Mitä ihmettä on ulosoton suojapäivät? Miehen palkasta menee normaalisti ulosottoon joka kuukausi tietty osuus. Nyt yhtäkkiä oli mennyt useamman satasen erä, jonka selityksenä oli suojapäivä.
Suojapäivät
9
200
Vastaukset
- Anonyymi
Suojapäivällä, eli siis velkojan suojapäivällä, tarkoitetaan päivää, jolloin ulosottomies voi ottaa velallisen tililtä kaikki rahat pois. Velkojan suojapäiviä on vuodessa 5 kpl.
- Anonyymi
Mitä ihmettä!? Onko velkojan suojapäivä jokin uusi sääntö? Eli uo voi tyhjentää koko tilin eikä vain 1/3 palkasta, ja viisi kertaa vuodessako näin saa tehdä?? Ei oo todellista..Ei ole ulosotossa olevalla enää näköjään mitään ihmisarvoakaan enää.
- Anonyymi
Älä usko kaikkea, mitä luet. Ei voida tyhjentää koskaan koko tiliä.
- Anonyymi
Tätä voisi tituloida pilätilän politiikan jatkoetkoiksi.
- Anonyymi
Onko töissä palkka kaksi kertaa kuussa? Jos ei niin olisiko nyt jotenkin sotkeutuneet uo:ssa tai palkanlaskennassa nämä laskentakaavat. Tuo suojapäivä termi mun mielestä viittaa siihen jos palkka tulee epäsäännöllisesti tai pari kertaa kuussa...
ehkä- Anonyymi
Palkka tulee vaan kerran kuussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palkka tulee vaan kerran kuussa.
Nämä suojapäivät on taas uusi keino lisätä ulosottomiesten (tai tässä tapauksessa -naisten) ennestään liian isoja tuloja. Ne on keksitty jotta uo-naiset saavat velallisten kustantamana kuukautissuojansa. Tähän liittyy vielä sekin että ns. Tamppooniveroa ei alennettu. Näinpä velallisen taakka kasvoi jälleen entisestään. Kohta velalliset joutuvat varmasti kustantamaan myös ulosottomiesten kondomitkin.
- Anonyymi
"2.5 Suojaosuuspäivät
Suojaosuuden perusteena olevat päivät saadaan kumulatiivisessa laskentatavassa
pääsääntöisesti laskemalla yhteen ko. palkkakauden ulosottopäivät ja aiempien samassa kuukaudessa maksussa olleiden kausien
ulosottopäivät. Palkkakausikohtaisessa laskentatavassa suojaosuuden
perusteena käytetään pääsääntöisesti vain ko. palkkakauden ulosottopäiviä. "
Tuollaisen löysin, en tiedä selventääkö yhtään asiaa.- Anonyymi
Ja tämä oli samassa mukana
"Ohje
Suojaosuus/pv:
Suojaosuus, joka on palkansaajalle vähintään jäätävä
palkkakaudelta ulosmitattavan määrän jälkeen, kun lakisääteiset
maksut on vähennetty.
Suojaosuus annetaan päiväkohtaisena. "
Itse käsittäisin tuosta että suojaosuuspäivä tarkoittaa siis sitä että esim jos täysipäiväistä työtä tekevä on ulosotossa ja palkanmaksu kerran kuussa niin suojaosuuspäiviä on 30 kpl eli palkansaajalle tulee tulla tilille 30 suojapäivän tulo eli 30 x "22,41 euroa päivässä velallisen itsensä osalta ja 8,04 euroa päivässä velallisen elatuksen varassa olevan henkilön, esimerkiksi lapsen, osalta".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938666
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264818- 504278
- 623847
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262706Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482519- 432501
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422295