Laatoitusongelma

Anonyymi

Onko paikalla laatoittamisesta todella tietäviä? Laatat irtoavat ovien edustalta (sisäpuolella) koska ensimmäinen laattarivi on osittain betonilattian ja osittain betonirungon päällä (koska ulko-oven karmi on kapeampi kuin betonirunko). Irtoaminen johtuu ilmeisesti siitä, että lattiavalu ja runko ovat eri rakenteita.

Onko muilla samanlaista ongelmaa? Lammi kivitalo kyseessä.

8

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lattialaatoista siis kysymys.

    • Anonyymi

      Ei vaan siitä, että laasti on ehtinyt kuivua, ennen laatan asennusta. Laastin täytyy lattiassa tarttua 100% laatan pinnasta, niin että laatta menee ennemmin rikki, kuin irtoaa.

    • Anonyymi

      Lattia ja runko eri rakenteita,aivan varmasti irtoaa kun elävät eri tahtiin,varsinkin maanvarainen lattia painuu pikkase ja kivirakenne ei jousta yhtään.Liikuntasauma rungon ja lattian rajakohtaan.t:Muurarimestari

      • Anonyymi

        Voinko yhdistää lattia- ja runkorakenteen jollakin tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voinko yhdistää lattia- ja runkorakenteen jollakin tavalla.

        Laatoihin liikuntasauma lattian ja rungon väliin, silikoni saumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voinko yhdistää lattia- ja runkorakenteen jollakin tavalla.

        Et.


      • Anonyymi

        Juuri näin. Jos oviaukolla kantavan harkon yläp. on heti kynnyksen alla, on virhe tapahtunut jo tietokoneella. viim. harkkovaiheessa. Oviaukoilla pitää olla aina min 100 mm tyhjää kynnyksen alla. Uretaanilevykatko kynnyksen alle ja lattiavalu viedään saumattomasti sitä vasten.


    • Anonyymi

      Töpeksitty lattiavalun aikana---> pintalattia pitää mennä yhtenäisenä ovikarmiin asti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe