Käynnistyykö ilman akkua?

ÄIJÄ

Tämmönen pieni kysmys, käynnistyykö skootteri jossa on akku, ilman akkua? Eli polkemalla käyntiin? Minulla on keeway Focus ja yritän paikantaa vikaa..

21

15858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jorma™

      kyllä sen pitäsii/pitää käynnistyä sillä se akkuhan on varsinaisesti starttia,seisontavaloja jne varten eli ei vaikuta käynnistykseen jos muuten on skootterisi virtalaitteet kunnossa :)

      • Jakke

        Eihän skootterissasi ole ajonestolaitetta? Tällöin ei välttämättä toimi, muuten kyllä toimii hyvin ilman akkua.


      • ÄIJÄ
        Jakke kirjoitti:

        Eihän skootterissasi ole ajonestolaitetta? Tällöin ei välttämättä toimi, muuten kyllä toimii hyvin ilman akkua.

        Kyllä tässä taitaa olla.. Ostettu muutama päivä sitten, eikä ollut manuaaleja mukana. Saa manuaalin kuulemma ens viikolla. Eli jos on ajonesto päällä, nii kuis se kytketään pois päältä?


      • Jorma™
        ÄIJÄ kirjoitti:

        Kyllä tässä taitaa olla.. Ostettu muutama päivä sitten, eikä ollut manuaaleja mukana. Saa manuaalin kuulemma ens viikolla. Eli jos on ajonesto päällä, nii kuis se kytketään pois päältä?

        eihän se mikään ajonesto olisikan jos sen voisi "kytkeä" pois päältä...

        ainoa apu siihen ajoneston poistoon on oikea virta-avain virtalukossa ja akussa virtaa...

        eihän siitä muuten olisi mitään hyötyä,vai mitä?


      • maksaja
        ÄIJÄ kirjoitti:

        Kyllä tässä taitaa olla.. Ostettu muutama päivä sitten, eikä ollut manuaaleja mukana. Saa manuaalin kuulemma ens viikolla. Eli jos on ajonesto päällä, nii kuis se kytketään pois päältä?

        Meillä on tarve hankkia toisellekin lapselle mopo. Ensimmäisellä on käytössä pari vuotta sitten käytettynä hommattu Pösö, hinta silloin 900€. Vikoja ei ole vielä näkynyt, yksi määräaikaishuolto on tehty merkkiliikeessä.

        Onko tuo Focus joku kiinalainen halpamopo, jollaista olen harkinnut hankittavaksi. Miten voi olla mahdollista, että siinä on vika, jota myyjäliike tai valtuutettu huolto ei korjaa. Eikö siinä ole takuuta ollenkaan. Taidan pitäytyä länsimaisessa.


      • ÄIJÄ
        maksaja kirjoitti:

        Meillä on tarve hankkia toisellekin lapselle mopo. Ensimmäisellä on käytössä pari vuotta sitten käytettynä hommattu Pösö, hinta silloin 900€. Vikoja ei ole vielä näkynyt, yksi määräaikaishuolto on tehty merkkiliikeessä.

        Onko tuo Focus joku kiinalainen halpamopo, jollaista olen harkinnut hankittavaksi. Miten voi olla mahdollista, että siinä on vika, jota myyjäliike tai valtuutettu huolto ei korjaa. Eikö siinä ole takuuta ollenkaan. Taidan pitäytyä länsimaisessa.

        No niin, alkukangertelujen jälkeen homma kunnossa. Nyt Focus toimii kuin junan vessa. Pyörässä ei sinänsä ollut vikaa.. vaan myyjän ja minun tiedoissa --> Ei käynnistynyt koska a) akku oli lähes tyhjä --> lataus, ja sähköpuoli heräsi henkiin b) Ei käynnistynyt polkemalla, koska tyhjäkäynti liian alhaalla --> tajusin jossain vaiheessa antaa hanaa kunnolla niin lähti liikkeelle. Ajoin eilen -20 asteen pakkasessa, toimi niin kuin pitikin ainoastaan paleli perhanasti. Miellyttävä ajaa, kiihtyy kivasti ja näyttääkin tosi hyvältä.. Nyt vain odottelen hulluna lämpimämpiä kelejä..


      • Satun tietämään
        maksaja kirjoitti:

        Meillä on tarve hankkia toisellekin lapselle mopo. Ensimmäisellä on käytössä pari vuotta sitten käytettynä hommattu Pösö, hinta silloin 900€. Vikoja ei ole vielä näkynyt, yksi määräaikaishuolto on tehty merkkiliikeessä.

        Onko tuo Focus joku kiinalainen halpamopo, jollaista olen harkinnut hankittavaksi. Miten voi olla mahdollista, että siinä on vika, jota myyjäliike tai valtuutettu huolto ei korjaa. Eikö siinä ole takuuta ollenkaan. Taidan pitäytyä länsimaisessa.

        Kaikissa Keeway skoottereissa on takuu 1 vuosi/6000km. Tuote tehdään samalla tehtaalla kuin CPI joten puhutaan todella korkealaatuisesta tuotteesta.Näissä on vakiona kaukokäynnistys ja varashälyttimet.
        PIENI VIHJE: kun käynnistää kaukosäätimellä niin täytyy myös sammmuttaa kaukosäätimellä ettei virta jää päälle.
        KANNATTAA TODELLA OSTAA KEEWAY skootteri tai moottoripyörä koska niissä on takuut,varaosat ja huoltoverkosto kunnossa.


    • Mie

      ei liity tuohon kysymykseen tämä mutta kysyn muuten vaa että onkos tuo focus toiminut kuitenkin hyvin sillä itse aion ostaa samanlaisen?

      • Äijä

        Jep, jep, nyt oon pari päivää ajellu Focuksella. Tosin ollu nii he..tin kylmä että kilometrejä vain noin 40 takana. Alkuvaikeuksien jälkeen ihan hyvän tuntonen vehje. Sähköpuolella mun mielestä vielä jotain kummaa. Sähköstartti/remote-startti ei toimi. Mopo lähti polkemalla käyntiin vaikka avain ei ollu väännetty startti asentoon.. Öljy merkkivalo vilkkuu välillä vaikka on öljyä (liekkö normaalia).. Menen huomenna liikeeseen ja pyydän että laittavat kuntoon..


    • juspetsuug

      minulla keewayn skootteri ja kaikki on huollettu, mutta ei lähde käyntiin. kun koskeekin mopoon niin alkaa varashälyyttimet soida ! miten saan ajoneston pois päältä !?

      • avaimenperässä siis samassa nipussa kuin avaimet on erillinen "laite" jossta painaa hälyt päälle ja pois...
        älä vaan sano että sitäkö muka ei ole?


      • jupetsuug
        PappaSkootteri kirjoitti:

        avaimenperässä siis samassa nipussa kuin avaimet on erillinen "laite" jossta painaa hälyt päälle ja pois...
        älä vaan sano että sitäkö muka ei ole?

        ei ole :( on vain sellanen missä on nappi ylhäällä jossa lukon kuva ja alhaalla nappi missä on salaman kuva. MITÄ MÄ TEEEN ?


    • jupetsuug

      tarttisin kiireellistä apua ! jos joku vaa osais auttaa !

      • Jutustelija1

        Joo, sori kun olen hieman jäljessä näiden apujen kanssa. Mutta nyt on aikaa sinun ongelmallesi...

        Eli kerro ihmeessä mikä on vikana niin katsotaan.


    • ehwerth

      painelet niitä nappeja

    • 1998

      Jotkin skootterit ei käynisty jos akussa ei virtaa puhumattakaan jos ei akkua ollenkaa

    • 1333

      Mitä teen kun käynistin peugeotin ilman akkua niin laitoin takasin akun niin valot,vilkut ,merkki valot ja pensamittari ei toiminu.

      • Kokemusta_löytyy

        Tarkista asennitko akun navat oikein päin ja ettei mikään johto ole oikosulussa.


      • Anonyymi

        Mitäs väliä sillä on


    • voih_lash.nuska

      JOS käynnistää ilman akkua, NE akkuun menevät johdot pitää olla toisissaan kiinni. vaikka akun väärinpäin laittamisella ei taida olla mitään vaaraa. vain mikään ei toimi.

      Katso onko sulakkeet palaneet.

      • Anonyymi

        No ei helvetissä kytketä akun johtoja oikosulkuun eikä väärinpäin!
        Hengenvaarallinen neuvo!

        Akulle menevien johtojen päät voi teipata jos poistaa koko akun. Valot vilkkuu ja käynnistäessä joutuu polkemaan hieman enemmän.

        Mutta jos on ylihieno, moderni skootteri ajonestolla, niin sehän ei ilman sähköä tai akkua toimi lainkaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe