Tojokuskit on oma rotunsa

Anonyymi

Teidän ajatusmaailmaanne on tosi vaikea ymmärtää. Elämästä pitää selviytyä mahdollisimman halvalla, miksi? Uskotteko tuonpuoleiseen palkintoon?

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos rahallista säästöä syntyy autoilemalla toyotalla, voi säästyneet varat laittaa vaikka hyväntekeväisyyteen. Näin syntyy itselle ja muille hyvä mieli. Voisin toki olla itsekäs ja ostaa mukavan saksalaisen auton jo käyttää rahani sen korjaamiseen koska itselleni täällä elän ja taivaan portit ovat avoinna kaikille.

      • Anonyymi

        Paitsi,että se Toyota käy tuplasti pajalla minkä se Saksalainen joten kallista puuhaa tuhnun pito. Se hypridin valmistaminen kuluttaa luonnonvaroja niin paljon, että sillä tuhnulla pitäisi ajaa noin 700 000 jotta oltaisiin nolla pidteessä. Ruostuminen ja lyhyt käyttöikä trafin mukaan noin 200 000 ja paaliin ei ole kovin ekologista.


      • Anonyymi

        Minäkin voisin ostaa saksalaisen ja saastuttaa kaikki niityt ja pellot ylt'ympäriinsä. Tappaa perhoset ja mehiläiset sekä pilata omat keuhkoni Dieselin pienhiukkasia. Dieselgate takaa että menee katsastuksesta läpi. Mutta en osta. Minulle riittää vähäpäästöinen auto kuten Toyota Hybrid 2020.


      • Anonyymi

        Bensalla lataavan hypridin ostit, bensa auto jossa raahataan akkuja mukana. Minäkin ostin vähäpäästöisen eli bensa/ kaasu ja biokaasulla niin kaupungissa kuin maantiellä päästöt nollan pinnassa. Oikeasti vähäpäästöinen eikä bensalla lataava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bensalla lataavan hypridin ostit, bensa auto jossa raahataan akkuja mukana. Minäkin ostin vähäpäästöisen eli bensa/ kaasu ja biokaasulla niin kaupungissa kuin maantiellä päästöt nollan pinnassa. Oikeasti vähäpäästöinen eikä bensalla lataava.

        Esim. IBIZA 1.0 TGI , CO2 106-112 g/km (WLTP), ei ihan mene päästöt nollan pintaan.

        Mutta saahan siihen;
        Vuoden biokaasut veloituksetta uuden SEAT-kaasuhybridin ostajalle.

        Nyt tekoihin ja äkkiä autokauppaan.


    • Anonyymi

      Minä ostin uuden hybridi camryn.en välitä yhtään kuinka paljon kuluttaa eikä kiinnosta vittuakaa paljon saastuttaa tai monestikko pitää käyttää huollossa.
      Oli vaan itselle mieluinen auto.

      • Anonyymi

        Passatti olis ollu parempi ja laadukkaampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Passatti olis ollu parempi ja laadukkaampi.

        Ei ollut passatti mieluinen.
        Ulkonäkö tökkäs heti,ajettavuudessa ei isoja eroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut passatti mieluinen.
        Ulkonäkö tökkäs heti,ajettavuudessa ei isoja eroja.

        Ja ostit sitten Camryn? No jokainen taaplaa tyylillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ostit sitten Camryn? No jokainen taaplaa tyylillään.

        Kyllä.katsos kun en osta autoa muiden mielipiteitten takia vaan ihan mikä omaa silmää miellyttää ja millä tykkään ajaa.
        Nää louskuttajat on näitä 18v lippispäitä jotka ajaa vanhalla golffilla tai a4 audilla ja luulee että nää on parhaita autoja.


    • Anonyymi

      Toyota Auris TS on hybridinä todella mukava käyttöauto. Ei vaihteistoa ( planeettapyörästö) nykimässä ja kierrokset koko ajan matalat eco-asennossa.

      Ajaminen tai kyydissä istuminen tuntuu rennon arvokkaalta lipumiselta rauhallisesti. Rengasmelua voisi olla vähemmän, mutta sekin vaimeni kun ruostesuojasin auton.

      Tämä on uutta tekniikkaa. Vanhaan tekniikkaan uskovat voivat valita muunlaisen kulkupelin.

      • Anonyymi

        Uutta = yli 20 vuotta vanhaa ja bensalla käyvää.


      • Anonyymi

        Ei ruostesuojaus vähennä rengasmelua, ei sitä ainakaan pysty mittarillakaan toteamaan. Uskon asia siis, kuten muutkin kertomasi "ominaisuudet".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutta = yli 20 vuotta vanhaa ja bensalla käyvää.

        Eikös sen auton pidäkki käydä brnsalla tai dieselillä


    • Anonyymi

      Toyota kyllä säästää laatuautoilijoidenkin kuluja, sillä köröttelevät lippalakki-corollistit ajavat yleensä n. 20 km/h alinopeutta kaikilla teillä. Pakostakin audit ja bemarit joutuvat sopeuttamaan vauhtinsa joskus pitkiksikin ajoiksi tojotistin aiheuttaman jonon mukaan.

    • Minähän se täällä taas vänkään ja väännän yksin kaikkia muita vastaan.

      • Anonyymi

        On sitä nyt muitakin tyhmiä, joten eipä syytellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On sitä nyt muitakin tyhmiä, joten eipä syytellä.

        Tasan varmasti olen yksin teitä kaikkia muita vastaan. Miksi kukaan ei usko enää minua?


    • Anonyymi

      Tojota kuskit kuvittelee ajavansa kaikkein halvimmalla. Mä ajan muutaman tonnin c1:llä ja kulutus alle neljä litraa ja muutkin kulut tosi pieniä. Arvo ei juurikaan alene.
      Mä oon siis niin paljo parempi kuin tojo kuskit.

      • Anonyymi

        Hihih hii, nythän taiskin tulla omille kynsille. Mulla kyllä on tuollainen sitikka kakkosautona ja halvalla kulkee muttei sillä viitti pitkiä matkoja ajaa samasta syystä kuin tojotilla yleensä.
        Penkkit tehty pikkuihmisille ja melua riittävästi vauhdin noustessa.
        Kaupungissa erinomainen auto, ei juuri vie bensaa ja helppo parkittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihih hii, nythän taiskin tulla omille kynsille. Mulla kyllä on tuollainen sitikka kakkosautona ja halvalla kulkee muttei sillä viitti pitkiä matkoja ajaa samasta syystä kuin tojotilla yleensä.
        Penkkit tehty pikkuihmisille ja melua riittävästi vauhdin noustessa.
        Kaupungissa erinomainen auto, ei juuri vie bensaa ja helppo parkittaa.

        Kommenttisia kun lukee niin kirjoittelet ihan suoraan Toyotasta. Sillä ei tosiaan viitsi pitkiä matkoja kulkea vaan siihen tarkoitukseen muut merkit tekevät autoja.
        Kun etsit työsuhdeautojen rekisteröintejä niin voit seuraavaksi mietti miksei Toyota ole kovin korkealla.


    • Enpä tiedä onko saituudella asian kanssa mitään tekemistä. Jossakin vaiheessa mies tulee ikään, jolloin autolla ei tarvitse enää buustata egoa ja korostaa ns. elintasoa, näin siis pitäisi käytännössä tapahtua. Tuolloin auton hankkii käyttötarpeen mukaan, jos siis olet ns. normaalituloinen. Kun tarve tiedossa tulee mukaan mielikuvat eri merkeistä. Ne istuvat vankasti ihmisissä.

      • Anonyymi

        Mikä on mielestäsi normaalituloinen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on mielestäsi normaalituloinen?

        Tarkoitin normaalituloisilla heitä, joiden täytyy vielä yleensä miettiä rahankäyttöään.


      • Anonyymi

        Itse olen tullut siihen ikään ja suurin auton hankkiskriteeri on mukavuus mahdollisimman edullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen tullut siihen ikään ja suurin auton hankkiskriteeri on mukavuus mahdollisimman edullisesti.

        Silloin Toyota ei tule kysymykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin Toyota ei tule kysymykseen.

        Kun laskee kaiken mukaan jos käytetyn ostaa niin itsellä halveksittut Ranskalaiset tulleet halvimmiksi kilometrikustannuksiltaan.
        Voihan sitä väittää vaikka mitä Esson baarijuttuja ja lukea suolipalstaa mutta jokainen kokemuksellaan autonsa valitsee. Pari Toyotaa ollut mutta ei ne niin halpoja olleet pitää kuin täällä väitetään. Suunnilleen keskikastia kun ihan kaiken ynnää yhteen. Mukana ei ole auton mukavuus ajossa jolle paljon ajava voi laskea myös jonkinlaisen arvon.


    • Anonyymi

      Varmaan vanhoilla tojotilla ajavat pääsevät suht halvalla kun vaihtaa itse öljyt navetan takana ja tuttavapiiristä löytyy joku jolla on mig-hitsauskone.
      Sen sijaan tuoreemmalla tojolla ajava joka tekee huollot niinkuin pitää niin kustannukset ovat jopa 40% korkeammat kuin saksalaisissa. Hankintahinnaltaankin tojot ovat täysin ylinnoiteltuja ominaisuuksiin nähden.

    • Anonyymi

      Itse ajelen pääasiassa Helsingissä/pääkaupunkiseudulla. Täällä seisoo samassa jonossa Toyotat ja Teslat. Ei voi käsittää,että mitä järkeä on ostaa kallis auto. Nopeuskameroitakin kohta joka paikka täynnä.
      Sähköllä ladattaville autoille latauspaikkoja on todella vähän.

      • Anonyymi

        "Sähköllä ladattaville autoille latauspaikkoja on todella vähän."

        Mulle riittää yksi. Se on kotipihassa. Siitä ladatulla sähköllä kustannuksia tulee noin 2 euroa per 100 km. Tojolla sama matka maksaa vähintään kahdeksan euroa.
        Elämä on valintoja.


      • Anonyymi

        Järkevin auto onkun juuri c1 tai vastaava kaupungissa. Valitettavasti se järkevin ei yleensä ole sellainen jolla haluaa ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköllä ladattaville autoille latauspaikkoja on todella vähän."

        Mulle riittää yksi. Se on kotipihassa. Siitä ladatulla sähköllä kustannuksia tulee noin 2 euroa per 100 km. Tojolla sama matka maksaa vähintään kahdeksan euroa.
        Elämä on valintoja.

        Sulle riitää..se on hyvä se.
        Mulle ei..
        Eli jokainen laittaa autonsa tarpeen mukaan.mulle maksetaan kilometrit kun ajan töissä autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulle riitää..se on hyvä se.
        Mulle ei..
        Eli jokainen laittaa autonsa tarpeen mukaan.mulle maksetaan kilometrit kun ajan töissä autolla.

        "mulle maksetaan kilometrit kun ajan töissä autolla."

        Niin mullekin. Paljon kivempi maksaa itse 2 euroa sähköstä kuin 8 euroa bensasta näissä duuniajoissa. Jää omaan taskuun paljon enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mulle maksetaan kilometrit kun ajan töissä autolla."

        Niin mullekin. Paljon kivempi maksaa itse 2 euroa sähköstä kuin 8 euroa bensasta näissä duuniajoissa. Jää omaan taskuun paljon enemmän.

        Kokonaiskustannukset ratkaisevat, eivät pelkät polttoainekulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköllä ladattaville autoille latauspaikkoja on todella vähän."

        Mulle riittää yksi. Se on kotipihassa. Siitä ladatulla sähköllä kustannuksia tulee noin 2 euroa per 100 km. Tojolla sama matka maksaa vähintään kahdeksan euroa.
        Elämä on valintoja.

        Sä olet kuitenkin täysin riippuvainen omasta ja niin harvoista latauspisteitä joudut odottamaan pitkiä aikoja lataantumista. Oletko laskenut kokonaiskuluja, eli myös pääomakulut joka on suurin osa autoilusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mulle maksetaan kilometrit kun ajan töissä autolla."

        Niin mullekin. Paljon kivempi maksaa itse 2 euroa sähköstä kuin 8 euroa bensasta näissä duuniajoissa. Jää omaan taskuun paljon enemmän.

        Se riippuu tietenkin myös paljonko ajat päivässä.
        Mulla tulee välillä kilometrejä että pitäis roikkua johdon varassa että pääsee reissun tekemään.


    • Anonyymi

      "Sä olet kuitenkin täysin riippuvainen omasta ja niin harvoista latauspisteitä joudut odottamaan pitkiä aikoja lataantumista. "

      En aja autolla 24 tuntia vuorokaudessa. Kun sen pistää kotona illalla piuhan päähän niin se on aamulla taas täydessä iskussa. Ei sitä tarvitse erikseen odotella.

    • Anonyymi

      Sähköauton voi ladata kotona ja lataamisen aikana kuski voi tehdä aivan mitä huvittaa. Esim viettää aikaa perheen kanssa tai nukkua.
      Polttisauto pitää viedä erikseen tankille jonnekin muualle ja sitä pistoolia täytyy puristella koko tankkauksen ajan. En kaipaa.

      • Anonyymi

        No jos se elämä on siitä 3 minuutista kiinni että saat 800-900km ajettua niin on kyllä kumma.
        Ja kun pitkiä työreissuja tulee niin haluttaa kotiin äkkiä,ei tarvi tuntikausia latailla välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos se elämä on siitä 3 minuutista kiinni että saat 800-900km ajettua niin on kyllä kumma.
        Ja kun pitkiä työreissuja tulee niin haluttaa kotiin äkkiä,ei tarvi tuntikausia latailla välillä.

        Hei. On tämä niin moneen kertaan sanottu jo täällä että pitäisi mennä tyhmempäänkin kaaliin. Sanotaan vielä kerran.
        Sähköauto ei ole vuonna 2019 paras vaihtoehto kaikille. Jos sulla on yli 300km siivuja ajettavana per päivä ja sulla ei ole mahdollisuutta ladata kotona niin valitse joku muu käyttövoima.
        Sepä ei paljon rassaa meitä jotka eivät aja yli 300km per päivä ja kotona on latausmahdollisuus.
        Jokaiselle auto tarpeen mukaan, en minäkään käy avautumassa päivittäin dieselpalstalla siitä että diesel ei sovi mun tarpeisiin mitenkään. On omissakin asioissa tarpeeksi niin ei tarvitse toisten juttuihin alkaa puuttumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. On tämä niin moneen kertaan sanottu jo täällä että pitäisi mennä tyhmempäänkin kaaliin. Sanotaan vielä kerran.
        Sähköauto ei ole vuonna 2019 paras vaihtoehto kaikille. Jos sulla on yli 300km siivuja ajettavana per päivä ja sulla ei ole mahdollisuutta ladata kotona niin valitse joku muu käyttövoima.
        Sepä ei paljon rassaa meitä jotka eivät aja yli 300km per päivä ja kotona on latausmahdollisuus.
        Jokaiselle auto tarpeen mukaan, en minäkään käy avautumassa päivittäin dieselpalstalla siitä että diesel ei sovi mun tarpeisiin mitenkään. On omissakin asioissa tarpeeksi niin ei tarvitse toisten juttuihin alkaa puuttumaan.

        Tunteisiin.....


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe