekä käyttäytyisi noin huonosti itseni ja varsinkin lapseni lisäksi myös äitiäni eli lapseni isoäitiä kohtaan sekä kuultuaan, että äitini tapaa lastani lapsen äidin eli ex-puolisoni luona, tekisi siitä jonkinlaisen ongelman, niin tekisin muitta mutkitta johtopäätökset suhteesta - mikäli minulla ei olisi yhteisiä lapsia uuden puolisoni kanssa.
Tarina ei kerro onko kysyjän aikuisella pojalla yhteisiä lapsia uuden puolisonsa kanssa, mutta jos ei, niin mielestäni nyt olisi viimeiset hetket pojalla hälytyskellojen soitava ennen kuin tilanne pahenee ratkaisevasti. Koko kuvio on surullisen tavanomainen ihmisillä, jolla on itsellään vakavia vaikeuksia kyvyssään muodostaa terveitä kiintymyssuhteita. Esimerkiksi moni epävakaasta tai narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivä pyrkii täydellisesti kontrolloimaan puolisoaan voidakseen kohdella tätä kaltoin häiriölleen luonteenomaisella tavalla. Siihen kuvioon kuuluu, että tullaan hyvin toimeen alkuvaiheessa mutta että ongelmat hiipivät suhteeseen vähitellen sen edetessä. Tässä tapauksessa yhteen muuttaminen laukaisi uudessa miniässä pyrkimykset eristää puoliso läheisistään vaikeuttamalla puolison ja hänen läheistensä suhteita. Suorastaan eriskummallista on kuinka uusi puoliso yrittää eristää lapsipuoltaan isoäidistään tekemällä ongelman jopa siitä, että lapsi tapaa isänsä äitiä oman äitinsä luona.
Tuollainen käytös on patologista eikä sillä tavoin käyttäytyvien ihmisten kanssa kannata ryhtyä minkäänlaisiin parisuhteisiin. Ongelma on, että tällaiset ihmiset eivät yleensä ole niin tyhmiä tai itsehillinnältään puutteellisia, etteivät osaisi alussa käyttäytyä kunnolla. Nyt olisi tuon isoäidin pojalla tuhannen taalan paikka lopettaa riitaisa ja muutoinkin patologinen suhde uuden puolisonsa kanssa. Hänen kannattaisi olla kiitollinen, kun ongelmat ilmenivät ennen yhteisen lapsen hankintaa.
Lapsen hyvinvointi on aina ykkösasia tällaisissa tilanteissa uusiopuoliso, joka käyttäytyy noin huonosti omia lapsia kohtaan, joutaa mennä ja heti. En ymmärrä kysyjän pojan nahjusmaisuutta tässä asiassa. Todennäköisesti, jos pojalla olisi yhteisiä lapsia uuden puolison kanssa, se olisi mainittu. Uusi puoliso on käsittämättömän röyhkeä ihminen ja onneksi niin tyhmä, ettei malttanut odottaa kunnes sai miehen lopullisesti ja peruuttamattomasti sidottua itseensä yhteisellä lapsella.
Hankala miniä
Anonyymi
0
82
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185123MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1152654- 102134
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5801920Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1181680Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja691289Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411279Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2211028Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641027