Uusi Toyota Corolla voitti kirkkkaasti tuoreen TM:n vertailutestin....

Anonyymi

.....jossa olivat mukana myös Skoda Octavia, Nissan Qashqai, Ford Focus ja Kia Proceet.

Toyotalla on syytä juhlia. Corolla voitti Octavian ajettavuudessa, täysi kymppi maantiellä ja kaupungissa. Kulutuksen pienuudesta myös täysi kymppi. Silti kiihtyvyydestä, aaritilanteista ja tavaratiloista arvosana 9. Kun huomioidaan vielä Toyotan voimalinjan edut, joita ei testissä huomioida (kestävyys, DSG-nylkytyksen puute), merkki on käytännössä piessyt VAGin.

85

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      HYVÄÄ
      pieni kulutus, etenkin taajamassa
      voimansiirron toiminta

      • Anonyymi

        Huonoa kallis ylläpitää.
        Yllättävä 2. sija vanhojen mallien joukossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonoa kallis ylläpitää.
        Yllättävä 2. sija vanhojen mallien joukossa.

        Erona 1 sentti/100 km, koska Toyotalla on tiheämmät huollot, jotka poistavat tulevaisuuden korjaukulut kokonaan. Näin kymmenen vuoden käytön aikana Toyotan ylläpitokulut ovat sitten kaikkein edullisimmat:

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erona 1 sentti/100 km, koska Toyotalla on tiheämmät huollot, jotka poistavat tulevaisuuden korjaukulut kokonaan. Näin kymmenen vuoden käytön aikana Toyotan ylläpitokulut ovat sitten kaikkein edullisimmat:

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.html

        Ero oli kylläkin 1 euro/100km, koska 60 tkm:n matkalla Corollan huollot maksavat pahimmillaan yli 600 euroa enemmän kuin Fordin ja Skodan huollot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonoa kallis ylläpitää.
        Yllättävä 2. sija vanhojen mallien joukossa.

        No oikeastaan toyota voitti, koska ylläpitokulujen arviointi ei ole aivan reilu kun polttoaineet jätetään huomioimatta. Toyota myös tunnetusti pitää arvonsa hyvin luotettavuutensa ansiosta, lyhyellä huoltovälillä lienee jotain tekemistä tämän kanssa. Eli lyhyiden huoltovälien hyöty ulosmitataaan vasta seuraavaa autoa ostaessa. Mielestäni jutussa olisi pitänyt tuoda selkeämmin esille, että arvostelussa käytetään ylläpitokuluja ilman polttoaineita, vaikka myös polttoaineineen käyttökulut oli testissä laskettu. Tulevaisuudessa voisi pohtia onko ylläpitökulujen arvostelu edes mitenkään järkevää kun hankitahintaakaan ei arvostella vaikka niissä on suuremmat erot.


    • Anonyymi

      Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus testissä oli vain 5,3 l/100km kun Škoda Octavia Combi 1,5 TSI Style Businessline DSG eli pikkuturbon kulutus oli peräti 6,3/100 km.

      Tämä osoittaa, että suurimoottorinen hybridikin voittaa pikkuturbot. Ero pienemmällä Toyotan moottorilla olisi ollut todella suuri.

      • Anonyymi

        Äläpä kirjoittele omias ei Corolla voittanut testiä vaan Octavia ..kulutus tm mittaus maantie 77kmt keskinopeus.Corolla 4.3l ja Octavia 4.8 l. ja melu oli Corollassa testin toiseksi kovin ja Focus ja Octavia hiljaisimpia..


      • Anonyymi

        Lisäksi Corolla oli ylivoimaisesti testin kallein auto non 4000€ Octaviaa kalliimpi eikä voittoa tulut noillakaan eväillä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpä kirjoittele omias ei Corolla voittanut testiä vaan Octavia ..kulutus tm mittaus maantie 77kmt keskinopeus.Corolla 4.3l ja Octavia 4.8 l. ja melu oli Corollassa testin toiseksi kovin ja Focus ja Octavia hiljaisimpia..

        Luepas aloitus huolellisemmin. Yksi kymmenesosapiste ei ole mikään voitto.

        "Kun huomioidaan vielä Toyotan voimalinjan edut, joita ei testissä huomioida (kestävyys, DSG-nylkytyksen puute), merkki on käytännössä piessyt VAGin."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi Corolla oli ylivoimaisesti testin kallein auto non 4000€ Octaviaa kalliimpi eikä voittoa tulut noillakaan eväillä..

        Uusi aivan huippuunsa varusteltu Corolla tietysti maksaa hiukan enemmän kuin vähemmillä varusteilla oleva.


      • Anonyymi

        Voitto mikä voitto vaikka kymmenys piste ..niin on urheilussakin..ja melu oli edelleen Corollan kompastuskivi ja kalliskin vielä..


      • Anonyymi

        Nyky DSG :ei enää nylkytä tiedoksi vaan..


      • Anonyymi

        Ja ruostuminen parin vuoden sisään pilaa Toyotan omistajan mielenterveyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyky DSG :ei enää nylkytä tiedoksi vaan..

        Lueppa testi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepas aloitus huolellisemmin. Yksi kymmenesosapiste ei ole mikään voitto.

        "Kun huomioidaan vielä Toyotan voimalinjan edut, joita ei testissä huomioida (kestävyys, DSG-nylkytyksen puute), merkki on käytännössä piessyt VAGin."

        "Vaikka Octavia on jo elinkaarensa lopulla, perusasiat ovat yhä loistavalla mallilla.
        SE RIITTÄÄ MONASTI VERTAILUN VOITTOON."

        Näin minun lehdessäni kylläkin lukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyky DSG :ei enää nylkytä tiedoksi vaan..

        Ajajeleppa DSG:llä 100tkm ja kirjoita sitten uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajajeleppa DSG:llä 100tkm ja kirjoita sitten uudelleen.

        Saanko kirjoittaa uudelleen vaikken olekaan ajanut 100tkm DSG:llä vaan jo 430tkm?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saanko kirjoittaa uudelleen vaikken olekaan ajanut 100tkm DSG:llä vaan jo 430tkm?

        Et enään kiinnitä huomiota siihen nykimiseen ja ryntäilyyn kun koitat esim peruuttaa varovaisesti parkkiruutuun. 430 km on tehnyt tehtävänsä.
        Mutta paremmalla voimansiirrolla ajamaan tottuneille tuo dsg on ikävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et enään kiinnitä huomiota siihen nykimiseen ja ryntäilyyn kun koitat esim peruuttaa varovaisesti parkkiruutuun. 430 km on tehnyt tehtävänsä.
        Mutta paremmalla voimansiirrolla ajamaan tottuneille tuo dsg on ikävä.

        Olen monenlaisilla voimansiirroilla ajellut. DSG ei mitenkään paras mutta Toyota sitäkin huonompi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyky DSG :ei enää nylkytä tiedoksi vaan..

        Moottori lehden mukaan uudetkin DSG vaihteistot tuppaa nylkyttämään. Nylkyttäminen ei ole, varsinkaan naisten mielestä, mukavaa.


    • Anonyymi

      Taas Skoda otti ykköspaikan vaikka kyseessä oli monta vuotta vanha Octavia. Tojon yritys uudella Corollalla päätyi mahalaskuun.
      Miten voi uusi auto olla tuollainen melupesä? MIhin kaikki teho hukataan kun pienempikoneiset pieksevät tojon suorituskyvyssä? Eikö Tojon kone edelleenkään kestä ilman jatkuvaa huoltosirkusta?
      Ja ryhmän kallein auto.

      • Anonyymi

        Todennäköisesti corolla olisi ollut yhtä hiljainen tai todella lähellä samoilla renkailla. Nyt alla oli 17 tuumaiset skodan ja fordin 16 tuumaisia vastaan.


    • Anonyymi

      Miksiköhän noissa vertailussa ei koskaan ajeta reipasvauhtista kunnon pätkää suomalaista moottoritieajoa? Voisivat ne ajo-ominaisuudet, jousitus kuormalla, todellinen meluisuus ja kulutuskin tulla selvitettyä.

      • Anonyymi

        Ei kehdattu kyykyttää Toyotaa. Ne siihen mukaan niin olisi ollut taas omalla paikallaan eli viimeinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kehdattu kyykyttää Toyotaa. Ne siihen mukaan niin olisi ollut taas omalla paikallaan eli viimeinen.

        Kyykyttele vaan ihan itekses:)
        Tällä automerkillä on paras maine Suomessa – japanilainen kansanauto ajoi saksalaisen premiumin ohi21.8.2019 07:06

        Loput kärkipaikat menivät saksalaismerkeille.
        Mercedes-Benz on ollut perinteisesti maineeltaan paras automerkki Suomessa, mutta nyt ykkössija on vaihtunut. Markkinatutkimusyritys Kantarin selvityksen mukaan japanilainen Toyota on pudottanut saksalaisen Mercedeksen kakkoseksi.

        Mercedeksen kannoilla ovat Audi ja BMW tasapisteillä, viidenneksi sijoittuu Volvo, kun tarkastellaan 15 myydyimmän automerkin sijoitusta.
        Suomalaisten näkemykset Toyotan laadusta, tuotteista ja palveluista olivat selvityksessä huippuluokkaa. Näissä kategorioissa myös saksalaiset premiummerkit olivat vahvoja. Nyt Toyotan nosti ykköseksi se, että merkki on alkanut puhutella suomalaisia entistä enemmän myös tunnepuolella.


    • Anonyymi

      Aiheuttaa myös täällä laajaa kateutta trollaajille. Eli suosituin merkki myös trollajien keskuudessa!

    • Anonyymi

      Mullapa on tollanen. t. HeppI

    • Anonyymi

      "Corolla lähtee liikennevaloista täysin viiveettä, kuin kuppa Töölöstä. Vauhtia on myös helppo säätää, kun veto on tasaista ilman turhia vaihteen vaihtumisesta johtuvia nykäyksiä. Toyotan ohjaus on keveydeltään keskitasoa, mikä sopii kortteliajoon. Ovipeilien ja etupilarin välissä on joukon suurin kurkistusrako, josta lyhyempikin näkee riittävästi etuviistoon".

      • Anonyymi

        Hönö lisäilee omia mausteitaan koeajoraportista lainaamaansa tekstiin rikkoen räikeästi lainaussääntöjä. Kertoo havainnollisesti millaisten junttien kanssa ollaan tekemisissä.
        Kappale jonka hönö naamioi sitaatiksi on oikeasti näin:
        "Corolla lähtee liikennevaloista täysin viiveettä. Vauhtia on myös helppo säätää, kun veto on tasaista ilman turhia vaihteen vaihtumisesta johtuvia nykäyksiä. Toyotan ohjaus on keveydeltään keskitasoa, mikä sopii kortteliajoon. Ovipeilien ja etupilarin välissä on joukon suurin kurkistusrako, josta lyhyempikin näkee riittävästi etuviistoon."


      • Anonyymi

        vw ja skoda -laatuautojen fanin mielestä sama lainaus menee näin: "korolla lähtee liikennevaloista armottomalla viiveellä. vauhtia on erittäin hankala säätää, kun veto on muutenkin nykivää ilman turhia vaihteen vaihtumisesta johtuvia ekstranykäyksiäkin. Tojotan ohjaus on laadultaan alatasoa, mikä ei sovi liikenneajoon. Ovipeilien ja etupilarin välissä on minimalistinen kurkistusaukko, josta väinö myllyrinnekään ei näkisi riittävästi etuviistoon."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vw ja skoda -laatuautojen fanin mielestä sama lainaus menee näin: "korolla lähtee liikennevaloista armottomalla viiveellä. vauhtia on erittäin hankala säätää, kun veto on muutenkin nykivää ilman turhia vaihteen vaihtumisesta johtuvia ekstranykäyksiäkin. Tojotan ohjaus on laadultaan alatasoa, mikä ei sovi liikenneajoon. Ovipeilien ja etupilarin välissä on minimalistinen kurkistusaukko, josta väinö myllyrinnekään ei näkisi riittävästi etuviistoon."

        Tuo on sairaan mielesi tuotosta!
        Jos lainaa toisten tekstejä, riittää kun lainaa ne pilkkuakaan muuttamatta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on sairaan mielesi tuotosta!
        Jos lainaa toisten tekstejä, riittää kun lainaa ne pilkkuakaan muuttamatta!

        Olet huumorintajuton tosikko. Sen olet varmaan kuullut jo satoja kertoja. Voin vahvistaa; pitää paikkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet huumorintajuton tosikko. Sen olet varmaan kuullut jo satoja kertoja. Voin vahvistaa; pitää paikkansa.

        Ja sinä reppana valehtelija, jolle todellisuus on niin ahdistana ettei sitä vääristelemättä pysty käsittelemään. Olet varmaan kuullutkin olevasi valehtelija jo satoja kertoja.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Näinköhän, TM:n mittaamat kulutukset Corollalle (kaupunki/maantie):
        1.8: 4,9/4,7 l/100km
        2.0: 4,7/4,3 l/100km

        Eli 1,8 kuluttaa enemmän, ja suorityskyvyltään on aivan toivoton tuhnu 2-litraiseen nähden (0-100 km/h 12,1s, 2-litrainen 8,8s). Mikähän tuon koko 1,8-litraisen idea on, paitsi ehkä halvempi hankintahinta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinköhän, TM:n mittaamat kulutukset Corollalle (kaupunki/maantie):
        1.8: 4,9/4,7 l/100km
        2.0: 4,7/4,3 l/100km

        Eli 1,8 kuluttaa enemmän, ja suorityskyvyltään on aivan toivoton tuhnu 2-litraiseen nähden (0-100 km/h 12,1s, 2-litrainen 8,8s). Mikähän tuon koko 1,8-litraisen idea on, paitsi ehkä halvempi hankintahinta?

        Ei kuluta enempää vaan mittaukset eivät ole lainkaan vertailukelpoisia.


      • Anonyymi

        TM:n vertailutestin mukaan 1.5 Octavian kulutus maantieajossa 4,8 litraa sataselle, Corollan 4,3 litraa sadalle. Ero on käytännössä mitätön.


    • Anonyymi

      Suurilla nopeuksilla Corollan ajo-ominaisuudet päihittävät kilpailijat ja haastavat premium-luokan parhaat mallit ja lisäksi Toyota Corollan moottorin dynaaminen voima tuo ajoon aivan uutta helppoutta ja nautintoa.

      • Anonyymi

        Mutta kun tuo on vain sinun mielipiteesi. Joka ei edes pidä paikkaansa.


    • Anonyymi

      Luitteko miten octavia pompotti ja ääritilanteissa huono.
      Etu ja takapään iskunvaimennukset mitä sattuu eikä hätäjarrutustoiminto ole kaksinen.
      Kuluttaa selvästi enemmän kuin hybridi ja mittarivirhe iso.
      Vaihteisto edelleen arpoo omiaan..
      Ja ihmiset ostaa.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vertailussa ollut 1,5 litran pikkuturbo on kaiken liksäksi pienempikulutuksinen kuin 1,2 ja 1,4 litran pikkuturbot. Tuota 1,5 litraista pikkuturboa on alettu valmistaa nyt kun sen kulutus on optimaalinen, mutta kuitenkin paljon suurempi kuin Toyotan hybridien.

        Tuosta syystä moottorikokoja on alettu suurentaa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15449803/toyotan-moottorit-voittivat--downsizingit

        Toyota on kulutuksessa aivan omassa luokassaan. Se käyttää sähkövoimaa vielä maantienopeudella, kun moottorin rasitus on kevyttä.

        Kaupungissa kulutuksen ero on vieläkin musertavampi Toyotan eduksi. Kaupungissa kulutus Toyotalla oli 4,7 /100 km ja seuraavaksi pienin Skodalla olikin sitten jo sitten 7l/100 km.


      • Anonyymi

        Maantiellä Tojo 4,4 ja Ocu 4,8.

        Ei riitä puoli miljoonaa kilometriä kuromaan viiden tonnin hintaeroa.


    • Anonyymi

      Muut kulutti 7-8 litraa sadalla, mutta Toyota vain 4 ! Melkoinen ero Toyotan hyväksi !

      Toyota on kustannustehokkain.

      • Anonyymi

        Maantiellä Tojo 4,4 ja Ocu 4,8.

        Ei riitä puoli miljoonaa kilometriä kuromaan viiden tonnin hintaeroa.


      • Anonyymi

        Harva näitä ajaa uudesta paaliin asti. Jäännösarvo ratkaisee todellisen hintaeron. Maantiepainotteisestikin ajava hyötyy alhaisemmasta verosta ja pienipäästöisten autojen eduista, kuten edullisemmasta pysäköinnistä Helsingissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva näitä ajaa uudesta paaliin asti. Jäännösarvo ratkaisee todellisen hintaeron. Maantiepainotteisestikin ajava hyötyy alhaisemmasta verosta ja pienipäästöisten autojen eduista, kuten edullisemmasta pysäköinnistä Helsingissä.

        Nyt taas vahva selitysvaihde päällä. Jokainen vähänkin maalaisälliä omaava ymmärtävä että tässä selitellään kymppienn takaisin saamisesta kun on hukattu tonneja.
        Mutta ei se mitään, ymmärrän että selitykset on herkässä kun ymmärtää että köntsä on housuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva näitä ajaa uudesta paaliin asti. Jäännösarvo ratkaisee todellisen hintaeron. Maantiepainotteisestikin ajava hyötyy alhaisemmasta verosta ja pienipäästöisten autojen eduista, kuten edullisemmasta pysäköinnistä Helsingissä.

        Ette ole ilmeisesti ajelleet ja pysäköineet Helsingissä pitkään aikaan niillä "vähäpäästöisillä" hybrideillänne. Pysäköintialennuksen saa vain autolla, jonka CO2 päästöt ovat alle 100 g/km. Asukaspysäköintikin on mukahybridillä samanhintaista eli 26€/kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ette ole ilmeisesti ajelleet ja pysäköineet Helsingissä pitkään aikaan niillä "vähäpäästöisillä" hybrideillänne. Pysäköintialennuksen saa vain autolla, jonka CO2 päästöt ovat alle 100 g/km. Asukaspysäköintikin on mukahybridillä samanhintaista eli 26€/kk.

        Tuo 100 g/km katsotaan ilmeisesti vanhan laskentatavan mukaan. Uudella 2-litraisellakin saa tuon edun, vaikka WLTP-päästöt yli 100g.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ette ole ilmeisesti ajelleet ja pysäköineet Helsingissä pitkään aikaan niillä "vähäpäästöisillä" hybrideillänne. Pysäköintialennuksen saa vain autolla, jonka CO2 päästöt ovat alle 100 g/km. Asukaspysäköintikin on mukahybridillä samanhintaista eli 26€/kk.

        Juu se oli vanhan laskutavan mukaan 100 g/km, Corollassa 77 g/100km samalla laskutavalla.


    • Anonyymi

      Mutta miksi Tojo oli niin meluinen? Pienet istuimet suomalaiselle. Surkea liitettävyys älypuhelimiin ja alituinen ramppaaminen kalliissa määräaikaishuolloissa. Jarrut ovat vaaralliset.
      Uusi malli ja huono, sekä ruma.

    • Anonyymi

      Yllättäen Tojo ei ollutkaan niin meluinen. Istuimet ovat hyvät suomalaisille. Hyvä liitettävyys kaikenlaisiin älypuhelimiin ja halvat määräaikaishuollot. Jarrut ovat loistavat kun hybridikin jarruttaa ja ottaa kaiken energian talteen kuluttamatta jarrupalija turhan takia. Uusi malli on hyvä ja lisäksi todella kaunis.

      • Anonyymi

        Ulkonäköhän on semmoinen irvistys kuin hanuriin työnnettäs jotakin epämiellyttävää...se siitä ulkonäöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkonäköhän on semmoinen irvistys kuin hanuriin työnnettäs jotakin epämiellyttävää...se siitä ulkonäöstä.

        AJETTAVUUS: Toyota on kaupunkiautona mainio, mistä suurin kiitos kuuluu nopeasti ja pehmeästi toimivalle voimansiirrolle. Autolla on mukava ajaa myös pidempiä matkoja, koska kaikki toimii eikä mikään harmita. Jousitus on monipuolinen, sillä sekä mukavuus että ääritilannekäytös ovat vähintään asiallisella tasolla.

        MITTAUKSET: Hybridin taajamakulutus on omaa luokkaansa. Auto on tehokkain, muttei nopein. Käytännön voimaa on kuitenkin tarpeeksi, ja Corolla tuntuu nopealta. Korkeahko melutaso on auton heikoin lenkki yhdessä keskinkertaisen hidastuvuuden kanssa. Kääntöympyrä on laajin sekä renkaasta että puskurista mitattuna.

        TILAT: Toyotan ohjaamo on modernin raikas, ja siihen on helppo sisäistyä. Sen sijaan istuimet ovat sekä edessä että takana numeroa pienemmät kuin Škodassa. Tämä häiritsee luonnollisesti vain isompia vartaloita. Tavaratila on vetoisuudeltaan toiseksi suurin, joskin osa tilasta on hieman piilossa välipohjan alla.

        KÄYTTÖ: Toyotan viihde-elektroniikka näyttää modernilta, mutta siitä puuttuu edelleen älypuheiimen yhdistämistä edistävät Android Auto ja Apple Carplay -toiminnot. Kosketusnäyttö vaatii hieman kurkottelua, mutta se on muuten helppo käyttää. Mukautuvan vakionopeudensäätimen toiminta on ryhmän parasta.

        Toyota on tehnyt aimo harppauksen kohti kärkikastia. Kaikki toimii, eikä mikään harmita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AJETTAVUUS: Toyota on kaupunkiautona mainio, mistä suurin kiitos kuuluu nopeasti ja pehmeästi toimivalle voimansiirrolle. Autolla on mukava ajaa myös pidempiä matkoja, koska kaikki toimii eikä mikään harmita. Jousitus on monipuolinen, sillä sekä mukavuus että ääritilannekäytös ovat vähintään asiallisella tasolla.

        MITTAUKSET: Hybridin taajamakulutus on omaa luokkaansa. Auto on tehokkain, muttei nopein. Käytännön voimaa on kuitenkin tarpeeksi, ja Corolla tuntuu nopealta. Korkeahko melutaso on auton heikoin lenkki yhdessä keskinkertaisen hidastuvuuden kanssa. Kääntöympyrä on laajin sekä renkaasta että puskurista mitattuna.

        TILAT: Toyotan ohjaamo on modernin raikas, ja siihen on helppo sisäistyä. Sen sijaan istuimet ovat sekä edessä että takana numeroa pienemmät kuin Škodassa. Tämä häiritsee luonnollisesti vain isompia vartaloita. Tavaratila on vetoisuudeltaan toiseksi suurin, joskin osa tilasta on hieman piilossa välipohjan alla.

        KÄYTTÖ: Toyotan viihde-elektroniikka näyttää modernilta, mutta siitä puuttuu edelleen älypuheiimen yhdistämistä edistävät Android Auto ja Apple Carplay -toiminnot. Kosketusnäyttö vaatii hieman kurkottelua, mutta se on muuten helppo käyttää. Mukautuvan vakionopeudensäätimen toiminta on ryhmän parasta.

        Toyota on tehnyt aimo harppauksen kohti kärkikastia. Kaikki toimii, eikä mikään harmita

        Hönöä kuitenkin harmittaa, erttä Octavia oli kokonaispisteissä parempi.


    • Anonyymi

      Niin mitättömästä asiasta kuin takapenkki, Toyota Corolla sai 7 pistettä ja Octavia 9. Kaikissa tärkeissä kohdissa Corolla voitti Octavian.

      • Anonyymi

        Toinen sopii myös taksiksi, toinen vain lapsien kuskaamiseen.


    • Anonyymi

      Miksiköhän tuohon vertailuun valittiin meluisilla 225/55 renkailla varustettu Corollan Style-malli, vaikka myydyin malli on Active ja se on varustettu meluttomilla 205/55 renkailla.

      • Anonyymi

        "se on varustettu meluttomilla 205/55 renkailla."
        Vai että Corollaa saa meluisilla renkailla ja meluttomilla. Miksi tojo laittaa autoihinsa tuollaisia meluisia renkaita? Ja miksi samat renkaat eivät melua muissa autoissa?
        Aika outoa touhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "se on varustettu meluttomilla 205/55 renkailla."
        Vai että Corollaa saa meluisilla renkailla ja meluttomilla. Miksi tojo laittaa autoihinsa tuollaisia meluisia renkaita? Ja miksi samat renkaat eivät melua muissa autoissa?
        Aika outoa touhua.

        Falkenhan on hiljaisempi kuin Conti.


      • Anonyymi

        Uuden Corollan kohdalla rengastuksella voi valita onko se todella meluisa vai törkeän meluisa.


      • Anonyymi

        Ja aina Audii mersuu bemarii siitä huolimatta, onko ne meluisia, ruostuvia, ja tehottomia kotteroita. Pääasia on kuitenkin nuo saksalaisMERKIT!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja aina Audii mersuu bemarii siitä huolimatta, onko ne meluisia, ruostuvia, ja tehottomia kotteroita. Pääasia on kuitenkin nuo saksalaisMERKIT!

        Voin rehellisesti sanoa että olen koeajanut kaksi toyotaa ja antanut niille täyden mahdollisuuden pärjätä. Kyseessä Auris ja RAV.
        Molemmissa tapauksissa sisätilojen materiaalivalinnat, ergonomia, moottorin tai alustan ominaisuudet eivät riittäneet valintaan.
        Olen ostanut monenmaalaisia autoja joten mulla ei ole sellaista fetissiä. Tojo on jäänyt ostamatta yksinkertaisesti siksi että se on kaikessa vain keskinkertanen. Yhteenkään tojoon ei ole tullut halua ostaa. Autossa pitää olla olla jotain enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin rehellisesti sanoa että olen koeajanut kaksi toyotaa ja antanut niille täyden mahdollisuuden pärjätä. Kyseessä Auris ja RAV.
        Molemmissa tapauksissa sisätilojen materiaalivalinnat, ergonomia, moottorin tai alustan ominaisuudet eivät riittäneet valintaan.
        Olen ostanut monenmaalaisia autoja joten mulla ei ole sellaista fetissiä. Tojo on jäänyt ostamatta yksinkertaisesti siksi että se on kaikessa vain keskinkertanen. Yhteenkään tojoon ei ole tullut halua ostaa. Autossa pitää olla olla jotain enemmän.

        Skoda-myyjän iltasatu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda-myyjän iltasatu.

        Ottaa koville kun kerrotaan totuus?? Voi sinua uskosi sokeuttamaa hälmöläistä.


    • Anonyymi

      Skoda voitti 0,1 (nollapilkkuyhdellä) pisteellä. Ero tuli mielipidekysymyksistä.

      • Anonyymi

        Kuten melu ja huoltokulut. On siinä mielenkiintoisia mielipide asioita.


      • Anonyymi

        Nimenomaan Corolla pääsi noin korkeisiin pisteisiin mielipideasioilla, mutta ei silti ohittanut Octaviaa.
        Kaupunkiajon täysi kymppi tuli asioista joita ei voi mitata: 'Toyota nousee ainoana arvosananaan kymmenen, pitkälti loistavasti toimivan voimalinjan ansiosta." Muittenkaan voimalinjat eivät olleet kaupunkiajoon sopimattomia: "Vertailuryhmää yhdistää kaupunkiajoon hyvin sopivat automaattivaihteistot."


    • Anonyymi

      Kun luet tuon vertailun tekstin niin huomaat, että vertailun voitti tosiasiassa Toyota Corolla, eikä kynnenesosapisteen erolla voittaja ollut Octavia.

      Huomaa vielä mitä kertoo jo otsikointi: ..."JATKUUKO VOLKSWAGEN-KONSERNIN AUTOJEN VOITTOPUTKI?" Mitä sillä jo lähdössä halutaan sanoa.

      • Anonyymi

        Ja jatkuihan se, eipä yllätä ketään. Jopa vanhentuneella mallilla pätkittiin Toyotan kruunu jalokivi ja syömähammas.


    • Anonyymi

      Tottakai voitti ja ylivoimaisesti voittikin. TM, Tuulilasi, AutoBild, Moottori, Tekniikka ja Talous, HS, Aamulehti, Turun Sanomat, Satakunnan Kansa, Lapin Kansa, Kaleva jne ovat todenneet: Uusi Corolla Hybrid on paras auto kymmeniin vuosiin ja kautta aikain paras Corolla.

      • Anonyymi

        Paras Toyota, mutta se ei riitä. Noloa olisi ollut jos se olisi ollut edellisiä huonompi, sillä tuohon Toyota on panostanut kaikkensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras Toyota, mutta se ei riitä. Noloa olisi ollut jos se olisi ollut edellisiä huonompi, sillä tuohon Toyota on panostanut kaikkensa.

        MIten voi olla paras auto luokassaan jos yli neljä tonnia halvemmalla saa auton jossa on enemmän tilaa, on hiljaisempi ajaa, on nopeampi, halvempi huoltaa ja lisäksi kuskin paikalla on mukavampi olla?
        Noilla eväillä voi olla paras tojo, mutta luokkansa ykköstilaan ei mitään asiaa. Tojon ainoa vahvuusalue on kaupunkikulutus, mutta ei yksi pääsky kesää tee. Varsinkin kun tuo posketon hankintahinta pilaa senkin kortin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIten voi olla paras auto luokassaan jos yli neljä tonnia halvemmalla saa auton jossa on enemmän tilaa, on hiljaisempi ajaa, on nopeampi, halvempi huoltaa ja lisäksi kuskin paikalla on mukavampi olla?
        Noilla eväillä voi olla paras tojo, mutta luokkansa ykköstilaan ei mitään asiaa. Tojon ainoa vahvuusalue on kaupunkikulutus, mutta ei yksi pääsky kesää tee. Varsinkin kun tuo posketon hankintahinta pilaa senkin kortin.

        Parasta myydään eniten. Ei pitäs olla kovin vaikeeta bonjata tätä.


    • Anonyymi

      Voittiko Octavia taas jonkun testin? Pitää vissiin alkaa itsekin vakavasti harkitsemaan hankintaa.

      • Anonyymi

        Ei voittanut, jää viimeiseksi.


    • Anonyymi

      Miksiköhän monissa kansainvälisissä tilastoissa uusi Corolla kuuluu pieniin perheautoihin mutta Octavia jo keskiluokkaan tai alempaan keskiluokkaan? Johtuisiko isommista taka- ja tavaratiloista?

    • Anonyymi

      Halla-Aho myös voittaja
      gallup

      tojomies

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Oikein luettuna Corolla voitti selvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein luettuna Corolla voitti selvästi.

        Onhan se kakkossija Toyotalle parasta mitä voi saavuttaa vaikka onkin uusin malli ja ykkönen vanhin malli jonka tilalle tulee uusi näinä hetkinä hybridien ja sähköversioiden kanssa.


    • Anonyymi

      ei ihme että perus suomalaisilla on tojotia joka talon pihalla

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      66
      3163
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      548
      3004
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2225
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1982
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1815
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1795
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1572
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      101
      1295
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1185
    Aihe