Yksi jälkeläinen viisinkertaistaa hiilijalanjälkesi. Suomesta loppuu lapset ja tulevat veronmaksajat

Anonyymi

Ilmastohuolestunut ei uskalla enää lapsia tehdä. Kaksi jälkeläistä kymmenkertaistaa ihmisen ilmastorasituksen.

HS:lla on 18.8 ilmaston saastuttamisesta koko aukeaman juttu, joka ei tule innostamaan lapsentekoon.
Suomen syntyvyysluvuille käy kalpaten ilman ilmastouhkakuviakin.
Vauva on päästölähde ?

HS kirjoittaa Lundin Yliopiston tutkimuksesta,
joka menee jo lillukanvarsiin:
Lasketaanko aikuistuneen lapsen päästöt vanhemman "tilille" vai avataanko kotoa muuttaneelle lapselle oma "päästötili".

Ihmisen elämä kaikkineen analysoidaan nykyään millin sadasosiin,
mitä saa ja mitä ei saa tehdä, ettet tuhoa maapalloa.

Se syyllistää ja alkaa repiä rikki nuorempaa ihmistä ja vähän vanhempaakin.

57

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luin juttua aamutuimiin.
      Päätin, että nyt saa riittää.
      Media hysterisoi ilmapiiriä.
      Ihan kuin juuri nyt
      maailma tuhoutuisi
      teemme niin tai näin.

      • Anonyymi

        On erilaisia asioita, jotka pitävät huolen ettei liikakansoitusta pääse tulemaan.
        - mikrobit
        - sodat
        - luonnonmullistukset
        - syöpä
        - liikenneonnettomuudet
        - Ja suurimman määrän ihmisiä vie sitten kolmas maailmansota ja se tulee vasta sitten kun ihan oikeasti alkaa olla ahdasta.


    • Anonyymi

      Helsingin sanomat:
      "Tehokkainta ilmastotekoa ei usein mainita".
      Jätä yksi lapsi tekemättä.
      Eli jos "suunnittelee" yhtä lasta, parempi olla ilman tai maapallo tuhoutuu.

      • Anonyymi

        Meinaatko yhden lapsen politiikan lopettavan savupilviä ilmaan tupruttavat tehtaat?


    • Anonyymi

      Mäin Suomenväki vaihdetaan tummiin ja muslimeihin.

      • Anonyymi

        Eikä viittä minuuttia kun häirikköpersu ilmaantuu ketjuun kuin ketjuun.
        Mielenterveydestä voisi kirjoittaa paljon enemmän, mlelenterveyshäiriöt sen kun lisääntyy. Persujen nousukäyrä menee samaa tahtia.
        Lisää rahaa tarvitaan mielenterveyspalveluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä viittä minuuttia kun häirikköpersu ilmaantuu ketjuun kuin ketjuun.
        Mielenterveydestä voisi kirjoittaa paljon enemmän, mlelenterveyshäiriöt sen kun lisääntyy. Persujen nousukäyrä menee samaa tahtia.
        Lisää rahaa tarvitaan mielenterveyspalveluihin.

        Persujen työterveyshuolto voisi kustantaa häirikköjensä mielenterveyspalvelut vai onko puolueilla työterveyshuolto ?


      • Anonyymi

        Sitähän sinä toivot. Tummaa...


      • Anonyymi

        näin tulee käymään
        kntasuomalaisten perheiden lapsiluku pienenee jatkuvasti, syyllistäminen vielä lisää sitä.
        Toisaalla taas kaukaa tulleiden lapsimäärä kasvaa, heihin ei syyllistäminen tehoa, mielestäni on liikaa jos tehdään yli 10 lasta ja vielä usein useammalle vaimolle, varsinkin kun veronmaksajien maksettavaksi jää suurin osa elinkustannuksista.


      • Anonyymi

        Täällä on räkä suupielistä roiskuen väitetty, että Unkarissa viedään lapsiltakin pilttilusikat suusta eli pieni eliitti kerää rahat, mutta OECD:n taulukko näyttää, että Unkarissa on tasaisempi tulonjako kuin Suomessa.

        Slovenia pienin, Unkari kakkosena ja Suomi vasta sijalla 13.


    • Anonyymi

      Asioiden suhteuttaminen on tärkeää. Otetaan esimerkki; jos sinulla on kaksi lasta, (olet ihan tavallinen siivooja tai vastaava) jotka elävät ihan tavalliseen tapaan omistaen auton, uusia vaatteita, ostavat muovipakkauksia, käyvät lomilla lentokoneilla jne. On toinen ihminen, jolla on kaksi lasta, joka on metsäyriryksen toimitusjohtaja, jolla on useita tehtaita mm. sademetsiä kaatamassa, paljon muita metsiä laittamassa sileäksi. Lapsensa saavat osinkoja tehtaista, mitä suurempi tuotto sen suuremmat osingot tulee. Ovat siis oikeasti vielä kerskakuluttajia.

      Mikäli nyt halutaan toimia, niin suurimmat saastuttaja yritykset ja maapallon luontoa tuhoavat yritykset tulee pikku hiljaa karsia kokonaan pois.

      Miksi maapallo saastuu ja luontoa tuhoutuu johtuu se täysin ihmisten vaatimustasosta, kaikkea tulee olla ja kaikkea tulee koko ajan saada lisää. On se sitten metallia, muovia, puuta, paperia, kumia ym.

      IHMINEN ON AHNE!

    • Anonyymi

      Afrikkalaisia ja intialaisia sterilisoitava urakalla , vähintään Kiinan malli otettava pakkokeinoin.

      • Anonyymi

        ja persut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja persut.

        Ratkesin ! Hyvä heitto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ja persut.

        Niin aivoton heitto, mihin vain äärisuvaitsevainen pystyy.

        Aivan kuin perussuomalaisten äänestäminen olisi jotain periytyvää.
        Suomalaisuus tietenkin on, mutta häviäväthän suomalaiset maailman kartalta muutenkin ennen pitkää.
        Minut ainakin saa sterilisoida, eikä se äänestämiseeni vaikuttaisi mitenkään.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niin aivoton heitto, mihin vain äärisuvaitsevainen pystyy.

        Aivan kuin perussuomalaisten äänestäminen olisi jotain periytyvää.
        Suomalaisuus tietenkin on, mutta häviäväthän suomalaiset maailman kartalta muutenkin ennen pitkää.
        Minut ainakin saa sterilisoida, eikä se äänestämiseeni vaikuttaisi mitenkään.

        Eiköhän sun kohdalla ole vähän myöhäistä ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän sun kohdalla ole vähän myöhäistä ?

        No sitähän minäkin, että mikä aivoton välähdys tuo oli, että persut pitäisi sterilisoida.
        Mitä hyötyä siitä olisi väestönkasvun kannalta ja mihin tarkoitukseen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No sitähän minäkin, että mikä aivoton välähdys tuo oli, että persut pitäisi sterilisoida.
        Mitä hyötyä siitä olisi väestönkasvun kannalta ja mihin tarkoitukseen.

        Ei tulisi hyödyttömiä sekopäitä lisää yhteiskunnan eläteiksi.


    • Tellu kirjoitti hyvin, lapsia tekee ne, jotka eivät ole huolissaan ympäristöstä. Ei he kerkiä lapsikatraan keskellä miettiä ympäristötekoja, vaipat roskiin ja purkkiruokaa nasuun.

      On paljon korkeasti koulutettuja, jotka kieltäytyvät hankkimasta lasta.
      Itselläni on kaksi ja tietenkin olen heistä onnellinen, siis minä, lapsenlapsia ei ole, joo, ympäristötekoko ? ; ))

      Eipä tarvitse huolta kantaa ei yöunia menettää, miettien mikä olisi lastenlasten tuleva kohtalo.

      • Anonyymi

        Eikö pojat ole alkaneet tiperoimaan?


      • Anonyymi

        Happamia, sano kettu jne. Ettäs kehtaat täällä lastesi hedelmällisyydenkin raportoida ja valinnat/kykenemättömyyden lasten tekoon. Ai se onkin nyt ympäristökysymys !!!! Ihan hyvä onkin maailman kannalta, että kaikki ei sukua jatka ! Mahtaako lovin korkeasti koulutettuja edes olla, toisella on luvut kesken ja IT inssejä valmistuu opistoista liukuhihnalla.


      • Anonyymi

        Mihinkäs sinä lastesi vaipat laitoit, heitit kadulle vai pesitkö kangasvaippoja ? Lopetitko kaiken ajattelun kun piti lapset hoitaa ja jopa ruokkia ? Vai mihin perustat nuo pöyristyttävät väitteesi ? Lapsiperheissä ollaan valistuneita, ei lennellä huvikseen maasta toiseen nuorten maksamilla eläkkeillä vielä. melkein ysikymppisinä, täysin hyödyttöminä kansalaisina. Muiden lapsenlapsienko pitäisi sinunkin eläkkeesi maksaa ja vaippasi vaihtaa ? Senkun riekut , kateus sinusta paistaa rumasti .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkäs sinä lastesi vaipat laitoit, heitit kadulle vai pesitkö kangasvaippoja ? Lopetitko kaiken ajattelun kun piti lapset hoitaa ja jopa ruokkia ? Vai mihin perustat nuo pöyristyttävät väitteesi ? Lapsiperheissä ollaan valistuneita, ei lennellä huvikseen maasta toiseen nuorten maksamilla eläkkeillä vielä. melkein ysikymppisinä, täysin hyödyttöminä kansalaisina. Muiden lapsenlapsienko pitäisi sinunkin eläkkeesi maksaa ja vaippasi vaihtaa ? Senkun riekut , kateus sinusta paistaa rumasti .

        Huomenta😊

        Miksi lapsiperheissä ei matkustella kysyt? Kirjoitin lapsia tekee he,, jotka eivät ole kiinnostuneet ympäristöasioista. Lisäksi suurimmalla osalla monilapsisia perheitä ei ole varaa matkustella.

        Väitteeni eivät ole pöyristyttäviä vaan realistisia. En ole kateellindn kakkapyykeille se aika oli ja meni. En ole kade väsymyksestä, josta kerrotaan lastenhoitoa jakavilla mummoilla ja ukeilla olevan.

        Minulla oli kaksi lasta. Hyvä palkkainen työ ja valmiiksi maksettu koti, ennen lasten syntymää. Matkustimme koko perhe joka vuosi lomilla ulkomaille. Rerinteitä jatkaa jälkikasvuni. Niin ja koskaanhan ei tiedä milloin jälkikasvua tulee. Itse olin 36-vuotias kun esikoiseni sain ja 42-vuotias kun kuopus syntyi.

        Minä olen itse nykyisen hyvän toimeentuloni hankkinut. Minä riekun ja nauran kun kalikat kalahtaa ja mummot sekoo kun heitän rysän suomi24 keskusteluun 🤣


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta😊

        Miksi lapsiperheissä ei matkustella kysyt? Kirjoitin lapsia tekee he,, jotka eivät ole kiinnostuneet ympäristöasioista. Lisäksi suurimmalla osalla monilapsisia perheitä ei ole varaa matkustella.

        Väitteeni eivät ole pöyristyttäviä vaan realistisia. En ole kateellindn kakkapyykeille se aika oli ja meni. En ole kade väsymyksestä, josta kerrotaan lastenhoitoa jakavilla mummoilla ja ukeilla olevan.

        Minulla oli kaksi lasta. Hyvä palkkainen työ ja valmiiksi maksettu koti, ennen lasten syntymää. Matkustimme koko perhe joka vuosi lomilla ulkomaille. Rerinteitä jatkaa jälkikasvuni. Niin ja koskaanhan ei tiedä milloin jälkikasvua tulee. Itse olin 36-vuotias kun esikoiseni sain ja 42-vuotias kun kuopus syntyi.

        Minä olen itse nykyisen hyvän toimeentuloni hankkinut. Minä riekun ja nauran kun kalikat kalahtaa ja mummot sekoo kun heitän rysän suomi24 keskusteluun 🤣

        Pitääkin laittaa Kelalle kyssäri, että miten hyvän toimeentulon omaava ihminen on saanut asumistukea? Juksaamallako?

        Kajaanista on edullista hankkia asunto.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta😊

        Miksi lapsiperheissä ei matkustella kysyt? Kirjoitin lapsia tekee he,, jotka eivät ole kiinnostuneet ympäristöasioista. Lisäksi suurimmalla osalla monilapsisia perheitä ei ole varaa matkustella.

        Väitteeni eivät ole pöyristyttäviä vaan realistisia. En ole kateellindn kakkapyykeille se aika oli ja meni. En ole kade väsymyksestä, josta kerrotaan lastenhoitoa jakavilla mummoilla ja ukeilla olevan.

        Minulla oli kaksi lasta. Hyvä palkkainen työ ja valmiiksi maksettu koti, ennen lasten syntymää. Matkustimme koko perhe joka vuosi lomilla ulkomaille. Rerinteitä jatkaa jälkikasvuni. Niin ja koskaanhan ei tiedä milloin jälkikasvua tulee. Itse olin 36-vuotias kun esikoiseni sain ja 42-vuotias kun kuopus syntyi.

        Minä olen itse nykyisen hyvän toimeentuloni hankkinut. Minä riekun ja nauran kun kalikat kalahtaa ja mummot sekoo kun heitän rysän suomi24 keskusteluun 🤣

        Minnekkäs se maksettu asuntosi on joutunut ? Asut nykyisin omien sanojesi mukaan poikakaverisi rivitaloasunnossa.

        Harva mummo lastenlapsiaan väsymiseen asti hoitaa. Nykyisin on tasokkaat kunnan ylläpitämät päiväkodit ja äidit pääsee uraa luomaan, isä jakaa hoitovastuun ja on isyysvapaallakin . Hyvin toimeentulevilla ja elämään uskovilla nuorilla perheillä on lapsia, mielellään heidän elämäänsä osallistuu normaali itsekin äitiyden onnelliseksi kokenut mummo ja vaari ja reipasta elämänmyönteistä isomummojenkin polvea on paljon. . Matkoille kyllä ehtii lapsiperheet myöhemminkin, jos kiinnostaa. Lapset ovat niin arvokasta, ettei mikään muu mene niiden edelle. Sitä paitsi lapset otetaan hyvin huomioon matkakohteissa. Hyvä että yhteiskunta tulee lapsiperheitä, Rinteen hallitus toivottavasti nyt edellistäkin hallitusta enemmän. Kaikki lapset ovat tervetulleita. Lapsissa on Suomen tulevaisuus.
        Älä yleistä omien katkerien kokemustesi kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minnekkäs se maksettu asuntosi on joutunut ? Asut nykyisin omien sanojesi mukaan poikakaverisi rivitaloasunnossa.

        Harva mummo lastenlapsiaan väsymiseen asti hoitaa. Nykyisin on tasokkaat kunnan ylläpitämät päiväkodit ja äidit pääsee uraa luomaan, isä jakaa hoitovastuun ja on isyysvapaallakin . Hyvin toimeentulevilla ja elämään uskovilla nuorilla perheillä on lapsia, mielellään heidän elämäänsä osallistuu normaali itsekin äitiyden onnelliseksi kokenut mummo ja vaari ja reipasta elämänmyönteistä isomummojenkin polvea on paljon. . Matkoille kyllä ehtii lapsiperheet myöhemminkin, jos kiinnostaa. Lapset ovat niin arvokasta, ettei mikään muu mene niiden edelle. Sitä paitsi lapset otetaan hyvin huomioon matkakohteissa. Hyvä että yhteiskunta tulee lapsiperheitä, Rinteen hallitus toivottavasti nyt edellistäkin hallitusta enemmän. Kaikki lapset ovat tervetulleita. Lapsissa on Suomen tulevaisuus.
        Älä yleistä omien katkerien kokemustesi kautta.

        Luin joku aika sitten porvoolaisesta perheestä, joka oivalsi, että hektinen elämä, vanhempien työt ja lasten koulu ja harrastukset eivät jätä yhteisiä kokemuksia ei kokemuksia lasten lapsuudesta..Vanhemmat kertoivat haluavansa olla mukana ja seurata lasten kasvamista ja nauttia koko perheen yhdessä olemisesta niin kauan kuin lapset ovat vielä läsnä.

        He möivät talonsa ja lähtivät seikkailemaan. Tai lähtevät näillä main. Ensin Indonesiaan ja sitten kiertäen eri maitä palaten takaisin Eurooppaan. Seikkailun on laskettu kestävän vuoden. Lapset käyvät matkan aikana etäkoulua.

        Upeaa eikö.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Luin joku aika sitten porvoolaisesta perheestä, joka oivalsi, että hektinen elämä, vanhempien työt ja lasten koulu ja harrastukset eivät jätä yhteisiä kokemuksia ei kokemuksia lasten lapsuudesta..Vanhemmat kertoivat haluavansa olla mukana ja seurata lasten kasvamista ja nauttia koko perheen yhdessä olemisesta niin kauan kuin lapset ovat vielä läsnä.

        He möivät talonsa ja lähtivät seikkailemaan. Tai lähtevät näillä main. Ensin Indonesiaan ja sitten kiertäen eri maitä palaten takaisin Eurooppaan. Seikkailun on laskettu kestävän vuoden. Lapset käyvät matkan aikana etäkoulua.

        Upeaa eikö.

        Vuodessako ne lapset sitten kasvavat aikuisiksi eli ei sitten enää yhteistä aikaa, kun seikkailu maailmalla päättyy.

        Vanhemmilla on sitten hyvä omatunto, että olimme lasten kanssa vuoden. Ollaan me sitten niin hyviä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkin laittaa Kelalle kyssäri, että miten hyvän toimeentulon omaava ihminen on saanut asumistukea? Juksaamallako?

        Kajaanista on edullista hankkia asunto.

        Kysyvä ei tieltä eksy. Tiedätkö, että Kelalta jää runsaasti jakamatta ansaittuja etuuksia, kun ihmiset eivät halua tulla leimatuksi muitten silmissä. Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka antaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vuodessako ne lapset sitten kasvavat aikuisiksi eli ei sitten enää yhteistä aikaa, kun seikkailu maailmalla päättyy.

        Vanhemmilla on sitten hyvä omatunto, että olimme lasten kanssa vuoden. Ollaan me sitten niin hyviä.

        En minä tiijä, pitää kysyä näiltä ihmisiltä itseltään. Itse olen ollut ja olen jatkossakin lasteni elämässä mukana.


      • Anonyymi

        Nyt naurattaa tuuliviiri.
        Ensin ahmit S-kauppojen alennusruokia. Kun sitä siunailtiin, keksit, että se on ympäristöteko. Ruokahävikin pienentäminen.

        Kun olit mässäillyt itsesi sairaalakuntoon keksit, että kasvisruoka on ympäristöteko vaikka se rahdattaisiin kaukomailta.

        Lentämistä et aio vähentää, koska ilmassahan on jatkuvasti 10 000 konetta. Tässä ontuu.

        Onko vuottakaan, kun kerroit poikasi perheeseen tulossa olevasta perheenlisäyksestä. Kerroit, että oli liian alkaisa puhua siitä. Et malttanut kuitenkaan ihan kokonaan olla puhumatta.

        Nyt poikkesi lapsettomuus on ympäristöteko. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt naurattaa tuuliviiri.
        Ensin ahmit S-kauppojen alennusruokia. Kun sitä siunailtiin, keksit, että se on ympäristöteko. Ruokahävikin pienentäminen.

        Kun olit mässäillyt itsesi sairaalakuntoon keksit, että kasvisruoka on ympäristöteko vaikka se rahdattaisiin kaukomailta.

        Lentämistä et aio vähentää, koska ilmassahan on jatkuvasti 10 000 konetta. Tässä ontuu.

        Onko vuottakaan, kun kerroit poikasi perheeseen tulossa olevasta perheenlisäyksestä. Kerroit, että oli liian alkaisa puhua siitä. Et malttanut kuitenkaan ihan kokonaan olla puhumatta.

        Nyt poikkesi lapsettomuus on ympäristöteko. 😁

        Onhan toki hauska seurata kuinka olet kirjoituksieni vanki, yritä löytää lankarullan alku, siinäpä sinulle haastetta.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Luin joku aika sitten porvoolaisesta perheestä, joka oivalsi, että hektinen elämä, vanhempien työt ja lasten koulu ja harrastukset eivät jätä yhteisiä kokemuksia ei kokemuksia lasten lapsuudesta..Vanhemmat kertoivat haluavansa olla mukana ja seurata lasten kasvamista ja nauttia koko perheen yhdessä olemisesta niin kauan kuin lapset ovat vielä läsnä.

        He möivät talonsa ja lähtivät seikkailemaan. Tai lähtevät näillä main. Ensin Indonesiaan ja sitten kiertäen eri maitä palaten takaisin Eurooppaan. Seikkailun on laskettu kestävän vuoden. Lapset käyvät matkan aikana etäkoulua.

        Upeaa eikö.

        Talo on myyty ja rahat hassattu. jospa heillä on joku vanha ukko huiputettavana, pääsevät palattuaan sinne hänen lukaaliinsa asumaan. Aika huteralla pohjalla elämä jos tavallinen arki ei perheenä tyydytä. Lapset joutuvat kantamaan seuraukset vanhempiensa seikkailun halusta ja erikoisuuden tavoittelusta.Lapset tarvitsevat vakautta, koulun käyntiä, omia kavereita ja jopa mummojaan ja vaarejaan.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        En minä tiijä, pitää kysyä näiltä ihmisiltä itseltään. Itse olen ollut ja olen jatkossakin lasteni elämässä mukana.

        Et sinä mikään poikeava tapaus ole. En minäkään ole lapsiani hylännyt, vaikka en sidoksissa heihin enää ole. Napanuora on katkaistu ja lapseni elävät omaa eläämäänsä. Vähintään kerran kuussa syömme yhdessä, mutta ei koskaan minun luona, vaan minä menen valmiiseen pöytään.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Onhan toki hauska seurata kuinka olet kirjoituksieni vanki, yritä löytää lankarullan alku, siinäpä sinulle haastetta.

        Sinä se olet valheittesi ja kuvitelmiesi vanki , samoin sen koneesi vanki . Olet ollut jo toistakymmentä vuotta ja tuskin koukusta koskaan irtoat. Eihän tuommoista voi kuin sääliä.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        En minä tiijä, pitää kysyä näiltä ihmisiltä itseltään. Itse olen ollut ja olen jatkossakin lasteni elämässä mukana.

        Ok, luulin, että olisit osannut selittää, miksi tuo on mielestäsi upeaa, mut se siitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se olet valheittesi ja kuvitelmiesi vanki , samoin sen koneesi vanki . Olet ollut jo toistakymmentä vuotta ja tuskin koukusta koskaan irtoat. Eihän tuommoista voi kuin sääliä.

        Ja sinä seuraat minua 🙄huvittavaa, olet seurannut kirjoituksiani yhtä kauan kuin olen kirjoittanut. Tasoissa ollan ei meitä kumpaakaa voi kuin sääliä. No, olen nyt pyykit pesty, joten tämä tästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok, luulin, että olisit osannut selittää, miksi tuo on mielestäsi upeaa, mut se siitä.

        Ajattele nyt he (perhe) saavat matkustella yhdessä. Olla keskenään, nauttia perheen yhteisestä ajasta, seikkailusta. Ja, sekin, että perheellä on sponsoreita, eli matkakertomusta seurataan vaimo pitää matkablogia, josta maksetaan. Ovat terveydenhoitoalalla työskenteleviä, joten uskon, että eivät putoa korkealta jos putoavat lainkaan.


    • Anonyymi

      Pieni kansa apinanasteella ja jälki????

    • Koulutus ja elintason nousu yleismaailmallinen ilmiö on hieno juttu väestön kasvun vähenemiseen, tulevaisuuden näkymät ilmasto, suomessa koetaanko lapsi rasitteena, syntyy yksi tai kaksi lasta tai ei ollenkaan, kun lapsia pitäisi syntyä yli kaksi per' pari.
      Kuinka suomi selviää parivuosikymmentä taloudellisesti siitähän kysymys, ei ilman ulkoa saatavaa työvoimaa, osaavan työvoiman saanti meille ei onnistu, esteenä kieli ja muuallakin euroopassa halutaan työvoimaa, siis ei ole tarjolla.
      20-vuotta kun selviämme mutta onko se liian pitkä aika menettää hyvinvointia joka on näennäistä, ehkä silmänlumetta.

      • Anonyymi

        Jumankauta Pertikki!
        Säähän oot järkiintynyt lopultakin..Kirjoitat kuin miehet ainakin asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumankauta Pertikki!
        Säähän oot järkiintynyt lopultakin..Kirjoitat kuin miehet ainakin asiaa.

        Eero, älä nyt villiinny Pertikistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eero, älä nyt villiinny Pertikistä.

        Jaa että Eero.

        Viimein tulee hännän huippu,
        Pikku-eero, liukas luikku,
        Jukola tiuskea rakki.


    • Anonyymi

      Ilmastohuolestuneet suvakit.Mitä pari suomalaista lasta,kun ette ole
      huolestuneet 500 ooo tuhannesta matustakaan maassamme ja lisää heitä
      haalitte tänne ilmasttua tuhoamaan,jotka lisääntyvät monikymmenkertaisesti.
      Joten sairaita hiilijalanjälkiä riittää suvakkien suostumuksella.
      Tulisipa vaihteeksi 50 asteen pakkaset tänne pohjolaan piristämään
      suvikkien ilmastohuolehtuneisuutta.

      • Anonyymi

        Media ja Vihreät on se taho, joka ilmastohysteriaa aikaansaa etupäässä nuorissa.


    • Anonyymi

      2018 tilasto kertoo, viimeisen kolmen vuoden aikana on myönnetty turvapaikka 14 000 hakijalle.
      Paljonko olisi myönnetty 10 vuodessa, ei niitä voi olla hirveen montaa kymmentä tuhatta kun 14 000 sattuu vuodet 2015 -2018 kaikkein suurimmat määrät.

      Muuta maahaanmuuttoa on sitten paljon mm virosta ja venäjältä, nämä eivät käsittääkseni persujen matuja, tai mitä se mulle kuuluu

    • Anonyymi

      Vähätöistä porukkaa ovat , laahustavat kauppakeskuksissa pölpöttävät älykännyihin ja ukkolauma istuu yhden sumppikupin ääressä. Siinä ei kahvilanpitäjä paljon kostu kuin persnettoa.

      • Anonyymi

        Juu kyllä eidät tunnistaa samalla taalla kuin mustalaiset, se kumma mien erottuvat varsingin ramani nainen vaatetuksesa kilometrin päästä ihmisvilinässä.
        Omissa porukoissa hyvin hiljaisija.


    • Anonyymi

      Mamma ei oo enään fertiili ja Faariin alkanut maan vetovoima vaikuttaa :(

    • Anonyymi

      Putket poikki niin miehiltä kuin naisilta ja koskee koko maapallon asukkaita.

    • Anonyymi

      Väliäkö sillä? Lokakuussa perillinen :D

    • Paikallislehteä lukiessa,
      Mikkelin naapuri kunta Hirvensalmi, syntynyt alkuvuonna yksi lapsi, montako asukasta tullee olemaan kun elossa oleva sukupolvi kuolee, tätämenoa kunnassa olisi asukkaita alle sata.
      Tällä hetkellä asukkaita Reilu 2000.

    • Anonyymi

      Huolestuttavia lukemia on etelä-Savossa , myös muualla Suomessa. Paljon puhutut maahanmuuttajat eivät viihdy noilla pikkupaikoilla, vaikka heille järjestettäisiin mahdollisimman hyvät oltavat.
      Väkirikkaista maista tulevat pelkäävät liian rauhallista maaseutua, hakeutuvat suurempiin kaupunkeihin valtaosin pääkaupunkiseudulle.
      Kehä kolmosen sisällä lisäävät vain ongelmia , ja asuntopulaa yms. Kannettu vesi ei kaivossa pysy, sananlasku on osuva myös mamuihin.

      • Anonyymi

        Joo ja mamujen mukana muuttaa myös muutkin savolaiset Kehä-kolmosen sisäpuoleiie, niin että alkaa jo olemaan hieman tunkua tunnelmassa. Onneksi aluetta voidaan laajentaa täyttämällä merta, kunnes Viro tulee vastaan.


      • Anonyymi

        Matuja on pääkaupunkiseudulla suhteutettuna asukaslukuun verrattuna hyttysen pierun verran, persut siirrettävä Unkariin pois saastuttamasta ilmapiiriä.


      • Anonyymi

        Mistä asti ne matulapset käy koulua, kun Hesan itälähiöiden kouluissa on jo 2/3 osaa matujen lapsia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matuja on pääkaupunkiseudulla suhteutettuna asukaslukuun verrattuna hyttysen pierun verran, persut siirrettävä Unkariin pois saastuttamasta ilmapiiriä.

        Häh! Suvakkialueen ytimessä punikkivihreitten pesimäalueella Helsingin Kallion-kaupunginosassa oli suurin ääniharava Perussuomalaisten Jussi Halla-aho ! Älä laske aivopierujasi ilman suotimia!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2022
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      146
      1475
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      126
      997
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      111
      976
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      812
    Aihe