Onko äitini liian tiukka vai normaali?

Anonyymi

Olen siis 8 luokalla ja muilla on jo noin.22.00 kotiintuloaika kun taas mulla 20.00. Aina kun tästä mainitsen saan vastaukseksi että ne vanhemmat ketkä antaa olla niin pitkään lastensa ulkona eivät lapsistaan huolehdi. Ja myös toinen mun äitillä on jotain poikia vastaan sillä kuulemma saan seurustella vasta täysi-ikäisenä toisin kun osa luokallani tytöistä ovat saaneet seurustella jo 12-vuotiiasta asti.. Voisko joku vähän auttaa kun mun muittenkin kavereitten mielestä toi on aika huolestuttavaa toimintaa mun äitiltä verrattuna muihin.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa vaan viettä kaikki vapaa aika yksin kotona ja kertoa ettei ole kavereita niin ei kauaakaan kestä niin vanhemmat ovat iloisia että lapsi tulikin vasta 4 aamulla kotiin.

      • Anonyymi

        Tuskin vaikka sanoisin että mulla ei ole kavereita niin saisin olla pitempään ulkona. Mun äiti sanois että no sitten mä en mene ollenkaan ulos.


    • Anonyymi

      Olet varmaan perheen ainoa lapsi. Tee mitä tuo ylempi tuossa sanoo.

      • Anonyymi

        En ole ainoa lapsi mutta vanhin kyllä.


    • Anonyymi

      70 v isovaari vastaa

      meillä yritettiin kotiintuloaikoja sekä kuolun että jääkiekkojoukkueen taholta.

      Suurin osa kannatti, osa sanoi että se on perheen asia. Joukossa oli yksinhuoltajaäitejä ja yksinhuoltajia jotka sanoi että heidän lapsensa lähtee ulos vasta 19-20 maissa. Kun vanhemmat ovat kotona, voivat herättää 15 min ennen koulun alkua ja pojat ehtii kouluun.

      NIIN tarina päätyi surullisesti, niistä vapaiden kotiintuloaikojen kannattajista kuoli 16-23 v aikisenä lähes puolet, yli kolmasosa.

      Ajautuivat huonoile teille, joutuivat tappeluun, tekivät itsemurhia, kaksi katosikin, eikä koskaa ole kuultu heistä.
      TUNSIN kaikki hyvin, sillä meillä oli neljä lasta, kaksoset ja kaksi tytärtä, olivat siin kolmella luokalla lähes samanikäisiä

      LUE VIELÄ JA YMMÄRRÄ.
      Kotiintuloajat koulupäivinä 20.00. viikonloppuna ?
      ''
      SITTEN meidän lapsille samnottiin että kaikkien yövalvojien ja koulussa häiritsijöiden kanssa ei kannata kaveerata, vain koulussa ja kadulla juttelee.
      Pellejen kanssa ei annettu mennä mihinkään.

      Meillä kaupungin nuoriso-ohjaaja joutui tekemään kirjallisen selvityksen kun oli ostanut yli 15 seppelettä jotain 6-8 vuoden aikana.

      MUTTA TOINENKIN NÄKÖKANTA ON:
      jos on liian ankara koti, lapsi voi sittenkin hakeutua huonoon seuraa,. Hakeutuu siis seuraan joka ymmärtää nuorta, kun kotona ei ymmärretä.

      Voisin myös kertoa, että kun lapsia oli 4 joukkueessa ja 3 luokalla, me tunsimme paljon lapsia.
      Silloin pikku kepposia tekevät äidit ylisti lapsiaan kekseliäisyydestä. Kun lapset eivät päässeet töihin 25v ja amis jäi kesken on vanhemmat muuttuneet, kun tullaan vastaan he muuttavat kadun toiselle puolelle, häpeävät lapsiaan.

      Kannattaa ottaa koulu tosissaan, jokainen turhakin on tärkeää, kaikki opettaa opiskelemaan. vaikka kaikki ei ole lukumiehiä, kaikki kyllä oppii.

      Moni katuu välinpitämätöntä nuoruuttaan ja koulunkäyntiään.
      Kyllä siihen kannattaisia tavoitella että ainakin aluksi pääsisi töihin, miettii sitten 30v jos jäis työttömäksi.

      Minä olen kanssa melko laiska koulunnkäyjä, mutta siihen aikaan pääsi töihin ja pääsi aina eteenpäin ja paremmille palkoille, riitti kun oli rehellinen ja kävi töissä.

      jälkeläiset on kyllä hyvin opiskelleet ja loistovekaroita,

      • Anonyymi

        Tuo koko vastaus ei ihan vastsnnut minun kysymykseeni mutta kiitos kuitenkin :)


    • Anonyymi

      Seurustelusta voisin kertoa, se on luonto mikä määrää , myös on erilainen kotikasvatus, kodin esimerkki ja perimä.

      Kun olin 14-15v oli luokalla kolme isää, ja myös amiksessa. kaverit kysyivät usein miltä tuntuu olla isä, joka kerta vastasivat että "se on asia jota kadun joka päivä". Heistä yksi jatkoi lasten tekoa , oli kai lapsia myöhemmin 4 äidin kanssa. Viimeisen lapsensa teki 66 vuotiaana ja kuoli sitten kun lapsi oli 6 vuotias. Ulospain tavallinen työmies, oli yli 40v työura.

      Meilla eka aloitti seurustelun 21v opiskelumatkalla opistoon löytyi johon rakastui.
      Vanhin oli 27v kun oltiin kahdenkesken, sanoin että olen tässä nähnyt kaikenlaista ja olen mielestäni nykyaikainen ajan tasallla oleva isä..... poika keskeytti, ymmärrän, olen ihan hetero. Etkö muista kun aikoinaan sanoin että ensin opinnot valmiiksi. Oli muutamaa tavannut ja löysi myös opiskelleen alta 30 v ja pian se perhe perustettii ja ainakin tähän asti näyttää kivalta.

      Minulla oli kova "tarve", mutta suuri vastuu että pitää löytää se oikea. kyllä tässä on saanut olla ja R-tarina jatkuu.

      LOPUKSI;
      kyllä kaikellainen seurustelu on peruskoulussa aloitettuna liian aikaista, mutta en tiedä heidän näkökantaansa, ovatko onnellisia vaikka vaihtavat kaveria 2-3 kertaa elämässään. SE ON NÄET NIIN, olen sen vasta ymmärtänyt, jos seurustelee pitkään ja jättää, se elämäntapa jää päälle ja taas seurustelee ja jättää. Siitä tulee normaalia ja ero on helppoa, kun siihen tottuu.

      Toki sosiaalinen kehittyminen on tärkeää, mutta siinäkin pitäisi valita "siisti" , asiallinen , eikä mitään "vaihturia".

      YHDEN asian haluaisin vielä mainita.
      Meillä kaikilla lapsilla on - alle1 v ikäerolla puoliso, kahdella parilla vaimo 4 kk vanhempi.

    • Anonyymi

      Mulla sama juttu. Oon tosin lukiossa ja kotiintuloaikaa ei oo määriltelty kun en ikinä käy missään. Kuitenkin nukkumaan pitäs mun joka ilta mennä klo 21

    • Anonyymi

      Täällä 50 v. nainen, ja mulla oli nuorena tiukat kotiintuloajat, yläasteellakin vielä oli ajat. Mua otti päähän siksi kun monilla kavereilla ei ollut. Vanhempana oon miettinyt että oli toisaalta ihan hyvä että kotona oli kova kuri, vaikkei nuorena siltä tuntunutkaan. Myös äitini oli tarkkana kavereistani, etenkin pojista. Silloin nuorena se ottaa päähän mutta kertoo paljolti että on vanhempi/vanhemmat jotka välittävät lapsestaan. Eikä mun mielestä sillä ajalla ole niin suurta merkitystä kun sen ajan vain käyttää järkevästi eikä hölmöile. Ei kannata liikaa vertailla miten on kavereilla ja miten itsellä, pääasiahan on että olisi hyvä olla.

      • Anonyymi

        70 v isovaari vastaa.......Anonyymi 22.8.2019 17:35

        Meillä tuttavissa ja läheisissä kävi myös niin, ehkä kerroin jo ennenkin.

        niin että kovasti holhoavat fiksut ja ystävälliset vanhemmat aiheuttivat myös sen että tyttäriä holhottiin liikaa. Joutuivat esim. menemään lähes joka viikonloppu 15v vielä vanhempien kanssa mökille, pe-su.

        Edellistäkin kaikki kolme tytärtä otti 11-16 vuotta vanhemman miehen jla oli jo oma elämä kaukana tyttärien kodista. Vanhemma kävivät kuitenkin aina auttamassa ja antoivat myös runsaasti rahaa vaikka nuoret eivät tarvinneet.
        Kolme saman perheen tytärtä erosivat, 8, 14 ja 17 aviovuoden jälkeen.
        Samoi on käynyt myös useille tuttaville joilla liian aktiiviset vanhemmat.

        Tuo voi olla vain minun oma johtopätös, mutta toisaalta se on samalaista kuin jonkun uskonto, minunkin vaimoni muutti 17v opiskeleman eikä ole asunut 200 km lähempänä kodistaan koskaan. Hän ei halua olal mikään tosiuskovainen, vain aivan tavallinen iloinen ihminen. Meidän r-tarina on kestnyt koska nuo ja muut jutut on selvitetty ekan tapaamiskuukauden aikana 1960 luvulla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe