mitä eroa on 4 tai 8 ohm:in kaijuttimissa. minkä takia valmistetaan eri ohm:in kaiuttimia kotikäyttöön.
ja jos vahvistimeen käy kummankin ohm:in kaijuttimet niin kummat kannattaisi ostaa, ja miksi.? ja minkä takia ei kodinkonekauppiaat ota ohmeja puheeksi asiakkaan ostaessasi kaijuttimia, jos ne kummiskin on niin tärkeitä tietoja ostajan kannalta.
osili kiva saada nasiantuntevilta vastauksia
4 vai 8 ohm
2
3779
Vastaukset
- spete
ohmeilla ei käytännössä ole merkitystä kunhan ostat vahvistimen joka kykenee hoitamaan myös vaikeita kuormia. varsinkin monikanavaisissa vahvistimissa tehonanto/kanava laskee merkittävästi jos kaikkia kanavia kuormitetaan samaanaikaan, tämä on tosin aika harvinaista jopa elokuvakäytössä. voit siis hankkia 4 ohmin kaiuttimet kunhan pidät huolta vahvistintehosta, tai sitten otat 8 ohmiset ja vähän köykäisemmän vahvistimen. nykyiset vahvistimet kuitenkin pystyvät varsin hyvin hoitamaan eri kaiutinkuormia.
ps. kodinkonekauppiaat eivät ota asiaa puheeksi, koska heillä ei ole riittävästi tietoa/taitoa kaiuttimien ja muiden viihde-elektronisten laitteiden myynnistä. suosittelen kääntymään ammattiliikkeen puoleen näissä asioissa ja jättämään mustatpörssit rauhaan. - "Area 03"
Vahvistimille ilmoitetaan yleensä mille ohmi määrälle se on suunniteltu.Jos ei tietoa niin kannatta valita 8 ohm.On helpompi kuorma vahvistimelle ja kaiutinjohdot voivat olla ohuempia,virrat pienempiä samalla teholla.Nykyään on yleistymässä 6 ohmin kaiuttimet,ainakin"pakettien" mukana.Kodinkone kaupassa myydään yleensä kaiuttimet samassa paketissa automaattisesti.Myyjät ei yleensä tiedä muuta kuin hinnan ja jotain yleistä laitteesta.Oikeassa hifi liikkeessä löytyy taustatietoa koska laitteet ja kaiuttimet myydään erikseen asiakkaan haluamina.Joitakin merkkejä saatavissa vain 4 tai 8 ohmisina,ainakin suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265