Pitkin syksyä asioita meni käräjäoikeuteen ja sitä tietä ulosottoon. Firmat joihin oli joku kortti pyysivät korttinsa takaisin ja myös lähetin ne.
Emopankki ei ole pyytänyt vieläkään. Luottookorttilasku tulee kuin ennenkin ja voin nostaa käyttövaran niin kuin aina.
Näin voin hoitaa tätä asiaa edelleen ja pakkokin puolisen vuotta jolloin tilanne helpottaa. Mutta jos laittavat stopin niin en myöskään pysty laskua maksamaan. Ensi vuoden helmikuuhun on joka euro tärkeä . En tiedä mistä johtuu tämä heidän käytöksensä mutta ihmeissäni olen.
Milloin pankki ottaa luottokortin pois
7
827
Vastaukset
- Anonyymi
Luulisin et eroja on eri luotonmyöntäjillä. Mulla kun tuli maksuhäiriömerkintä niin Op ilmoitti että purkavat luottosopimuksen (yhtäkään maksua en ollut jättänyt Op:lle maksamatta tai maksanut myöhässä) ja pistävät nostoesteen luotolle, siinä meni vielä hetki että se nostoeste astui voimaan mutta Op ilmoitti että syyllistyn jonkinlaiseen rikkeeseen jos yritän vielä nostaa luottoa tai käyttää luottokorttia kun ilmoitus sen irtisanomisesta on tehty. Muistelen että Op:lta tuli se kirje joku pari kk sen jälkeen kun sain maksuhäiriömerkinnän. Niin ja mun ei siis tarvinnut maksaa sitä luottosummaa, joka oli jäljellä, kerralla takaisin vaan jatkoin maksua saman suuruisissa kuukausierissä kuin aiemminkin.
- Anonyymi
Luottokorttipolitiikka on muutenkin perin hämärä.
Itse maksoin ulosottoni pois ja sain puhtaat paperit, hain tämänjälkeen noin puolenvuoden päästä luottokorttia koska vakituinen työ ja hyvät tulot vaan kappas tuli ilmoitus ettei minulle myönnetä edes alhaisimmalla rajalla korttia, syytä kysyessäni vaiettiin ja kun perustelin tietoni olleen puhtaat niin "tästä ei ole nyt kysymys vaan näin nyt on päätetty". 2 Eri firmalta tuli korttia kysyttyä ja päätin luovuttaa siihen ja nyt olen sitä mieltä että tuo kortti on muutenkin vain harmiksi.
Aikamoista viidakkotouhua saada luottokortti vaikka hyväpalkkaisissa töissä. Kai heillä on jokin 10 vuoden rekisteri siellä mistä katsovat että tällä on joskus ollut luottotiedot pakkasella vaikka nyt onkin hyvin.- Anonyymi
Maksuhäiriömerkintä näkyy vielä sen olikohan 2-5 vuotta senkin jälkeen kun on maksanut uo-velat pois ja yleensähän käsittääkseni ei maksuhäiriöiselle myönnetä. Outoa toki toi että eivät kertoneet syytä. Multa tosiaan lähti luottokortti pois aika pian sen maksuhäiriömerkinnän jälkeen ja syyksi oli laitettu että "Luoton irtisanominen ja sulkeminen perustuvat arvioomme, että maksukykynne luoton takaisinmaksuun on heikentynyt." Toi tosiaan tuli mulle aika yllätyksenä, koska en ikinä ollut maksanut kuukausierää myöhässä tai hakenut eräpäivälle lykkäystä, tms. joten ainoa syy on voinut olla juurikin se n. kk aiemmin tullut maksuhäiriömerkintä.
- Anonyymi
Olen kuitenkin sitä mieltä että tällainen yhden linjan vetäminen ei vain ole kaikille parhaaksi.
On tapauksia jossa tosiaan se merkintä näkyy pankin omissa rekistereissä esim juuri sen 5 vuotta vaikka ei ole ollut maksuhäiriöinen enää vuosiin ja muutenkin hyvätuloinen, niin silti intetään että ei voida myöntää korttia ja sitä syytä ei kerrota, koska syyhän olisi "laiton", heillä nimittäin on se oma pimeä rekisteri missä pitävät kirjaa kansalaisten ex-merkinnöistä joilla ei pitäisi olla enää mitään valtaa kallistaa kuppia negatiiviseksi.
Tiedän myös erään henkilön joka voitti rahapeleistä hirmuisen summan rahaa ja tämän jälkeenkään ei saanut luottokorttia koska oli aiemmin isoissa veloissa, maksoi velkansa ja tämän jälkeen haki korttia koska varallisuus aste oli kohonnut merkittävästi perseaukisesta rikkaaksi.
Otti rahansa ja muutti pois ja siirsi kaikki varansa ulkomaalaiseen pankkiin. Ja kun kyse ei ollut mistään muutamasta kymmenestä tuhannesta eurosta vaan isommista summista niin olen melko varma että pankki sai sormiilleen vaikka kuka väittäisi mitä että ei tunnu missään kun joku ottaa rahansa ja haistattaa paskat. Ei se varmasti pankilla tunnukkaan missään jos joku hikiset tonninsa ottaa pois mutta kun aletaan ottamaan satoja tuhansia tai miljoonia helvettiin rahoituslaitoksesta niin saattaa hieman pankkia korveta. -Sitä saa mitä tilaa- - Anonyymi
Itselläni alkoi ulosotto kesällä. Muut luottoyhtiöt pyysivät kortin pois tai tuhoamaan sen paitsi pankki joka on tilipankkini. Eli sinne tulee kuukauden eläke.
Se on luotollinen kortti eikä kukaan ole pyytänyt tätä pois.- Anonyymi
Luottoa et kuitenkaan saa joten jossain vaiheessa pankissa huomaavat virheen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luottoa et kuitenkaan saa joten jossain vaiheessa pankissa huomaavat virheen.
Tähän asti niin että maksan pankin lähettämän laskun ja sen jälkeen siirrän omalle korttiluotolle sen mikä on "käytettävissä". Kyllä on toiminut tähän asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653442Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282990- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 121424
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822