Tuli asennettu Ubuntu nyt

Anonyymi

Alko tympiin w10 vakoilu.
En olis uskonut kuinka helppo ja toimiva tää ubuntu on.
Ei muuta :D

131

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      minähän sitä ubuntyn ilosanomaa jaoin ensimmäisen kerran täällä pitkä aika sitten kun ihmiset tuskasteli windowssin kanssa, viestini poistettiin ylläpidon toimesta koska siinä puhuttiin ubuntystä jumalan lahjana. törkeä ylläpito!

      mutta olisi joskus kiva saada ihmisiltä jotain takaisin eikä olla pelkästään se antava osapuoli.

      • Anonyymi

        Yläpito tuskin ymmärtää Ubuntun päälle mitään tai edes mistä on kysymys, he vain arpovat noita poistettavia, ja arpa osun sinun viestiisi. Mutta Ubuntuhan on haitake, jota ei pidä kenenkään mennä asentelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yläpito tuskin ymmärtää Ubuntun päälle mitään tai edes mistä on kysymys, he vain arpovat noita poistettavia, ja arpa osun sinun viestiisi. Mutta Ubuntuhan on haitake, jota ei pidä kenenkään mennä asentelemaan.

        Miksi valehtelet? W10 on haitake Ei Ubuntu!
        Ubuntu on toimiva, helppo ja erittäin hyvä!


      • Anonyymi

        Olen huomannut. on hyvä


      • Anonyymi

        Ubuntu on aivan ihana, eikä vakoile!


      • Anonyymi

        Aikeissa hankkia valmis ubuntukone. ThinkPad P53s Ubuntu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikeissa hankkia valmis ubuntukone. ThinkPad P53s Ubuntu.

        Jostakin syystä nuo sinun aikeesi, toi mieleen hölmöläisten tarina, jossa säkillä kannettiin valoa pirttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostakin syystä nuo sinun aikeesi, toi mieleen hölmöläisten tarina, jossa säkillä kannettiin valoa pirttiin.

        Iskikö konekateus ;D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iskikö konekateus ;D

        Pitäisikö paskan ostamisesta iskeä konekateus, minulla kun ei ole edes peltoa. Ubuttajilla ei arvot ole kohdillaan, kone jossa on Ubuntu viedään täällä päin heti roskiin.


      • Anonyymi

        Ubuntu on paras!


    • Anonyymi

      Jaaha, windows-uskovaiset on taas vallanneet palstan valheillaan ja linux-vihallaan. Ubuntu on miljoona kertaa vakoilevaa windowsia parempi! Ei siis mikään p*ska tai haitake. Ja kaikki jotka sen asentaa, ovat tervejärkisiä.

      • Anonyymi

        Totta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta!

        Mäntti ja Tosi Mäntti myötäilee, Ubuttajan jokellusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäntti ja Tosi Mäntti myötäilee, Ubuttajan jokellusta.

        Sinä se todellinen mäntti olet, en minä eikä tuo "myötäilijäni"!


      • Anonyymi

        Ne on kovia valehteleen mutta totuushan on että:
        Windows 10 on mahdollisesti kaikkien aikojen pahin vakoiluohjelma!
        Sekä dramaattinen suorituskyky syöppö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on kovia valehteleen mutta totuushan on että:
        Windows 10 on mahdollisesti kaikkien aikojen pahin vakoiluohjelma!
        Sekä dramaattinen suorituskyky syöppö.

        Alko tympii, ja Ubuntu kans.


    • Anonyymi

      "En olis uskonut kuinka helppo ja toimiva tää ubuntu on."

      Ootko sattumoisin asennellut tulostimia, skannereita tai muita oheislaitteita tuohon ihanaan ubuntuusi?

      • Anonyymi

        en ole aloittaja, mutta olen. on hp:n printteri/skanneri, usb-wlan, usb-blutooth, logitechin langaton usb-vastaanotin, hiiri ja näppis, erillinen äänikortti C-Media Electronics Inc CMI8788 [Oxygen HD Audio], kortinlukija, 2 monitoria tv, kotiteatterivahvari, corsairin langattomat pelikuulokkeet mikillä, ps4-ohjain. ja ei ole läppäri eikä mikään aivan mopo kone kyseessä.

        mitäs itselläsi on pienen pehmeän ikkunoissa?


      • Anonyymi

        Olen, tietenkin olen. sen kun ottavaan listasta käyttöön, mitään ihme asentelua et tarvita, kuin mm windowsissa...

        Ubuntussa toimii, windowsissa on sitten niissäkin w10:ssä ongelmia!


      • Anonyymi

        No jos se ubuntu on niin erinomainen niin miksi se vaan rypee pohjamudissa, häh mitä?


      • Itse olen asentanut Ubuntuun laitteita aikoja sitten... Käytin sitä muistaakseni vuodesta 2006 lähtien.

        Suomi24:llä vaan on kummalllista sekopääporukkaa että jos käyttöjärjestelmä ei ole se tuttu macOS niin sitten alkaa joku ihme sekoilu ja ihmettely voiko sitä käyttää.

        En kylläkään enää käytä Ubuntua omassa kotitaloudessa vaan käytän nykyisin toisen merkkistä käyttöjärjestelmää mutta minulla nyt ei ole mitään omistusta sekoilua hyviksi tunnettuja ohjelmia vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos se ubuntu on niin erinomainen niin miksi se vaan rypee pohjamudissa, häh mitä?

        Koska kuluttaja Ubuntu koneita ei ole kaupoissa, on vaan kehittäjä Ubuntu koneita ja hinto on yli 2000€ Dell ja lenovoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska kuluttaja Ubuntu koneita ei ole kaupoissa, on vaan kehittäjä Ubuntu koneita ja hinto on yli 2000€ Dell ja lenovoo.

        Tietämättömys ja vaihtamisen pelko ja tietysti oppia uuden OS toimintatavat...
        Ubuntussahan ei normikäyttäjien kannata käyttää päätettä! Kaikki hoituu graafisesti. Siitäkin huolimatta että netin ohjeet on ammatilaisten tai harrastajien tekemiä joissa helposti annetaan aina komentosarjoja.
        Näin ei kannata tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska kuluttaja Ubuntu koneita ei ole kaupoissa, on vaan kehittäjä Ubuntu koneita ja hinto on yli 2000€ Dell ja lenovoo.

        Ei se vaadi mitään 2000€:n konetta. Itellä on HTPC -koneena AMD Phenom X4, 16 Gt DDR3 muistia ja nVidian GTS450 näytönohjaimena ja Ubuntu 18.04 SSD-levyllä. Hyvin toimii ihan itse kasatullakin koneella.


      • Anonyymi

        Skannerit ja kirjoittimet on aina toimineet mintin ja Ubuntun kanssa. Ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa ja käytetään todella paljon työkäytössä.
        Useita kirjoittimia (eri merkkisiä) käytetty loppuun ja koskaan ei ole ollut ongelmia. Wintoosassa on kyllä tutuila ollut ongelmia varsin paljon muun muassa kirjoittimien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se vaadi mitään 2000€:n konetta. Itellä on HTPC -koneena AMD Phenom X4, 16 Gt DDR3 muistia ja nVidian GTS450 näytönohjaimena ja Ubuntu 18.04 SSD-levyllä. Hyvin toimii ihan itse kasatullakin koneella.

        Siis kaupasta jos ostaa valmiin Ubuntu koneen! Ubuntuhan toimii lähes kaikissa.


      • Anonyymi
        M-Kar kirjoitti:

        Itse olen asentanut Ubuntuun laitteita aikoja sitten... Käytin sitä muistaakseni vuodesta 2006 lähtien.

        Suomi24:llä vaan on kummalllista sekopääporukkaa että jos käyttöjärjestelmä ei ole se tuttu macOS niin sitten alkaa joku ihme sekoilu ja ihmettely voiko sitä käyttää.

        En kylläkään enää käytä Ubuntua omassa kotitaloudessa vaan käytän nykyisin toisen merkkistä käyttöjärjestelmää mutta minulla nyt ei ole mitään omistusta sekoilua hyviksi tunnettuja ohjelmia vastaan.

        Taloudessani on käytössä aktiivisesti 6 Ubuntu konetta joista yksi on tabletti. Hyvin toimii ja juuri siksi ubuntu. MacOs ei ole mikään ihmeelinen, väitän että ubuntu on parempi.
        Windows 10 nyt ei tule kysymykseen, koska päättivä laittaa kattavan pakkovakoilun.

        Kaikelaista tulee aina kokeiltua, joten pysyy ajan hermolla. Töissä kun tapaa kaikkia os:siä


    • Anonyymi

      Ubuntuhan on paras!

      • Anonyymi

        Debian johdannaiset ovat resurssien tuhlausta ja vievät Debiania huonompaan suuntaan bloatwareellaan ja konfiguroinneillaan. 99% ubuntun paketeista on suoraan Debianista ja Mint varsinkin käyttää vuosia vanhaa softaa. Moderni käyttis rullaa kuten Debian testing/Sid joka asennetaan kerran ja päivitetään silloin kun huvittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Debian johdannaiset ovat resurssien tuhlausta ja vievät Debiania huonompaan suuntaan bloatwareellaan ja konfiguroinneillaan. 99% ubuntun paketeista on suoraan Debianista ja Mint varsinkin käyttää vuosia vanhaa softaa. Moderni käyttis rullaa kuten Debian testing/Sid joka asennetaan kerran ja päivitetään silloin kun huvittaa.

        Ei ole, Ubuntu on tehty taviksille joilla ei ole osaamista käytä päätetä eikä tarvetta! Ubuntussa kaikki hoituu graafisesti!
        Ubuntuun on valittu paketit, toimivuutta silmällä pitäen, siksi se onkin niin hyvä taviksille ja ammattilaisille.

        Osaajat taas voi käyttää Debian aitoa jos haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, Ubuntu on tehty taviksille joilla ei ole osaamista käytä päätetä eikä tarvetta! Ubuntussa kaikki hoituu graafisesti!
        Ubuntuun on valittu paketit, toimivuutta silmällä pitäen, siksi se onkin niin hyvä taviksille ja ammattilaisille.

        Osaajat taas voi käyttää Debian aitoa jos haluaa.

        Ubuntu ja Mint on varsin hyviä yleiseen käyttöön. Ubuntu näistä se helpompi, kun Mint taas tehty suoraan windows oloisemmaksi,

        Debian voi osaamattomalle olla todella hankala.Koska käyttäjä joutuu tekeen valintoja paketeista ja firmwareista yms..

        Deepin on myös hyvä valinta, vaihka sen kielituki ei olekkaan täydelline Suomelle!

        RPM jakeluita kuten Fedora, Suse yms... ei voi suositella, ne on vaikeita.
        Sama koskee virituksiin, kuten Zorin, elementary yms... kovin toimimattomia.


      • Fedora on kehitysversio, vähän niinkuin ne Ubuntun puolivuosittaiset.

        Suse Enterprise toimii oikein hyvin.

        Kyllä RPM paketointi toimii.


      • Anonyymi
        M-Kar kirjoitti:

        Fedora on kehitysversio, vähän niinkuin ne Ubuntun puolivuosittaiset.

        Suse Enterprise toimii oikein hyvin.

        Kyllä RPM paketointi toimii.

        Tomiihan RPM paketointi, kukaan sitä kiellä, Mutta nämä on vaikeanpia päivittää ja käytää, RPM-jakelut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tomiihan RPM paketointi, kukaan sitä kiellä, Mutta nämä on vaikeanpia päivittää ja käytää, RPM-jakelut.

        Kyllä, en suosittelisi Tavikselle rpm -puhjaisia jakeluita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tomiihan RPM paketointi, kukaan sitä kiellä, Mutta nämä on vaikeanpia päivittää ja käytää, RPM-jakelut.

        En tiedä missä mennään Suse Enterprisessa mutta Red Hat Enterprise / CentOS on aika simppeli päivittää. Siellä se graafinen päivitystyökalu missä klikkaa sitä päivitysnappia.

        Tai jos haluaa komentoriviltä käskeä niin pääkäyttäjänä "yum update"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Debian johdannaiset ovat resurssien tuhlausta ja vievät Debiania huonompaan suuntaan bloatwareellaan ja konfiguroinneillaan. 99% ubuntun paketeista on suoraan Debianista ja Mint varsinkin käyttää vuosia vanhaa softaa. Moderni käyttis rullaa kuten Debian testing/Sid joka asennetaan kerran ja päivitetään silloin kun huvittaa.

        Juuh. Vuosien aikana olen muutaman kerran laittanut Debianin koneeseen käyttöön. Aina on ollut jotain vaikeahkoa ongelmaa. Välillä onnistunut korjaamaan, välillä en. Tyyliin: asennuksen jälkeen graafinen liittymä ei käynnistynyt, ääkköset ei toimineet, Taulukkolaskennessa ihme lageja, tekstinkäsittely kunnon viivekirjoittelua (kirjoitit ja odotit sekuntteja, että teksti ilmestyi), ja sitten ne vanhentuneet ohjelmistot.... Varmaan muitakin juttuja ollut, mutta nuo nyt tuli ensin mieleen. Mint, Ubuntu ja derivaatit ovat olleet paljon käyttäjäystävällisempiä.
        Näistäkin ongelmista huolimatta, kerrankin siedin Debiania puoli vuotta, sitten tuli sietoraja vastaan. Debianin parhaat puolet ovat: hyvä alusta paremmille distroille, ja hieno logo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuh. Vuosien aikana olen muutaman kerran laittanut Debianin koneeseen käyttöön. Aina on ollut jotain vaikeahkoa ongelmaa. Välillä onnistunut korjaamaan, välillä en. Tyyliin: asennuksen jälkeen graafinen liittymä ei käynnistynyt, ääkköset ei toimineet, Taulukkolaskennessa ihme lageja, tekstinkäsittely kunnon viivekirjoittelua (kirjoitit ja odotit sekuntteja, että teksti ilmestyi), ja sitten ne vanhentuneet ohjelmistot.... Varmaan muitakin juttuja ollut, mutta nuo nyt tuli ensin mieleen. Mint, Ubuntu ja derivaatit ovat olleet paljon käyttäjäystävällisempiä.
        Näistäkin ongelmista huolimatta, kerrankin siedin Debiania puoli vuotta, sitten tuli sietoraja vastaan. Debianin parhaat puolet ovat: hyvä alusta paremmille distroille, ja hieno logo.

        Joo. Debian on nin valtava jossa kaikee mahdollista, ja siitä oman kerääminen valintoineen vaatii tietämystä, mutta onneksi mint ja Ubuntu tekee sen puolestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Debian on nin valtava jossa kaikee mahdollista, ja siitä oman kerääminen valintoineen vaatii tietämystä, mutta onneksi mint ja Ubuntu tekee sen puolestasi.

        Ubuntu kerää kaiken Debianilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ubuntu kerää kaiken Debianilta.

        No siis ei ihan kaikkea. Mutta puhjaahan Ubuntu Debianiin.
        Ubuntulla on oma päivityspalvelimet ja sovellus valikoima ja muuta tällaista.
        Lisksi sinne ei saa pistettyä ihan mitä tahansa.

        Ubuntu on hyvä, jos jopa paras!


      • Anonyymi

        Upuntu on todella hyvä. w10 on haitake!
        Itsellä nyt viikko Ubuntulla ja olen hyvin tyytyväinen. Ei ole ikävä windows 10 vakoilua ja toimimatomuutta.


      • Anonyymi

        Ubuntu on aivan ihana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ubuntu on aivan ihana!

        Ei voisi vähempää kiinnostaa, moinen roska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voisi vähempää kiinnostaa, moinen roska.

        w10 on roska ja haitake!


    • Anonyymi

      Ajoin sen koneelle ja se kyllä sinne tuli ja sitten se kysyy että millä ohjelmalla sen aukausee ja sen ole löytänyt ohjelmaa joka sen tekee. Vaikka laittaa että run niin ei se aja ja installoi sitä. Olen ennen onnistunut, mutta onkohan windows tehnyt sen vaikeammaksi, että porukka pysyisi sen ohjelmissa.

      • Anonyymi

        Sinulle suosittelisin tabletti tietokonetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle suosittelisin tabletti tietokonetta.

        Ubuntu toimii mainiosti myös tabletissa, itselläkin on sellainen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ubuntu toimii mainiosti myös tabletissa, itselläkin on sellainen!

        Heitä roskiin sellaiset tabletit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heitä roskiin sellaiset tabletit.

        Se on hyvä! Iskikö kateus?


    • Anonyymi

      Olet varmasti onnellinen, kun ei ole enää huolta vakoilusta. Kukaan ei enää vakoile sinua.

      • Anonyymi

        Olisit varman onnellisempi jos kukaan ei vakoilisi sinua.


      • Anonyymi

        No ainakaan Ubuntuni ei vakoile :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ainakaan Ubuntuni ei vakoile :D

        Kyllä minun Ubuntuni vakoilee. On meinaan Ubuntu samalla levyllä Windows 10 kanssa , tällä näkee Windows 10 käyttäjien tiedot ja tiedostot, myös järjestelmänvalvojan jollei ole salattu.
        Olkaa tarkkana siellä niiden Windowsienne kanssa, koska teitä vakoilee myös mustasukkainen avio - avopuoliso, Microsoftin , Googlen, Facebook ja ym. lisäksi.
        Oletko jo ihmetelly miten se tietää kaiken?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minun Ubuntuni vakoilee. On meinaan Ubuntu samalla levyllä Windows 10 kanssa , tällä näkee Windows 10 käyttäjien tiedot ja tiedostot, myös järjestelmänvalvojan jollei ole salattu.
        Olkaa tarkkana siellä niiden Windowsienne kanssa, koska teitä vakoilee myös mustasukkainen avio - avopuoliso, Microsoftin , Googlen, Facebook ja ym. lisäksi.
        Oletko jo ihmetelly miten se tietää kaiken?

        Poista se w10 superhaitake!


    • Anonyymi

      Ompas ubutu mahtava! Oh Yesh.

    • Anonyymi

      Ubuntu on satoja kertoja paremi kuin w10!

      • Anonyymi

        Ai on Ubuntu "paremi". Kuka sinulle antoi luvan kirjoitella julkisesti.


      • Anonyymi

        Ubuntu on parempi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ubuntu on parempi!

        Ubuntu on parempi, kun ei mitään mutta jos olet oikein tietokoneen hankkinut, kannattaa siihen hankkia oikea käyttöjärjestelmä (Windows 10). Siinä tapauksessa että olet koneesi raadon SER-keräyspisteissä pöllinyt, ei käyttöjärjestelmälläkään niin väliä ole, yhtä tuskaa sen kanssa tuhertaminen on kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ubuntu on parempi, kun ei mitään mutta jos olet oikein tietokoneen hankkinut, kannattaa siihen hankkia oikea käyttöjärjestelmä (Windows 10). Siinä tapauksessa että olet koneesi raadon SER-keräyspisteissä pöllinyt, ei käyttöjärjestelmälläkään niin väliä ole, yhtä tuskaa sen kanssa tuhertaminen on kuitenkin.

        Ubuntuhan ON oikea käyttöjärjestelmä, ja parempi kuin windows 10 joka on vain käyttisten irvikuva ja joka vakoilee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ubuntuhan ON oikea käyttöjärjestelmä, ja parempi kuin windows 10 joka on vain käyttisten irvikuva ja joka vakoilee!

        Kuka sinulle on antanut luvan kirjoitella paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sinulle on antanut luvan kirjoitella paskaa.

        Minä en kirjoittele paskaa, itse kirjoitat skeidaa ja kuka on sinulle antanut luvan haukkua minua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en kirjoittele paskaa, itse kirjoitat skeidaa ja kuka on sinulle antanut luvan haukkua minua?

        Sinun haukkumiseen ei mitään lupia tarvita, se kuuluu kansalaisvelvollisuuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun haukkumiseen ei mitään lupia tarvita, se kuuluu kansalaisvelvollisuuksiin.

        Ei todellakaan kuulu kansalaisvelvollisuuksiin, sen sijaan SINUN haukkuminen kuuluu kansalaisvelvollisuuksiin!!! Senkin kokovartalomulkero!


    • Anonyymi

      Ok, nyt sit illalla kokeilen ubuntua, tossa oli yks i5 kone vapaana.

      • Anonyymi

        Nyt on ubuntu ja Wow!!! Täähän on mahtava!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on ubuntu ja Wow!!! Täähän on mahtava!

        Ei voisi vähempää kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voisi vähempää kiinnostaa.

        No jos ei kerran kiinnosta niin miksi sitten riekut ja trollaat täällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos ei kerran kiinnosta niin miksi sitten riekut ja trollaat täällä?

        Jonkun on pakko oikoa luku- ja kirjoitusvammaisten Ubuntu käyttäjien valheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun on pakko oikoa luku- ja kirjoitusvammaisten Ubuntu käyttäjien valheita.

        Te windows-trollithan niitä valheita tänne suollatte ja me Ubuntu-käyttäjät EMME ole mitään kirjoitus- ja lukuvammaisia!


    • Anonyymi

      Käytännössä lähes kaikki Ubuntussa tulee Debianin kehitysversiosta. Toki Ubuntulle on pieni määrä pelkästään sille paketoitua softaa, mutta lähes kaikki tulee suoraan Debianista. Samaten Ubuntu käyttää nimenomaan Debianin paketinhallintajärjestelmää ja Debianin paketinhallintatyökaluja joilla ohjelmat asennetaan jne. Erona Ubuntun ja Debianin väälillä on se, että Ubuntu perustuu Debianin kehitysversioon minkä takia Ubuntussa olevat ohjelmat ei ole yhtä hyvin testattuja kuin Debianin vakaissa julkaisuissa olevat. Lisäksi Ubuntulla ei ole käytettävissään läheskään niin massiivisia resursseja kuin Debianilla. Se näkyy siinä, että esimerkiksi uusimmassa Debian Buster -versiossa on yli 59000 ohjelmapakettia, jotka kaikki on virallisesti tuettuna koko Busterin elinkaaren ajan, eli jokainen paketeista on tuettuna tietoturvapäivityksillä. Ubuntulla ei ole samanlaisia resursseja käytettävissään ja siksi vain suhteellisen pieni osa Ubuntussa olevista ohjelmapaketeista on virallisesti tuettuna tietoturvapäivityksillä. Sama näkyy siinä, että esim uusin Debian on saatavilla huomattavasti useammalle prosessorillekuin Ubuntu.Ei sitä voi kieltää, että ilman Debiania Ubuntua ei olisi olemassakaan. Debianin kehittäjiä on paljon enemmänkin, joten ei ihme että Ubuntu ei itse pystyisi yhtä isoa työtä tekemään. Moni Ubuntun kehittäjäkin on itseasiassa myös Debianin kehittäjä.

    • Anonyymi

      Ihan hölynpölyä nuo tässä ketjussa olevat väitteet Debianin ongelmista ja vaikeudesta. Itse olen käyttänyt Debianin vakaita julkasuja työpöytäkäytössä jo 21 vuotta, eli vuodesta 1998. Olen ollut erittäin tyytyväinen Debianiin nämä vuodet. Mitään tuollaisia ongelmia ei ole ollut kuin joku tässä ketjussa aiemmin väitti. Itseasiassa kyllä totuus on se, että Debian toimii yleisesti paljon paremmin kuin Ubuntu johtuen nimenomaan siitä että Debianissa ohjelmat on kunnolla testattuja. Esim Monilla Ubuntu-aiheisilla keskustelualueilla saa lukea sen ja sen kaatuilusta samalla kun sama softa toimii Debianissa täysin ongelmitta. Tuo ei ole mikään ihme, koska Ubuntu perustuu Debianin kehitysversioon. Lisäksi Ubuntun 6kk julkaisutahti saa aikaan sen, että Ubuntu on tavallaan jatkuvasti kehitysversio, jota ei ole testattu kunnolla. 6kk ei yksinkertasesti riitä distron kunnolliseen testaamiseen. Joo Ubuntulle on LTS -versio, mutta kun Ubuntussa LTS tarkottaa vain sitä mistä se on lyhenne, eli sitä että Ubuntun LTS -versiota tuetaan pidempään kuin muita Ubuntun versioita. Todellisuudessa Ubuntun LTS -versioiden kehitys ei ole kestänyt sen pidempään kuin muidenkaan Ubuntun -versioiden. Ubuntun LTS -versioitakin kehitetään ja testataan ennen julkaisua vain sen 6kk, ei yhtään sen enempää kuin muiden Ubuntun versioiden kohdalla. Ubuntun LTS -versioita vain tuetaan tietoturvapäivityksillä 5 vuotta, ne ei kuitenkaan ole sen paremmin testattuja kuin muut Ubuntun versiot. Ubuntun LTS -versioissa oleva softa vanhenee sekin , koska se saa lähinnä vain tietoturvapäivityksiä. Ubuntu julkasee uuden LTS -version kahden vuoden välein.

      Myös Debian julkasee uuden version kahden vuoden välein. Jokainen julkaistu Debianin vakaa versio on myös LTS -versio, eli jokaista Debianin julkaistua versiota tuetaan vähintään viisi vuotta. Eli Debianista tulee uusi versio yhtä usein kuin Ubuntusta tulee LTS-versio. Lisäksi jokaista Debianin julkaistua versiota tuetaan vähintään yhtä pitkään kuin Ubuntun LTS-versioita. Erona Ubuntun ja Debianin välillä on kuitenkin se, että Debianissa käytetään kaksi vuotta uuden julkaisun kehihuolelliseen testaamiseen siinä missä Ubuntu käyttää 6kk LTS -version kehittämiseen ja testaamiseen. Ja tuo näkyy. Debian käyttää nelinkertaisen ajan kehitykseen ja testaukseen ja sen seurauksena Debianissa oleva softa on paljon paremmin testattua ja vähemmän bugista kuin Ubuntun LTS -versioista, puhumattakaan muista Ubuntun versioista. Kaiken lisäksi koska Debian julkaisee uuden version kahden vuoden välein samoin kuin Ubuntu julkaisee uuden LTS -version kahden vuoden välein, niin softa Debianin vakaissa versioissa ei ehdi vanhentua yhtään sen enempää kuin softa Ubuntun LTS -versioissa. Usein kuulee väitettävän, että Debianissa olisi muka ikivanhat ohjelmat Ubuntuun verrattuna. Todellisuudessa Debianin vakaissa versioissas ei ole yhtään sen vanhemmat ohjelmat kuin Ubuntun LTS-versioissa. Tälläkin hetkellä heinäkuussa julkaistussa Debian 10 Busterissa on uudemmat ohjelmat kuin tämän hetken uusimmassa Ubuntun LTS-versiossa. Tilanne jatkuu niin vielä vuoden verran, jollon Ubuntu julksee seuraavan LTS-version. Sillon siinä on uudemmat versiot kuin nykyisessä Debian Busterissa. Mutta kun mennään edelleen vuosi eteenpäin niin Debian 11 Bullsey julkastaan, ja sillon siinä on taas uudemmat ohjelmat kuin Ubuntun sillon uusimmassa LTS-versiossa jne.

      Esimerkkinä Debian Busterissa on Gnome 3.30 -työpöytäympäristö, joka julkastiin alle vuosi sitten. Debian Busterissa on siis uudempi Gnome kuin uusimmassa Ubuntun LTS-versossa. Käytännössä aivan kaikki Debian Busterissa on uudempaa kuin uusimmassa Ubuntun LTS-versiossa. Tällä hetkellä uusin julkaistu Gnome on 3.32,, joka julkaistiin maaliskuussa. Eli Debian Busterissa oleva Gnome on vain yhden version jäljessä uusinta Gnomea. Kuitenkin Debian Busterissa oleva Gnome on uudempi kuin uusimmassa Ubuntun LTS -versiossa oleva Gnome. Ainut syy siihen miksi Debian Busterissa ei ole Gnome 3.32 on se, että Debian Buster oli jo jäädytetty maaliskuussa ennenkuin Gnome 3.32 julkastiin. Koska Debian Buster oli jäädytetty ennen Gnome 3.32:n julkasu niin Debian Busterissa on Gnome 3.30. Kun Debian on jäädytetty sillon Debianin kehittäjät keskittyvät viimeistelemään distron julkaisua varten, ja johonkinhan se raja on vedettävä ja jossain vaiheessa se viimeistely on aloitettava. Sen takia Gnome 3.32 ei ehtinyt mukaan Debian Busteriin.
      Lisäksi Debianin vakaille julkaisuille on backports -repository, johon tulee julkaisun jälkeen uudempia ohjelmaversioita. Esimerkiksi Debian Busterille on jo backports -repository.


      T. miksuh

      • Anonyymi

        Ei Debiankaan mikään testauksen ihmejuttu ole ja siirtyminen uuteen on ehkä liiankin nopeaa. Nyt oletuksena on Wayland, joka on vielä melkoinen raakile. Onneksi on helppoa siirtyä käyttämään vanhaa ja luotettavaa äksää. Ehkä seuraavassa versiossa on sitten toimivampi. Näyttää olevan sama ilmiö kuin Gnome 3, jossa vasta nyt on saatu korjattua lähes kaikki Gnome kolmosen aiheuttamat ongelmat.

        Asennusohjelmassa myös toivoisi rasti ruutuun mahdollisuutta käyttää ei vapaita ajureit. Mont langattomat verkkolaitteet kun eivät toimi ilman.


      • Anonyymi

        Joillekin asiat pitää selostaa perusteellisesti ennen kuin menee jakeluun. Homman nimi on siis seuraava. Debianistit ovat huomatttavan tiukkapipoisia lisenssien suhteen. Monilla laitteilla (varsinkin langattomilla verkkolaiteilla) tarvitaan kuitenkin ajureita ja firmwareja, jotka ei lisenssiltään debianisteja tyydytä. Näitä ei siis normaaliasennuksessa ole. Toki ne saa ladattua erikseen tai lataamalla sellainen asennustiedosto, jossa nämä ovat mukana. Uudelle Debisnin käyttäjälle tämä tietysti aiheuttaa hankaluuksia ja kaikki ei välttämättä toimi heti kuten Ubuntussa.


      • Anonyymi

        "Mitä vitun ajureita. mikä win -pelle täälä taas on!"

        "täälä" kirjoitetaan "täällä". Ubuttujat opetelkaa kirjoittamaan.


    • Anonyymi

      Ja mitä tulee väitteeseen, että Debian olisi jotenkin vaikeampi käyttää kuin Ubuntu, niin se ei kyllä pidä paikkaansa. Debian ei ole sen vaikeampi kuin Ubuntu. Ubuntu perustuu Debianin kehitysversioon, ja ihan samat työkalut jne löytyy molemmista distroista. Toki Ubuntussa voi olla jotain oletuksena asennettuna sellasta mikä ei ole oletuksena asennettuna Debianissa. Mutta toisaalta Debian on sitten muissa asioisssa helpompi. Esimerkiksi itse olen nykyään sokeutunut. Debianissa näkövammaisten apuvälineet toimii ihan heittämällä heti käyttiksen asentamisesta alkaen. Debianissa on panostettu paljon enemmän siihen, että käyttis on käytettävä asennusvaiheesta alkaen myös sokeille ja muille näkövammaisille. Debianin voi jopa asentaa sokeana ja ruudunlukuohjelma ja pistenäyttö toimivat käyttiksessä heti asennuksen jälkeen. Se ei ole sattumaa, että esim suomalaisista näkövvammaisista linux-käyttäjistä käytännössä lähes kaikki käyttävät Debiania, sen huomaa näkövammaisten linux-aiheisella sähköpostilistallakin.

      T. miksuh

      • Anonyymi

        Taas puhut paskaa! Ubuntuon paljon helponpi kuin debian!


    • Anonyymi

      ketä kiinnostaa lukee tommosii ylipitkii jorinoita jostaki detun vibianista? evvk!!!!

      • Anonyymi

        Ei niin ketään, minä olen asettanut suotimen noille pitkille, niin eivät edes näy, säästyy ohi vieritys vaivalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin ketään, minä olen asettanut suotimen noille pitkille, niin eivät edes näy, säästyy ohi vieritys vaivalta.

        Vittuako tänne sitten kirjoita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittuako tänne sitten kirjoita!

        Ei kuulu vammasille.


    • Anonyymi

      Niin ja jos ihan välttämättä haluaa jostain ohjelmasta uusimman version, tai jos ohjelma ei löydy Debianin reposta, niin ainahan voi asentaa ohjelmista Flatpak -version myös Debianiin. Flatpak löytyy Debianin reposta ja niin löytyy myös Snap, jos sitä välttämättä haluaa käyttää. Tosin sekä Flatpakin, että Snapin kautta ohjelmien asentamista on syystä välttää niin paljon kuin mahdollista, koska distron oman repositoryn kautta oasennetut ohjelmaversiot on paljon paremmin testattuja. Flatpakin ja Snapin kautta asennettujen ohjelmien kohdalla ei ole mitään takeita siitä, että niitä on ylipäätänsä testattu ollenkaan ja lisäksi Flatpakin ja Snapin kohdalla on riski siitä, että koneelle pääsee haittakoodia, jos sattuu asentamaan epäluotettavan kehittäjän ohjelman. Aina on ehdottomasti parempi asentaa ohjelmat distron repositorystä ja jättää Flatpak ja Snap käyttämättä ellei ole aivan pakko siihen. Jokatapauksessa molemmat noista uusista ohjelmien paketointitavoista on käytettävissä Debianissakin ja itseasiassa Flatpakin helppo käyttäminen onnistui Debianissa jo kauan ennen Ubuntua. Itse en käytä kumpaakaan, olen asentanut tasan yhden ohjelman kokeeksi Flatpakin kautta ja sekin oli vain kokeilu.

      T. miksuh

      • Anonyymi

        Puhut ketjussa asioita ihan ristiin!


    • Anonyymi

      Niin ja lisään vielä sen, että sekä Flatpak, että Snap lisäävät merkittävästi ohjelmien levytilan, muistin ja prosessoritehon kulutusta. Eikä nuo uudet ohjelmien paketointi- ja jakelutavat edes toimi kunnolla esimerkiksi näkövammaisten apuvälineiden kanssa.Lisäksi sekä Flatpak, että Snap vievät linuxia kohti Windows-tyyppistä sekasotkua, jossa systeemissä voi olla esim samasta kirjastosta käytössä useampi versio mikä tekee esim kirjastojen päivittämisen kerralla kaikkia ohjelmia varten mahdottomaksi ja tekee ongelmien selvittelystä ja tietoturvasta huolehtimisesta painajaismaista. Henkilökohtasesti en pidä siitä, että Flatpak ja Snap ajavat linuxia kohti Windows -tyylistä systeemiä. Se on periaatteessa hyvä, että Flatpak pystyy sulkemaan ohjelmat sandboxiin, mutta Snapin ja Flatpakin sandboxien idea ei tunnu olevan tietoturvan parantaminen vaan se, että sandboxilla voidaan perustella täysin testaamattomien ohjelmien asentamisen koneelle ja tunnutaan ajattelevan, että sandboxinlla päästään eroon testaamattomien epämääräisistä lähteistä asennettavien ohjelmien aiheuttamasta riskistä haittakoodista, eli mitä tahansa ryönää voidaan asentaa koneelle mistä vaan kun kerran on käytössä sandbox, just joo. Tuolla tavalla linuxia ajetaan kohti Windows -tyylistä ylläpitopainajaista ja haittaohjelmahelvettiä. Eli itse en pidä kummastakaan systeemistä ollenkaan. Eikä ohjelmien ajaminen sandboxiin eristettynä edes vaadi Flatpakia tai Snapia. Onhan linuxissa Apparmor, Firejail ja Selinux, joista kaksi ekaa on helpompia käyttää kuin jälkimmäinen joka tosin antaa hyvän suojan.

      Onneksi nuo ei tule syrjäyttämään ainakaan suurimpien distrojen kuten esim Debianin omia repoja ja niistä ohjelmien asentamista.

      T. miksuh

      • Anonyymi

        Taas puhut paskapuheita, niin kuin tavallisetikkin.
        Koko kirjoituksesihan on valetta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas puhut paskapuheita, niin kuin tavallisetikkin.
        Koko kirjoituksesihan on valetta!

        Kuka antoi sinulle luvan haukkua toisia kirjoittajia?


      • Anonyymi

        Paskapuhetta! Flatpak, että Snap haukut ihan suotta!

        Paljon tulee juttua vähän asiaa ja sekin väärää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskapuhetta! Flatpak, että Snap haukut ihan suotta!

        Paljon tulee juttua vähän asiaa ja sekin väärää!

        Snapistä ja Flatpakistä kirjoitetut haukut on aina asiaa, mutta luku- ja kirjoitusvammaiset Ubuntun käyttäjät eivät kykene sitä tyhmyytensä vuoksi ymmärtämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Snapistä ja Flatpakistä kirjoitetut haukut on aina asiaa, mutta luku- ja kirjoitusvammaiset Ubuntun käyttäjät eivät kykene sitä tyhmyytensä vuoksi ymmärtämään.

        Mäntti ja rahato windowsnisti kitisee taas!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäntti ja rahato windowsnisti kitisee taas!

        rahato?


    • Anonyymi

      Yllätyin Ubuntun toimivuuteen ja nopeuteen!
      Minusta taisi tulla järjestelmän vaihtaja. w10 pois.

      • Anonyymi

        Hulluilla on halvat huvit, mutta luku- ja kirjoitusvammaisilla Ubuntun käyttäjillä ilmaiset.


      • Anonyymi

        Kato, Kollimaatirikin tuli kommentoimaan!
        Mutta hän on sitä ihan itse!


      • Anonyymi

        Vai ei ole, oletko koskaan tutustunut välimerkkien käyttöön? Ei niitä sanoja yhteen pötköön kirjoiteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kato, Kollimaatirikin tuli kommentoimaan!
        Mutta hän on sitä ihan itse!

        Minä en ole kollimaattori enkä ole koskaan kirjoittanut sillä nimimerkillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai ei ole, oletko koskaan tutustunut välimerkkien käyttöön? Ei niitä sanoja yhteen pötköön kirjoiteta.

        Kielioppivirheistä huomauttelevista ihmisistä paljastui yhteinen piirre: he ovat mänttejä.
        Tiedeuutissivusto ScienceAlertin otsikoihin nostama, Yhdysvaltalaisen Michiganin yliopiston viime vuonna julkaisema tutkimus väittää, että ihmiset, joita netin kielioppivirheet vaivaavat eniten, ovat myös luonteeltaan ”vähemmän miellyttäviä” kuin ne, jotka antavat kielioppiasioiden olla.

        Tutkimus julkistettiin alun perin Plos One -tiedejulkaisussa maaliskuussa 2016. Kyseessä oli tiettävästi ensimmäinen kerta, kun tutkijat pystyivät osoittamaan, että henkilön luonteenpiirteet voivat määritellä sen, miten hän reagoi havaitsemiinsa kirjoitus- ja kielioppivirheisiin.

        TUTKIJAT HAALIVAT 83 vapaaehtoista koehenkilöä tutkimuksia varten.

        Koehenkilöitä pyydettiin lukemaan kuvitteellisten henkilöiden sähköpostivastauksia kämppäkaverin hakuilmoitukseen. Osa vastauksista oli täysin virheettömiä kielellisesti ja osa taas oli täynnä virheitä.

        Henkilöt arvostelivat tuiki tuntemattomia, mutta kuvitteellisia vastaajia heidän sähköpostivastaustensa perusteella muun muassa älykkyyden ja ystävällisyyden mittareilla. Koehenkilöiden tuli myös arvioida, kuinka hyviä kämppäkavereita vastaajat olisivat.

        Arvioinnin jälkeen henkilöiltä kysyttiin, huomasivatko he virheitä vastauksissa ja jos huomasivat, kuinka paljon ne heitä häiritsivät.

        Tutkimuksen toisessa vaiheessa koehenkilöt suorittivat henkilökohtaisen persoonallisuuspiirrearvioinnin. Arvionnissa mitattiin kunkin koehenkilön avoimuutta, miellyttävyyttä, introverttiutta, ekstrovertiutta, neuroottisuutta sekä tunnollisuutta. Arvionti sisälsi myös kysymyksiä liittyen koehenkilöiden ikään, taustaan ja asenteisiin kieltä kohtaan.

        KAIKKI KOEHENKILÖT määrittelivät hakuilmoitukseen virheiden kera vastanneet kuvitteelliset henkilöt huonommiksi ihmisiksi kuin ne, jotka vastasivat ilmoitukseen kielellisesti sekä tekstillisesti virheettömin viestein.

        Koehenkilöiden kirjosta kuitenkin erottui selvästi tietyn persoonallisuustyypin yksilöitä, jotka arvostelivat kirjoitus- ja kielioppivirheitä tehneitä vastaajia ankarammin kuin muut.

        Esimerkiksi ekstroverttiin persoonallisuustyyppiin päin taipuvat koehenkilöt jättivät virheet laajalti huomiotta, kun taas introvertit henkilöt antoivat negatiivisen leiman virhein vastanneille.

        Henkilöt, jotka istuivat tunnollisen luonnetyypin kuvaukseen mutta olivat vähemmän avoimia, olivat herkempiä huomioimaan kirjoitusvirheet.

        Vähemmän miellyttävällä luonnetyypillä varustetut koehenkilöt tuohtuivat muita enemmän kielioppivirheistä.

        ”Vähemmän miellyttävät henkilöt ovat myös vähemmän suvaitsevaisempia säännöistä poikkeamisen suhteen”, tutkijat kirjoittivat tutkimuksessa.

        Se, miten neuroottinen koehenkilö oli, ei vaikuttanut siihen, miten hän tulkitsi virheitä.

        Tutkimustuloksia ei voitu selittää koehenkilöiden iällä tai koulutustaustalla, mikä osaltaan vahvistaa sitä lopputulemaa, että luonteenpiirteet vaikuttivat henkilöiden tulkintatapoihin

        MÄNTTI!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole kollimaattori enkä ole koskaan kirjoittanut sillä nimimerkillä.

        Valehtelee. muuta kohta se selviää kyllä kohta poististuu ja kolli oli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai ei ole, oletko koskaan tutustunut välimerkkien käyttöön? Ei niitä sanoja yhteen pötköön kirjoiteta.

        Ei tietenkään kirjoiteta yhteen pötköön mutta luuletko sinä olevasi niin täydellinen että et koskaan tee yhtään virhettä?

        " Kato, Kollimaatirikin tuli kommentoimaan!"

        Kuka hemmetti on Kollimaatiri? Vai tarkoititko kenties kollimaattoria? No niin herra/neiti täydellinen, et siis tee virheitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelee. muuta kohta se selviää kyllä kohta poististuu ja kolli oli!

        Kuulepa, minulla, toisinkuin sinulla, ei ole tapanani valehdella. Varsinkaan näissä asioissa! Etkä saa minusta kollimaattoria vaikka kuinka inttäisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulepa, minulla, toisinkuin sinulla, ei ole tapanani valehdella. Varsinkaan näissä asioissa! Etkä saa minusta kollimaattoria vaikka kuinka inttäisit.

        Mytömaani siiten, kuvitus todellisuus ja totuus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mytömaani siiten, kuvitus todellisuus ja totuus?

        Mikä on mytömaani???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mytömaani siiten, kuvitus todellisuus ja totuus?

        No, odotan yhä vastausta. Mikä on mytömaani?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, odotan yhä vastausta. Mikä on mytömaani?

        Arvelisin että mytömaani on mytomaani jolla on kaksi sarvea päässä.tai ehkäpä onkin kaksi perssilmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, odotan yhä vastausta. Mikä on mytömaani?

        "Mikä on mytömaani?"
        No Ubuntun käyttäjät tietysti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mikä on mytömaani?"
        No Ubuntun käyttäjät tietysti.

        ei vaan windowsnisti


    • Anonyymi

      Sanomassani ei kyllä ole yhtään mitään valheellista. Moista väittää ainoastaan ihmiset, jotka ei tiedä ollenkaan mitään siitä mistä puhuu.

      T. miksuh

      • Anonyymi

        Onhan, miksi tuut sotkeen jokaisen ubuntukeskustelun koodellia ja viitaiuksilla bebiaan, Nussit pilkkua joistakin paketointen koosta ja puhut ongelmista joihin tavallinen tallaaja ei ikinä törmää.

        Ubuntu on ihan toimiva täysin graafisesti, Mikset voi pysyä debian juttinen debian palstalla.

        Kaikella kunnioituksella debian tietoosi.

        Osaajat ja ammattilaiset ei tarvitse täälä apuja, joten vastaukset on taviksille tai harrastajille.
        Ubuntussa tavis pärjää hyvin kun annamme neuvoja toimia graafisen ympäristön puiteissa. Pääteellä voi osaamaton tehdä paljon tuhojakin Joten pääteen käyttölle ei.

        Ubuntussa ei ole mitään BT ongelmaa, hyvin toimii!
        Eikä mitään järkeä osioita levyä käsin kun asennus tekee parhaan mahdollisen.
        Eikä myöskään ole kotona järkeä kayttää levyn salaustakaan, koska se tuo vaan ongelmia jatkossa. Yritys salaisuuksissa asia on tietysti toinen.

        Ubuntu on hyvin vikkelä, joten tavisten on turha alkaa niistää millisekuntteja sieltä sun täältä, menettäen samalla käytettävyyttä.
        Sama pätee työpöytään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan, miksi tuut sotkeen jokaisen ubuntukeskustelun koodellia ja viitaiuksilla bebiaan, Nussit pilkkua joistakin paketointen koosta ja puhut ongelmista joihin tavallinen tallaaja ei ikinä törmää.

        Ubuntu on ihan toimiva täysin graafisesti, Mikset voi pysyä debian juttinen debian palstalla.

        Kaikella kunnioituksella debian tietoosi.

        Osaajat ja ammattilaiset ei tarvitse täälä apuja, joten vastaukset on taviksille tai harrastajille.
        Ubuntussa tavis pärjää hyvin kun annamme neuvoja toimia graafisen ympäristön puiteissa. Pääteellä voi osaamaton tehdä paljon tuhojakin Joten pääteen käyttölle ei.

        Ubuntussa ei ole mitään BT ongelmaa, hyvin toimii!
        Eikä mitään järkeä osioita levyä käsin kun asennus tekee parhaan mahdollisen.
        Eikä myöskään ole kotona järkeä kayttää levyn salaustakaan, koska se tuo vaan ongelmia jatkossa. Yritys salaisuuksissa asia on tietysti toinen.

        Ubuntu on hyvin vikkelä, joten tavisten on turha alkaa niistää millisekuntteja sieltä sun täältä, menettäen samalla käytettävyyttä.
        Sama pätee työpöytään.

        Ubuntu on hyvin vikkelä lentämään SER-lavalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ubuntu on hyvin vikkelä lentämään SER-lavalle.

        Windows koneet sinne joutuu, w10 onkin haitake!

        Ubuntu toimii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windows koneet sinne joutuu, w10 onkin haitake!

        Ubuntu toimii!

        Mikä siinä toimii, ei niin mikään, luku- ja kirjoitusvammaiset Ubuntun käyttäjät eivät kykene vaan ymmärtämään sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä toimii, ei niin mikään, luku- ja kirjoitusvammaiset Ubuntun käyttäjät eivät kykene vaan ymmärtämään sitä.

        Ubuntussa toimii kaikki! w10 toimii vain vakoilu! wihavammainen windows käyttäjä eivät kykene vaan ymmärtämään sitä.


    • Anonyymi

      Se ei ole mitään paskapuhetta. En todellakaan ole ainut, joka on Snapistä ja Flatpakistä sitä mieltä kuin sanoin.

      T. miksuh

      • Anonyymi

        En tiedä mitä sanoit Snapistä ja Flatpakistä, mutta oma mielipiteeni on; älä koskaan asenna näistä pakettilähteistä yhtään mitään, siihen ei ole olemassa pakottavaa tarvetta minkään ohjelman osilta. Olen aiemmin jo kertonut miksi näin.


      • Anonyymi

        Kaikilla mielipiteensä ja saa ollakkin! Todellisuussa ne on niin helppoja käyttää, joten tavikset tykkää.


    • Anonyymi

      mitä vahinkoa vakoilu on sulle aiheuttanut? miten olet huomannut sen?
      eli, miksi se tympii?

      • Anonyymi

        Mitä sinä sönkötät, Ubuntu on roskaa, eikä se siitä miksikään muutu.


      • Anonyymi

        Paljonkin, mutta windows vakoilun puhuminen tää ei ole järkevää.

        Aikoinaa koodasin yhtä ohjelmaa windows 10 ja kuinkas ollakkaan tapasin sitä netissä, Oli helppo tunnistaa koodini omista kommenteista.
        Joten w10 vei koodin.

        Piraattikirjieden takana on windows vakoilu.

        Testasin windowsin turvallisuutta, seurattiin liikennettä ja koneelle laitettiin Cad kuva ja sitä vähän muokattiin, niin eikös se ja muu sisältä hetken kuluttua lähtenyt jenkkeihin.

        W10 ei sovelly yrityskäytöön siis, eikä mielestäni sovellu mihinkään käyttöön, Sen vakoilu on haitallista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä sönkötät, Ubuntu on roskaa, eikä se siitä miksikään muutu.

        Ubuntu on paras, W10 on roskaa, eikä se siitä miksikään muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkin, mutta windows vakoilun puhuminen tää ei ole järkevää.

        Aikoinaa koodasin yhtä ohjelmaa windows 10 ja kuinkas ollakkaan tapasin sitä netissä, Oli helppo tunnistaa koodini omista kommenteista.
        Joten w10 vei koodin.

        Piraattikirjieden takana on windows vakoilu.

        Testasin windowsin turvallisuutta, seurattiin liikennettä ja koneelle laitettiin Cad kuva ja sitä vähän muokattiin, niin eikös se ja muu sisältä hetken kuluttua lähtenyt jenkkeihin.

        W10 ei sovelly yrityskäytöön siis, eikä mielestäni sovellu mihinkään käyttöön, Sen vakoilu on haitallista!

        "Hello Word" on jo niin monella ohjelmointi kielellä tehty, että et varmasti tunnista joukosta omaasi, kun ottaa huomioon vielä senkin että olet kopioinut sen jostakin verkosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ubuntu on paras, W10 on roskaa, eikä se siitä miksikään muutu.

        Kunhan paranet, huomaat että asiat muuttuvat paljonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan paranet, huomaat että asiat muuttuvat paljonkin.

        Samat sulle!


    • Jos te ubuntun käyttäjät pitäytyisitte reaaliteeteissa, ettekä ampuisi yli, niin kuin nytkin, teitä olisi ehkä helpompi ymmärtää ja myös sitä ubuntua.
      Mutta joka kerta menee sellaiseksi vouhottamiseksi, se tuntuu luonnollisesta ihmisestä vastenmieliseltä.

    • Anonyymi

      "Tuli asennettu Ubuntu nyt"

      Ei epäilystäkään, etteikö olisi Ubuntun käyttäjä. Eivät pysty 4 sanaa kirjoittamaan ilman kirjoitusvirheitä. Huh hu!

    • Anonyymi

      Ubuntu on loistava!

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe