Kalaöljy ja kalanmaksaöljy ovat vitamiini- ja rasvahapposisältönsä suosittuja itsehoidossa käytettyjä valmisteita. Kalanmaksaöljy voi kuitenkin olla vaarallista suuren A-vitamiinipitoisuuden vuoksi. Nämä asiat olen oppinut terveydenhoidon suosituksista viime vuosina. Ympäristömyrkyt kertyvät kalojen maksaan (tietääkseni, ei nyt ole linkkiä antaa) joten ne aiheuttavat omat riskinsä. Terveellinen ruokavalio, johon kuuluu sopivasti mitoitettu määrä kalavalmisteita (liikaa suolaa välttäen) ajaa todennäköisesti saman asian. MSC-sertifikaatti on jonkintasoinen osoitus siitä, että kalastus on hoidettu kestävällä tavalla kalakantoja ja luontoa vahingoittamatta. Syökää siis kotimaista kalaa, tai vaikka ulkomaistakin.
Tessun turska.
22
262
Vastaukset
- Anonyymi
Niin paljon saa kärsii, kun ei saa tuota suuresti haluttuu Tessun turskaa.
Yhtä kärsimistä tää elämä.
Tessun turskaa kaipaava Possunturaaja. - Anonyymi
Minä taas haluaisin pitkästä aikaa kuutin silliä, mutta kun se on loppunut kaupoista .
Ehkä pitää siirtyy tohon Tessun turskaan.
Onko Tessun turska namukasta?
Kyllä mulle kuiskuttavalle mallille on saatava kuutos silliä ja Tessun turskaa . - Anonyymi
Minäkin rakastan Tessun turskaa, mutta sitä on erittäin vaikea saada täällä Ghanassa.
Jean-Bedel Bokassa
Agbogbloshie, Accra
GHANA - Anonyymi
Nosto hyvän asian puolesta!
t. paperiarkkipiispa- Anonyymi
Onko paperiarkkipiispa jo saanut kaupasta tessun turskaa tai kuutossilliä?
Ohittavatko arkkipiispat kaupan jonot ja saavat näitä herkkuja ns. tiskin alta?
hermostunut turskan ostaja
- Anonyymi
British Medical Journalin (BMJ) Clinical Evidence verkkojulkaisussa lehden asettama tutkijaryhmä arvioi kaikkiaan 2500 erilaista lääketieteellistä hoitoa ja niistä olemassaolevaa tutkimusnäyttöä. RCT-tason (satunnaistettu kaksoissokkotutkimus) vankka näyttö katsottiin selkeäksi osoitukseksi siitä, että hoidolla on muutakin kuin lumevaikutus.
BMJ:n tutkijaryhmän mukaan vain 13%:lla hoidoista on vankka tieteellinen näyttö niiden toimivuudesta, 23 % :lla hoidoista on todennäköisesti hyödyllisiä vaikutuksia, 8 %:lla hoidoista haitan ja hyödyn suhde on epävarma, 6 % hoidoista ei ole todennäköisesti hyödyllisiä, 4 % hoidoista on todennäköisesti tehottomia ja jopa haitallisia, mutta suurimman ryhmän 46 % muodostivat hoidot, joiden tehokkuudesta ei ole mitään varmaa tietoa.
Tutkijaryhmän myöntää, että hoitojen jaotteleminen eri kategorioihin on erittäin vaikeaa vaikka käytettävissä on eri alojen asiantuntijoita, vertaisarvioitsijoita ja huippututkijoita. Hoitojen ryhmittely eri kategorioihin sisältää aina jossain määrin subjektiivista arviointia ja kiistanalaisia tulkintoja. Joka tapauksessa oheinen jaottelu kertoo tiedeyhteisölle sen, että paljon on vielä tutkittavaa ja useimmat päätökset hoidoista tehdään lääkärin henkilökohtaisten tietojen, taitojen ja asenteiden perusteella, myös potilaan ja lääkärin onnistunut vuorovaikutus on tärkeää.
Kirjallisuusviitteet
http://clinicalevidence.bmj.com/ceweb/about/knowledge.jsp"
P.S. Kannattaa tutustua magneettimedian sivuihin! Sieltä saa kunnolliset ilmaiset ohjeet kaikkien tautien hoitoihin ja paranee varmasti.- Anonyymi
roskaa
- Anonyymi
Ei kun kd-lahkossa se on tuo rokotevastaisuudella tällä kertaa hihhuloiva. Ei se ole ainoastaan seurannut vaan torbetoinut tätäkin palstaa.
Myös alkoholi palstalla se provoilee. On muuten S24 pahin provoilija.
Toivo Koskenkorva - Anonyymi
Onko kyseessä kuitenkin tavallinen Norjassa kalastettu turska?
Olen kuullut, että Norjan vesillä on jo öljysaasteita poraustornien vuoksi.
Mahtaako Norjan turska olla enää terveellistä, kun saattaa sisältää raakaöljyä!
Huolestunut turskan syöjä - Anonyymi
Moni haluaa keventää ruokavaliotaan joulun jälkeen. Kalan syöntiin olisi nyt mainio tilaisuus. Helmikuussa saa madetta, mutta jos madekeittoon laittaa paljon kermaa, niin se vähän niinkuin mitätöi kalan terveysvaikutuksen.
- Anonyymi
Minäkin haluan Tessun turskaa näin joulun jälkeen, sillä Tessun turska laihduttaa ihmeen ihanasti.
Kun viikon syö Tessun turskaa, niin joululäskit lähtee.
--
Paperiarkkipiispa
- Anonyymi
Onko tuota tessun turskaa myynnissä toreilla vai kauppahalleissa!
Kerro mistä sitä saa!
Olen turskan ystävä ja ilmeisesti tessun turska on parempaa kuin tavallinen turska,
Onnellista uutta vuotta!
Turskan syöjä - Anonyymi
Inhoan kalanmaksaöljyä.
Tosi pahan makuista.
---
Kapea_Akka - Anonyymi
Olin Norjassa töissä monta vuotta ja siellä oli aina lounaaksi tessun turskaa.
kyllästyin tessun turskaan aivan lopullisesti ja nostin sen aina lautasen syrjään ja heitin sitten jäteastiaan.
En ole koskaan sen Norjan työkomennuksen jälkeen syönyt tessun turskaa, sillä se on niin kammottavan makuista.
Tessun turska on aivan yleinen ja haluttu ja pidetty ruoka norjalaisten keskuudessa.- Anonyymi
Kala on edullista ja terveellistä ja sopii siksi satamamiehellekin. Uskovaiselle kuivattu turska on haluttu paastonajan ravintoaine.
- Anonyymi
Heikko mateen kalastusvuosi ollut kun ei ole jäitä ollut.
- Anonyymi
Turska on nykyään muovikala.
Ei kannata syödä. - Anonyymi
Turska on nykyään muovikala.
Ei kannata syödä.
Ketjusta on poistettu 52 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2161808Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse521117Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16956TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi13920Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki74900Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84781- 45780
- 69762
Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä18752