takaperinvoltti

cccppd

miten tehään?

117

24941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masi

      Hypätään korkealle ja siitä kiepsahdetaan taaksepäin niin, että pudotaan takas jaloilleen.

      • cccppd

        Tarkotin jotain neuvoja.


      • veikko erkinpoika
        cccppd kirjoitti:

        Tarkotin jotain neuvoja.

        täältä löytyy todella hyvin neuvottuna. Videokin löytyy. http://trickstutorials.com
        ensiksi enter site sitten sieltä vasemmalta tutorials ja sitten siitä alta tricks ja sieltä backflip tutorial.

        Ensiksi varmaan kannattaisi harjoitella trampoliinilla tai sitten hyppytelineiltä veteen ,jotta saisi jotain tuntumaa.
        Itse en maasta ole uskaltanut tehdä. osaan sen veteen telineiltä metristä viiteen metriin ja maalle pieneltä korokkeelta.

        Veteen kannattaa aloittaa harjoittelemalla takaperin pääedellä hyppyä laiturilta. siitä sitten jalkoja heittämään enemmän ja enemmän yli kunnes tulet lähes mahallesi. sitten siirtyä vaikka metrin telineelle ja siitä tehdä sama mutta koska on aikaa enemmän pyörähtää sinun pitäisi tulla jalat edellä. Jos koskee säärin läsähdys pyri hyppäämään korkeammalle ja pyörähtämään räväkämmin. Älä kuitenkaan hyppää suoraan ylös ettet tipahda takaisin telineelle. kun se alkaa sujua metristä voit siirtyä korkeammalle. sen jos metristä oppii niin se menee kyllä helposti 2 ja 3 metristä ihan ekalla yrittämällä. sitten voi siirtyä jonkinmoiselle korokkeelle ja tehdä voltti patjalle. jos se siihen sujuu niin sitten korokkeelta maahan. lopulta sitten siirtyä maahan kun on jo hyvä tuntuma kuinka se tehdään. siinä täytyy ottaa kunnolla korkeutta ja hypätä ylöspäin eikä suunnata hyppyä taakse tai se jää muuten liian matalaksi.


      • Fibu
        veikko erkinpoika kirjoitti:

        täältä löytyy todella hyvin neuvottuna. Videokin löytyy. http://trickstutorials.com
        ensiksi enter site sitten sieltä vasemmalta tutorials ja sitten siitä alta tricks ja sieltä backflip tutorial.

        Ensiksi varmaan kannattaisi harjoitella trampoliinilla tai sitten hyppytelineiltä veteen ,jotta saisi jotain tuntumaa.
        Itse en maasta ole uskaltanut tehdä. osaan sen veteen telineiltä metristä viiteen metriin ja maalle pieneltä korokkeelta.

        Veteen kannattaa aloittaa harjoittelemalla takaperin pääedellä hyppyä laiturilta. siitä sitten jalkoja heittämään enemmän ja enemmän yli kunnes tulet lähes mahallesi. sitten siirtyä vaikka metrin telineelle ja siitä tehdä sama mutta koska on aikaa enemmän pyörähtää sinun pitäisi tulla jalat edellä. Jos koskee säärin läsähdys pyri hyppäämään korkeammalle ja pyörähtämään räväkämmin. Älä kuitenkaan hyppää suoraan ylös ettet tipahda takaisin telineelle. kun se alkaa sujua metristä voit siirtyä korkeammalle. sen jos metristä oppii niin se menee kyllä helposti 2 ja 3 metristä ihan ekalla yrittämällä. sitten voi siirtyä jonkinmoiselle korokkeelle ja tehdä voltti patjalle. jos se siihen sujuu niin sitten korokkeelta maahan. lopulta sitten siirtyä maahan kun on jo hyvä tuntuma kuinka se tehdään. siinä täytyy ottaa kunnolla korkeutta ja hypätä ylöspäin eikä suunnata hyppyä taakse tai se jää muuten liian matalaksi.

        Kannattaa alkaa harjoittelemaan backflippiä pehmeessä montussa.. vedä itsesi rohkeasti taakse ja ponnista niin paljon ja vähän enemmän mitä jaloista lähtee. ilmassa kieri kädet polvien ympärille lisäämään kierroksen vauhtia. Tämän jälkee tunnet itse kertojen jälkeen milloin on hyvä suoristaa jalat. sitten mene vähän kovemmalle treenaamaan. Muista että yritä volttia vasta sitten kovalla alustalla kun onnistut 20/20 kerrasta, ettei satu ikäviä vahinkoja. Itse harrastan cheereadingiä(mies puolinen), joten voin sanoa että joskus sattuu ja tapahtuu, mutta koskaan ei kannatta luovuttaa.. kun opit voltin ala harjoittelemaan kierrevolttia joka luontuu yllättävän helposti voltin osattua


      • mut jos ei viitti jos luulee et menee niskoilleen



        .


      • Otus100
        kurkoxx65 kirjoitti:

        mut jos ei viitti jos luulee et menee niskoilleen



        .

        Kaverit auttoi tekee takaperinvoltin ja Lensin niskoilteni mutta se ei sattunut ja sen jälkeen opin sen


      • Anonyymi

        En vaan uskalla mut silti kerran se kirpasee


      • Anonyymi

        Toi on huononeuvo


    • zirp...

      Voltissa tärkeää on nopea kippura. Tätä voi harjoitella trampalla, tai menemällä lattialle selälleen kädet ylös korvien viereen. Sieltä vedä tin nopeasti kuin pystyt polvet rintaan ja kädet polvien päälle.

    • cccppd

      Nythän se menee jo tasaisella nurmella. Piti harjoitella paljon. Oon nyt innostunu enemmänki "trikkauksesta" ku löyty www.timovarrala.com

      • osaan

        hyvä, että opit sen. Itsekkin harjoittelin ahkerasti takaperinvolttia aluksi trampoliinilta ,joka meni sielä helposti. sitten siirryin patjoille jo. Patjoilla sain koko voltin noin 30cm korkeudesta, mutta maasta sitten aluksi sain aina vaan puolivoltin, mutta kun ahkerasti harjoittelin kaverin kanssa niin sain sen kokovoltin maasta.


      • uiuui
        osaan kirjoitti:

        hyvä, että opit sen. Itsekkin harjoittelin ahkerasti takaperinvolttia aluksi trampoliinilta ,joka meni sielä helposti. sitten siirryin patjoille jo. Patjoilla sain koko voltin noin 30cm korkeudesta, mutta maasta sitten aluksi sain aina vaan puolivoltin, mutta kun ahkerasti harjoittelin kaverin kanssa niin sain sen kokovoltin maasta.

        auta pliis lol lolxsa


    • sammuli94

      no..... tee se niin että hyppäät alamäkeen ja sitte pyöräytä pää niin mahdollisen nopeesti niin kroppa tulee mukaan sitte vain kokeilemaan huom! elä sitten hyppää korkeelta heti vaan aloita vaikka puistossa jossain missä on hiekkaa alla vaikka liukumäestä mutta elä tee jos ei riitä munaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • dföosdhfgpghasd

        Harjottelen itse takaperinvolttia trampalla, mutta en vain uskalla kiepsauttaa taakse oon jo "yrittäny" monii viikkoi onko tohon jotai ohjeita miten voittais pelon? :D:D


      • jölli
        dföosdhfgpghasd kirjoitti:

        Harjottelen itse takaperinvolttia trampalla, mutta en vain uskalla kiepsauttaa taakse oon jo "yrittäny" monii viikkoi onko tohon jotai ohjeita miten voittais pelon? :D:D

        aattele vaan että KERRANHAN SITÄ ELETÄÄ ni sitte teet sen vaa


      • LAASPA
        dföosdhfgpghasd kirjoitti:

        Harjottelen itse takaperinvolttia trampalla, mutta en vain uskalla kiepsauttaa taakse oon jo "yrittäny" monii viikkoi onko tohon jotai ohjeita miten voittais pelon? :D:D

        Kannattaa aluksi katsoa taakseppäin ja sitten hypatä olkapään yli ja ottaa käsillä vastaan. Eli sellanen ''rääpäsy''. Sen ei vielä tarvi ees näyttää takaperinvoltilta. Kun teet sen ''rääpäsyn'', niin koita mennä aina vähän suorempaan. Eli rohkeammin pään yli ja vie jalat reilusti toiselle puolelle. Mun kaveri oppi tällä tyylillä takaperinvoltin 15 minuutissa. Muista että takaperinvoltti EI OLE VAIKEA. Täytyy vain uskaltaa.


      • back flip
        dföosdhfgpghasd kirjoitti:

        Harjottelen itse takaperinvolttia trampalla, mutta en vain uskalla kiepsauttaa taakse oon jo "yrittäny" monii viikkoi onko tohon jotai ohjeita miten voittais pelon? :D:D

        Vedä ensin olkapään yli ja sitten kun uskallat yrittää niin suorista itsesi ja vedä niskan kautta.


      • wa_rrior98
        LAASPA kirjoitti:

        Kannattaa aluksi katsoa taakseppäin ja sitten hypatä olkapään yli ja ottaa käsillä vastaan. Eli sellanen ''rääpäsy''. Sen ei vielä tarvi ees näyttää takaperinvoltilta. Kun teet sen ''rääpäsyn'', niin koita mennä aina vähän suorempaan. Eli rohkeammin pään yli ja vie jalat reilusti toiselle puolelle. Mun kaveri oppi tällä tyylillä takaperinvoltin 15 minuutissa. Muista että takaperinvoltti EI OLE VAIKEA. Täytyy vain uskaltaa.

        LAASPA ! Toi oli hyvä neuvo :D


      • wa_rrior98
        back flip kirjoitti:

        Vedä ensin olkapään yli ja sitten kun uskallat yrittää niin suorista itsesi ja vedä niskan kautta.

        Voisitko selittää vähä tarkemmin ton niska jutun ku en saanut oikee selkoa :D ?


      • Myndy
        dföosdhfgpghasd kirjoitti:

        Harjottelen itse takaperinvolttia trampalla, mutta en vain uskalla kiepsauttaa taakse oon jo "yrittäny" monii viikkoi onko tohon jotai ohjeita miten voittais pelon? :D:D

        Kaikki taaksepäin liikkeet on ollu mulle kova pala mut ku kerran teet nii se säilyy sun lihasmuistissa aina ja seuraavat kerrat meneeki sitte luonnostaan


    • jepaster

      harjoittele ponnistusta ylöspäin ja taaksepäin,takaperinvolttia tehdessä voit kääntää päätäsi jotta näet kuinka tulet alas,ja tietysti rohkeus,täytyy vain lähteä viemään eikä ajatella sitä miten tulee alas,voit mennä kerälle ilmassa jolloin siitä tulee helpompaa.

    • jyu

      en kerro

    • Jappi is Fire Challenge

      -Tosi helppoa tehdä Takaperin voltti!! oon tehny n,15takaperin volttia tasaisella maalla. [ps olen harrastanut kamppailulajeja ja akrobatiaa reilut 10vuotta)

      • takaperin voltti

        opin takaperin voltin noin 3 viikossa vaikka en ollut harrastanut muuta kuin fudista ennen


    • asiat yksinkertaiseksi

      Eikö sen voisi sanoa vain että takavoltti, niinkuin sanotaan normaalissa puhekielessäkin.

      • Moijj

        Ite sanon päkkäri, en ollu aijemmin kuullu mistää takavoltista


    • takaperinvoltti

      Juu 1.Harjottele ponnistusta kädet ekana ylös sit selän taakse ja pomppu ja polvet koukkuun.2.Harjottele pyörähystä (vähän niinkuin kuperkeikka) elikkä mene kippuralle ja pää taakse.3.Tää on simppeli laskeutiminen eli kun oot kippuralla ja näät maan pois kippurasta ja laskeudu. Tippi. Kannattaa tehä se "rääpäsy" aluks ja siit rueta harjottelemaan.Ja youtubesta kun kirjottaa esim how to backflip ni löytyy ohjeita mut tää on samallainen.Sit vaan HARJOTTELE!!!!!!!!!!!!!

      • Erkki mr nimimErrkki

        Ite täs muutama päivä sitte opin, kannattaa alkuks vaa trampalla kokeilla.
        Ei siinä muu auta ku vaa vetää päkki.
        Aluks tuntuu et tulis niskalle, mut voin sanoo että päkki o paljo hienompi, ja tuntuuki helpommalta.
        Kandee aluks vaa rohkeesti kokeilla, itekki ekan ländäsin polvillee, sit oli iha mahtava fiilis ja sit vaa päkkii, ja ländäsinkin jo toisen yrityksen jaloilleen puhtaasti. Kannattaa opetella koska on nii helppo.


    • asdadasdsdsd

      täält on turha hakee ohjeit tai ylipääntään netistä, mutta ottaa airii ja pyöräyttää.

      • Harjottelija

        Ite harjottelin bäkin patjan päälle trampalla. Lensin muutaman keraan niskoillee mut ei sattunut. Rohkeesti yrittämää vaa!! :-)


    • backflip989889898898

      vedät vaan silleen vaik patjan päällää kieroon tai trampalla sitten kun sen opit nii sit yrität ihan täysii nii kyllä lähtee ite opin bäkkärin noin se EI OLE VAIKEA!

    • Petri Asikainen

      Minä en ymmärrä aihe

    • Helpompi ku front

      Mie en uskaltanu alus ees yrittää.mut sitte mun frendi sano:tee side ja sit siitä jyrkennät vaa vähän taaksepäin koko ajan.yks päivä tein sitä samaa ja tein bäkin sillee et hyppää trampan keskelle90° ja siit päki.tajusin vasta sitten että tein backflipin ku otin videolle ja katoin sen.

    • peteri99933033

      pääsen takaperin volti maas tuplana ei se oo vaikeet

    • kokeile permantoo

      Suosittelen permantoa niitä löytyy mm. Porin urheilutalolta ja monesta muusta samankaltaisesta hallista

    • esjonne121

      Päkkäri on helpompaa kun etuperinvoltti. Ootte ihan homoja

    • KYLLÄ

      1. Tee kuperkeikka taaksepäin 2. Hyppää selältee ja siitä jaloiltee 3. hyppää selältee ja siitä taaksepäin 4 hyppää kyykystä takaperin 5 Hyppää korkeammalt äskeine 6 BACKFLIP ps. ES on pahaa, REDBULL RULES!

    • en osaa bäkkärii

      mitä jos pelkään et tulee niskoiltee koitin harjotella sillee että pompin jumppapallon päällä trampalla ja sain sen jotenki kaverin kaa ollaa jo niska limas harjoteltu takaperin voltteja mut si ku tulee sellanen tunne että joo se menee kyl nii kun oon hypänny ja ottanu reisistäkii nii tulee sellane olo et ei pysty tulis niskoiltee ja tuun maahan vaan selältee mikä siinä oikei mätää JUMALAUTA mä halun osata sen

    • Eli näin!

      Trampal sen osaa kuka tahansa, jos vaa viittii yrittää! Ja kerron, et jos nyt sattuu tulee niskoiltee, se ei satu paljoo, eikä kauaa ja niskoiltee tuleminen on aika harvinaista.

    • CooLO.o

      ihan pokkana trampalla yritin ekaa kertaa eilen ja siitähän se tuli. oon aika ylpee !!

    • en uskalla

      osaan takiksen trampal mut en viittii maassa koska pelkään et mene niskat....

      • Anonyymi

        sama


    • gufjdj

      harjoittele talvella lumi pekkaan

      • xxjonnexx

        itel vähä myöhäs opin tällä tavalla 1m/0.5/0.1 niistä vedät penkkaan ja siin se o


    • akutski1234

      mä ja mun veli saatiin trampoliini muutama päivä sitten 50e käytettynä.se olis maksanu uutena 300e . kaikki on ihan kunnos ja sillä hypii tosi korkeel. mutta eilen kävi sillee et olin kaverin ja veljen kans hyppimäs ja sit vedin pari päkkärii,mut yht'äkkii meinasin kaatuu eteenpäin.pistin jalan suoraksi eteen tueksi ja kun olin kenossa jalka naksahti jotenkin,mutta ei murtunut.seuraavana päivänä sattui vieläkin mutta kokeilin trampalla niin ei yhtä paljon kun viimeks. ps:bäkkäri on helppo yrittäkää rohkeesti.

    • omg!!!!!!

      osaan trampal mut en viittii vetää maassa koska pelkään,että menee niskat.......

      • Anonyymi

        jos mä vetäisin bäkin tai voltin maassa mul varmaan murtuis jalka.


    • Itseoppinut

      Kuuleehan niitä juttuja ku joku on hypänny trampalta alas ja halvaantunu. Jos on teillä turvaverkot niin ei voi millään sattua.

    • Mohammed Abdul

      Rukoillaan rakasta Allahia joka lahjoittaa siivekkään kamelin auttamaan sinua opettelemaan takaperinvolttia!

    • Maikhol

      Vähän offtopic mutta takaperinvoltti on oikeasti helpompi tehdä kuin etuperinvoltti. Se tuntuu vain pelottavammalta. Etuperinvoltti on todella vaikea tehdä maassa.

      • tassu600

        samaa mieltä. mutta etu perin oli helpompi harjoitella...


      • Ninjatan
        tassu600 kirjoitti:

        samaa mieltä. mutta etu perin oli helpompi harjoitella...

        Jep. Meiän reeneissä eräs nainen hyppii etuperin niin, että laittaa hypyn aikana kädet suoriksi sivuille. Antaa pyörimisnopeutta ja balanssia.

        Kamppailulajeissa opetellaan bäkkivolttia pitämällä hyppääjän vyöstä kii. Siis hyppääjän molemmin puolin ihminen varmistamassa. Voi myös avittaa vähän jos vauhti on liian kova tai hidas.

        1. Voimakas hyppy takayläviistoon (enemmän ylöspäin), samalla kääntäen pää ja katse selän kautta (ei liikaa joustoa polville, muuten hypystä voi jäädä matala ja saattaa hankaloitua) 2. Polvet rintaan ja käsillä kiinni jaloista (näin saat lisää pyörimisnopeutta ja kerä pysyy kasassa) 3. Joustoa alastulossa (jos joustat matalalle niin varo polvia osumasta päähän)

        Jalkojen räväkkyyttä on hyvä harjoitella myös selinmakuulltaan. Eli nopeasti polvet rintaa kohden. Ole varma mitä teet.
        Mulla aukesi kerran kerä kesken hypyn kun olin epävarma. Tulin vatsalteen. Onneksi pidin päätä taaksepäin taivutettuna. Muuten olisi osunut tatami leukaan.


      • Anonyymi

        sä oot iha oikeessa.


      • Anonyymi

        Se on totta.


    • Neuvoja tarvitseva

      Harrastan cheerleaderii ja mul on voltti kammo ;(
      En uskalla tehä kärryn pyörii tai volttei ;(
      Miten saa pelon pois???????????????

      • achl

        moi SG !


      • tassu600

        ajattele et se onnistuu. mäkin oon cheerleader ja oon ollu jo 7 vuotta


    • aleksi132

      juu en halua pelotella mutta siskoni on lääkäri ja on nähnyt monta tapausta jossa moni on halvaantunut,muistakaa ottaa aina tietyt riskit huomioon kuten osa tietää niskassa menee tärkeimmät verisuonet sydälmeen jos huonosti niskoilteen tulee voi käydä pahasti,esim halvaantua sillon on pomput vähissä varotan vain :)

    • tassu600

      siis oon 12v. tyttö ja opin takaperin voltin 6 1/2 vuotiaana.... voltin opin viisi vuotiaana. kesti 3 viikkoo oppii ja harjoittelin joka toinen päivä. nyt kilpailen ja teen sitä joka päivä. älä siis pelkää. osaatko siis jo?

    • Cheerleader:3

      Neuvoja tarvitseva,
      Mäki harrastan cheerii :) ja kyllä sää sen voltin opit! :)

    • 10vuotias;)

      Mä osaan etuperinvoltin trampalla mut ku oon tekemäs bäkkärii ni tuntuu et meen niskaltee ääh ärsyttää ku olis nii kiva osata oon harjotellu selkäplätsist takaperin volttii ;D mut en siltikää uskalla

    • Herra Ukkeli

      Jos laittaa pään taakse ja kädet myös niin uskaltaisko siitä vetää bäkkärin?

    • niklas1

      osaatteko tupla volttia mää oon ite 10 v ja mää osaansen

    • BäkkiBoy

      osaan takaperinvoltin trampalla ilman vauhtia mut tartten jotai neuvoja ku rupeen harjotteleen sitä maasta.

    • miten2

      osaan puolivoltin maalla ja haluaisin oppia kokovoltin maalla joten auttakaa kaverii hädäs

    • volttimestari

      Siis faktahan on että takaperinvoltti kannattaa tehdä niin että pää kolahtaa johonkin, mieluiten kovaan materiaaliin. Tulee mukava kuhmu!

      • äölkjhgpoiuyrv

        Näin


    • THEBESTFOREVER

      Volttimestari mitä vittua sä neuvot. Vitun jonne sä et vittu osaa ees jotai vitun volttii, vittu. Se vitun voltti tehää sillee et sä hyppäät ilmaa ja tuut jaloille alas. VITTU TÄÄ PALSTA ON TÄYNNÄ PELKKÄÄ PASKAA JA JONNEJA JA NOOBEJA.

    • CheerleaderMyös

      Harrastan cheerii kans ja oon harrastanut nyt 4,5kk ja osaan flikin(yms.afffff) ja pehmeel semmosel mihi yleisurheilijat hyppää ni semmosel osaan voltin polviltee mut sit en joteko uskalla suoristaa niit jalkoi tai sillee mut joo sori mun selitykset xD

    • Huuto metsästä
      • Toi tutoriaali on selkee mutta mikä toi kohta 1:13 tapahtu?


    • Huuto metsään

      No siinä on ihan perus hyppyharjoitus, voi keksiä itekki jotain, tossa vaa oma esimerkki :)

    • hulivili1

      Entä tyttö, 16, joka ei ikinä oo harrastanu mitään sen kummempaa "temppuilua". Rohkeutta hyppiä löytyy vaikka kuuhun, mut et oisko mahiksia oppia vielä kaikki mahd. hypyt, voltit, kiepit... Ois pakko oppia, sillä muuten ei lumilautailukaan sit enää tunnu miltään jos ei voi muuta ku suoraa laskia :O
      Tarkotuksena siis eika lähtä maasta käsin vetään volttia yms. Ja sit kokeilla vasta lauta jalkojen alla :D

      • Pidä taso matalana aluksi, tuut kehittymään varmasti todella hyväks ku alotat nytte:)
        Kannattaa snoukkauksen lisäks harjotella akrobatiaa siinä rinnalla, kattelet vaikka tolta "huuto metsästä" ukkelilta tutoriaaleja ja alotat vaikka telinevoimistelun. Sivuharrastustuksesta on aina hyötyä, kunhan aika riittää.


      • Hulivili1
        jurise kirjoitti:

        Pidä taso matalana aluksi, tuut kehittymään varmasti todella hyväks ku alotat nytte:)
        Kannattaa snoukkauksen lisäks harjotella akrobatiaa siinä rinnalla, kattelet vaikka tolta "huuto metsästä" ukkelilta tutoriaaleja ja alotat vaikka telinevoimistelun. Sivuharrastustuksesta on aina hyötyä, kunhan aika riittää.

        Kiitti vinkeistä! :)
        Harrastan kuntosalia, mistä on kyllä hyötyä kehonhallinnassa, ja toi akrobatia on kävässy monesti mielessä! Mua naurattaa mun eka "volttiharjotus" mikä pääty pää eellä lumihankeen, okei, tajusin et kannattaa alottaa pohjalta. Nyttemmin käsien varassa viuhahtaa puolivoltti, mut kuinka vaikeeta toi onkaan ajatella koko voltin kiepauttamista :O Kyl tää menee vielä ;)


    • Anonyymi

      Mä tiiän helpon ja turvallisen tavan oppia bäkkäri, eli siis takaperinvoltti. sul pitää olla hyvä tramppa, rakenna sirkustelineet ja laita niihin ohuet narut. ota naruista kiinni ja harjottele kieppiä taaksepäin. sit ku osaat sen ni ota kovat vauhdit ja just ku lähet pyörimään päästät naruista irti juuri oikeaan aikaan. eli hyppy ylös korkeimpaan kohtaan, just ku sul on selkä alaspäin heität vaan jalat taivasta kohti ja ympäri taaksepäin niin että tiput takas jaloilles. ps. ensin pitää osaa takaperin kuperkeikka ja selkä bäkkäri. ennen ku treenaat bäkkärii. kyl se siit lähtee. se tuntuu pelottavammalta ku etuperinvoltti mut sitä on helpompi opetella. MENEE HERMOT NÄIHIN VITUN LÄÄKÄREIHIN! SAIS PITÄÄ JO TURPANSA KIINNI! KUKAAN EI KIINNOSTA HEIDÄN PASKAPUHEET! Onnea bäkkäritreeneihin!

    • Anonyymi

      PS. VOIT OTTAA KERÄN MYÖS SIIHEN TAKAPERINVOLTTIIN KU OSAAT SEN OPETTAMALLANI TAVALLA JA TIPUT TAKAS JALOILLES. MUISTA KERÄ KORKEIMMASSA KOHDASSA. ENNEN KU LASKEUDUT. JA MUISTA! ÄLÄ JÄTÄ PYÖRIMISTÄ KESKEN VAAN TEET LOPPUUN ASTI. VETEEN JA PEHMUSTEISIIN ON TURVALLISTA OPETELLA SE TEKNIIKKA.

    • Anonyymi

      Sirkusvalmentaja opetti minulle takaperinvoltin perustekniikan. mikä pitää ymmärtää.
      Kunnon hyppyvauhdit ja sitten heität kädet ylös, jalat kattoa kohti ja pyörit taaksepäin
      ja tiput takas jaloilles. jalat voi olla suorana tai kerällä. aloittelijalta puuttuu rohkeus, se on suurin ongelma harjoittelussa.

    • Anonyymi

      Ja suplaudalta veteen ja pehmusteella sen osaa kuka tahansa, jos vaan viittii yrittää!

    • Anonyymi

      Ja se joka ei uskalla mitenkään tehä takaperinvolttia, on iha LIIAN VITUN PELKURI JA SÄÄLITTÄVÄ PASKAHOUSU!

    • Anonyymi

      JA MUISTAKAA. TÄRKEINTÄ ON ROHKEUS. ÄLKÄÄ EPÄRÖIKÖ! SILLON SATTUU.

    • Anonyymi

      On vaikeeta...

    • Anonyymi

      EI VOI OLLA VAIKEETA! SE ON IHA USKALLUKSESTA KIINNI! MITEN PELKURI VOI IHMINEN OLLA!

    • Anonyymi

      SIVUTTAINVOLTTI ON OIKEESTI VAIKEEMPI!

    • Anonyymi

      Jos kiinnostaa vetää bäkki maassa, älkää ees haaveilko jos ette pysty vetää trampalla tai muissa turvallisissa ympäristöissä ilman vauhtia. Tai korokkeelta alas tai sellaisissa paikoissa mitkä ei jousta. Muuten voi loukata.

    • Anonyymi

      Toinen tapa opetella takaperinvoltti on että tee side ja siitä jyrkennät pikkuhiljaa taaksepäin koko ajan. lopulta mä huomasin että vedin backflipin. se ei oo vaikeeta. pitää vaan uskaltaa.

    • Anonyymi

      Jos uskallat voit koittaa trampalla backflipin freestylenä kädet vapaana. Mä oon uskaltanu. Mutta älä tee jos ei rohkeus riitä.

    • Anonyymi

      mä pääsin backflip pelosta eroon!

    • Anonyymi

      Mä en ikinä opi tätä bäkkäriä kun en vaan mitenkään uskalla tehdä nii helpatkaa mua oon 3 luokalla🤘🏻

      • Anonyymi

        Trampalla sen osaa kuka tahansa terve ihminen, jos vaan viittii yrittää. Ja jos trampal tulee väärin alas ei käy mitenkään se vaan sattuu. Maassa on iha eri juttu ku trampalla.


    • Anonyymi

      MITEN VITUN PELKURI SÄ OOT! SIINÄ PITÄÄ VAAN HYPPÄÄ KORKEELLE JA PYÖRÄYTTÄÄ TAAKSEPÄIN NIIN ETTÄ TIPPUU TAKAS JALOILLEEN! EI OO VAIKEETA!

    • Anonyymi

      Mä oon yrittänyt takaperinvolttia, mutta mä en vaan uskalla tehä sitä. Voisko joku auttaa et miten pääsee siitä pelosta yli? 🥺

    • Anonyymi

      Ajattele että kerranhan sitä eletään ja sit vedät sen vaan!

    • Anonyymi

      FAKTA ON SE ETTÄ KUN OSAA TRAMPALLA TAI MISSÄ VAAN TAKAPERINVOLTIN NI SE ON OIKEESTI HELPOMPI KU ETUPERINVOLTTI. SE VAAN TUNTUU PELOTTAVAMMALTA. ETEENPÄINVOLTTI ON TODELLA VAIKEA TEHDÄ MAASSA. JA SE ON TOTTA.

    • Anonyymi

      Trampalla toi volttien heittely on kivaa. Varsinkin tuo backflip kun sen osaa. Mutta se on aivan eri juttu suoralla maalla, joten tramppaan ei ainakaan kannnata tottua.

    • Anonyymi

      Nyt mä alan harjottelee vesitrampalta veteen sitä backflipiä. Siitä tulee hauskaa.

    • Anonyymi

      Ne jotka on kiinnostuneita vetää bäkin maassa. Älkää ees haaveilko jos ette oo kevytrakenteisia ja teillä on paska ponnistusvoima.

    • Anonyymi

      Osaan backflipin myös vesitrampalta veteen ja trampalla ilman vauhtia.

    • Anonyymi

      Osaan heittää backflippiä myös suplaudalta veteen. Mä lähen superparkissa tai duudsonit parkissa kokeilee foam pit monttuun trampan pehmusteilta, air trackilta, korokkeilta, patjalta ja tasaiseltakin foamiin. Osaan heittää sen myös ponnarilta veteen.

    • Anonyymi

      Miten pitää ottaa jaloista kiinni

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ensin räjähtävä hyppy ylös ja siellä nopeesti kerä joko reisistä tai sääristä kiinni niin pyörit ympäri ja avaa kerä vähä ennen ku tuut alas. Niin saat sen pystyyn. Sit sä näytät hyvältä.

      • Anonyymi

        Ite aion vetää päkin aluksi trampalla patjalle ja siite ilman (oon harjotellu jo vähän)


    • Anonyymi

      Anna palaa. Sä pystyt. Mä lähen harjottelee sitä airtrackille. Ja meen kokeilee SuperParkissa foamiin joka paikasta. Mä oon hullu mä aion tehä sen suplaudalla ja vesitrampalla. Rohkeesti vaan harjottelemaan. Ja sit ku osaat niin voit vetää vaikka mitä twistejä ja bäkki variaatioita. Kuhan on tarpeeks räjähtävä voima hypätä ja pyörähtää. Ja älä epäröi, silloin niitä onnettomuuksia käy.

    • Anonyymi

      Takaperinvoltti on erittäin helppo teknisesti ja erittäin helposti pyörii ympäri, mutta suurin osa onkin päästä kiinni. Jos vähänkin epäröi tai pelkää, eli jos ajattelee sitä failia niin suorituksesta lähtee jo puolet ja jos pelästyy ilmassa niin silloin pyöriminen loppuu kuin seinään.

    • Anonyymi

      Mä osaan takaperinvoltin trampalla ilman yhtään vauhtia jaloilleen ihan omin avuin. Ja osaan sen myös vesitrampalta, airtrackilta ja suplaudalta veteen ihan paikaltaan. Ja ponnarilta. Sekä kaikilla hyvillä alustoilla ihan varmasti menee pystyyn ei se oo vaikeet!!!! Enkä muuten harrastais mitään muuta urheilua jos ei olis varaa eikä paikkoja missä harrastaa. Pelaisin vaan päivät pitkät.

    • Anonyymi

      Mä osaan takaperinvoltin myös korokkeelta foamiin SuperParkissa. Ei se oo todellakaan vaikeet.

    • Anonyymi

      Mä osaan bäkkärin airtrackilla ja trampalla ihan miten vaan. Ja vesillä ihan mistä vaan ja miten vaan. Samoin SuperParkissa.

    • Anonyymi

      JEEEEE!!!!! MÄ OSAAN!!!!!!!!

    • Anonyymi

      Miten Opetella Bäkkäri

    • Anonyymi

      Kannattaa kattoo Youtubesta How to backflip videoita paljon niin saat motivaatiota lähteä harjoittelemaan.

    • Anonyymi

      Ainakin itse opin kun vain tein sen et kuole teet vaan esim ekaks voltti pitää osata tehdä pystyyn niin sit rohkaistu niin teet sen vaan

    • Anonyymi

      Mä osaan bäkkärin järven ja meren pohjasta ihan miten vaan ei se oo vaikeet. Mä osaan sen lumilaudallakin mäessä ja tasasella lumella jaloilleen ihan helposti ihan miten vaan. Ja trampalla ja airtrackilla ihan miten vaan ja kaikilta mun alustoilta veteen ihan helposti. Helppoo kun sen osaa. Ja mä osaan sen tasasella peltolumella sekä alamäessä ihan miten vaan. Enkä muuten harrastais mitään muuta urheilua jos ei olis varaa eikä paikkoja missä harrastaa, pelaisin vaan päivät pitkät.

    • Anonyymi

      Mä pääsen takaperinvoltin talvella pellolla tarpeeks isossa alamäessä tuplana ei se oo vaikeet.

    • Anonyymi

      Saan sen tuplanakin ihan miten vaan.

    • Anonyymi

      Ite oon vetäny takaperinvoltin tasasella peltolumella tuplana ilman kerää ei se oo vaikeet. Ja lumilaudal sen tuplana tasasella peltolumella. Sekä alamäessä pellolla pehmeessä lumessa triplana. Ja kans quint bäkkäri on menny. 5 peräkkäin ilmassa. Ja sit kans 10 bäkkii ilmassa isossa alamäessä pellolla. Kaikki noi ilman mitään kerää. Ei se oo vaikeet.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe