Päivän keitto

Anonyymi

Maanantaisin teen usein keiton viikonlopun tähteeksi jääneistä ruoka aineksista. Nyt löytyi jääkaapista 4 lihapullaa, muutama peruna , pari sipulia, keräsalaattia, ylikypsiä tomaatteja ja inkiväärinpala. Pilkoin kaikki , keitinveteen lihaliemikuutio. Lopuksi puristin tomaattipyreetuubin loput liemeen. Salaattisuikaleitten takia keitto oli vähän kuin kaalisoppaa. Ukkokin kehui ja otti toisen lautasellisen. Ruisleipää ja Beceliä plus piimälasi. Jopa tuli mahat täyteen.

45

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jämäkeitosta oikein oma artikkeli julkisuuteen.
      Olisko ollut kahvipirttijuttu ?

    • Anonyymi

      Kaikkien pitää syödä, ihan kiva kun on aloitus muustakin kuin ilmastoterrorismista ja isisten paluusta. Minä keitin nakkisoppaa, pari pottua ja pakastevihanneksia, liemikuutio. Siinä se. Helpolla pääsin eikö lihota.

      • Anonyymi

        "Isien paluu" sodasta, isisten paluu, naisten paluu olisi nyt ajankohtaista.

        Keitoista niin: en tee yleensä jämistä keittoja mutta monenlaisia erilaisia keittoja kyllä muuten harrastelen sekä myös erilaisia pataruokia ;)

        metoo-juttu, kohta pitäisi tulla myös youtoo-juttu jossa puhuttaisiin "namutädeistä" välillä miten käyttävät nuoria miehiä seksuaalisesti hyväkseen.


    • Kyllä keitto lounaaksi on hyvä ratkaisu, samalla lailla teen usein itsekin.
      Tuliset broilerinsiivet on n.700 gr pakkauksissa, joten aina jää väkisinkin keittoainekset niistäkin.
      Joskus käytän nuudeleita vihannesten lisänä, sipulinvarret ja ylikypsät tomaatit löytää keitoissa myös paikkansa.
      Hyvää ja edullista on keitot, joita syö mielellään.

      • Anonyymi

        Mitä syömistä voi olla kanan siivissä ? Onko höyhenet vielä kiinni ?


    • Anonyymi

      Keitän joskus 5 litran kattilalla kaalisoppaa. Siitä riittää koko viikoksi. On siin VIIKON keitto.

    • Jos kirjoittajissa on ruokatottumusten muuttaneita, kysyn sokerin käytöstänne päivittäisessä ruokailuissa. Syön hedelmiä, mutta kysyn riittääkö ne sokerin saantiin, en käytä sokeria muutoin.

      • Anonyymi

        Ihminen ei tarvitse sokeria.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen ei tarvitse sokeria.

        Kiitos, löysin hyvinvointipalstalta riittävästi tietoa, eli saan glukoosia hedelmistä. Valkea sokeri ei ole tarpeellista missään muotoa.


      • Anonyymi

        Hyviä ruokatietoja toitte nyt tänne,
        toivottavasti kaikki uskovat, mitä sanoitte!

        Hedelmistä ja marjoista ja muistakin kasviksista
        myös vljoista saa aivan riittävästi sokeria!


        .


    • Anonyymi

      Älä Kkotkis syö liikaa omppuja. Voit saada liikaa glukoosia ,sekä vaara saada suoliähky kuin lehmillä äpäreessä. Se on lekurin paikka silloin. Syötkö sipulia, puhdistaa verta, kun olet jalostuskuurilla. Miten Petze voi , vai kova maha , liikaa Goudaa?!

      • Anonyymi

        Hän syö soijaa, niin on kertonut. Just tänään varotettiin uutisissa ,kun kanoille ja sioille syötetään ulkomaista ( iso hiilijälki) geenimanipuloitua ( tulee mutaatioita ) soijaa, soijalla ruokittujen elukoitten syönti voi olla riski terveydelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän syö soijaa, niin on kertonut. Just tänään varotettiin uutisissa ,kun kanoille ja sioille syötetään ulkomaista ( iso hiilijälki) geenimanipuloitua ( tulee mutaatioita ) soijaa, soijalla ruokittujen elukoitten syönti voi olla riski terveydelle.

        Sikaa en syö ja kanaakin hyvin vähän.
        Ompuista en tykkää, mutta melonit, kiivit, luumut, sitrushedelmät, ananas, mango nammm. Sipuli ja valkosipuli ovat ruoanlaitossa käytössä. P. syö hyvin terveellisesti, juustot eivät ole hänen ruokalistallaan. Pähkinät, leseet luonnonjugurtti, vihannekset, sipulit ja nuudelit ja broilerinliha sekä kylmäsavulohi.

        Päiväni alkaa puurolla johon lisään voisilmän. Kokojyväleipäpala, savulohta, kananmunaa ja hedelmiä.

        Sorruin pitkästä aikaa ostamaan valmiskeittoa. Kukkakaalikeittoa, ei maistunut miltään, joten huomenna haen tuoreita syksyn sadon kukkakaaleja, porkkanaa, lanttua, herneitä jne, teen kesäkeittoa kaurakermaan.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sikaa en syö ja kanaakin hyvin vähän.
        Ompuista en tykkää, mutta melonit, kiivit, luumut, sitrushedelmät, ananas, mango nammm. Sipuli ja valkosipuli ovat ruoanlaitossa käytössä. P. syö hyvin terveellisesti, juustot eivät ole hänen ruokalistallaan. Pähkinät, leseet luonnonjugurtti, vihannekset, sipulit ja nuudelit ja broilerinliha sekä kylmäsavulohi.

        Päiväni alkaa puurolla johon lisään voisilmän. Kokojyväleipäpala, savulohta, kananmunaa ja hedelmiä.

        Sorruin pitkästä aikaa ostamaan valmiskeittoa. Kukkakaalikeittoa, ei maistunut miltään, joten huomenna haen tuoreita syksyn sadon kukkakaaleja, porkkanaa, lanttua, herneitä jne, teen kesäkeittoa kaurakermaan.

        Kaikki mainitsemasi rahdataan kaukaa ja näin vaikuttavat ilmastoomme.

        Onneksi omalta tontiltani löytyy viinimarjoja, kirsikoita, luumuja, omppuja, raparperia, mansikoita, vadelmia, mustikoita ja puolukoita, todellista likilähiruokaa ... ja maailma pelastuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki mainitsemasi rahdataan kaukaa ja näin vaikuttavat ilmastoomme.

        Onneksi omalta tontiltani löytyy viinimarjoja, kirsikoita, luumuja, omppuja, raparperia, mansikoita, vadelmia, mustikoita ja puolukoita, todellista likilähiruokaa ... ja maailma pelastuu

        tarkennus ... siis mainitsemasi hedelmät


    • Kesäkurpitsasta on tulossa keittoa huomenna kunhan korjaan satoa ensin.
      Toin säkillisen luomuperunaa ja ison kassillisen luomutomaatteja Suomesta; hyvää ruokaa on luvassa ja korillinen kantarelleja odottaa perkaamista verannan pöydällä.
      Minua tökkii etenkin nyt kesäaikaan kun kaupan lihat on kaikki jossain punaisessa lietteessä mukamas marinaadissa joka tarvii pestä pois ennen kuin lihat voi laittaa ruuaksi. Joskus sorrun ja ostan valmiiksi maustettuja buffalowingsejä tai sian luita ja lähden pöydästä syömättä niitä, koska voin pahoin jo niiden katselemisesta, saati sitten tuoksusta tai hajusta. Pitäisköhän alkaa kasvissyöjäksi kuten ystäväni korppis?

    • Anonyymi

      Luita? Sian kylkiluista tulee maukas soppa, vaikka nykyään monet pitävät sitä pula-ajan ja köyhien safkana.
      Sekasyöjänä on parasta. Korppis alkoi tuskailla, kun michelin-renkaat turposivat hänen ympärillään, niin vaihtoi eväitä .

      • Älä kirjoita asiasta jos et tiedä mitään. Sairastuin divertikuliitiin, josta toipuminen vaatii ruokatottumusten muutosta. Ruokatottumusten muutos teki hyvää niin keholleni ja vatsallenikin.

        Olen laihduttanut aijemmin kun kyllästyin ylikiloihin, mutta nyt vain laihdun omia aikojani. Ihannepaino jo saavutettu.

        En puutu kenenkään ruokatottumuksiin joten minulle on ihan sama mitä muut syövät. Minä syön nyt terveellisesti.

        Äskeen kävin jääkaapilla. En itseni vaan P.n tyttären hurmaavan koiravanhuksen vuoksi. Hän on oppinut saamaan minulta makupaloja. Ihana turre. Liekö lihan syönnin lopettaminen tehnyt minusta koirarakkaan.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Älä kirjoita asiasta jos et tiedä mitään. Sairastuin divertikuliitiin, josta toipuminen vaatii ruokatottumusten muutosta. Ruokatottumusten muutos teki hyvää niin keholleni ja vatsallenikin.

        Olen laihduttanut aijemmin kun kyllästyin ylikiloihin, mutta nyt vain laihdun omia aikojani. Ihannepaino jo saavutettu.

        En puutu kenenkään ruokatottumuksiin joten minulle on ihan sama mitä muut syövät. Minä syön nyt terveellisesti.

        Äskeen kävin jääkaapilla. En itseni vaan P.n tyttären hurmaavan koiravanhuksen vuoksi. Hän on oppinut saamaan minulta makupaloja. Ihana turre. Liekö lihan syönnin lopettaminen tehnyt minusta koirarakkaan.

        Ainakin nuo käsivarret on tuhtissa kunnossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin nuo käsivarret on tuhtissa kunnossa.

        Jos käsivarteni on mielestäsi tuhtissa kunnossa, hyvä niin, teen paljon miesten töitä, joten jäntevyyttä löytyy.

        Olen 72-vuotias ja fyysisesti hyvässä kunnossa, paremmassa kuin vuosi sitten. Painon lasku on vaikuttanut selkääni tervehdyttävästi.

        Vasta sitten kun seisot livenä edessäni, voimme keskustella tasavertaisesti toistemme fyysisistä ominaisuuksista.

        Tärkeintähän on olla itse tyytyväinen itseensä.


    • Kesäkurpitsat kasvavat silmissä, ei ehdi syödä kahden taimen satoa, annan eteenpäinkin ennenkuin paisuvat pesäpallomailan kokoisiksi. Niistä saa hyvää sosekeittoa, jotain kermaa pyöristämään makua ja suutuntumaksi paahdettuja siemeniä tai rouhittuja pähkinöitä, tulee proteiiniakin. Toinen hurjasti rehottava sesongin kasvi on ruukuissani kasvava basilika, josta surautan pestokastiketta tehosekottimessa oliiviöljyn, pinjansiementen, valkosipulinkynnen ja parmesaanin kanssa. Pestoa voi laittaa leivän päälle, keittoihin, pastoihin, kalaruokiin - melkein mihin vaan.

      Sesongin ehdoton juuressuosikkini on punajuuri. Niistä saa ihanaa ja upean väristä sosekeittoa, kaupasta saa jopa valmista peruna-punajuurisosetta pohjaksi, ja keiton voi kruunata sinihomejuustomuruilla. Keitetyt pienet punajuuret ovat herkkua yrttivoin kera. Uunijuureksiin kuuluu ehdottomasti punajuuri, ja pestolla ne voi hunnuttaa . Meillä tarjotaan rosollia muulloinkin kuin jouluna, ja joskus olen loput laittanut seuraavana päivänä kattilaan kiehumaan sopaksi, eräänlainen pikaborssi . Lindströmin pihvit olen melkein unohtanut, pitääkin keittää seuraavan kerran ylimääräisiä punajuuria niitä varten, vai pitääköhän niihin ostaa etikkapunajuuria...

      Aloittajan keitto vaikuttaa hyvältä kokonaisuudelta, väritkin houkuttelevat ja inkivääri antaa erityistä säväystä keitolle.

      • Ramonalla nauttii samoista makuelämyksistä kuin itsekin nautin. Kiitos pestokastikeohjeesta, tykkään tuoreesta basilikasta, sitä lisään lähes joka ruokaan?, soppaan, pastaan ja salaattiin.

        Soijarouhepunajuuripihvit ovat myös herkullisia. Samoin kasvispihvit. Tänään kukkakaalta, porkkanaa, lanttua tai naurista ja kesäkeittoa porisemaan. Yrtit omasta maasta.

        Eri yrttimausteilla saa ihania makukokonaisuuksia. Tuoretta tinjamia kuluu keittiössäni basilikan tavoin runsaasti.


    • Anonyymi

      Sinisirkulla on palstan parhaat sapuskat .maistuis ne mätihyytelöt graavilohet ja moskovan lihapadat mullekkin. Muut taitaa olla kevytlinjalla. Ramonan sopat vois maistua alkuruokina..

      Tätä mieltä naisten kokkausjuttuja seuraillut urospuolinen.

      • Anonyymi

        Sitten vaan Skillanin luo kahvipirttiin kakkukahveille lopuksi !


    • Anonyymi

      Päivän pannu, no ei vaiskaan riisi vihannes broileri vuoka
      nj

      • Anonyymi

        Koko päivänkö 😜


    • Teettäähän se esivalmistelutöitä tehdä kesäkeitto syyssadon antimista, mutta lopputulos oli mahtava. Tässä porrasterassilla masuani pitelen.

      Keitin kaksi kolmen litran kattilaa porkkanoita, lanttua, kukkakaalia ja perunoita. Saan vielä juuressosepihvit ja keiton. Monen päivän ruoat kerralla.

      Jälkkäriksi haen nyt hunajamelooni, ananas, mango, kiivisalaattia.

      Sitten muihin päivän suunnitelmiin.

      • Anonyymi

        Söit siis arviolta parinkymmenen euron arvoisen ulkomaisten tuontihedelmien salaatin noin vaan arkipäivänä jälkiruuaksi. Meillä takarivin tallaajilla normaalieläkeläisillä ei tietenkään ole edes varaa tuollaiseen, mutta kyllä pitäis ajatella luonnon puolesta, kun on nyt kotimaiset omput ja marjat parhaimmillaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Söit siis arviolta parinkymmenen euron arvoisen ulkomaisten tuontihedelmien salaatin noin vaan arkipäivänä jälkiruuaksi. Meillä takarivin tallaajilla normaalieläkeläisillä ei tietenkään ole edes varaa tuollaiseen, mutta kyllä pitäis ajatella luonnon puolesta, kun on nyt kotimaiset omput ja marjat parhaimmillaan.

        Hunajameloni 1 e/ kg. Kotimaiset mansikat 5, 99 l. En muuten ole ostanut mansikoita niitä saa talvella markettien pakkasaltaista halvemmalla.


    • Anonyymi

      Taas Pirtin tuoliin istahdan ja kaadan tuota hyvää kaakaota mukiin.
      Onpa ollut kiireinen päivä, siivosin varaston ja tuuletin siellä olleet tavarat, peitot, patjat ja tyynyt ja matot.
      Oli mainio tuuletusilma, tuuli aika reippaasti, että kun kannoin telineeseen ja narulle
      vatteet, tuuli auttoi kovasti, sain vain istua ja ihailla!

      Saimme vielä mustikoita suuren sangollisen, oli onneksi perattuja!
      Ne ovat nyt jo pakastimissa, nimilaput päällä.

      Ruuista olette puhuneet, minunkin mielestä punajuuret ja porkkanat, silli, sipuli, tietenkin perunat , kukkakaali ja parsakaali, siinä ne parhaimmat, joista voi ruokaa "säveltää"! Tomaattia ja kurkkua unohtamatta!
      Melkein tuli nälkä!
      Hyvää vointia kaikille pirttiläisille!

      • Lanttukohan lie ollut kesäkeitossa se raaka-aine, joka alkuillasta pieretti?


      • Anonyymi

        Tuliko päästöt komeasti töräyksin vai salakavalasti tsuhnuina?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuliko päästöt komeasti töräyksin vai salakavalasti tsuhnuina?

        Ihan pitivät valppaana, etäisyyttö otin ihmisistä kun marketissa olin juustofonduetarpeita ostamassa. Rauhoittui masu illan korvilla ; )


    • Ramoonalle erityinen kiitos kesäkurpitsakeiton valmistusohjeista. Tein ohjeiden mukaan ja herkullista tuli; Legokin ylisti kovasti keiton pehmeyttä ja samettimaisuutta.
      Korppis, ostin palsternakkaa ja juuriselleriä; käytän mielelläni muita liemijuureksia mutta vierastan lanttua. Kaalit ovat myös pikkuisen haasteellisia, paitsi tuore valkokaali, josta teen soppaa ja laatikkoa.

      • Huomenta korvesta#

        Ilta oli vauhdikas. Sain laituriterassin juhlakuntoon ennen fondue-illan alkua.
        Taivas oli lännestä sees, mutta idästä mustien pilvien peitossa. Ei ne tänne, uskottelin vaan tulivat kuitenkin. Söimme sisätiloissa. Tunnelmallista sisänsä paperisten pallolyhtyjen alla.

        Pyörittelimme kasvis-ja juuressuikaleita juustofonduessa, lisuna dippejä ja lohisalaattia sekä ruislastuja.

        Ihastukselleni koiravanhukselle tarjosin kinkkusiivuja, joita oli jäänyt pakkaseen.

        Nyt kampaajalle. Hiukan latvasaksimista ja juuriväri.


      • Anonyymi

        Teetä täysmylläys siihen harakanpesääsi !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teetä täysmylläys siihen harakanpesääsi !

        Tarkoittanet paksuja hiuksiani. Istun juuri kampaajan penkillä. Harakanpesästä lähtee viisi senttiä latvoista ja väri pysyy ennallaan. On mistä ottaa, nauroimme kampaajan kanssa yhdelle lehtikuvalle liekö olleet näitä TV-sarjan täydellisiä naisia. Kampaaja sanoi, että jos niiltä otettaisiin hiuslisäkkeet pois jäisi päälaille luihi rasvainen pläntti.

        Aloittaja jo närkästyi kun kirjoittajat eivät pysy jämäsoppa aiheessa. Voisit aloitaa uuden ketjun aiheena ohuet vai paksut hiukset, pitkät vai lyhyet hiukset.

        Harakanpesä vai hiirenhäntä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tarkoittanet paksuja hiuksiani. Istun juuri kampaajan penkillä. Harakanpesästä lähtee viisi senttiä latvoista ja väri pysyy ennallaan. On mistä ottaa, nauroimme kampaajan kanssa yhdelle lehtikuvalle liekö olleet näitä TV-sarjan täydellisiä naisia. Kampaaja sanoi, että jos niiltä otettaisiin hiuslisäkkeet pois jäisi päälaille luihi rasvainen pläntti.

        Aloittaja jo närkästyi kun kirjoittajat eivät pysy jämäsoppa aiheessa. Voisit aloitaa uuden ketjun aiheena ohuet vai paksut hiukset, pitkät vai lyhyet hiukset.

        Harakanpesä vai hiirenhäntä.

        Tuo on tarpeetonta ilkeyttä aloittajaa kohtaan. Teet täysin tolkuttomia johtopäätöksiäsi kirjoittajista, oman sairaan mielesi tuotoksia. Aloita itse ne itsekehublogisi. Säälittäväähän se, kun itse pitää itseään jopa hiusmallista kehua ja kampaajan tuolistakin syytää solvauksia täysin tuntemattomille. Onkohan kampaajalla varaa nauraa kenenkään hiuksille, hänen tehtävänsä on saada hennommatkin hiukset kauniiksi . Eikä varsinkaan naureskella sellaisen kanssa joka kielii kaiken yleisille palstoille. Kyllä siinä asiakkaat kaikkoaa . Kajaani on pieni kaupunki ja jutut leviää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on tarpeetonta ilkeyttä aloittajaa kohtaan. Teet täysin tolkuttomia johtopäätöksiäsi kirjoittajista, oman sairaan mielesi tuotoksia. Aloita itse ne itsekehublogisi. Säälittäväähän se, kun itse pitää itseään jopa hiusmallista kehua ja kampaajan tuolistakin syytää solvauksia täysin tuntemattomille. Onkohan kampaajalla varaa nauraa kenenkään hiuksille, hänen tehtävänsä on saada hennommatkin hiukset kauniiksi . Eikä varsinkaan naureskella sellaisen kanssa joka kielii kaiken yleisille palstoille. Kyllä siinä asiakkaat kaikkoaa . Kajaani on pieni kaupunki ja jutut leviää.

        Lue kysymys johon vastasin. Onko sinun kommenttisi aloituksen aihepiiriin kuuluva?

        Söin juuri jämäsoppaa eilisestä kesäkeitosta, lisäsin lämminsavulohta.


      • Anonyymi

        "Korppis, ostin palsternakkaa ja juuriselleriä; käytän mielelläni muita liemijuureksia mutta vierastan lanttua."

        https://areena.yle.fi/1-2986378 😄

        Presidentti Niinistökin ilmeisesti on kiinnostunut palsternakasta.


    • Minä pesen matkapyykkiä tänään ja siivoan jääkaapin johon onkin kertynyt paljon kaikenlaista sinä aikana kun olemme olleet itse poissa ja poikani on tehnyt ruokaa itselleen ja tekee kuin minä ja säästää kaikki ruuanloput sen sijaan että heittäisi mitään menemään. Nyt on jääkaappi täpötäynnä eilistä, toissapäiväistä, viime viikkoista ja taivasvarjelkoon vieläkin vanhempaa valmistettua ruokaa, purkkia, purnukkaa tölkkiä ja kippoa. Minun jäljiltäni myös; käytän paljon meijerituotteita (ranskankermaa, juustoja jne.) ruuanlaitossa ja aamiaisella ja iltapalalla rakastan aitosuomalaisten tapaan metsämarjoja: mikään parempaa kuin itsepoimitut mustikka, puolukka, lakka, karpalo….myös herukat ja vadelmat ja niistä tehdyt hyytelöt ja kevyesti sokeroidut hillot kuuluvat ruokavaliooni. Lihansyöntiä olen vähentänyt minäkin ja nyt uskoisin kroppani voivan paremmin jos pidän ainakin yhden kasvisruokapäivän viikossa.
      Kantarellejäkin olemme ehtineet jo hakea metsästä; minulla oli kiire purkamaan matkalaukkuja ja laittamaantavaroita paikoilleen mutta Lego otti korin ja meni etsimään kantarelleja. Jokaisella meillä omat prioriteettimme. :))
      Olen saanut sekä ruusuja että risuja kirjastani ja paljon rakentavaa ja kannustavaa palautetta lähisukulaisiltani. Nyt keskityn syksyn puuhiin ja laittamaan hieman järjestystä elämääni ja sitten syksymmällä jatkan käännöstyötäni. Lempeiden tuulien englanninkielistä versiota on kyselty, mutta aion muokata myös sisältöä, en ainoastaan kääntää.

    • Anonyymi

      Kiitos monista kivoista soppavihjeistä.
      Näköjään joku haluaa jatkaa tästä omalla "blogillaan". Tosin oman blogin kuuluu olla omalla otsikollaan ja aloituksellaan.

      Aloittaja

      • Yleinen palsta minulle niin usein tehty huomautus.

        Hyvinhän tämä on alkanut. Tosin sille en voi mitään, että olen kommentoitu kirjoittaja.

        Keitoista salaatteihin, lihasta kalaan, tuoreista jämiin blogi.

        Aloittaja käytä kommenteissasi omaa nimimerkkiäsi. Sinullahan on sellainen peukutuksista päätellen. Jäät muuten pimentoon ja ne toiset kirjoittavat ylitsesi.


      • Taisin hieman poiketa aiheesta, aloittajalta pyydän anteeksi rönsyilyäni, mutta sattuuhan sitä näillä palstoilla enkä varmaan ole ensimmäinen enkä viimeinen.
        ***
        Palatakseni sopparesepteihin; en ole varsinaisesti mikään jämäsoppien suosija elikkä en sekoita mielelläni vanhoja ruuantähteitä uudeksi keitoksi ilman tarkkaa harkintaa käykö aineosat yhteen ja minkälainen makuyhdistelmä lopputulos voisi olla. Söin hiljakkoin tomaattikeiton pohjaan keitetyn nakkimakkarasopan jossa oli toissapäiväisen hirvipaistin jämät ja joo, olihan se syötävää, mutta ei niinkään suuresti herkullista.


    • Anonyymi

      Onko hapatettu kaurakiisseli tuttu?
      Se on ainakin Karjalankannakselta tuttu, jota itse olen syönyt nuoruudessani viimeksi.
      Se on monivaiheinen ruoka, pelkästään kaurajauhojen osalta, joita ei cittarista saa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe