Hei!
Rupeamme rakentamaan siporex taloa ja harkitsen vannesahan hankintaa harkkojen sahaamista varten.
Onko kellään tietoa siitä, mitä ominaisuuksia vannesahalta/terältä vaaditaan. Mikä saha olisi sopiva?
Optimaalista olisi, jos onnistuisi löytämään sahan, jolla voisi sahata sekä siporexia että puuta vaihtamalla terän. Sahaa voisi sitten myöhemmin hyödyntää puusepänhommissa.
t. Jake
Vannesaha siporexin sahaamiseen
4
2845
Vastaukset
- kivipää
olen rakentanut siporex talon ja olen vuokrannut
vannesahan siporex tehtaalta.Se oli kunnon saha.
Siporex kivi on melko iso kokoinen, pienille rautakaupassa myytäville vannesahoille.- Lissmac
Osta ihmeessä oma vannesaha (hyviä joskus tarjolla esim. rakentaja.fi-sivuilla tai Keltaisessa pörssissä); sen saa sitten myytyä eteenpäin eikä vuokrakuluja tule. Meillä ainakin vuokraaminen olisi tullut paljon kalliimmaksi, kuin oman ostaminen ja eteenpäin myyminen rakentamisen jälkeen!
- Paavo
esimerkiksi Lissmac tai Zagro (mm. www.ra-suunnittelu.com/vuokra.html) Taitavat olla samoja sahoja mitä tehdaskin vuokraa.....
Paavo- kannattaa vuokrata
Ainakin kun minä rakensin siporex-talon, niin vannesaha ja roilotuskone tehtaalta vuokrattuna olivat paljon halvempia, kuin konevuokraamosta. Tämä oli tosin vuonna 2000, mutta noista vehkeistä, kun ei tehdas halua tehdä tuloa vaan harkoista, niin luulisi edelleen tuon olevan se halvin tapa hommata nuo laitteet työmaalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733614Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91971Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2251315- 1341186
- 1001063
- 1081036
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil681001- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876