Millaisia kokemuksia teillä on kissa-aitauksesta? Kun kissat tekevät tarpeitaan sinne niin. onko hajuhaittoja tms? Asumme omakotitalossa. Miten aitauksen oviaukon saisi "turvalliseksi", että karkaamisvaaraa ei ole? Olen lukenut aitauksesta Kuopion eläinsuojan sivuilta. Kertokaa kaikki kokemuksenne, onko haittoja?
Itse olen enemmän kuin kiinnostunut, koska toisen kissani ulkoilu on lähes mahdotonta (todella arka löytökissa, ei pidä sylistä tai valjaista). Toinen kissani on niin riehakas, että pelkään sen menevän auton alle. Olisi hienoa, jos molemmat voisivat lekotella ulkona. Ovia voisi pitää auki eikä tarvitse pelätä, että kisut karkaavat. Eikä tarvitsisi koko ajan kuljetella toista valjaissa. Kisujen ei tarvitsisi olla koko ajan sisällä. Naapurisopukin säilyisi ja ei olisi huolta, jos kisuja ei ala kuulua kotiin. Keksin vain hyviä puolia =)
KISSA-AITAUS?
5
1637
Vastaukset
- jeki
Rakenna kissallesi aitaus laitat maatavasten painekyllästetyt 5x10 senttiset puut noin 3 x3m
pitkät ja niiden päälle pystyyn 5x5cm puut ja kattoa varten samanlaiset niin aitauksestasi tulee noin 9 m2 kokoinen aitaus.Ympärille laitat tiheäsilmäistä verkkoa ja katossa voi olla harvempaa.Porttiaukoksi laitat 5x5cm pystypuut.Joiden väliin rakennat tai rakennutat verkko-oven ja siihen kaksi hakaa niin kissat pysyvät kyllä sisällä sitten hommaat sinne kiipeilypuun eli jostain puun rungon pätkän oksineen niin kaverillasi on siellä jotain virikkeitä. jos on ongelmia niin kirjoittele yritän auttaa mahdollisimman paljon.- emma
Haittaako, jos aitauksen sisäpuolelle jää koivu? Aitaukseen tulee tietenkin katto, mutta pääseekö katit sitten helpommin karkaamaan? Koivu on aika korkea. Raapimapuunahan se voisi toimia..=O=)
- moon
Meillä löytyy 2x3m kokoinen ulkoiluaita. Kissat rakastavat siellä olemista ja voivat kesäisin makailla siellä tuntitolkulla. Meillä on aitauksessa hiekkalaatikko mitä kissat mielellään käyttävät (muuta paikkaa missä kissat voivat kaivaa ei häkissä ole)
Meillä on yksinkertainen ovi johon olemme oven yläreunaan laittaneet kuminauhan joka vetää oven kiinni jos se sattuu jäämään auki. Myös kunnon salpa ovessa jota kissat eivät saa auki (sisä ja ulkopuolella).
Jos kuitenkin pelkäät että kissa pääsee livahtamaan rakenna aitaukseen eteinen, niin että sinulla on kaksi ovea ja pieni välikkö niin että pystyt sulkemaan ensimmäisen oven ennenkuin avaat toisen.
Ainoa haittavaikutus mikä meillä on ollut on että kissat rakastavat niin paljon aitauksessa olemista että hinkuavat sinne aina vaikka itse ei kylmään näin talvella haluaisi mennä :D- emma
Olen miettinyt, että voisi laittaa ikkunan kautta sen kulkemissysteemin, mutta tyttömme on niin kiltti ja rauhallinen, ujokin, että vähän arveluttaa kulkisiko se siitä..=O
Meillä on ihan takaoven vieressä terassi, jossa on tavallaan läpinäkyvät muoviseinät. Ajattelin, että kissatarhan voisi yhdistää siihen ja aidata takaoven edustankin, että voisivat ovesta kulkea=) Kisuille tulisi pieni leikkimökkikin sinne, jossa voivat nukkua. Takapihaa on joten aika iso tarhakin onnistuu. Minä kyselen teiltä lisää, jos ilmenee onkelmia..=) Kiitos kaikille vastanneille.
- alma
Meillä aitaus 4 m x 4 m 180 cm korkeus ja 20 cm
lipat verkkojen yläreunoissa. Kulku aitaukseen
tapahtuu keittiön ikkunan kautta. Aitauksessa
takapihan oven puolella ovi jota aukaistaan vain
silloin kun kissoista joku ei tule sisälle kun
sitä toivotaan tai viedään vesikippo. Hiekkalaatikko hommat kissat tulevat hoitamaan
veskiin sekä ruokailun keittiöön. Talvisin keittiön ikkuna on auki aamuisin ja iltaisin tunnin, kesäisin ympärivuorokauden. Meillä toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463192Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232718- 432548
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871495- 391330
- 821199