Budha oli ääliö

Olen mestari

Eihän elämä ole pohjimiltaan kärsimystä. Pitäisikö pikku vastoin käymisestä heti luovuttaa ponistelu ja alkaa asteekikoksi.
"Oho ihmiset vanhenee elämä on siis kurjaa."


Ja kuka Budhalle oli siten sanonut, että askeesisoimalla tulee parempi, olo kyllä varmasti elämä on kurjaa jos oikein väkisin sitä vastustaa.


Sit sillä ei ollut edes tarpeeksi tahdon voimaa asteekikoksi. " Jos en oliskaan aivan askeetinen, mut en ihan nautinnon metsästjäkään" SUURIN osa ihmisistähän ajatelee näin ei hän siinä ole edes mitään saavutettavaa. Tämän pohtimiseen Budhalla meni monta vuotta.

Ilmeisesti hän pohdiskeli tyyliin "Hauki on kala,Hauki on kala, Hauki on kala, Hauki on kala Hauki on kala." Ja lopulta sugeroi itsensä uskomaan, että on -valaistunut.

Lopuksi hän vielä kävi sanomassa Askeesi tovereilleen etei askeesi, ehkä olekkaan niin kannatavaa ja pitäisi elää normaalisti. Ilmeises askeetikot ovat yleensäkin ääliöitä.

Ja hänen lopulinen ideansa

"Jos elämä janottaa, joutuu syntymään uudelleen."

Ensinnäkin näissä jutuissa ei ole mitään lokigaa, mutta jos ne ovat totta niin...


Mitä pahaa on elämän janossa ja uudelleen syntymisessä. Minä en kyllä edes tahdo johonkin nirvanaan jos voin aina uudelleen kokea elämän himot.


Siinä olisi hieman järkeä jos budha ei olisi uskonut oikeasti ikuiseen elämään, vaan tahtonut päästä pois kuoleman pelosta. Tällöin henkinen tila jossa ei välitä elämästään olisi hyödyllinen. Mutta ääliömäistä on silti hukata siihen koko elämänsä.





Olisi vain jäänyt isänsä linnaan lemmiskelemään teinejä.

52

5712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ois kiva

      jos kirjottaisit Buddha, niinku kuuluu, eikä Budha. Yleissivistystä, ole hyvä.

      • kojootti

        tuntuu että mestari on ymmärtänyt buddhalaisen näkemyksen oikein...Ettei vain mestari jossain vaiheessa huomaisi kuuden maailman huvitukset kestämättömiksi? Mutta siihen on vielä kaiketi matkaa, kukin eläköön siis tyylillään.


      • Olen mestari

        Minun yleis Sivistymätömyyteni ei mitenkään poista sitä tosiasiaa, että PUDHA ;p
        Oli ÄÄLIÖ!!


      • kojootti
        Olen mestari kirjoitti:

        Minun yleis Sivistymätömyyteni ei mitenkään poista sitä tosiasiaa, että PUDHA ;p
        Oli ÄÄLIÖ!!

        miten vain. jos kuitenkin joskus haluat tarkistaa näkemystäsi niin lukaise vaikka Allan Wallacen "buddhalainen mielenharjoitus". Ensimmäinen luku voi varsinkin osoittautua hedelmälliseksi - sitten ei ainakaan ehkä enää tule tarvetta polttaa hihojaan .... :)


      • Olen mestari
        kojootti kirjoitti:

        tuntuu että mestari on ymmärtänyt buddhalaisen näkemyksen oikein...Ettei vain mestari jossain vaiheessa huomaisi kuuden maailman huvitukset kestämättömiksi? Mutta siihen on vielä kaiketi matkaa, kukin eläköön siis tyylillään.

        "kukin eläköön siis tyylillään."

        Niin enhän minä voi arvostella muita...................................................................................................................






        Eikun voinpas, miksen voisi. Sehän on hauskaa.

        Onhan sitä kaiken laisia hommia ja huvituksia kyllä tekemistä riittää, toiseen kylästyy niin alkaa hommailemaan jotain muuta. Vaika kyllä tietyt asiat tuntuvat joka kerta yhtä hyviltä,

        "Ettei vain mestari jossain vaiheessa huomaisi kuuden maailman huvitukset kestämättömiksi?"

        Alle viivaan sanan kestämätön.

        Huvitelenko jossain vaiheessa niin paljon että alkaa kyllästyttämään?, enpä usko vähän henkähtää niin kyllä taas lähtee.

        Vai ovatko huvitukset vain hetkellisiä nautintoja jotka eivät tuo todellista onnea? ÄÄLIÖMÄISTÄ juuri tällaista pessimististä ja luovutavaa ajatelua, kyllä ankaralla työllä pystyy muutamaan omaa tilaansa ja pääsee nautimaan huvituksista. Ja kyllähän sisäinen onni kestää kun tietää, että kohta pääsee taas huvittelemaan

        Vai tarkoitatko, että jossain vaiheessa näiden kuuden maailman huvitukset kirjaimellisesti loppuu? No jos kaikki kuolee lähes yhtä aikaa niin eipä siten ole uusia ruumiita johon synnytään kärsimään...

        Keksin uuden Budhalais suunnan kaiki elämä pitää TUHOTA tästä ja tulevista mailmoista. Eikä kukaan saa lisääntyä niin kukaan ei palaa kärsimään.


      • puhuri
        Olen mestari kirjoitti:

        Minun yleis Sivistymätömyyteni ei mitenkään poista sitä tosiasiaa, että PUDHA ;p
        Oli ÄÄLIÖ!!

        Tiesiksä et yleissivistys on yhdyssana?


      • 12 kirjoitusvirhettä
        Olen mestari kirjoitti:

        "kukin eläköön siis tyylillään."

        Niin enhän minä voi arvostella muita...................................................................................................................






        Eikun voinpas, miksen voisi. Sehän on hauskaa.

        Onhan sitä kaiken laisia hommia ja huvituksia kyllä tekemistä riittää, toiseen kylästyy niin alkaa hommailemaan jotain muuta. Vaika kyllä tietyt asiat tuntuvat joka kerta yhtä hyviltä,

        "Ettei vain mestari jossain vaiheessa huomaisi kuuden maailman huvitukset kestämättömiksi?"

        Alle viivaan sanan kestämätön.

        Huvitelenko jossain vaiheessa niin paljon että alkaa kyllästyttämään?, enpä usko vähän henkähtää niin kyllä taas lähtee.

        Vai ovatko huvitukset vain hetkellisiä nautintoja jotka eivät tuo todellista onnea? ÄÄLIÖMÄISTÄ juuri tällaista pessimististä ja luovutavaa ajatelua, kyllä ankaralla työllä pystyy muutamaan omaa tilaansa ja pääsee nautimaan huvituksista. Ja kyllähän sisäinen onni kestää kun tietää, että kohta pääsee taas huvittelemaan

        Vai tarkoitatko, että jossain vaiheessa näiden kuuden maailman huvitukset kirjaimellisesti loppuu? No jos kaikki kuolee lähes yhtä aikaa niin eipä siten ole uusia ruumiita johon synnytään kärsimään...

        Keksin uuden Budhalais suunnan kaiki elämä pitää TUHOTA tästä ja tulevista mailmoista. Eikä kukaan saa lisääntyä niin kukaan ei palaa kärsimään.

        Opettele nyt saatana kirjoittamaan!!!


    • Gekko

      Ensi kerralla kun yrität taas kirjoittaa tänne provoa isin koneelta niin ota toki ne kurahanskat pois kädestä. Ehkä ajatustesi kaikkien ulottuvuuksien tulkitseminen olisi meillekin sitten helpompaa.

      • Olen mestari

        ...Lapsia niin paljon kuin aikuisia.

        Eipä nämä kura hanskat heikentäneet sanomaa. Olipa teilläkin jotain johon tarttua.


        "Ehkä ajatustesi kaikkien ulottuvuuksien tulkitseminen olisi meillekin sitten helpompaa."

        No niin heti pitää lopettaa ajattelu kun se on vähän vaikeampaa.

        Hoe sinä vain tyhjiä sanojasi niin kauon, että pääset itse hypnoosiin.


    • päähän

      nyt alan asteekikoksi.

    • Vairocana

      Kiva että joku kirjoittaa välillä tällaista, ei kaikki saa olla aina niin helppoa. Pitää olla vastuksia välillä, tai siis oppia olemaan välittämättä ja kuunnella vain itseään, miksi käänyttää muita!

      • tässä/nyt

        Tässä buddhalaisuuden ydin juuri on. Ääliö nimeltä Siddharta Gautama oivalsi jotain, jonka takia emme kutsu häntä enää ääliöksi vaan Buddhaksi.


      • tao
        tässä/nyt kirjoitti:

        Tässä buddhalaisuuden ydin juuri on. Ääliö nimeltä Siddharta Gautama oivalsi jotain, jonka takia emme kutsu häntä enää ääliöksi vaan Buddhaksi.

        mitä sanot nimimerkistä "olen mestari"?


      • Mara

        Parantumattomat

        Ei tästä syny kunnon tivaa. Palaan kiusaamaan uskovaisia ja ateisteja.


        Olette tylsiä


      • Momentum
        Mara kirjoitti:

        Parantumattomat

        Ei tästä syny kunnon tivaa. Palaan kiusaamaan uskovaisia ja ateisteja.


        Olette tylsiä

        ihan vaan buddhalaisia....


    • Jeppe

      Buddha on tunnetusti historioitsijoiden mukaan NERO, Jeesuksesta ei ole sanottu näin historioitsijoiden taholta. Perehdypä Buddhan oppiin hieman paremmin ilman että luet yksinkertaistettuja suomalaisia opuksia...

      Kritiikkisi on purevaa, jos se olisi ilmaistu hieman filosofisemmalla tasolla...On totta, että Buddhalaisuus on siinä mielessä uskonto, että se edellyttää kannattajiltaan tietyt uskonkappaleet:

      1. On ollut olemassa ainakin 1 Buddha
      2. On mahdollista vapautua kärsimyksestä
      3. Vapautuminen on mahdollista
      4. Buddha on opettanut tien vapauteen

      Ja niin edelleen, tämän jälkeen ei kun vain testaamaan Buddhan oppia ja metsästämään vapautusta...Onnea kaikille valaistumisen tiellä.

      • Olen mestari

        ÄÄLIÖITÄ!!! jos semoista väittävät.

        Vai, että metsästämään vapautusta. Vähän niin kuin metsästäisi naisia.Tämä vapautus taitaa olla melkoinen huume kun se niin kovasti kiehtoo. Buddha taisi kovasti kehua sitä. Pääseeköhän tähän vapautukseen joillain narkootisilla aineilla.


      • Mörri
        Olen mestari kirjoitti:

        ÄÄLIÖITÄ!!! jos semoista väittävät.

        Vai, että metsästämään vapautusta. Vähän niin kuin metsästäisi naisia.Tämä vapautus taitaa olla melkoinen huume kun se niin kovasti kiehtoo. Buddha taisi kovasti kehua sitä. Pääseeköhän tähän vapautukseen joillain narkootisilla aineilla.

        ketamiini. LSD ei toimi.


      • Olen mestari
        Mörri kirjoitti:

        ketamiini. LSD ei toimi.

        Mitäs tämä ketamiini on, onko se jotain mieltä laajentavaa ainetta jolla pääsee uusiin äfääreihin.


      • turska
        Olen mestari kirjoitti:

        ÄÄLIÖITÄ!!! jos semoista väittävät.

        Vai, että metsästämään vapautusta. Vähän niin kuin metsästäisi naisia.Tämä vapautus taitaa olla melkoinen huume kun se niin kovasti kiehtoo. Buddha taisi kovasti kehua sitä. Pääseeköhän tähän vapautukseen joillain narkootisilla aineilla.

        Jos haluat vapautuksen jostain(kärsimyksestä?),
        niin mieti mikä on se minä joka haluaa vapautuksen(kärsimyksestä?)ja mitkä ovat siihen
        johtavat syyt.


      • zen

        Ja sitten jos perehdyttäisiin uskontoihin, niin buddhismi ei ole uskonto vaan elämäntapa ja ohje jota noudattaa :)

        Jotta olisit perehtynyt buddhan opetuksiin niin tietäisit, että buddha itsekin sanoi ettei buddhismi ole uskonto :)


    • turska

      Ei kukaan saavuta ikuista elämää,se on tässä ja nyt

      • Mörri

        on sitä, ettei tarvitse syntyä tänne maan päälle enää uudelleen.

        [Saa liittyä yhdeksi pieneksi kiveksi Elämän Suureen Mosaiikkiin.]


      • turska
        Mörri kirjoitti:

        on sitä, ettei tarvitse syntyä tänne maan päälle enää uudelleen.

        [Saa liittyä yhdeksi pieneksi kiveksi Elämän Suureen Mosaiikkiin.]

        kun ei saa mokata mitään,enää seitsemän syntymää
        jäljellä


      • Mörri
        turska kirjoitti:

        kun ei saa mokata mitään,enää seitsemän syntymää
        jäljellä

        saat aina uuden mahdollisuuden yrittää uudelleen. Voihan aina olla, että jos et kämmää, jo tämä elämäsi tulee olemaan viimeisesi. Oletko nähnyt Bill Murrayn elokuvan "Päiväni murmelina"?


      • Olen mestari
        Mörri kirjoitti:

        on sitä, ettei tarvitse syntyä tänne maan päälle enää uudelleen.

        [Saa liittyä yhdeksi pieneksi kiveksi Elämän Suureen Mosaiikkiin.]

        "Ikuinen elämä on sitä, ettei tarvitse syntyä tänne maan päälle enää uudelleen."


        Jos ikuinen elämä on tuota mitä väität, niin olet sen jo saavuttanut niin kuin minäkin ja kaikki muutkin.

        [Saa liittyä yhdeksi pieneksi kiveksi Elämän Suureen Mosaiikkiin.]

        No tämäkinhän on väkisin totta.


      • turska
        Olen mestari kirjoitti:

        "Ikuinen elämä on sitä, ettei tarvitse syntyä tänne maan päälle enää uudelleen."


        Jos ikuinen elämä on tuota mitä väität, niin olet sen jo saavuttanut niin kuin minäkin ja kaikki muutkin.

        [Saa liittyä yhdeksi pieneksi kiveksi Elämän Suureen Mosaiikkiin.]

        No tämäkinhän on väkisin totta.

        Sitähän tämä on!


    • huu

      itsekin miettinyt, että putta oli ahdistavan yliampuva, eikä hänen ohjeistaan ole oppaaksi tavalliselle tallaajalle.
      Toivoisi tietysti, että kaikki riistokapitalistit alkais puttalaisiks.
      Hindulaisuudessa on sitä inhimillisyyttä ja lämpöä, mikä on ihmiselle hyväksi(paitsi harekrisnat ja muut äärilahkot.

    • buddha-kala

      Cärsimys eli tukha johtuu itseckäästä haluamisesta, joka ei lopu koskaan. Oletko kanssani samaa mieltä siitä, että ihminen haluaa aina vain lisää ja lisää? Mihin tämä sitten johtaa?

      Sittarta Kautama eli pitkään azeetikkona, mutta tajusi sitten, ettei voi enää saavuttaa sillä mitään. Hän oli saavuttanut saman kuin azeetikko mestarit, eikä hän ollut tyytyväinen dähän.

      Ja vaikka nimimerkkini voisi sellaista väittääkin, en ole puthalainen. Nimi on sarkaztinen, vaikka oikeasti vihaan sarkazmia, mutta nyt poikkes aiheesta.

      Zitä paizi, nycyinen länzimainen maailmankuva ja 2500 wuotta wanha itämainen poicceaa niin paljon toisistaan, etteivät näiden edustajat ymmärtäisi toisiaan ollenkaan. Sammoin kuin eri idioologioiden edustajat.

      • tao

        uusi näppis ja ota rukkaset pois.


      • Olen mestari

        Olet oikeassa... Mutta pakko heitää typerä sofurf.

        "...että ihminen haluaa aina vain lisää ja lisää? Mihin tämä sitten johtaa?"

        Tämä johtaa tuoton kaksinkertaistamiseen :)


    • a v a

      Hyvä nimimerkki "olen mestari",

      Kertoisitko ystävällisesti mitä minä teen tällä tiedolla että Buddha oli mielestäsi ääliö?

      Miten toivoisit vastattavan tähän esitykseesi - tarkoittaahan tämän muodostamasi mielipiteen julki saattaminen täällä sinun odottavan sitä kommentoitavan?

      Kiitos mahdollisesta vastauksestasi =)

      • Olen mestari

        Minulla ei kiinosta pätkääkään mitä sinä teet Ääliö Budha tiedollani.

        luin yhtä Budhasta kertovaa nettisivua ja keksin omasta mielestäni tosi hassun jutun, vähän niin kuin käytännön pilan. Samalla ajattelin, että pääsen purkamaan tinkaamis vimmaani.

        "Miten toivoisit vastattavan tähän esitykseesi - tarkoittaahan tämän muodostamasi mielipiteen julki saattaminen täällä sinun odottavan sitä kommentoitavan? "

        Vastaa miten tykkäät minä pyrin joko suututtamaan sinut, tai vedättämään. Kunhan et vastaa monta kertaa peräkkäin....




        ....Itseasiassa en vastaa enään olenkaan!!!


      • Vairocana
        Olen mestari kirjoitti:

        Minulla ei kiinosta pätkääkään mitä sinä teet Ääliö Budha tiedollani.

        luin yhtä Budhasta kertovaa nettisivua ja keksin omasta mielestäni tosi hassun jutun, vähän niin kuin käytännön pilan. Samalla ajattelin, että pääsen purkamaan tinkaamis vimmaani.

        "Miten toivoisit vastattavan tähän esitykseesi - tarkoittaahan tämän muodostamasi mielipiteen julki saattaminen täällä sinun odottavan sitä kommentoitavan? "

        Vastaa miten tykkäät minä pyrin joko suututtamaan sinut, tai vedättämään. Kunhan et vastaa monta kertaa peräkkäin....




        ....Itseasiassa en vastaa enään olenkaan!!!

        Pieni kiusa saa aikaan keskustelua ja siitä huomataan kuka ei ole varma itsestään ja tiestään, alkavat heti puolustelemaan omaa kantaansa. Ei kaikki saa aina olla niin helppoa. Kirjoitte lisää joskus, olet tarpeen!


      • a v a
        Olen mestari kirjoitti:

        Minulla ei kiinosta pätkääkään mitä sinä teet Ääliö Budha tiedollani.

        luin yhtä Budhasta kertovaa nettisivua ja keksin omasta mielestäni tosi hassun jutun, vähän niin kuin käytännön pilan. Samalla ajattelin, että pääsen purkamaan tinkaamis vimmaani.

        "Miten toivoisit vastattavan tähän esitykseesi - tarkoittaahan tämän muodostamasi mielipiteen julki saattaminen täällä sinun odottavan sitä kommentoitavan? "

        Vastaa miten tykkäät minä pyrin joko suututtamaan sinut, tai vedättämään. Kunhan et vastaa monta kertaa peräkkäin....




        ....Itseasiassa en vastaa enään olenkaan!!!

        Kiitokset paljon puhuvasta vastauksestasi =)

        Yksi kysymys: palstoille kirjoitetaan vastakommenttien toivossa; miksi kirjoittaa jos vastaukset itse kirjoitettuihin viesteihin - varsinkaan näkyvästi ja nimenomaan provosoimistarkoituksessa kirjoitettuihin viesteihin - eivät, niin kuin sinä asian ilmaiset "kiinnosta pätkääkään" (muka)? Toinen: miksi palaat lukemaan vastauksia jos sinua ei "kiinnosta pätkääkään" kuinka lukijasi ajatuksiasi kommentoivat?

        No, tutkimattomia ovat mielten tiet ;-)


      • Olen mestari
        a v a kirjoitti:

        Kiitokset paljon puhuvasta vastauksestasi =)

        Yksi kysymys: palstoille kirjoitetaan vastakommenttien toivossa; miksi kirjoittaa jos vastaukset itse kirjoitettuihin viesteihin - varsinkaan näkyvästi ja nimenomaan provosoimistarkoituksessa kirjoitettuihin viesteihin - eivät, niin kuin sinä asian ilmaiset "kiinnosta pätkääkään" (muka)? Toinen: miksi palaat lukemaan vastauksia jos sinua ei "kiinnosta pätkääkään" kuinka lukijasi ajatuksiasi kommentoivat?

        No, tutkimattomia ovat mielten tiet ;-)

        "miksi kirjoittaa jos vastaukset itse kirjoitettuihin viesteihin - varsinkaan näkyvästi ja nimenomaan provosoimistarkoituksessa kirjoitettuihin viesteihin - eivät, niin kuin sinä asian ilmaiset "kiinnosta pätkääkään" (muka)? Toinen"

        Olet oikeassa minä itse kirjoitin kaikki viestit lukuun ottamatta buddha-kalan ja puhurin viestiä:(. Halusin niin suututaa tekopyhiä Budhalaisia mutta en ilmeisesti onistunut siinä. Olen siitä asti inhonnut budhalaisia kun äitini hylkäsmeidät ja lähti Intiaan.

        "Toinen: miksi palaat lukemaan vastauksia jos sinua ei "kiinnosta pätkääkään" kuinka lukijasi ajatuksiasi kommentoivat?"

        Olenniiiiin yksi näinen, hyvä, että sain purkaa sydämmeni edes jollekkin :)


      • Gekko
        Olen mestari kirjoitti:

        "miksi kirjoittaa jos vastaukset itse kirjoitettuihin viesteihin - varsinkaan näkyvästi ja nimenomaan provosoimistarkoituksessa kirjoitettuihin viesteihin - eivät, niin kuin sinä asian ilmaiset "kiinnosta pätkääkään" (muka)? Toinen"

        Olet oikeassa minä itse kirjoitin kaikki viestit lukuun ottamatta buddha-kalan ja puhurin viestiä:(. Halusin niin suututaa tekopyhiä Budhalaisia mutta en ilmeisesti onistunut siinä. Olen siitä asti inhonnut budhalaisia kun äitini hylkäsmeidät ja lähti Intiaan.

        "Toinen: miksi palaat lukemaan vastauksia jos sinua ei "kiinnosta pätkääkään" kuinka lukijasi ajatuksiasi kommentoivat?"

        Olenniiiiin yksi näinen, hyvä, että sain purkaa sydämmeni edes jollekkin :)

        Mitä luulet, jos lähestyt vastaisuudessakin ihmisiä samoin kuin täällä niin jatkuuko yksinäisyytesi elämässä?

        Toivon sydämestäni että itse ymmärtäisit kuinka turhaa on vuorille huutaminen. Olen pahoillani äitisi takia, mutta en usko että tavoitat hänen suhteen ratkaisua täältä. Tuo rauha nimittäin löytyy vain sinusta itsestäsi.

        Kaikkea hyvää sinun elämääsi. Pura toki sydäntäsi täällä jatkossakin jos siitä vain on apua :)


      • a v a
        Olen mestari kirjoitti:

        "miksi kirjoittaa jos vastaukset itse kirjoitettuihin viesteihin - varsinkaan näkyvästi ja nimenomaan provosoimistarkoituksessa kirjoitettuihin viesteihin - eivät, niin kuin sinä asian ilmaiset "kiinnosta pätkääkään" (muka)? Toinen"

        Olet oikeassa minä itse kirjoitin kaikki viestit lukuun ottamatta buddha-kalan ja puhurin viestiä:(. Halusin niin suututaa tekopyhiä Budhalaisia mutta en ilmeisesti onistunut siinä. Olen siitä asti inhonnut budhalaisia kun äitini hylkäsmeidät ja lähti Intiaan.

        "Toinen: miksi palaat lukemaan vastauksia jos sinua ei "kiinnosta pätkääkään" kuinka lukijasi ajatuksiasi kommentoivat?"

        Olenniiiiin yksi näinen, hyvä, että sain purkaa sydämmeni edes jollekkin :)

        Kiitos vastauksestasi.

        Valoisampaa tulevaisuutta, kaikkea hyvää elämääsi =)


      • Who
        Olen mestari kirjoitti:

        "miksi kirjoittaa jos vastaukset itse kirjoitettuihin viesteihin - varsinkaan näkyvästi ja nimenomaan provosoimistarkoituksessa kirjoitettuihin viesteihin - eivät, niin kuin sinä asian ilmaiset "kiinnosta pätkääkään" (muka)? Toinen"

        Olet oikeassa minä itse kirjoitin kaikki viestit lukuun ottamatta buddha-kalan ja puhurin viestiä:(. Halusin niin suututaa tekopyhiä Budhalaisia mutta en ilmeisesti onistunut siinä. Olen siitä asti inhonnut budhalaisia kun äitini hylkäsmeidät ja lähti Intiaan.

        "Toinen: miksi palaat lukemaan vastauksia jos sinua ei "kiinnosta pätkääkään" kuinka lukijasi ajatuksiasi kommentoivat?"

        Olenniiiiin yksi näinen, hyvä, että sain purkaa sydämmeni edes jollekkin :)

        buddhalaisten sympatiat, et ole yksin.;)


      • shoot me will ya

        ...oot kyllä aika vinkee tyyppi. tällast se on, kasvottomana on helppo häiriköidä. mutta tiedoksi, buddhalaisia et saa vihaamaan itseäs^_^ ja niin, oot suureksi avuksi täällä, sillä buddhalaiset opettajat opettavat pitämän kaikkia vastoinkäymisiä ja harmeja hyvinä oppitunteina... tack tack^^ minä kait läpäisin, sillä olen yhä vain tyyni ja rakastan sinua^^


      • Olen mestari
        shoot me will ya kirjoitti:

        ...oot kyllä aika vinkee tyyppi. tällast se on, kasvottomana on helppo häiriköidä. mutta tiedoksi, buddhalaisia et saa vihaamaan itseäs^_^ ja niin, oot suureksi avuksi täällä, sillä buddhalaiset opettajat opettavat pitämän kaikkia vastoinkäymisiä ja harmeja hyvinä oppitunteina... tack tack^^ minä kait läpäisin, sillä olen yhä vain tyyni ja rakastan sinua^^

        Oot ihan hyvä tyyppi:). Mutta nyt kyllä pilasit koko jutun:(. Sinun olisi pitänyt suuttua aivan älyttömästi niin olisin voinut heittää siihen jotain läppää.



        Enää en tosiaankaan vastaa viesteihin, tämä vitsi on jo vanha.


      • a v a
        Olen mestari kirjoitti:

        Oot ihan hyvä tyyppi:). Mutta nyt kyllä pilasit koko jutun:(. Sinun olisi pitänyt suuttua aivan älyttömästi niin olisin voinut heittää siihen jotain läppää.



        Enää en tosiaankaan vastaa viesteihin, tämä vitsi on jo vanha.

        >>Enää en tosiaankaan vastaa viesteihin


      • suututtaa sinut
        a v a kirjoitti:

        >>Enää en tosiaankaan vastaa viesteihin

        Jos olisin halunnut. Vaste viestiisi (shoot me will ya)
        "...oot kyllä aika vinkee tyyppi. tällast se on, kasvottomana on helppo häiriköidä."
        Aloitukseni Budha on ääliö oli aivan asiallista budhismin kritisointia. Kukakohan aloiti häiriköinnin, Minä vai budhisteliat. Sain heti kommentia huonosta käsialasta. Tilannehan on vähän samanlainen jos kuunteliat olisivat haukuneet puheen pitäjää rumaksi. Elikkä äärimäisen lapsellista.
        Liityit kesusteluun heti tyyliin "Kukaan ei ole paha" ja aloit etsimään jotain syytä miksi haukun budhaa. »Mutta minusta paha ei edes ole« Et suostunut näkemään, että syyni budhismin haukumiseen ei johdu henkilö kohtaisista ongelmista vaan terveestä järjessä.

        Ilmeisesti Budhismi on itsensä pettämisen tie.

        "mutta tiedoksi, buddhalaisia et saa vihaamaan itseäs^_^"
        Enkö.... Miten selität seuraavan kommentisi.

        "ja niin, oot suureksi avuksi täällä, sillä buddhalaiset opettajat opettavat pitämän kaikkia vastoinkäymisiä ja harmeja hyvinä oppitunteina..."
        Tämä nyt on selvä kosto yrität tehdä iloni (tiedät mistä iloitsen; kysy jos et ymmärrä) turhaksi väitämällä etten tee mitään. Vähän kuin häviämäisilläsi otelun kääntäisit minulle poskesi ja lopettaisit taistelun ja viet minulta ilon tuntea voiton. " tack tack^^" Ja vielä kehtaat väittää itseäsi voitajaksi.

        "rakastan sinua^^"
        Mitä muuten nuo ^^ tarkoitaa. Minulle tulee heti tiettyjä mielle yhtymiä.


      • shoot me will ya
        suututtaa sinut kirjoitti:

        Jos olisin halunnut. Vaste viestiisi (shoot me will ya)
        "...oot kyllä aika vinkee tyyppi. tällast se on, kasvottomana on helppo häiriköidä."
        Aloitukseni Budha on ääliö oli aivan asiallista budhismin kritisointia. Kukakohan aloiti häiriköinnin, Minä vai budhisteliat. Sain heti kommentia huonosta käsialasta. Tilannehan on vähän samanlainen jos kuunteliat olisivat haukuneet puheen pitäjää rumaksi. Elikkä äärimäisen lapsellista.
        Liityit kesusteluun heti tyyliin "Kukaan ei ole paha" ja aloit etsimään jotain syytä miksi haukun budhaa. »Mutta minusta paha ei edes ole« Et suostunut näkemään, että syyni budhismin haukumiseen ei johdu henkilö kohtaisista ongelmista vaan terveestä järjessä.

        Ilmeisesti Budhismi on itsensä pettämisen tie.

        "mutta tiedoksi, buddhalaisia et saa vihaamaan itseäs^_^"
        Enkö.... Miten selität seuraavan kommentisi.

        "ja niin, oot suureksi avuksi täällä, sillä buddhalaiset opettajat opettavat pitämän kaikkia vastoinkäymisiä ja harmeja hyvinä oppitunteina..."
        Tämä nyt on selvä kosto yrität tehdä iloni (tiedät mistä iloitsen; kysy jos et ymmärrä) turhaksi väitämällä etten tee mitään. Vähän kuin häviämäisilläsi otelun kääntäisit minulle poskesi ja lopettaisit taistelun ja viet minulta ilon tuntea voiton. " tack tack^^" Ja vielä kehtaat väittää itseäsi voitajaksi.

        "rakastan sinua^^"
        Mitä muuten nuo ^^ tarkoitaa. Minulle tulee heti tiettyjä mielle yhtymiä.

        ei mulla ole mitään sua vastaan^^ (


      • a v a
        shoot me will ya kirjoitti:

        ei mulla ole mitään sua vastaan^^ (

        Eivät ainakaan minulle, huomaan, vaikka ovat viestini alla.

        No, pääasia että mitä on tahdottu sanoa, on päästy sanomaan =)


      • E. K
        a v a kirjoitti:

        Eivät ainakaan minulle, huomaan, vaikka ovat viestini alla.

        No, pääasia että mitä on tahdottu sanoa, on päästy sanomaan =)

        Meinasin höpötää karmasi pilaamisesta, mutta luin lisää budha hommista. Ymärsin näin.

        "Kun luopuu minästään niin saavuttaa eritäin korkean onellisuuden tilan koska...en tiedä miksi. Onellinen tila on myös hyödyksi muille koska ihminen jolla ei ole minää pitää kaikkea itsenään... tai jotain. Sekä pystyy paremmin olemaan hyödyksi ilman, omia tuskia."

        Siten ollaan taas ärsytävästi hymyileviä Budhalaisia.

        Mutta MINÄ pidän katkeruudestani jossa on ihana silloin tällöin rypeä. Pidän vihastani joka antaa minulle uusia voimia. Pidän kateudestani joka pistää yritämään. Pidän inhosta joka saa kartamaan ällöjä paikkoja. Pidän monesta asiasta joka ei ole onelista... Tai siis en pidä mutta elämä tuntuisi tyhjältä ilman niitä. Äh tarkoitan eten edes halua olla kokoajan äärimäisen onellinen.
        Muistan kun olin rakastunut se sydämmessä polteleva ihanuus. Kuinka se huumasikaan. Mutta näin jälkeen päin ajateltuna siinä eli vähän kuin jossain Matriksissa. Ilmeisesti valaistuneilla tuntuu samanlaisen tapainen onellisuus piikki otsassa, ainakin kuvista päätellen.

        kova ajattelu koskee pikiriikisen päässä jos oikein tarkasti tunustelee. Siksi kaikki ei tahdo ajatella... Tietyt tunteet eivät tunnu tuntuvan missään päin kehoa. Miksi niitä sitten haluaa jos niitä ei ole. Esimerkiksi kunnianhimo/näytämisen tarve, pakkohan senkin on jotenkin tuntua jossain hyvältä. Miksi muuten joku lähes tappaa itsensä sen tähden. Olen sitä mieltä, että kaikki tunteet tuntuvat jossain päin kehoa kun tarkasti tunustelee jos ne eivät tuntuisi silloin ne olisivat vain ajatuksia niin kuin ajatus lampusta, joka ei tunnu missään eikä näin ollen ole tunne.

        Ruumiin tunteet väritävät ajatuksia. Jos on vain yksi tunne väritämässä ajatuksia (se loiste päässä)niin jutuista tulee latteita.

        Lopuksi: edes minästä luopuminen ei ole niin mahtavaa, että sen vuoksi kannattaisi uhrata tunteiden moni muotoisuus(lue;elämä)


      • hihhuli
        E. K kirjoitti:

        Meinasin höpötää karmasi pilaamisesta, mutta luin lisää budha hommista. Ymärsin näin.

        "Kun luopuu minästään niin saavuttaa eritäin korkean onellisuuden tilan koska...en tiedä miksi. Onellinen tila on myös hyödyksi muille koska ihminen jolla ei ole minää pitää kaikkea itsenään... tai jotain. Sekä pystyy paremmin olemaan hyödyksi ilman, omia tuskia."

        Siten ollaan taas ärsytävästi hymyileviä Budhalaisia.

        Mutta MINÄ pidän katkeruudestani jossa on ihana silloin tällöin rypeä. Pidän vihastani joka antaa minulle uusia voimia. Pidän kateudestani joka pistää yritämään. Pidän inhosta joka saa kartamaan ällöjä paikkoja. Pidän monesta asiasta joka ei ole onelista... Tai siis en pidä mutta elämä tuntuisi tyhjältä ilman niitä. Äh tarkoitan eten edes halua olla kokoajan äärimäisen onellinen.
        Muistan kun olin rakastunut se sydämmessä polteleva ihanuus. Kuinka se huumasikaan. Mutta näin jälkeen päin ajateltuna siinä eli vähän kuin jossain Matriksissa. Ilmeisesti valaistuneilla tuntuu samanlaisen tapainen onellisuus piikki otsassa, ainakin kuvista päätellen.

        kova ajattelu koskee pikiriikisen päässä jos oikein tarkasti tunustelee. Siksi kaikki ei tahdo ajatella... Tietyt tunteet eivät tunnu tuntuvan missään päin kehoa. Miksi niitä sitten haluaa jos niitä ei ole. Esimerkiksi kunnianhimo/näytämisen tarve, pakkohan senkin on jotenkin tuntua jossain hyvältä. Miksi muuten joku lähes tappaa itsensä sen tähden. Olen sitä mieltä, että kaikki tunteet tuntuvat jossain päin kehoa kun tarkasti tunustelee jos ne eivät tuntuisi silloin ne olisivat vain ajatuksia niin kuin ajatus lampusta, joka ei tunnu missään eikä näin ollen ole tunne.

        Ruumiin tunteet väritävät ajatuksia. Jos on vain yksi tunne väritämässä ajatuksia (se loiste päässä)niin jutuista tulee latteita.

        Lopuksi: edes minästä luopuminen ei ole niin mahtavaa, että sen vuoksi kannattaisi uhrata tunteiden moni muotoisuus(lue;elämä)

        noin voi sanoa vain henkilö joka ei ole perehtynyt asiaan kunnolla... enkä syytä hölmöksi tai mitään, se on ihan arvattavaa ja ymmärrettävääkin. todellisuudessa onnellisuus parantaa elämänlaatua, ja se minkä buddhalaiset käsittävät onneksi ei ole sitä "onnea" jota koetaan saadessa uusi kamerakännykkä tjtn... vaan lähinnä rauhaa.

        minä en välitä vihantunteista enkä muistakaan negatiivisista tunnetiloista. en siis vihaa ketään, mutta se ei ole sen ansiota että olen kiinnostunut buddhalaisuudesta. olen vain sellainen, onneksi. minua ei voi loukata osoittamalla loukkaus minulle. saattaa kuulostaa hölmöltä, mutta jos joku sanoo aiheettoman pahan sanan lemmikeistäni, saatan purskahtaa itkuun. tästä taas minun pitäisi päästä eroon buddhalaiselta kannalta ajatellen. ja haluaisinkin tietysti. en usko että buddhalainen munkkikaan pystyisi katselemaan ihmisten (tai eläinten) teurastusta onnessaan... kyse on rauhasta ja mielenmaltista. ehkäpä asialle on helpompi tehdä jotain kun mieli ei kuohu?

        niin ja en usko että elämästä tulee latteaa jos on koko ajan onnellinen. etkö itsekin hakeudu mielummin tilanteisiin joissa sinulle tulee hyvä mieli? etkö mieluusti ole sellaisten ihmisten kanssa jotka ovat mielestäsi mukavia? no, tällainen buddhalainen on koko ajan tilanteessa jossa on hyvä olla ja kaikki ovat mukavia. buddhalainen voi heittää huulta kun muut ovat masentuneita, ehkäpä muut siitä piristyvät (tai ärsyyntyvät, mutta se taas on heidän tunkkaisen mielensä syytä).

        no niin, minä tässä höpötän, on yö ja väsyttää niin tulee vähän vaikeaselkoista tekstiä... mutta pointti on se, että olen aivan eri mieltä kuin sinä.


      • a v a
        E. K kirjoitti:

        Meinasin höpötää karmasi pilaamisesta, mutta luin lisää budha hommista. Ymärsin näin.

        "Kun luopuu minästään niin saavuttaa eritäin korkean onellisuuden tilan koska...en tiedä miksi. Onellinen tila on myös hyödyksi muille koska ihminen jolla ei ole minää pitää kaikkea itsenään... tai jotain. Sekä pystyy paremmin olemaan hyödyksi ilman, omia tuskia."

        Siten ollaan taas ärsytävästi hymyileviä Budhalaisia.

        Mutta MINÄ pidän katkeruudestani jossa on ihana silloin tällöin rypeä. Pidän vihastani joka antaa minulle uusia voimia. Pidän kateudestani joka pistää yritämään. Pidän inhosta joka saa kartamaan ällöjä paikkoja. Pidän monesta asiasta joka ei ole onelista... Tai siis en pidä mutta elämä tuntuisi tyhjältä ilman niitä. Äh tarkoitan eten edes halua olla kokoajan äärimäisen onellinen.
        Muistan kun olin rakastunut se sydämmessä polteleva ihanuus. Kuinka se huumasikaan. Mutta näin jälkeen päin ajateltuna siinä eli vähän kuin jossain Matriksissa. Ilmeisesti valaistuneilla tuntuu samanlaisen tapainen onellisuus piikki otsassa, ainakin kuvista päätellen.

        kova ajattelu koskee pikiriikisen päässä jos oikein tarkasti tunustelee. Siksi kaikki ei tahdo ajatella... Tietyt tunteet eivät tunnu tuntuvan missään päin kehoa. Miksi niitä sitten haluaa jos niitä ei ole. Esimerkiksi kunnianhimo/näytämisen tarve, pakkohan senkin on jotenkin tuntua jossain hyvältä. Miksi muuten joku lähes tappaa itsensä sen tähden. Olen sitä mieltä, että kaikki tunteet tuntuvat jossain päin kehoa kun tarkasti tunustelee jos ne eivät tuntuisi silloin ne olisivat vain ajatuksia niin kuin ajatus lampusta, joka ei tunnu missään eikä näin ollen ole tunne.

        Ruumiin tunteet väritävät ajatuksia. Jos on vain yksi tunne väritämässä ajatuksia (se loiste päässä)niin jutuista tulee latteita.

        Lopuksi: edes minästä luopuminen ei ole niin mahtavaa, että sen vuoksi kannattaisi uhrata tunteiden moni muotoisuus(lue;elämä)

        En tiedä kenen kanssa monologiasi käyt, mutta on hieno asia että olet löytänyt oman tapasi ajatella, olla ja elellä - tiedät mistä pidät, mistä et =)


    • Riju

      Onhan se mukava kun ihmiset provosoivat, mutta muutamia asioita toivoisin provosoivienkin henkilöiden osalta:

      1. Tutkikaa asioita hieman tarkemmin, ennen provosoinnin aloittamista. Jos kirjoitatte asioista joista ette oikeasti tiedä mitään, saatte saman tien typeryksen- leiman otsaanne, eikä provosointinne onnistu. Joten ihan omaksi parhaaksenne.

      2. Opetelkaa yhdyssanat. Opetelkaa oikeinkirjoitus. Opetelkaa käyttämään pistettä, pilkkua ja isoja kirjaimia oikeissa kohdissa.
      Itseltäni jäi melkein tämäkin juttu lukematta ihan vaan sen tähden, että se oli niin huonosti kirjoitettu. (Buddha yhdellä d:llä, hauki isolla H:lla, vastoinkäyminen vastoin käymisenä, logiikka lokigana. Voi huoh...)


      Yhdessä asiassa olet kyllä oikeassa:
      olet mestari!
      Olet varsinkin väärinkirjoituksen mestari.

      • Riju

        No tuota. Voisin vastata mestarille!

        Vastaan viesteihin silloin kun niihin törmään (en käy täällä ihan joka päivä, en joka viikkokaan, mutta keskustelufoorumeissahan eivät aiheet yleensä vanhene ihan heti, njah?).

        - Takaisin saaminen on kyllä jäänyt kokematta, valitettavasti. En osaa oikein pelätä sellaista jota en ole kokenut, joten ole ystävällinen ja opeta minulle mitä takaisin saaminen on. Olethan ystävällinen ja yritä uudelleen, sillä jos kuvittelit viestisi loukkaavan minua (tai jotain vastaavaa, en tiedä mitä sillä ajoit takaa), epäonnistuit kyllä reilusti. Mutta yritä toki uudestaan, harjoitus tekee mestarin.

        - Ei tarvitse korjailla viestejä kauaa, sillä niissä on yksinkertaiset virheet jätetty tekemättä. Tosin mielelläni korjaan viestini, jos niissä virheitä on, jotta tekstini olisi miellyttävämpiä lukea.


      • Hirviä demoni

        Voiko tämän tulkita seuraavasti:

        (1) Olemassaolon totuus: "Olet ruma ja haiset pahalle."
        - Olen samsaraan hukkuva olento, joka kärsii ja kärsii.

        (2) Luopuminen samsarasta: "YÄK"
        - Samsara on kauhea olotila. Haluan pois!

        (3) Polku vapauteen: "Mene pois"
        - Harjoitan 8:n osaista polkua, ja pääsen pois samsarasta.


      • Olen mestari
        Hirviä demoni kirjoitti:

        Voiko tämän tulkita seuraavasti:

        (1) Olemassaolon totuus: "Olet ruma ja haiset pahalle."
        - Olen samsaraan hukkuva olento, joka kärsii ja kärsii.

        (2) Luopuminen samsarasta: "YÄK"
        - Samsara on kauhea olotila. Haluan pois!

        (3) Polku vapauteen: "Mene pois"
        - Harjoitan 8:n osaista polkua, ja pääsen pois samsarasta.

        Onpa hyvin keksitty.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      16
      1216
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1149
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      3
      1149
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe