Valmis tapettiliisteri, onko hyvä ?

tapetoija

Niin, onko valmiit tapettiliisterit hintansa väärtejä, eli kannattaako niitä käyttää , ennemmin kuin itse tehtäviä ?
Miten hinnat menee, valmis tottakai kalliimpaa, mutta onko ero suuri ? Mitä mieltä olette te, jotka käyttäneet valmiita liisterejä...

10

10076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jozee

      Kyllä valmiit liisterit on hyviä , mutta niinkuin itsekin totesit,myös huomattavasti kalliimpia kuin itse sekoitettavat.
      Käytätpä kumpaa tahansa tärkeintä tapetoinnissa on kuitenkin pohjatyö, siihen kannattaa aina panostaa. Itse tapetointihan on sitten ihan helppo juttu: muistat vaan että liisteriä pitää olla riittävä tasainen kerros (ei liikaa kuitenkaan) Kunnolliset välineet kannattaa hankkia.
      Onnea Urakkaan
      ***joze***

      • tapetoija

        ... onko se luotinaru ihan ehdoton juttu , että saadaan suora viiva seinään, vai ajaako pitkä vatupassi saman asian ?? Joskus olen kyllä kuullut että vatupassin kanssa ei välttämättä suoraa viiva saa aikaan...
        Onko näin ?


      • Tapiseeraaja
        tapetoija kirjoitti:

        ... onko se luotinaru ihan ehdoton juttu , että saadaan suora viiva seinään, vai ajaako pitkä vatupassi saman asian ?? Joskus olen kyllä kuullut että vatupassin kanssa ei välttämättä suoraa viiva saa aikaan...
        Onko näin ?

        josta kiistellään, mutta mielestäni kunnon pitkä vatupassi kelpaa kyllä hyvin!


      • 1+2
        tapetoija kirjoitti:

        ... onko se luotinaru ihan ehdoton juttu , että saadaan suora viiva seinään, vai ajaako pitkä vatupassi saman asian ?? Joskus olen kyllä kuullut että vatupassin kanssa ei välttämättä suoraa viiva saa aikaan...
        Onko näin ?

        Minä luottaisin luotinaruun. Seinähän voi olla kempula. Ripusta jotain painavaa (sakset tms. nauruun ja sulla on luotinaru.


      • pöppö
        1+2 kirjoitti:

        Minä luottaisin luotinaruun. Seinähän voi olla kempula. Ripusta jotain painavaa (sakset tms. nauruun ja sulla on luotinaru.

        Vai vielä sakset.. Luotinarussa pitää olla oikea luotinarun LUOTI. Se luodin kärkihän paikan näyttää, saksen kärki olis varmaan senttejä sivussa. Mutta kyllä se pitkä passikin kelpaa vallan hyvin.


    • varoa

      Itse en enää koskaan tule laittamaan valmisliisteriä tapetille. Varmaankin ihan hyvä keksintö jos tapetti vaan kestää. Joutsen-tapetit eivät kestä em. aineita, laitoin sinistä tapettia makuuhuoneen seinään ja kun aloin pyyhkimään liisteritahroja pois, tapetista lähti väri. Soitin tehtaalle ja sieltä kerrottiin heidän informoineen myyjiä ongelmasta, mutta myyjät eivät aina muista kertoa asikkaalle. Osta vaan jauheena niin ei tarvitse tehdä hommaa uudestaan.

    • Juupajuu

      jos teet jauhosta niin älä usko niihin ohjeisiin takakannessa. Niillä ohjeilla kun tekee. niin liisteristä ei tule liisteriä vaan aivan liian litkua.

    • joo...

      200 g sekoitettava liisteri maksaa noin 1,5 euroa vähemmän kuin valmis ja 500g sekoitettava on jopa kalliimpi kuin valmisliisteri. Harvempi ammattimies enää ostaa sekoitettavaa liisteriä.
      Valmiit liisterit on oikein hyviä kun "annostelee" oikein.

    • Anonyymi

      Miten pitkään voi säilyä kiilto tapettiliisteri .Mulla on ollut lämpimässä komerossa 18--20as. Noin3vuotta Voiko vielä käyttö kun siihen on niin sanotusti vettä pintaan

    • Anonyymi

      Omassa asunnossa käytin valmista liisteriä ja telalla sitä suoraan seinään ja sitten tapetti. Hyvää jälkeä tuli ja tapetit on seinissä vielä 6 vuoden jälkeenkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe