Osaako kukaan kertoa teko-ohjeita sellaiselle lämpö/viilennystyynylle, jossa sisällä on ilmeisesti vehnän tai ohranjyviä tms. sisällä. Tyyny voidaan lämmittää mikrossa, varaa lämpöä tosi pitkään. Toisaalta voidaan taas laittaa pakkaseen ja näin se viilentää. Onko kukaan tehnyt itse moista, itse pussukantekohan on ihan helppojuttu, mutta mitä olette jyviä voi pussiin laittaa ja paljon?
Lämpötyyny
7
12446
Vastaukset
- pussukka
Minulla on valmiina ostettu pitkä pötkelö ja siinä on puolet tilasta jyviä, mahtuvat liikkumaan ja saa pussukan hyvin muotoiltua. Sisällä kauranjyviä.
- tyynyjä tehnyt
Pala puuvillakangasta ommellaan halutun kokoiseksi pötköksi oikeat puolet vastakkain, jätetään ompelematta aukko kääntämistä ja täyttämistä varten.
Täytteeksi sopii kaikki vijanjyvät ja myös jyväriisit. Mielen mukaan voi valita. Vilja-allergiselle hyvä on riisitäyte. Myös hirssit, tattarit, pellavan jyvät sopii täytteeksi.
Jos taitoa ja intoa riittää, tyynyistä voi tehdä hauskojakin, kissoja, possuja, koiria om. mitä mieleen tulee ja millaisia tilkkuja kaapista löytyy. Muista kuitenkin pitäytyä puuvillakankaassa, koska se on kestävää ja eikä sula lämmitettäessä tai halkeile pakkasessa. - Jaana
tyynyjä tehnyt kirjoitti:
Pala puuvillakangasta ommellaan halutun kokoiseksi pötköksi oikeat puolet vastakkain, jätetään ompelematta aukko kääntämistä ja täyttämistä varten.
Täytteeksi sopii kaikki vijanjyvät ja myös jyväriisit. Mielen mukaan voi valita. Vilja-allergiselle hyvä on riisitäyte. Myös hirssit, tattarit, pellavan jyvät sopii täytteeksi.
Jos taitoa ja intoa riittää, tyynyistä voi tehdä hauskojakin, kissoja, possuja, koiria om. mitä mieleen tulee ja millaisia tilkkuja kaapista löytyy. Muista kuitenkin pitäytyä puuvillakankaassa, koska se on kestävää ja eikä sula lämmitettäessä tai halkeile pakkasessa.Kiitokset vastauksista. Taidot riittävät putkilon tekoon hyvin ja kiva tietää, että ihan perusjyväset kaupasta käyvät kuten ajattelinkin.
- toimii
Mulla on kauraa sisällä ja haisee tosi pahalle lämmitettäessä. Oliskohan pellavansiemenet hajuttomimpia (ja kalliimpia)?
- tyynyjä tehnyt
Mutta niistä ei lähde niin voimakasta tuoksua kuin kaurasta. Riisikin on miellyttävän tuoksuista. Eräs kerran vastasi minulle, että lämmitettäessä haisee ihan riisipuurolle.
-Sekaan jotain hyvätuoksuista kuivattua yrttiä/maustetta seassa tai pienessä pussukassa jyvien sekaan laitettuna kätkee viljan hajut. - maron
lämmitettäessä vain muutaman lämmityskerran. Kun jyvät ovat kunnolla kuivuneet ei hajua enää tule.
Itselläni on muutama vuosi sitten tehty "kaurakissa" ja sitä on lämmitetty varmaankin satoja kertoja eikä se kyllä käytössä kulu miksikään. Jos et halua hajua lämmitä kauroilla täytettyä pussukkaasi muutamia kertoja ennen käyttöä - haju kyllä häviää. Muutenkin kannattaa käyttää hyvin kuivuneita kauranjyviä pussukoiden tekoon.
- Anonyymi
heippa, jos täyttää lämpötyynyn esim. riisillä niin kumpihan olisi parempi, pitkäjyväinen vai puuroriisi, onko kenelläkään kokemusta näistä ja mitä kuivattuja yrttejä voisi ajatella sekaan siihen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162346
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70897- 45821
Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää134816- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44725Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe161709Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130673