kattoko kukaan tänään dr.phil :lliä, kun joku poika oli tapettu koulussa kun sitä kiusattiin? eiks ookkin kauheeta? tai oikeestaan sitä poikaa kiusattiin niin paljon et se ei enään kestäny ja se teki itsemurhan vaan sen takia kun sitä kiusataan ja se oli hakattu niin monta kertaa että se oli joutunu teho osastollekkin ;(
dr.phil!!!!
9
713
Vastaukset
- Meeri
Sen pojan ja äidin kärsimykset oli kauheeta katseltavaa. Ehkä toi ohjelma saa jotain aikaan...
Mä en vain yleisesti pidä Dr Philistä. Mun mielestä se toimii ohjelmissaan vähän samalla tavalla kuin kiusaajatkin. Se nauttii vallastaan nöyryyttää vieraitaan julkisesti. Ja katsojat antavat suosiotaan Philille kun hän kädestä pitäen taluttaa ihmisen toisen luo, käskee katsomaan silmiin ja sanomaan itse määräämäsä sanat. Vieraat ovat täysin Jumala-Philin vallassa. En ymmärrä, miten ihmiset suostuvat tollaseen ohjelmaan. Tai no ymmärrän, mutten kyllä itse suostuisi.
Mun eräs kaveri katsoo innoissaan Dr Philiä Itse en siedä, katsoin vain, koska aiheena oli kiusaaminen. Mitä te olette mieltä ohjelmasta? Onko se hyvä vai huono?- ABCD
Joo, eipä tohon voi enää paljoa lisätä, nimittäin Meerin viesti oli sen verran täydellinen. Mutta tuskin se nyt niin uusia asia on, että on tehty itsemurhia, ja muita kiusaamisen takia. Kai se sitten oli niille jotka eivät tienneet jotenkin koskettavaa.
- heartagram6-6-6
Mä katoin,siitä aika lopusta kylläkin. Mua vähän suretti kun se nainen kertoi siitä kun sen poika oli tehnyt itsarin.
Toivottavasti moni kiusaaja katsoi sen ja tajusi mitä voi saada aikaan.- adore-92
...se oli mun mielestä kyl aika hirveetä vaikka se ei mikään uus juttu oo et jos jotain kiustaan ni tekis itsarin. siellä katsomossa oli se tyttö joka kiusaa niitä pienempiä se tiffany niin sille vaan saarnattiin siitä koko ajan että ei saa kiusta se ei ole oikein. sillä tiffanyllä oli vaan semmonen jäätävä ilme eikä puhunu mitään, mut lopuks sitä rupes itkettää ja sano ettei sillä oo mitään oikeutta kiusata ;)
- Meeri
adore-92 kirjoitti:
...se oli mun mielestä kyl aika hirveetä vaikka se ei mikään uus juttu oo et jos jotain kiustaan ni tekis itsarin. siellä katsomossa oli se tyttö joka kiusaa niitä pienempiä se tiffany niin sille vaan saarnattiin siitä koko ajan että ei saa kiusta se ei ole oikein. sillä tiffanyllä oli vaan semmonen jäätävä ilme eikä puhunu mitään, mut lopuks sitä rupes itkettää ja sano ettei sillä oo mitään oikeutta kiusata ;)
Tiffany yritti esittää aikasta kovaa. Mun mielestä se ei oikein itkenyt lopussakaan. Silmät vain näyttivät vähän kosteilta, ja kirkkaat studiovalot saavat ne näyttämään vielä kosteammilta, kuin todellisuudessa ovatkaan. Epäilen itse asiassa, että sillä on jonkinasteinen persoonallisuushäiriö. Sen äitihän kerto, että sillä on ongelmia väkivallan kanssa. Se näytti jopa pelkäävän tytärtään. Ja Tiffany näytti harvinaisen tunteettomalta, minusta näytti jopa siltä, ettei itsemurhan tehneen äidin tarinat todella koskettaaneet häntä. No, nämä ovat vain arvailuja, ehkä Tiffany tietää itse parhaiten. Persoonallisuushäiriöisissä on muuten se ongelmana, että heitä on lähes mahdoton parantaa terapialla, koska he eivät koe omaa itseään ongelmalliseksi.
- ja sain idean
Eikö tällaista kiusaajaa voisi osoittaa asiantuntijoiden opastuksella TERAPIAAN. Sillä kiusaajilla ei ole kaikki pääkopassa kohdallaan. Opettajien ja kasvatusalan ihmisten pitäisi pystyä viemään asiaan eteenpäin. Saataisiin nämä terroristit näin kuriin ja opiskelurauha säilysi.
- Meeri
Ihan hyvä idea ja mielestäni pitäisi osoittaa terapiaan, jos kiusaaja todella tarvitsee sitä. Valitettavasti kiusaajat ovat yleensä terveitä ja niinkuin Dr. Philkin totesi itsetunnoltaan hyviä. Eli suurimmassa osassa tapauksista terapia olisi kiusaamisen kannalta hyödytöntä.
Kiusaaminen on koko koulun, ei pelkästään kiusaajan ja kiusatun välinen ongelma, joten paras tapa vaikuttaa kiusaamiseen olisi koulun parantaminen sosiaalisena yhteisönä. Niin kuin Dr. Philissäkin tehtiin - tartuttiin eräässä koulussa koko koulun voimin kyseiseen ongelmaan, kaikki allekirjoittivat tietyt sopimukset, niin tulisi myös muissa kouluissa tehdä. Yleensä tärkeintä on kuitenkin kiusaamisen ja muun koulun ilmapiirin kannalta johdon, eli rehtori ja myös opettajien pätevyys.
En nyt haluta leimata Suomen evankelisluterilaista kirkkoa, varmasti samankaltaisia ongelmia on muuallakin. Mutta moni on varmasti mediasta seurannut, kuinka joissakin seurakunnissa johtaminen ei ole ollut hyvää, mikä on vaikuttanut ehdottoman heikentävästi seurakunnan ilmapiiriin. Esimerkiksi Vantaalla ongelma on todella syvä, työntekijät ovat poikki ja sairauspoissaolojen määrä on valtava. Nyt tilannetta yritetään paikata. Samoin voi käydä kouluissakin ja varmasti useissa kouluissa on samankaltaisia ongelmia, niistä ei vain niin puhuta. Ja kun ongelmat ovat syvät, on kiusaaminenkin yleistä, eikä siihen helpolla puututa.
- minä täälä hei
Musta se tiffany näytti ihan kiusaajalta vaikka ohjelman alussa se tohtori Phil sano että se ei näyttänyt
Hänen ohjelmassaan käsitellään ihan kiinnostaviakin aiheita välillä.Luulen,että syy miksi hän "nolaa" vieraitaan on se,että hän yrittää saada vieraat tajuamaan,että heillä on ongelma.
Kyllä minäkin tietysti vähän kummastelen,että miksi jotkut haluavat juuri telkkariin omia ongelmiansa ratkomaan mutta tämähän kuuluu amerikkalaiseen kulttuuriin aikalailla..
No itse asiaan..Joku kommentoi tuossa viestiketjussa,että itsemurhia mukamas sattuisi täällä Suomessa koulukiusaamisen takia!Ja höpsis.Onhan meillä hyvänä esimerkkinä tämä myyrmannin pommin räjäyttäjä.Hän oli koulukiusattu ja halusi tappaa itsensä ja samalla muita siinä sivussa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.905469Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.553637Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612995Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462201Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611976Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2961856- 471616
- 961501
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441397Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.91353