Vain me pelastumme, vain me seuromme, lämmintä on

Tällaisesta uskosta puuttuu tärkein, nimittäin Kristuksen käsky viedä ilosanomaa pelastuksesta kaikkeen maailmaan. "Lähetys" on saanut perusteiltaan väärän merkityksen. Keräillä rahaa "yksissä lämpöisissä" ja vahtia, ettei kukaan oivalla Kristinuskon keskeistä sanomaa, joka ei ole "tämä kristillisyys" ja lämmittely tuttujen parissa, vaan kutsua kokoon kaikenlaisia ihmisiä kaduilta ja aitovieriltä kuulemaan sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta joka on uhrillaan sovittanut koko maailan synnit.

Monet eivät kuitenkaan, ikävä kyllä, tarvitse pelastusta, koska he ovat mielestään jo nyt "riittävän hyviä".

Suomessakin on, näin uskon, kuitenkin paljon sellaisia ihmisiä, joilla on sellainen terve käsitys itsestään, että he eivät ole elämässään täyttäneet Luojansa tahtoa, vaan ovat syntisiä. Syntiset voivat ohjautua itsensä parantelun, eli omanvanhurskauden tielle. Näinhän ihmisluoto opettaa hyvästä ja pahasta.

Aikansa yritettyään osa havaitsee, ettei heistä tullut kaikista yrityksistäöän hulimatta hyvää ihmistä, väärinteot vaivaavat. Heille evankeliumi Kristuksesta, joka on maksanut heidänkin koko velkansa, on todellinen ilosanoma. Nälkäset saavat ravinnon ja sisin rauhan Jumalan kanssa. Ilo täyttää sydämen.

51

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä olet oikeassa Vaitovainen,
      harvinaisen oikeassa.

      • Anonyymi

        Väärässä olette. Esikoislestadiolaisuudessa ovat ovet aavoinna kaikille. Sinne tulevat kuitenkin vain ne, jotka eivät muualla tule toimeen. Pois lähtevät ne, joilla on mielestään parempi oppi kuin Kristuksen oppi. Olemme paljon avarampi sydämisiä kuin luterilaisessa kirkossa ollaan tänäkin vuonna on mennyt taivaaseen jo kymmeniä miljoonia.


        Abortteja tänä vuonna 27 063 969


        Alle 5-vuotiaiden lasten kuolemat tänä vuonna 4 846 880

        joka sekuntti lisääntyy autuaaksi tulevien määrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärässä olette. Esikoislestadiolaisuudessa ovat ovet aavoinna kaikille. Sinne tulevat kuitenkin vain ne, jotka eivät muualla tule toimeen. Pois lähtevät ne, joilla on mielestään parempi oppi kuin Kristuksen oppi. Olemme paljon avarampi sydämisiä kuin luterilaisessa kirkossa ollaan tänäkin vuonna on mennyt taivaaseen jo kymmeniä miljoonia.


        Abortteja tänä vuonna 27 063 969


        Alle 5-vuotiaiden lasten kuolemat tänä vuonna 4 846 880

        joka sekuntti lisääntyy autuaaksi tulevien määrä.

        Rikkaissa teollisuusmaissa määrä on lähes puolittunut 46 abortista tuhatta naista kohden 27 aborttiin tuhatta kohti. Suurin muutos on tapahtunut Itä-Euroopassa, jossa aborttien määrä on puolittunut. Kehitysmaissa taso on pysynyt ennallaan 37 abortissa tuhatta naista kohti.

        Maailmassa tehdään vuosittain 56 miljoonaa raskauden keskeytystä, käytännössä joka neljäs raskaus päättyy aborttiin. Lähes kolme neljästä abortista tehdään naimisissa oleville naisille.

        Ei ole vähäinen määrä, mikä vuosien saatossa on mennyt taivaaseen. Olemme täällä vain pieni todistajien joukko, vaikka Amerikassakin taitaa olla yhdellä paikkakunnalla jo viisi rukoushuonetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärässä olette. Esikoislestadiolaisuudessa ovat ovet aavoinna kaikille. Sinne tulevat kuitenkin vain ne, jotka eivät muualla tule toimeen. Pois lähtevät ne, joilla on mielestään parempi oppi kuin Kristuksen oppi. Olemme paljon avarampi sydämisiä kuin luterilaisessa kirkossa ollaan tänäkin vuonna on mennyt taivaaseen jo kymmeniä miljoonia.


        Abortteja tänä vuonna 27 063 969


        Alle 5-vuotiaiden lasten kuolemat tänä vuonna 4 846 880

        joka sekuntti lisääntyy autuaaksi tulevien määrä.

        Siis uskotte, että olette Esikoislestadiolaiset ry n porukka menossa yksin taivaaseen aportoitujen ja pieninä lapsina kuolleiden kanssa?

        Muita ei tavaaseen Jumala huoli. Ei edes hurskaimpia vanhoillislestadiolaisia, vaikka heillä on sama oppi kuin teillä. Erona vaan se, että heillä te ette pääse taivaaseen ja teillä se, että he eivät pääse taivaaseen.

        Uskone perustuu saarnaajien valehteluun, ei mihinikään muuhun. Kuten myös heillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärässä olette. Esikoislestadiolaisuudessa ovat ovet aavoinna kaikille. Sinne tulevat kuitenkin vain ne, jotka eivät muualla tule toimeen. Pois lähtevät ne, joilla on mielestään parempi oppi kuin Kristuksen oppi. Olemme paljon avarampi sydämisiä kuin luterilaisessa kirkossa ollaan tänäkin vuonna on mennyt taivaaseen jo kymmeniä miljoonia.


        Abortteja tänä vuonna 27 063 969


        Alle 5-vuotiaiden lasten kuolemat tänä vuonna 4 846 880

        joka sekuntti lisääntyy autuaaksi tulevien määrä.

        Tavalliselle ei-uskovalle ei ole kirkastunut. miksi jokaisen tulisi saada iankaikkinen elämä.
        Haluamatta loukata uskovia on vaikea kysyä tätä kysymystä. Moni pitää sitä törkeänä uskonnonvastaisuutena. Minulle se ei ole. Se on elämäni pituinen kysymys, johon ei ole tullut vastausta.
        Miksi Jumala kaikessa viisaudessaan ja hyvyydessään haluaa meidän elävän ikuisesti?
        Alkaako iankaikkisuus sinä päivänä, jolloin Hän tulee uskontunnustuksemme mukaan tuomitsemaan eläviä ja kuolleita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavalliselle ei-uskovalle ei ole kirkastunut. miksi jokaisen tulisi saada iankaikkinen elämä.
        Haluamatta loukata uskovia on vaikea kysyä tätä kysymystä. Moni pitää sitä törkeänä uskonnonvastaisuutena. Minulle se ei ole. Se on elämäni pituinen kysymys, johon ei ole tullut vastausta.
        Miksi Jumala kaikessa viisaudessaan ja hyvyydessään haluaa meidän elävän ikuisesti?
        Alkaako iankaikkisuus sinä päivänä, jolloin Hän tulee uskontunnustuksemme mukaan tuomitsemaan eläviä ja kuolleita?

        Samoja tuntemuksia ja ajatuksia olen kokenut. Liittyykö halu ja tarve iankaikkiseen elämään jotenkin siihen, mitä on lapsesta asti kuullut siitä, mikä on se toinen vaihtoehto? Ikuinen kärsimys pitkässä iankaikkisuudessa jos et meidän sääntöihimme suostu. Niinhän se kertoo esikoislestadiolainen opetus kaikille lapsukaisille heti kun he vaan alkavat sitä ymmärtämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja tuntemuksia ja ajatuksia olen kokenut. Liittyykö halu ja tarve iankaikkiseen elämään jotenkin siihen, mitä on lapsesta asti kuullut siitä, mikä on se toinen vaihtoehto? Ikuinen kärsimys pitkässä iankaikkisuudessa jos et meidän sääntöihimme suostu. Niinhän se kertoo esikoislestadiolainen opetus kaikille lapsukaisille heti kun he vaan alkavat sitä ymmärtämään.

        Huomaatko, että tämä on kysymys, joka aina jää vaille vastausta. Uskovat eivät itsekään osaa vastata.


    • Anonyymi

      Mikähän siinä sitten on, että tunnen kyllä rikkoneeni kymmentä käskyäkin tai sii ainakin osaa niistä, mahdollisesti kaikkiakin, jos joku asiantuntija alkaa soveltaa äsityksiään siitä, mitähän kyseisten käskyjen pitäminen sisältää.

      No aivan sama, ja sitten vielä perisynti. Ja joidenkin käsitykset, että en voi minuuttiakaan paikallani hitaasti hengitellen olla tekemättä syntiä.

      Siin mikähän siinä on, etten tunne tarvetta mennä pyytämään syntejäni anteeksi lestadiolaiselta, joilla heidän mielestään on yksin valta antaa synnit anteeksi.

      • Luterilainen ei tunne perisyntiä. Raamatusta sitä ei löydy. Jostakin se kuitenkin on uskontoihimme ympätty, joten olisi mielenkiintoistya kuulla, mihin Raamatun lukuun ja jakeeseen perisynti perustuu.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Luterilainen ei tunne perisyntiä. Raamatusta sitä ei löydy. Jostakin se kuitenkin on uskontoihimme ympätty, joten olisi mielenkiintoistya kuulla, mihin Raamatun lukuun ja jakeeseen perisynti perustuu.

        Luterilaisuudessa se on voimakkaimmin "tunnustettu" ja esillä. Perisynti on Augustinuksen aikaansaama käsite, jolle otettiin lääkkeeksi kaste. Sen enempää oppeihin en ota kantaa, niistä on taisteltu jopa verisesti jo monta sataa vuotta.

        http://tunnustuskirjat.fi/augstunn.html#Perisynti


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Luterilainen ei tunne perisyntiä. Raamatusta sitä ei löydy. Jostakin se kuitenkin on uskontoihimme ympätty, joten olisi mielenkiintoistya kuulla, mihin Raamatun lukuun ja jakeeseen perisynti perustuu.

        Kiitos Sinulle, hyvä kysymys.

        Saataisiko esikoislestadiolainen vastaus?'¨

        Paljon on muutakin, johon ei vastausta esikoislestadiolaisilta saada heidänkin "oppiaan" koskien. Jos niitä esitetään.

        Ainoa toteamus taitaa olla, että me vain olemme oikeassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuudessa se on voimakkaimmin "tunnustettu" ja esillä. Perisynti on Augustinuksen aikaansaama käsite, jolle otettiin lääkkeeksi kaste. Sen enempää oppeihin en ota kantaa, niistä on taisteltu jopa verisesti jo monta sataa vuotta.

        http://tunnustuskirjat.fi/augstunn.html#Perisynti

        Aina vedotaan siihen, että vain Raamatun sana on se oikea. Nyt sitten onkin tunnustuskirjoja, joissa on selvemmin sanottu, miten pitää Raamatun sanaa noudattaa, ja kuten perisynnin kohdalla, se esitetään totuudeksi Augustinuksen tunnustuskirjassa, jonka laatimiseen osallistui joku konklaavi, jossa ei varmasti ollut taivaallista osallistujaa.
        Vuosisatojen ja -tuhansien aikana uskonnotkin muuttuvat ja kehittyvät. Uusia tulkintoja laaditaan ja uskovaisia ohjeistetaan puhdistetun sanoman äärelle.
        Katoliset kirkot ja luterilaisuus eroavat monissa asioissa toisistaan. Minua tympii, että luterilaisillekin tyrkytetään perisynti, koska vaikka syntiinlankeemuksen jälkeen ihminen oppi erottaman hyvän ja pahan, mistään synnistä verenpertintönä ei Raamattu kerro.
        Miten Luther suhtautui perisyntiin?


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Aina vedotaan siihen, että vain Raamatun sana on se oikea. Nyt sitten onkin tunnustuskirjoja, joissa on selvemmin sanottu, miten pitää Raamatun sanaa noudattaa, ja kuten perisynnin kohdalla, se esitetään totuudeksi Augustinuksen tunnustuskirjassa, jonka laatimiseen osallistui joku konklaavi, jossa ei varmasti ollut taivaallista osallistujaa.
        Vuosisatojen ja -tuhansien aikana uskonnotkin muuttuvat ja kehittyvät. Uusia tulkintoja laaditaan ja uskovaisia ohjeistetaan puhdistetun sanoman äärelle.
        Katoliset kirkot ja luterilaisuus eroavat monissa asioissa toisistaan. Minua tympii, että luterilaisillekin tyrkytetään perisynti, koska vaikka syntiinlankeemuksen jälkeen ihminen oppi erottaman hyvän ja pahan, mistään synnistä verenpertintönä ei Raamattu kerro.
        Miten Luther suhtautui perisyntiin?

        Augsburgin tunnustuksen on kirjoittanut puhtaaksi Lutherin ystävä ja työkaveri Melanchthon. Luther on vaikuttanut tekstiin voimakkaasti ja teksti on hyväksytetty Lutherilla ennen sen julkistamista valtiopäivillä. Eli kokonaisuudessaan siinä näkyy varmasti voimakkaimmin juuri Lutherin mielipiteet ja opit.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Aina vedotaan siihen, että vain Raamatun sana on se oikea. Nyt sitten onkin tunnustuskirjoja, joissa on selvemmin sanottu, miten pitää Raamatun sanaa noudattaa, ja kuten perisynnin kohdalla, se esitetään totuudeksi Augustinuksen tunnustuskirjassa, jonka laatimiseen osallistui joku konklaavi, jossa ei varmasti ollut taivaallista osallistujaa.
        Vuosisatojen ja -tuhansien aikana uskonnotkin muuttuvat ja kehittyvät. Uusia tulkintoja laaditaan ja uskovaisia ohjeistetaan puhdistetun sanoman äärelle.
        Katoliset kirkot ja luterilaisuus eroavat monissa asioissa toisistaan. Minua tympii, että luterilaisillekin tyrkytetään perisynti, koska vaikka syntiinlankeemuksen jälkeen ihminen oppi erottaman hyvän ja pahan, mistään synnistä verenpertintönä ei Raamattu kerro.
        Miten Luther suhtautui perisyntiin?

        Hommaa Raamattu, siellä on tarkkaan kerrottu peristynti.

        Oppi jonka mukaan ihminen tulisi syntiseksi vasta tehtyään tiettyjä tekoja, on harhaoppia ja omavanhurskautta. Synti ei ole tekoja, vaan epäluottamus Jumalaan. Mutta itse synnistä on seurauksena tekoja, kuten esimerkiksi se, ettemme rakasta pahinta vihollistamme sydämestämme saakka.

        Synti on ihmisen perimässä Aadamin ja Eevan teon seurauksena.

        Ps. 51:5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.

        Ilman tätä todellista käsitystä synnistä, ei voi käsittää myöskään evankeliumia joka on täydellinen sovitus kaikista synneistä Jeesuksen Kristuksen uhrin ansiosta.

        Jos ihmisestä ei tule 100% syntistä, , joka hän oikeasti Jumalan silmissä on, (kukaan ei JUmalan lakia täytä), niin ei hänestä tule myöskään 100% vanhurskasta, USKON KAUTTA ilman omia töitä tai muita ponnisteluja.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Luterilainen ei tunne perisyntiä. Raamatusta sitä ei löydy. Jostakin se kuitenkin on uskontoihimme ympätty, joten olisi mielenkiintoistya kuulla, mihin Raamatun lukuun ja jakeeseen perisynti perustuu.

        Kol 3: 5-7 on aina selitetty että on kyse tekosynneistä ja Kol 3: 8-9 on selitetty että ne olisi niitä perisyntejä, niitä mitkä monesti tulee kristityltäkin ulos, jos ja kun emme ole valvomassa itsemme ja Jumalan sanan yli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kol 3: 5-7 on aina selitetty että on kyse tekosynneistä ja Kol 3: 8-9 on selitetty että ne olisi niitä perisyntejä, niitä mitkä monesti tulee kristityltäkin ulos, jos ja kun emme ole valvomassa itsemme ja Jumalan sanan yli.

        Et ymmärtänyt lainkaan mikä on perisynti, siis itse synti.

        Synnistä joka meissä asuu, seuraa sitten näitä synnin tekoja, kuten laiminlyöntejä rakkaudessa kaikkia lähimmäisiämme kohtaan, pyrkimystä vanhurskauttaa itse itsensä omien tekojen ja kieltäymysten avulla, tarvetta ahnehtia yli oman tarpeen, jätetään auttamatta tarvitsevaa lähimmäistä, etc. etc.

        Ei sellaista valvojaa olekkaan joka kykenisi itsensä helvetistä pelastamaan. On aivan turha pettää itseään, uskomalla kaiken maailman valheisiin lihan pyhityksestä.


      • Anonyymi
        yksikristitty kirjoitti:

        Et ymmärtänyt lainkaan mikä on perisynti, siis itse synti.

        Synnistä joka meissä asuu, seuraa sitten näitä synnin tekoja, kuten laiminlyöntejä rakkaudessa kaikkia lähimmäisiämme kohtaan, pyrkimystä vanhurskauttaa itse itsensä omien tekojen ja kieltäymysten avulla, tarvetta ahnehtia yli oman tarpeen, jätetään auttamatta tarvitsevaa lähimmäistä, etc. etc.

        Ei sellaista valvojaa olekkaan joka kykenisi itsensä helvetistä pelastamaan. On aivan turha pettää itseään, uskomalla kaiken maailman valheisiin lihan pyhityksestä.

        Miksi olet niin varma?
        Jos vaikka sinä et pystyisikään, mistä sinä niin varmasti tiedät, että minä en pysty? No niin, uskot niin. Niinhän se on. Siis luulet.

        Mutta eihän tuon luulosi pohjalta ole viisasta kirjoitella, että ei sellaista valvojaa ole, joka ei itseään itseään helvetistä pelastamaan?

        Minä en luule tuosta asiasta mitään, enkä usko.

        Perisyntiä sinulla lienee ainakin yhtä paljon kuin minullakin?


    • Anonyymi

      Taitaa olla vaitolla rautanaula sydämessä, valheita ja vähän muutetaan, mitä on sanottu, niin asia muuttuu. Tarvitsee uskoa, niinkuin raamattu sanoo, mutta kirjaimen usko ei riitä, tarvitaan paljon enemmän, sydämen ympärileikkaus, näin mä olen kuullut aina esikoislestadiolaisten seuroissa saarnattavan, ehkä se ahdistaa niitä jotka ei ole sitä kokeneet.

    • Anonyymi

      Oliko muuten opetuslapsilla vain"me"usko? Vaativatko he muilta samanlaista uskoa ja oppia jota opettivat? Kun he toteuttivat lähetyskäskyä, opettiko he toisia, että ei tämä meidän opetus ainoastaan oikeaa ole?

    • Opetuslapsilla oli YKSI USKO. Se ei ollut "me"- usko, vaan "yksin Kristus" - usko.

    • Anonyymi

      No. Oliko "yksin Kristus usko" opetuslapsilla? Vai oliko joku toinen usko?

    • Anonyymi

      Niinpä. Ja osaatko vaitonainen sanoa miksi muistaakseni Pietari käski seuraamaan itseään. "seuratkaa minua" ei käskenyt seuraamaan Kristusta?

      • Anonyymi

        Ketään muuta seuraamalla ei taivaaseen pääse, kuin YKSIN Jeesusta.

        Ja kannattaa hankkia Raamattu, eikä satuilla Pietarista valheita nettiin.


    • Sanoilla on kahdenlainen käyttö: Oikea ja väärä.
      Fil 3: 17
      Noudattakaa minun antamaani esimerkkiä, veljet, ja ottakaa oppia niistä, jotka elävät meidän tavallamme.

      Eri käännökset antavat eri sanamuodon ja jonkin käännöksen sanat antavat aiheen kyllä määrätyillä silmälaseilla luettuna, että Paavali käskee seurata itseään. Kuitenkin olosuhde ratkaisee. Hän elää omantuntonsa mukaan ja kehottaa tarkkailemaan ei välttämättä matkimaan.

    • Anonyymi

      Mikä on omantunnonmittari? Mistä tuo omatunto on ihmiseen tullut? Voiko omatunto olla väärässä? Miksi on Raamattu, jos jokaisella on omatunto?

      • Tässä on sellainen seikka, että nykyistä Raamattua ei ollut vielä olemassa. Näyttää siltä, että apostolien aikana he elivät läheisessä rukousyhteydessä ja tarvittaessa kokoontuivat tutkimaan asioita yhdessä. Kun aikaa on kulunut ja monet virtaukset tulleet maailmaan, meillä on mahdollisuus ihan lukemalla Raamattua löytää Herramme tahto moniin asioihin. Iahn kaikkea ei ole sanottu, mutta me saamme ratkaista itse ymmärryksellämme asioita niin, ettemme tee mitään vääryyttä lähimmäisellemme.


      • Anonyymi

        Kaikki eivät kuuntele omantunnon äänä. Se voi myäs nukkua, kuten kävi Daavidille. Hän teki huorin ja murhasi, mutta ei tuntenut sitä vääräksi, ennen kuin Naatan tuli häntä nuhtelemaan.

        Usko tulee kuulosta kuulo Jumalan sanan kautta.


    • Anonyymi

      samanlaista on kuule helluntaiseurakunnassa, - siis me, ja me ja me, ja vielä kerran me/minä !

      lahkoissa yleensäkin, on (opetuksessa) )minä, minä, minä, minä, minä, , minä, minä, minä pelastun !!!

      • Kyllä se vainme-henki on kaikkialla. Katsotaan vaikka Luterilaista kirkkoa, kuinka monen kirkkokunnan kanssa on ehtoollisyhteys? Kuitenkin Jeesus asetti erityisesti ehtoollisen yhteyden rakentajaksi. Jossain on sanottu, jos et kuulu tähän liikkeeseen, anna mennä asiat ohitsesi. Joku sanoo, että harjoitamme ehtoollisvieraanvaraisuutta ym. Kuitenkin pinnan alla on aina ja jokapaikassa ihmisiä, jotka ymmärtävät Jumalan valtakunnan todellisuuden.

        Tulee mieleen Kreikan leimaaminen aikanaan ja suomalaisetkin ministerit kovistelivat Kreikkaa. Muutamien viikkojen viiveellä selvisi, ettei Suomen tilanne ollut niin kehuttava,että sormen heristelyyn olisi ollut oikeutta. Vertaus pata/kattila on paikallaan edelleen.


      • Anonyymi

        Älä vääristele, helluntailaiset ovat yleisesti aitoja Jeesus uskovia toisin kuin lestadiolaiset.


      • Anonyymi

        Kyllä taitavat helluntailaisetkin olla enemmän omaan seurakuntaansa kuin Jeesukseen uskovia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä taitavat helluntailaisetkin olla enemmän omaan seurakuntaansa kuin Jeesukseen uskovia.

        Helluntaissa ei ole minkäänlaista mevain ja meidän seurakunta hullutusta !

        lisäski siellä ei ole ainuttakaan joka ei ole omakohtaisen uskon ja kasteen kautta sinne liittynyt kuten ei ollut Raamatun aikanakaan!


      • Anonyymi

        Yhtenään täälläkin vilisee lahkoista-sanaa , vaikka 99% ei tiedä höykäsen pöläystä mikä on ko sanan Raamatullinen totuus ja merkitys.

        lakatkaa siis hokemasta sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaissa ei ole minkäänlaista mevain ja meidän seurakunta hullutusta !

        lisäski siellä ei ole ainuttakaan joka ei ole omakohtaisen uskon ja kasteen kautta sinne liittynyt kuten ei ollut Raamatun aikanakaan!

        Kasteen kautta liittynyttä, niinpä. Tätä vihne tuolla ylempänä kirjoitti. Ehtoolliselle ei ole menemistä ellei kuulu herätysliikkeeseen. Se pata ja kattila pitää siis paikkansa.
        Milloin uskovat voisivat olla yhtä Jeesuksessa, yli herätysliike rajojen?


    • Anonyymi

      Ihminen joka viihtyy porukassa jossa saarnoissa vilahtelee mevainoppia ja meidänjoukkovain-oppia, on umpisokea ja aivopesty läpikotaisin eikä tajua totuudesta mitään.

      siinä se kiteytettynä.

      • Anonyymi

        Miksi pyritte Jumalan yläpuolelle, Hän näkee ja tietää kaiken, luotetaan siihen!


    • vaitovainen

      Jotakin tajuaa kuitenkin, ainakin sen että on syntinen ja tarvitsee joka päivä JUmalan armoa ja anteeksiantamusta.

      Ne jotka täällä uhoavat toisista uskovista halveksien, etteivät nämä muka tajua mitään, ovat vielä kaukana totuudesta ja Jumalan rakkaudesta syntisiä kohtaan.

      Omavanhurskaus antaa voiman ja rohkeuden ylpeillä olemattomista. Jumalan armon varassa täältä pelastutaan, ei meissä kenessäkään ole sellaisia avuja, joiden varassa voisimme ylpeillä toisia vastaan, saatikka pelastua.

    • Anonyymi

      Tuosta vain me opista vähän. Pitää ymmärtää, että tämä tulee väistämättä jokaiselle uskovalle ihan väkisin. Jos olet esim, yksin oikeassa uskossa, pidät muita vääräuskoisena. Näin sinulla on vain minä oppi. Jos teitä on kaksi oikeassa uskossa, muut on tietysti vielä väärässä uskossa, sinulla on vain me oppi. Sama juttu jos on kolme tai vaikka miljoona ihmistä. Jos joku tai jotkut ovat oikeassa muut on väärässä. Taas tullaan vain me oppiin. Jos ledtadiolaiset uskovat, että heillä on oikea Kristus usko, muut uskovat ovat väärässä. Tai jopa niin, että jos ajattelet tai ajattelette, että vain ledtadiolaiset ovat väärässä koska heillä on vain me oppi. Muodosta itse samalla lailla ajattelevien kanssa vain me 100miljardia olemme oikeassa ja lestaadiolaiset väärässä syyllistyt itse juuri tähän samaan vain me (miljardi) "oppiin. Näin pyöritään kehää ja hutkitaan täysin epäolennaiseen seikkaan, jota voi hyvinkin kutsua saivarteluksi, hulluiksi puheiksi ja jaarituksiksi.

    • Anonyymi

      Miksi Jeesus ja hmm Kristus tappaa nyt miljardi ihmistä?
      Jos minä olisin pelastaja niin en tappaisi ketään!!!

      Miksi kaikki uskovaiset tappavat toisiaan???

      Onko niin, että kaikki ne 20 eri Jumalaa ovat humalassa ja kilpailevat keskenään, että ketä voi tappaa eniten???

      Nyt en kyllä ymmärrä uskovaisia ollenkaan...

      Jotkut uskovaiset haluavat tappaa vääräuskoiset ja toiset taas raiskaavat lapsia???

      Jos teen uuden uskonnon missä kaikilla on kaikki niin onko Manson?

      • Anonyymi

        Yritä nukkua yön ajat.


      • Luulitko oikeasti koronavirusta Jeesukseksi?
        Luuletko että ihmisiä tappavat diktaattorit on Jeesus?
        Onko toisen henkilön murhannut henkilö mielestäsi Jeesus?

        Hetken pitäisi miettiä, ennen kun viestin kirjoittaa.
        Ilmeisesti olet mielenterveyspotilas. Ikävä sairaus. 😥


      • Anonyymi
        yksikristitty kirjoitti:

        Luulitko oikeasti koronavirusta Jeesukseksi?
        Luuletko että ihmisiä tappavat diktaattorit on Jeesus?
        Onko toisen henkilön murhannut henkilö mielestäsi Jeesus?

        Hetken pitäisi miettiä, ennen kun viestin kirjoittaa.
        Ilmeisesti olet mielenterveyspotilas. Ikävä sairaus. 😥

        Viruksen alkuperästä siinä oli kysymys. Kyllä täällä joku toinenkin hullu sitä väitti Jumalan aikaansaannokseksi. Luuli jopa maailmanlopun olevan käsillä, kun moisen raamatun kohdan laittoi. On näitä mielenterveyspotilaita palstalla sitten useampi.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16278347/maapallo-saastyy-valtavalta-saasteelta-ihmisten-pelatessa-nakymatonta-virusta


      • Anonyymi
        yksikristitty kirjoitti:

        Luulitko oikeasti koronavirusta Jeesukseksi?
        Luuletko että ihmisiä tappavat diktaattorit on Jeesus?
        Onko toisen henkilön murhannut henkilö mielestäsi Jeesus?

        Hetken pitäisi miettiä, ennen kun viestin kirjoittaa.
        Ilmeisesti olet mielenterveyspotilas. Ikävä sairaus. 😥

        Onkohan sillä vaitollakaan loppupeleissä kaikki ihan jees?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan sillä vaitollakaan loppupeleissä kaikki ihan jees?

        Entä Sinulla? Oletko varma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä Sinulla? Oletko varma?

        Olen varma että itselläni ei ole.
        Kysymys kuuluukin, onkohan sillä vaitollakaan kaikki kohdallaan?


    • TE JUMALATTOMAT SYYTÄTTE JUMALAA KAIKESTA PAHASTA, VAIKKA ETTE EDES USKO HÄNTÄ OLEVAN OLEMASSAKAAN.

      Miksi?

      Siksi ettette usko olevanne tekoinenne ja laiminlyönteinenne kadotukseen tuomittuja ilman Kristusta, - joka iikka.

      IHMINEN on se paha, joka kaiken pahan maailmassa saa aikaan, ei siis Jumala joka on hyvä.

      Tästä on kysymys.

      • Anonyymi

        Jumala kyllä sallii pahaa, mutta se suurta rakkautta meitä raukkoja kohtaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala kyllä sallii pahaa, mutta se suurta rakkautta meitä raukkoja kohtaan!

        Samaa olen joskus ajatellut, Miksi Hän sen tekee? Onko siinä pahuuden sallimisessa kysymys rakkaudesta meitä kohtaan?

        Vai salliiko Hän edes sitä pahuutta, vaan onko se pahuus vain meistä ihmisistä lähtöisin?


        Vai perkelekö sen aiheuttaa?

        Ja eikö Jumala voi sitä pahuutta estää, ainakin jos se vain meistä vaivaisista ihmisistä on lähtöisin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa olen joskus ajatellut, Miksi Hän sen tekee? Onko siinä pahuuden sallimisessa kysymys rakkaudesta meitä kohtaan?

        Vai salliiko Hän edes sitä pahuutta, vaan onko se pahuus vain meistä ihmisistä lähtöisin?


        Vai perkelekö sen aiheuttaa?

        Ja eikö Jumala voi sitä pahuutta estää, ainakin jos se vain meistä vaivaisista ihmisistä on lähtöisin?

        Langennut ylpeä liha (perisyntinen) pyrkii aina toteuttamaan omaa tahtoaan, joka on Jumalan tahtoa vastaan.


      • Anonyymi
        yksikristitty kirjoitti:

        Langennut ylpeä liha (perisyntinen) pyrkii aina toteuttamaan omaa tahtoaan, joka on Jumalan tahtoa vastaan.

        Jumala vetää nyt koko maailman ihmisiä puoleensa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala vetää nyt koko maailman ihmisiä puoleensa!

        Itse asiassa lopun ajan merkit vahvistuvat päivä päivältä. Mutta kuten Sodomassa aikanaan, ei monikaan syntisistä käänny. Pelko paniikki ja kauhu eivät ole evankeliumia. Joku toki hätääntyy, ja varsinkin jos heräystä on jo ollut kenties pidempäänkin omalla tunnolla.

        Esimerkki: Nyt kun tämä mieletön ja saastainen viihdemaailma joutui tauolle, eivät he levänneet hetkeäkään, vaan sama saaste oli kiireesti saatava välitettyä sähköisesti synneissään nukkuville, synninjanoisille kansalaisille. Rahaa rahaa he huusivat kuorossa. Kaikkihan me sen tiedämme että nämä pellet ovat saasteellaan vetäneet miljoonia euroja, mihin ne miljoonat katosivat kahdessa päivässä?

        Mahdollisimman moni rikas pyrkii käyttämään tämän tilanteen hyväkseen, välittömästi.
        Kunpa hallituksellamme olisi nyt viisautta auttaa niitä, jotka oikeasti tarvitsevat rahallistakin apua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe