Olen 22v rekkamies hesasta,olen jo kyllästynyt ajamaan suomessa.Mistä voisi kysellä ulkomaan hommia,mielellään pitkää linjaa.Olisin vaikka vuoden keikalla,tarkoitus ostaa harley-davidson verottomana.Onko tietoa?
Ulkomaan ajoon
17
14006
Vastaukset
- ajuri
mol.fi/sisu-trans/eklöf esim. cemtiin vaan, sieltä se tax-free läyhy löytyy.
- Repe
Millaista tuntipalkkaa voisi pyytää,olisko 15-20euroa tunti päivärahat.Taidankin alkaa pakkailemaan,suomen pakkaset saa jäädä,ja suunta kohti eteläeuroopan aurinkoa,ja pyörällä takaisin!Kiitoksia ajuri,näemme varmaan tienpäällä euroopassa!TÖÖT-TÖÖÖT!
- Jani
Repe kirjoitti:
Millaista tuntipalkkaa voisi pyytää,olisko 15-20euroa tunti päivärahat.Taidankin alkaa pakkailemaan,suomen pakkaset saa jäädä,ja suunta kohti eteläeuroopan aurinkoa,ja pyörällä takaisin!Kiitoksia ajuri,näemme varmaan tienpäällä euroopassa!TÖÖT-TÖÖÖT!
Jos lähdet KOKEMATTOMANA pyytämään 15- 20 € päiväraha niin saat jatkaa ihan kotimaassa. Palkka ulkomailla on suunnilleen sama kuin kotimaassa paitsi että tulee päiväraha päälle. Ja jos saat edes tuntipalkan niin sekin on saavutus.
Pääset mantereella n 2500 € kk/ brutto päivärahat n 1500 €. Ja tuokin vaan jos hyvän paikan saat.
Ei se mantereen ajo ole TODELLAKAAN mikään kultakaivos..
Ja jos siellä alkaa "vuolemaan kultaa" niin käy niin, että päivät venyy ja poliisi antaa sellaiset sakot että siihen menee kuukauden palkka joten Harrikka jää ostamatta.
Mantereen ajo on ihan ok homma, mutta pudota palkkatavoitetta HIEMAN ennenkuin lähdet neuvottelemaan. - Ulkomaan kuski
Repe kirjoitti:
Ilmeisesti palkka-asia oli laitettu vitsiksi tuohon. 15-20 € on kaukana todellisuudesta, että kannattaa alkaa suunnitella tulevaisuuttta realistisemmalta pohjalta.
- KM-korvaus sis. päivärahan
Ulkomaan kuski kirjoitti:
Ilmeisesti palkka-asia oli laitettu vitsiksi tuohon. 15-20 € on kaukana todellisuudesta, että kannattaa alkaa suunnitella tulevaisuuttta realistisemmalta pohjalta.
tuo on todellinen palkka eli km palkka joka paikasta riippuen on 0.16€-0.25€ kilometri. ja yleensä toi 0.25 pitää sisällään päivärahan. joten jos on urheiluhenkeä niin terve menoa. palkkaa ei näis ajo hommissa enään saa kun joissain paikoissa kun kysyy kunnon tunti korvausta niin vastaus on ei ole varaa maksaa.
- Kypsynyt
KM-korvaus sis. päivärahan kirjoitti:
tuo on todellinen palkka eli km palkka joka paikasta riippuen on 0.16€-0.25€ kilometri. ja yleensä toi 0.25 pitää sisällään päivärahan. joten jos on urheiluhenkeä niin terve menoa. palkkaa ei näis ajo hommissa enään saa kun joissain paikoissa kun kysyy kunnon tunti korvausta niin vastaus on ei ole varaa maksaa.
Itse ajelin ulkomaille ja ulkomailla 11 vuotta ja lopetin autohommat kaksi vuotta sitten. Palkka-asiat tuntui menevän koko 11 vuoden ajan vain hullummaksi ja lopuksi voisi sanoa, että lopetin urani palkkakuopassa. Ulkomaille haaveilijalla on melkoiset tiedot palkoista. Saattaa tulla vielä pettymys.
- Eläkeläine
KM-korvaus sis. päivärahan kirjoitti:
Tuon omakohtaista tietoa palkka-asiasta menneeltä ajalta. Minä ajoin aikoinani kilometritaksalla Suomen kotimaan liikenteessä ja sain vuonna 1986 1.16 mk/km. Lisäksi tuli päivärahat ihan asiallisesti ja sunnuntaitöistä lisät. Silloin ei edes ollut nykyistä ajoaikavalvontaa, joten kilometrejä sai uskoakseni vähintään yhtä paljon kuin nykypäivänä. Kun on seurannut nykypäivän liksoja, niin on vaikea uskoa miesten ajavan minun vuoden -86 liksoilla ja jopa alle sen. Onkohan porukalla päässä vikaa.
- Repe
Eläkeläine kirjoitti:
Tuon omakohtaista tietoa palkka-asiasta menneeltä ajalta. Minä ajoin aikoinani kilometritaksalla Suomen kotimaan liikenteessä ja sain vuonna 1986 1.16 mk/km. Lisäksi tuli päivärahat ihan asiallisesti ja sunnuntaitöistä lisät. Silloin ei edes ollut nykyistä ajoaikavalvontaa, joten kilometrejä sai uskoakseni vähintään yhtä paljon kuin nykypäivänä. Kun on seurannut nykypäivän liksoja, niin on vaikea uskoa miesten ajavan minun vuoden -86 liksoilla ja jopa alle sen. Onkohan porukalla päässä vikaa.
Joo,lähden nyt ainakin kokeeksi reissuun Lehtosen FHlla.Aluksi kuulemma km-palkka,yritän sopia tuntipalkasta.Hyvä mies kuulemma tienaa km-palkalla ENEMMÄN kuin 15-20e/tunti,joten pitäisi pyörärahat olla alle vuodessa kasassa.Nähdään Euroopassa!!
- Aikansa kutakin
Repe kirjoitti:
Joo,lähden nyt ainakin kokeeksi reissuun Lehtosen FHlla.Aluksi kuulemma km-palkka,yritän sopia tuntipalkasta.Hyvä mies kuulemma tienaa km-palkalla ENEMMÄN kuin 15-20e/tunti,joten pitäisi pyörärahat olla alle vuodessa kasassa.Nähdään Euroopassa!!
Kun tulet sieltä Euroopasta, niin kerro mikä tuntipalkaksi muodostui. Jos laitat palkan yläkanttiin, niin suoraan heti asian. Satun nimittäin kokemuksesta hyvin tietämään, mitä km-taksalla tuntipalkaksi muodostuu. Onnea matkaan ja ylläty.
- jomppe
Aikansa kutakin kirjoitti:
Kun tulet sieltä Euroopasta, niin kerro mikä tuntipalkaksi muodostui. Jos laitat palkan yläkanttiin, niin suoraan heti asian. Satun nimittäin kokemuksesta hyvin tietämään, mitä km-taksalla tuntipalkaksi muodostuu. Onnea matkaan ja ylläty.
itsellä ainakin toi km-palkka toimii. lastauksista, purkauksista ja odotuksesta(=työstä) saan normaalin tuntipalkan, mutta ajamisesta saan km-rahan. ja tietenkin maakohtainen päivikki päälle. ajan "viikko töitä, viikko vapaata"-tyyliin, ja työtunteja tulee KAIKKI mukaan luettuna kuukaudessa keskimäärin 110-120. viime tilissä bruttoansio oli 2100e päivikit, joten tuntipalkan voi helposti laskea. mahdollisiin vuoro-, sunnuntai-, yms.-lisiin en ota kantaa, koska itse ehdotin tätä työantajalle. ja jos joskus rikon työ- tai ajoaikalakia, niin teen sen omasta tahdostani. olisin halutessani saanut TESsin mukaisen palkan, mutta tämä olisi johtanut siihen että töissä olisi pitänyt olla joka viikko saadakseen kohtuullisen ansiotason. nykyisellä palkkausmuodollakin saisin ajaa vaikka joka viikko, mutta reissujen välissä olisi vain 1-2 päivää vapaata. minulla on aikaavieviä harrastuksia, joten tämänkaltainen "vapaa" työskentely on mielestäni paras tapa sovittaa työ ja vapaa-aika. liittoon kuulun ja TESsiä kannatan, mutta tässä asiassa itse olen kulkemani tien valinnut ja se riittää minulle.
- Repe
jomppe kirjoitti:
itsellä ainakin toi km-palkka toimii. lastauksista, purkauksista ja odotuksesta(=työstä) saan normaalin tuntipalkan, mutta ajamisesta saan km-rahan. ja tietenkin maakohtainen päivikki päälle. ajan "viikko töitä, viikko vapaata"-tyyliin, ja työtunteja tulee KAIKKI mukaan luettuna kuukaudessa keskimäärin 110-120. viime tilissä bruttoansio oli 2100e päivikit, joten tuntipalkan voi helposti laskea. mahdollisiin vuoro-, sunnuntai-, yms.-lisiin en ota kantaa, koska itse ehdotin tätä työantajalle. ja jos joskus rikon työ- tai ajoaikalakia, niin teen sen omasta tahdostani. olisin halutessani saanut TESsin mukaisen palkan, mutta tämä olisi johtanut siihen että töissä olisi pitänyt olla joka viikko saadakseen kohtuullisen ansiotason. nykyisellä palkkausmuodollakin saisin ajaa vaikka joka viikko, mutta reissujen välissä olisi vain 1-2 päivää vapaata. minulla on aikaavieviä harrastuksia, joten tämänkaltainen "vapaa" työskentely on mielestäni paras tapa sovittaa työ ja vapaa-aika. liittoon kuulun ja TESsiä kannatan, mutta tässä asiassa itse olen kulkemani tien valinnut ja se riittää minulle.
Onko tietoa edullisesta kämpästä vuokralle?En todellakaan aio asua hytissä koko vuotta.Ilmoitelkaa!Voi olla jostain muualtakin,mut pitäis olla edullinen,ja miel.että pääsis kärryn kanssa parkkiin.
- R V
Repe kirjoitti:
Onpa Lehtosella ollut pokkaa mennä näin sanoon ja sinä hölmö tietysti uskoit! No kannattaa käydä kokeilemassa mutta pidä sitten tarkkaan työaikasi ylhäällä ja laske. Toivottavasti et pety tuntipalkkaan. Tuskin sinä olet se ensimmäinen ja ainoa joka tuolla onnistuu. Pettyneitä nimittäin on paljon ja rikastuneita ei tiedossa yhtään Lehtosen hommissa.
- KARVALAKKI_NAULAAN
jomppe kirjoitti:
KELLE SE MIES AJAAAA.......
KERROTKO... TAIDAN LÄHTEÄ TAAS ITSEKIN... KUN TOI KEVÄT...
JÄI VAIN EDELLISELTÄ ISÄNNÄLTÄ RUMASTI RÄSTIIN NOITA METREJÄ... ELI TEIN KONKURSSIN.ILMOITATKO? - kokeilut
"aika" sekaista tuohuu ei homma hanskas hanskat hukas
- kokeilut
"aika"sekoiluu
- ei rahanhimoisille
vaihda repe ala jos rahaa haluut, tää ala on pelkästään kutsumusammatti ja joskus voi saada jopa voita leivän päälle
- vähän
kuka idiootti haluaa lähteä vanhan 80-pennin hintaan ajelemaan saksan ruuhkiin ilman minkäänlaista perhe-elämää....rahat palaa huoran perseeseen ja orppiksella tai svg:llä istuskeluun, HEI HALOO. Käy kattomassa hieman sitä porukkaa siellä, elämäntapa intiaaneja suurin osa, hampaat lähtee suusta ennen 50 ja hollannikkaat alkaa kasvaa karvaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234