Käytännöt koneessa pitkällä luennolla

Anonyymi

Tulossa ensimmäinen pitkä lomalento Kuubaan. Lähtö 16.30 Hel ja lentoaika lähes 12 tuntia Havannaan turistiluokassa. Ilmainen ateria kuuluu lomalentoon. Mitä koneessa pitkän lennon aikana tapahtuu? Jaetaanko tyynyjä /peittoja kaikille? Miten voin etukäteen varautua, niskatyyny ja tukisukat on? Kaikki pienikin tieto tai vinkki otetaan kiitollisena vastaan.

19

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Turistiluokassa 12h? Mitä olet mennyt tekemään???? Vain idiootti istuu turistiluokassa 12h lennon.

    • Anonyymi

      Maailmalla pisin lento turistiluokassa on 17 tuntia ja yli 12 tunnin lentoja on satoja.

      • Anonyymi

        Eikä edelleen mitään syytä istua turistissa.

        Veritulppa, vierussä istuva ihan iholla, huono ruoka jne jne. Kuka lomansa hakuaa pilata heti alkuun??? Jotain järkeä nyt.


    • Anonyymi

      Onko noissa koneissa useinkin LUENTOJA? Itse en ole koskaan kuullut koneessa sellaista mistään aiheesta.

    • Anonyymi

      Helsinki-Havanna on REITTILENTO, ei CHARTER.
      Siellähän sitten LUENNOITTE koko lennon.
      Itse en ikinä matkustaisi niin pitkää lentoa turistiluokassa.
      Onneksi on keksitty myös ensimmäinen- ja businessluokka.
      Jokainen voi varata itsellensä sopivan matkustusmuodon.
      Itselleni turistiluokka ei tulisi kysymykseenkään pitkällä lennolla.

      • Anonyymi

        Eiköhän tuo tullut jo selväksi kolmella sepustuksella. Miksi lentelysi ja penkin valintasi pitäisi ketään kiinnostaa. Lennä vaikka potkukelkalla. Ai niin se olikin reppanalla rahalla röyhistely. Voithan terminaalissa huitoa setelininipun kanssa ja nimilappu kaulassa, että :"hei katsokaa, lennän ykkösluokassa"


    • Silmälaput jos haluat nukkua. Itse otan aina mukaan vastamelukuulokkeet ja tabletin, jossa musiikkia ja Netflixin offline viihdettä tarpeeksi.

    • Anonyymi

      Ehdottomasti padi, jossa leffoja ja kirjoja - ja ehdottomasti lapsille sama!!!

      Voi mikä järkytys oli lentää jenkkeihin, kun perhe ei ollut (huonosti käyttäytyville) lapsilleen varannut mitään tekemistä..3 riiviötä juoksi ja melskasi koko matkan.

      ..itse pystyin onneksi uppoutumaan netflixii

    • Anonyymi

      Metelöivät kakarat voisi laittaa ruumaan lennon ajaksi.

      • Anonyymi

        Ja niiden vanhemmat jotka eivät ole pystyneet kasvattamaan kakaroitaan


    • Anonyymi

      Kaikki matkustajat ei vaan voi mahtua bisnesluokkaan. Jos lento on Finnairin A330 koneella, tulee se olemaan aika tylsä koska viihdetarjonta on huonompi kuin A350 koneissa. Eli lähinnä elokuvia tarkoitan. Myös näytöt on surkeat karjaluokassa. Suosittelen pyytämään lääkäriltä reseptin nukahtamislääkettä varten. Saat edes osan ajasta käytettyä nukkumiseen. Tdn Finnair tarjoaa kaksi heikkoa ateriaa, joten kannattaa ottaa jotain välipalaa mukaan. Oman kokemukseni mukaan finski myy vain makeaa tai sitten suolapähkinöitä. Niiden haju on ällöttävä.

      • Anonyymi

        Miltä itse näytät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä itse näytät?

        Tiedätkö mikä on näyttö?


    • Anonyymi

      Ostat tax freestä litran vodkapullon, menee matka kuin siivillä.

    • Anonyymi

      Pitkillä lennoilla tarjotaan alkumatkasta ruoka, sen jälkeen tyypillisesti natkustanon valaistusta himmennetään ja annetaan matkustajille rauha nukkua. Tällöin ainakin reittilennoilla koneen pentteristä voi hakea pient purtavaa ja juotavaa. Jotain 1-2 tunti ennen laskua tarjoillaan toinen ruoka/välipala.

      Mukaan ehdottomasti joko kirja tai tabletti, vastamelukuulokkeet ja tukisukistakaan ei haittaa ole. Jos saa istumapaikan valita niin käytävän vierestä, siitä on helppo käydä jaloittelemass ja vessassa.

    • Anonyymi

      Pystyykö joku muka nukkumaan pystyasennossa? Minä ainakin koin kapteenin kuulutuksen "toivottavasti olette saanut levättyä" kuittailuna karjaluokkaa kohden. Ei siellä pysty lepäämään eli kohteeseen tulee aina puolikuolleena väsyneenä ja aikaero siihen päälle. Lisäksi viimeksi sain flunssan kun kanssamatkaajat on iholla, pursuu toisten puolelle ja köhii.

      • Nukkuminen onnistunut ok kunhan on niskatyyny mukana ettei pää notku. Aikaisilla aamulennoilla eurooppaan menee parin tunnin tirsat heittämällä.


      • Anonyymi

        Pystyy helposti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1555
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      987
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      67
      829
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      815
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe