Kun talopakettia kokoaa riittääkö kaksi miestä? Vanhempi "mestari" ja apumies.Kannattaako ottaa suoraan alan koulun penkiltä valmistunutta tai opiskelemassa olevaa. Mitkä tuntipalkat ovat nykyisin´. Itse rakennutin kesä-asuntoa v. 2000 ja silloin maksoi timpuri 10€ ja apuri 8€/h.
Timpuri
13
4632
Vastaukset
- Paula
Jaa'a eiköhän niitä tuntipalkkoja löydy vähän minkälaisia. Esim. oma mies on kirvesmies, vajaa kolme vuotta työkokemusta ja tuntipalkka 20€.
- ja miehistä
mutta kaksi näkyy tekevän ja välillä oli 1 - 3 apumiestä hommasta riippuen.
- on...
...liian vähän, mutta kaksi on sopiva jos toimit itse juoksupoikana.
- timpuri!
on... kirjoitti:
...liian vähän, mutta kaksi on sopiva jos toimit itse juoksupoikana.
kyllä koulun penkiltä valmistuneista löytyy todella osaavia nuoria! mutta ei todellakaan kaikki ole heti alansa ammattilaisia! paula kirjotti et miehellänsä 20E tunti?? kuullostaa kyllä vähän liioitellulta! apu pojalle jos valmistunut niin 9e riittää ihan taitojen mukaan!!! timpurit vailla sit 11e vähintään!
- RI_
timpuri! kirjoitti:
kyllä koulun penkiltä valmistuneista löytyy todella osaavia nuoria! mutta ei todellakaan kaikki ole heti alansa ammattilaisia! paula kirjotti et miehellänsä 20E tunti?? kuullostaa kyllä vähän liioitellulta! apu pojalle jos valmistunut niin 9e riittää ihan taitojen mukaan!!! timpurit vailla sit 11e vähintään!
Kaksi kunnon timpuria on optimaalinen määrä, yhtään harjoittelijaa ei urakat kestä. Ammattimies ottaa vähintään 35 €/h, ne jotka tekee halvemmalla ovat huonompia tai sitten kiertävät veroja.
- avaaja
RI_ kirjoitti:
Kaksi kunnon timpuria on optimaalinen määrä, yhtään harjoittelijaa ei urakat kestä. Ammattimies ottaa vähintään 35 €/h, ne jotka tekee halvemmalla ovat huonompia tai sitten kiertävät veroja.
Eipä kestä mun lompakkoni tälläisiä summia. Avaimet käteen talonkin saa halvemmalla. Ammattimies sitten varmaan nostaa sitä 500 päiväistä ja käy sitten tekemässä jonkun urakan jolla saa ansiosidonnaiset ylhäälle.
- AnelmaUnelma
avaaja kirjoitti:
Eipä kestä mun lompakkoni tälläisiä summia. Avaimet käteen talonkin saa halvemmalla. Ammattimies sitten varmaan nostaa sitä 500 päiväistä ja käy sitten tekemässä jonkun urakan jolla saa ansiosidonnaiset ylhäälle.
Timpurin palkoista? Riippuu tietenkin työn tilaajasta. Jos ei itse ole milliville, niin mikäs siinä, halpaa kehiin ja työn jälkikin on sellaista. Mutta jos olet tarkka, haluat siistiä työnjälkeä, niin valitettavsti ammattimiehelle joudut palkkaa myös maksamaan. Meidän timpurien tuntitaksat (sis. kaikki kulut) on 32-36€/h.
Kävin tuossa juuri katsomassa "halpaa ja hyvää" timpuria, niin kädenjälki talossa oli kaamea: tapetti loppuu kesken ennen listaa, saumaukset/laatoitukset aivan vinossa, saumausainetta muuallakin kuin saumoissa, listat loppuvat kesken = rakoja katto/seinä rajassa. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka. - Paula
timpuri! kirjoitti:
No en kyllä liioittele yhtään. Kyllähän se mieheni palkka on 20€/tunti! Kyllä sais jo palkkaki noussa sinne 25€/t sen verta hyvää ja tarkkaa työtä tekee ja sais niiltä työmaan juopoilta palkkoja taasen pudottaa, joutuupi välillä niiden vinoja seiniä käyä oikomassa.
- meille saa
Paula kirjoitti:
No en kyllä liioittele yhtään. Kyllähän se mieheni palkka on 20€/tunti! Kyllä sais jo palkkaki noussa sinne 25€/t sen verta hyvää ja tarkkaa työtä tekee ja sais niiltä työmaan juopoilta palkkoja taasen pudottaa, joutuupi välillä niiden vinoja seiniä käyä oikomassa.
tulla tekemään 20€/h. Missäs päin Paula se sun ujo ukkos asuu. Kyselen tässä mieheni puolesta kun se on kans ujo.
- Nimetön
meille saa kirjoitti:
tulla tekemään 20€/h. Missäs päin Paula se sun ujo ukkos asuu. Kyselen tässä mieheni puolesta kun se on kans ujo.
olen elämäni aikanä nähnyt yhden sekamiehen olevan humalassa töissä... se saikin heti loppu tilin! mä tarkotin palkkoja mitä rakennusliikkeet maksaa! tai ylipäätänsä mitä jää kaikkien maksujen jälkeen(vakuutus yms.) pahalta kyllä tunnostaa jos siellä tuo meininkiet rahat vaan pois... jäljelle ihan sama!
- Paula
meille saa kirjoitti:
Jaa no enpä nyt siitä ujoudesta tiedä. Oulussa asutaan mutta en tiedä alkaisko työpaikkaa vaihtamaan jos ei satu sitten olemaan lähempänä kuin tämä nykyinen ja tarpeeksi pitkäkestoinen.
- palkka
Paula kirjoitti:
Jaa no enpä nyt siitä ujoudesta tiedä. Oulussa asutaan mutta en tiedä alkaisko työpaikkaa vaihtamaan jos ei satu sitten olemaan lähempänä kuin tämä nykyinen ja tarpeeksi pitkäkestoinen.
miehelläsi. itse olen myös oulussa kirvesmiehenä ja palkkani on ollut 12e/h ja siihen lisät päälle n. 1.5e/h ja lomaraha 18.5% bruttopalkasta.
- sasa
Koulunpenkiltä juuri valmistuneella on 8.08 euroa minimi palkka ja se on lakisääteinen. Siitä se lähtee sitten nousemaan kokemuksen mukaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211688
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen75798- 1760
- 46731
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta60653