Pahoinvointia

Tilda vm 64

Onko tavallista, että vaihdevuosien ollessa aluillaan oireena on aaltoileva pahoinvointi?

Minulla on jo todettu estrogeenin vähentyneen, kuukautisten väli on pitkä 30 - 40 vrk. kierron puolivälissä ja ennen vuotoa minulla on muutamia päiviä oksettava olo. Vähän niinkuin raskauden alussa. En kuitenkaan ole oksentanut. Paha olo tulee aaltoillen, eli se ei ole koko aikaa.

Muita oireita on rinnan yläosassa ajoittain tuntuva kihelmöinti, ja siitä seuraa sitten hikisyys kohtaus, jonka mentyä tulee vilu. Joskus tuntuu rinnoissa, kuin alkaisi maitoa tihkua, mitään ei kuitenkaan tule.

Raskaana en ole, ja näitä oireita on ollut jo vuoden verran. Lääkärin mielestä ovat vaihdevuosioireita, mutta ajattelin vielä täältä kysyä, kun en monenkaan ole kuullut valittelevan pahaa oloa.

Rytmihäiriöstä olen kärsinyt 20-vuotiaasta. Nyt minulla on siihen Propral, joten sydän pysyy nyt aisoissa.

3

3803

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lola

kyllä nuo oireesi ihan vaihdevuosioireilta vaikuttaa. mutta aika nuori olet vielä, no mutta toisille tulee aiemmin. minullakin alkoi ku oli 44 ja lekuri vaan sanoi että ei ne niitä oireita vielä ole. vaan olivatkin kun mentiin labratesteihin. no niitä on jatkunut nyt 5 vuotta,välillä on niin ällö olo et ei tiedä pitäiskö syödä jotain vai olla vaan. yleensä syön omenantai jonkun. se nyt hetkeks helppaa.
      ja toi hikoilu on yhtä helvettiä, ja huimaus mukaanlukien. onko sulla huimausta?
      pääkin tutkittiin (siis yläpää!) mut ei mitään
      kummallista. joten sulla vois hormonilaastari auttaa, jos aiot hormoneita syödä en kehota en kiellä. samassa veneessä ollaan!moi!

• Tilda vm 64

Kiva, että sain vastauksen, vaikka asianlaidan oikeastaan jo tiesinkin. On huimausta, en ole osannut yhdistää tähän. Olen luullut johtuvan hartioista, ja niitä oon jumpannut.

Olen samaa mieltä siitä hikoilukohtauksesta. Se on tosi kurja. Hormoneita en nyt ihan vielä ole halukas käyttämään, mutta en ole mitään lukkoon lyönyt. Ihan sen mukaan mikä tää olo alkaa olla.

Pään tutkimiseen liittyen sen verran, että sairastan paniikkihäiriötä, ja luulinkin aluksi niiden oireiden jotenkin muuttuneen.

• Durianni
        Tilda vm 64 kirjoitti:

Kiva, että sain vastauksen, vaikka asianlaidan oikeastaan jo tiesinkin. On huimausta, en ole osannut yhdistää tähän. Olen luullut johtuvan hartioista, ja niitä oon jumpannut.

Olen samaa mieltä siitä hikoilukohtauksesta. Se on tosi kurja. Hormoneita en nyt ihan vielä ole halukas käyttämään, mutta en ole mitään lukkoon lyönyt. Ihan sen mukaan mikä tää olo alkaa olla.

Pään tutkimiseen liittyen sen verran, että sairastan paniikkihäiriötä, ja luulinkin aluksi niiden oireiden jotenkin muuttuneen.

Juu, sama juttu täällä.
        Pahoinvointi ja yleensä vaihtari-oireet alkoivat 45-vuotiaana.
        Tunnissa oli kolme kuuma-aaltokohtausta, joita edelsi todella oksettava olo. Tätä jatkui 24 h/vrk:ssa, enkä saanut nukutuksi noiden vuoksi.
        Oli pakko tehdä jotain, koska työssäkäynti alkoi olla mahdotonta.
        Sain sitten gyneltä hormoonikorvaushoidon, jota ilman en voi olla vieläkään, vaikka olen jo neljä vuotta käyttänyt. Päinvastoin, taas on tullut pahoinvointia ja hikikohtauksia. Ehkä pitäisi nostaa annosta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5534
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4860
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2794
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2068
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2018
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1611
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1492
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      27
      1481
    Aihe