Pahimmat siivouskohteen asiakasryhmät

Anonyymi

28 vuoden kokemuksella- toimistoherrat. Vähemmän tai enemmän lukeneet. He eivät noteeraa siivoojaa millään lailla eivätkä vaivaudu edes nostamaan jalkoja sivuun (poikkeuksia onneksi on mutta minulla ainakin harvassa) kun yritän mopata. Joka kerta koputan ja kysyn saanko siivota hymyillen ja vastaus on siihen malliin väsyneesti että "no joo..."Katse vaan siihen tietokone ruutuun ja ollaan herroiksi. Vaikka ystävällisesti kysyy esim. "anteeksi, saanko ottaa tuon roskiksen?" niin mumisee jotain ja kaiken huippuna taiteilee pöydän alle sen noukkimaan tyhjentämistä varten. Mutta niinkuin tuossa mainitsin, on ihaniakin ihmisiä- nousevat pois ja pyytelevät (vaikka ihan turhaan) anteeksi kun ovat 'tiellä'. Aina naurahdan heille ja sanon että kyllä minä sieltä hyvin pujottelen, ei hätää :D

5

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nuorena siivosin iltasiivoojana erilaisissa yrityksissä. Tykkäsin työstäni kovasti, mutta yksi firma jäi mieleeni negatiivisena kokemuksena. Vessoja siivotessani huomasin, miten oli seinille virtsattu, oikein tähdätty ylös. Tahallista sotkemista. Hain keittiöstä tiskiharjan, kuurasin pytyt ja pisuaarit huolella, toki myös nämä seinät putipuhtaiksi. Sitten vein tiskiharjan takaisin keittiöön.

    • Anonyymi

      En nyt yleistäisi, mutta nykyään (mulla myös yli 20v kokemus) on käytäntönä, että jos asiakas ei siirry tai näet, että työtehtävät ovat kovin kesken - silloin siirrytään seuraavaan työpisteeseen. Ihan hyvä systeemi, koska jossain vaiheessa se asiakas huomaa, että oiskohan jo tarvetta työpöydän pyyhkimiseen jne. Ei sun tartte olla alistuva, siivouksen puuttuminen näkyy kyllä äkkiä. Nenä pystyyn ja tee työsi, miten pystyt, jos joku ei sitä arvosta tai tarvitse - ei se ole sun syy.

    • Anonyymi

      Työpaikoilla kun siivotaan, ihmisten työaikana, lähtökohta on se että joko siivotaan semmoiseen klo-aikaan, ettei ketään työntekijää häiritä, tai sitten siivotaan niin ettei häiritä kenenkään työtä.
      Onko ihme, jos siivousta ei arvosteta, jos siivooja ei arvosta työkohteensa ihmisiä? Jos joku ei siirry, niin ottaa vain silleen sen minkä saa otetuksi ettei häiritse ketään-
      Ennenpitkää tyypit oppivat nousemaan, ja vaikka tauolla käymään, tai paikan siivousaika muuttuu että väki on poissa kun siivotaan/tms ratkaisu.
      Itse otan tietyt tilat vakikohteessa ennen kuin väki niihin saapuu- työt alkavat siis ajoissa aamuyöstä. Suoritusportaan seassa puikkelehdin lakaisten, sos tiloja hinkuttaen, ja isolla lattiakoneella trukkimiesten seassa- ihan okei, kun kukin tyyppiryhmä tietää miten otan, joka päivä. tietävät olla vähän varuillaan, ja itse olen oppinut tunnitamaan ryysispäivän merkit- saatan silloin ottaa se ruuhkattomamman osan tuotantotiloista, kun keskeisellä tavarankuskausalueella käy trafiikkii rajusti. Niin mitä varten me siivoojat olemme? Ihmisten arjen sujuvuutta varten, emme orjallisesti naama punaisena häveten törmäilemässä.

    • Anonyymi

      Kiinteistönhoidon puolella näitä ihme hyypiöitä vasta vastaan tuleekin. Siis aivan mielenvikaista väkeä, joiden järjen juoksu on todella kaukana todellisuudesta.

    • Anonyymi

      Itsellä kerrostalo ja myymäläsiivous pahimmat, asukkaat valittaa, sit on näitä kyttääjä pappoja ja mummoja, et ei koskaan mikään oo hyvin ja aina ns likaista.... Myymäläsivouksessa liha/kala tiskin siivous ja myymäläpäällikön tiukkuus ja valitus joka asiasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe