Aloitin sivutoimisena viljelijänä vuosi sitten ja olen päätyöni osalta kuulunut YTK:aan vuosien ajan.
Nyt kysyisin, että onko kenelläkään tiedossa tapausta, jossa sivutoiminen viljelijä on jäänyt päätoimestaan työttömäksi?
Itse arvelen, että jos sattuisi niin, työvoimatoimisto ei katsoisi minua kuitenkaan työttömäksi, vaan laskisivat varmaankin viljelyn riittävän minun työkseni.
YTK:n jäsenmaksuhan on pieni, mutta kiinnostaisi tuo periaate...
työttömyysturva
8
1039
Vastaukset
vakuutusta? Kysy sieltä jos maksat.Tämänhetkistä
tilannetta en varmasti tiedä, ainakin joskus se on ollut jotain tuonnepäin.- siinä
on ainakin ennen toimittu ei mitään mahdollisuutta saada työttömyyskorvausta jos omistaa pienenkin palan maata, tuskin se on siitä muuttunut mutta ota selvää mikä tänään on tilanne. Tämä on sitä bernstainilaista sivistystä.
- Keskeltä Suomea
Kyllä saat työttömyys-päivärahaa siinä kuin muutkin;Sinulle lasketaan soviteltu päiväraha,eli ellei maatalous järin kamalia summia sinulle tuota,niin saat melkein täyden päivärahan.Itse olen ollut kortistossa vähän yli vuoden.Mistähän tämä väärä tieto johtuu,ettei maajussi saisi työkkäri-korvausta?No niin,käytännössä se vaatii viljatilan pitoa,ettei omat työt sido liiaksi...
- osa-aikatyöläinen
eiköhän sivutoiminen ja päätoiminenkin maajussi saa soviteltua päivärahaa, jos ei työstä saatavat tulot ylitä työttömyyskorvauksen määrää.
sovitellun päivärahan taso ylittää normaalin päivärahan määrän. muistaakseni voi netota useita satoja mummonmarkkoja tiettyyn tulomäärään asti. - sivutoiminen
Kiitos tiedosta! Jatkossa voinkin maksaa YTK:n maksun kokematta, että on ihan turha, eikä tarvitse pähkäillä jäsenyyden irtisanomisen kanssa...
- Moi
sivutoiminen kirjoitti:
Kiitos tiedosta! Jatkossa voinkin maksaa YTK:n maksun kokematta, että on ihan turha, eikä tarvitse pähkäillä jäsenyyden irtisanomisen kanssa...
Sivutoiminen viljatilan pitäjä.
Olin vuosia hyväpalkaisessa työssä brutto vuodessa 89 000 € ja siitä maksoin liitonmaksut.
Maatilan Brutto tulot 8000 € josta käyteen jäi noin 2000 €
Työvoimatoimikunta teki ratkaisun että rahat 0 € koska olen maanviljelijä. - Keskeltä Suomea
Moi kirjoitti:
Sivutoiminen viljatilan pitäjä.
Olin vuosia hyväpalkaisessa työssä brutto vuodessa 89 000 € ja siitä maksoin liitonmaksut.
Maatilan Brutto tulot 8000 € josta käyteen jäi noin 2000 €
Työvoimatoimikunta teki ratkaisun että rahat 0 € koska olen maanviljelijä.Tuo ei voi pitää paikkaansa millään.Työvoimatoimikunta on tehnyt väärän päätöksen,kai hait siihen muutosta?Ilmeisesti et...Viljan viljelijänä olet osa-aikainen ja vielä kun tulosikin on noin pienet,niin melkein täysi päiväraha pitäisi tippua.
- arkitodellisuus
Moi kirjoitti:
Sivutoiminen viljatilan pitäjä.
Olin vuosia hyväpalkaisessa työssä brutto vuodessa 89 000 € ja siitä maksoin liitonmaksut.
Maatilan Brutto tulot 8000 € josta käyteen jäi noin 2000 €
Työvoimatoimikunta teki ratkaisun että rahat 0 € koska olen maanviljelijä.on niinkuin tuossa kolmannessa kommentissa epäiltiin, sairasta hommaa ei uskoisi että eletään 2000 luvulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 93535
- 65531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437