työttömyysturva

sivutoiminen

Aloitin sivutoimisena viljelijänä vuosi sitten ja olen päätyöni osalta kuulunut YTK:aan vuosien ajan.
Nyt kysyisin, että onko kenelläkään tiedossa tapausta, jossa sivutoiminen viljelijä on jäänyt päätoimestaan työttömäksi?
Itse arvelen, että jos sattuisi niin, työvoimatoimisto ei katsoisi minua kuitenkaan työttömäksi, vaan laskisivat varmaankin viljelyn riittävän minun työkseni.
YTK:n jäsenmaksuhan on pieni, mutta kiinnostaisi tuo periaate...

8

1039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakuutusta? Kysy sieltä jos maksat.Tämänhetkistä
      tilannetta en varmasti tiedä, ainakin joskus se on ollut jotain tuonnepäin.

    • siinä

      on ainakin ennen toimittu ei mitään mahdollisuutta saada työttömyyskorvausta jos omistaa pienenkin palan maata, tuskin se on siitä muuttunut mutta ota selvää mikä tänään on tilanne. Tämä on sitä bernstainilaista sivistystä.

    • Keskeltä Suomea

      Kyllä saat työttömyys-päivärahaa siinä kuin muutkin;Sinulle lasketaan soviteltu päiväraha,eli ellei maatalous järin kamalia summia sinulle tuota,niin saat melkein täyden päivärahan.Itse olen ollut kortistossa vähän yli vuoden.Mistähän tämä väärä tieto johtuu,ettei maajussi saisi työkkäri-korvausta?No niin,käytännössä se vaatii viljatilan pitoa,ettei omat työt sido liiaksi...

      • osa-aikatyöläinen

        eiköhän sivutoiminen ja päätoiminenkin maajussi saa soviteltua päivärahaa, jos ei työstä saatavat tulot ylitä työttömyyskorvauksen määrää.
        sovitellun päivärahan taso ylittää normaalin päivärahan määrän. muistaakseni voi netota useita satoja mummonmarkkoja tiettyyn tulomäärään asti.


      • sivutoiminen

        Kiitos tiedosta! Jatkossa voinkin maksaa YTK:n maksun kokematta, että on ihan turha, eikä tarvitse pähkäillä jäsenyyden irtisanomisen kanssa...


      • Moi
        sivutoiminen kirjoitti:

        Kiitos tiedosta! Jatkossa voinkin maksaa YTK:n maksun kokematta, että on ihan turha, eikä tarvitse pähkäillä jäsenyyden irtisanomisen kanssa...

        Sivutoiminen viljatilan pitäjä.

        Olin vuosia hyväpalkaisessa työssä brutto vuodessa 89 000 € ja siitä maksoin liitonmaksut.

        Maatilan Brutto tulot 8000 € josta käyteen jäi noin 2000 €

        Työvoimatoimikunta teki ratkaisun että rahat 0 € koska olen maanviljelijä.


      • Keskeltä Suomea
        Moi kirjoitti:

        Sivutoiminen viljatilan pitäjä.

        Olin vuosia hyväpalkaisessa työssä brutto vuodessa 89 000 € ja siitä maksoin liitonmaksut.

        Maatilan Brutto tulot 8000 € josta käyteen jäi noin 2000 €

        Työvoimatoimikunta teki ratkaisun että rahat 0 € koska olen maanviljelijä.

        Tuo ei voi pitää paikkaansa millään.Työvoimatoimikunta on tehnyt väärän päätöksen,kai hait siihen muutosta?Ilmeisesti et...Viljan viljelijänä olet osa-aikainen ja vielä kun tulosikin on noin pienet,niin melkein täysi päiväraha pitäisi tippua.


      • arkitodellisuus
        Moi kirjoitti:

        Sivutoiminen viljatilan pitäjä.

        Olin vuosia hyväpalkaisessa työssä brutto vuodessa 89 000 € ja siitä maksoin liitonmaksut.

        Maatilan Brutto tulot 8000 € josta käyteen jäi noin 2000 €

        Työvoimatoimikunta teki ratkaisun että rahat 0 € koska olen maanviljelijä.

        on niinkuin tuossa kolmannessa kommentissa epäiltiin, sairasta hommaa ei uskoisi että eletään 2000 luvulla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe