Uusi junayhteys

Anonyymi

Uusi junayhteys avataan Imatran ja Pietarin välille. Syyskuussa ajetaan testiajo uudenlaisella diesel/sähköjunalla.
Reitti on Imatra-Kamennogorsk-Losevo-Pietari.
Tästä uudesta yhteydestä hyötyvät erityisesti itäsuomalaiset matkaajat. Autolla Imatralle ja junalla Pietariin.
Varmaan myös matkatoimistot ovat kiinnostuneita järjestämään erilaisia harrastematkoja Pietariin tällä yhteydellä. Urheilu, Taide ym.

12

<50

    Vastaukset

    • Hieno juttu. Tosin Pietariin pääsee Allegrolla nykyistä reittiä mutta tällä reitillä voi jäädä junasta vaikka Losevossa (Sakkolan Kiviniemi) jossa on pieni matkailukeskus ja sieltä esim. Käkisalmessa (reilu 40 km).

      • Niin no. Allegro ei koukkaa Imatran tai Lappeenrannan kautta. Itäsuomalaisille uusi yhteys olisi aivan hyvä parannus yhteyksiin. Kaikki eivat halua ajaa autollaan Pietariin. Mikäs se se Losevon matkailukeskus on nimeltään?

        Uusi "moottoritie" halkoo maisemaa Pietarista Sortavalaan. Ei se ole vielä kokonaan valmis, eikä se oikeasti ole moottoritie, mutta parempi tie mitä aiemmin. Siitä tiestä puuttuu ohiajot kaupunkien kohdilta. Googlemapsista näkee tuon uuden tien.

        Tuo parannettu ratayhteys ei oikeastaan ole aivan uusi. Sitä on suunniteltu Venäjällä useita vuosia. Osaksi ajatuksena on aiemmin ollut se, että Viipurin kautta menevä ratayhteys olisi entistä enemmän henkilöliikenteen käyttämänä ja Imatran kautta menevä yhteys olisi tavaraliikenteelle. Nyt ajatukset ovat muuttuneet.


    • Älä unta nää...se on vasta kokeilu ja yleensä menee vuosi tolkulla ennenkuin setoteutuuvenäjän ollessa kysymyksessä. Sitäpaitsi rautatie ei ole kuin 60 km/h ajettavissa toistaiseksi.
      Toivon itsekin että toteutuu.... mutta mutta...

      • Niin, eihän Venäjällä mikään toteudu. Ei edes e-viisumi. Koskahan Suomessa semmonen toteutuisi?


    • Ajokortittomatkin pääsevät jatkossa tankkaamaan Venäjälle. Yhdellä kanisterilla leikkaa nurmikkoakin pitkän aikaa.

      • Joo mutta junassa ei saa kuljettaa polttoaineita.


    • Koeajo onnistui hyvin. Puuttuu vielä rautatieinfrasta asemilla tarvittavat asiat ainaki Svetogorskissa. Lisäksi tarvitaan radan sähköistys jossain vaiheessa.
      Reitti on Pietari-Viipuri-Kamennogorsk-Svetogorsk-Imatra.

      • Sähköisyys puuttuu Kamenogorsk-Imatra väliltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sähköisyys puuttuu Kamenogorsk-Imatra väliltä.

        Koejuna kulki sekä sähköllä että dieselillä.


    • Puheet on puheita mutta toteutus on kymmenien vuosien projekti että sinä aikana ennätetään varastaa mahdollisimman paljon ja tavallisesti vaihdetaan johtajaa että hänkin saa oman osansa rahoista ja tämähän on tekosyy viivästyksille kun johto vaihtuu. Tämä normaali tapa toimia Venäjällä.
      Sitä ennen tulee vielä vallankumous ainakin ennusmerkit niin näyttää.

      • Missä sellaiset ennusmerkit ovat?


      • Herroilla on herrojen metkut ja tulot. Kukas sitä ny ilmatteeks valtiota palvelis? Valtaa pitävä bossi on aina se paras ja siihen musikat ja shensinat ovat tyytyväisiä.


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vuosi Tinderissä oli järkytys

      Ei mikään ihme. Tinder on ihan syvältä. https://yle.fi/uutiset/3-11212319
      Sinkut
      157
      7935
    2. Tietäisittepä

      Mitä meidänkin työpaikalla varatut touhaavat työpäivän aikana... Kesken työpäivän ottavat vapaata pari tuntia että puolisot luulevat olevan töissä ja
      Uskottomuus
      70
      2678