Vain raha tekee onnelliseksi.

Miss kultahelmi

Olen aivan vakuuttunut siitä että vain ja ainoastaan raha tekee ihmisen onnelliseksi.
Kun on rahaa on millä ostaa ja tuhlata sumeilematta, ei tarvitse pennejä venytellä.
Rahalla saa lähestulkoon kaiken, jopa terveyttäkin ja ennen kaikkea onnellisen elämän.

71

2484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun minulta se vei terveyden.Nyt kun rahat ovat kortilla alan tuntea oloni paremmaksi.

• Miss kultahelmi

Tarkenna nyt hyvä veli hieman. Jos ryyppäsit niin ei se ole rahan vika vaan sinun heikon luonteesi.

• Miss kultahelmi kirjoitti:

Tarkenna nyt hyvä veli hieman. Jos ryyppäsit niin ei se ole rahan vika vaan sinun heikon luonteesi.

olisin vaikka vaan rahalla ostettavaa,kuollut ja kuopassa olisin sekä iso kaveriporukkakin siinä sivussa.

• Miss kultahelmi
        emw34 kirjoitti:

olisin vaikka vaan rahalla ostettavaa,kuollut ja kuopassa olisin sekä iso kaveriporukkakin siinä sivussa.

Älä nyt enää pidä jännityksessä, kerro selkein sanoin miksi raha teki sinut onnettomaksi. Teitkö kenties pankkiryöstön ?

Älä nyt enää pidä jännityksessä, kerro selkein sanoin miksi raha teki sinut onnettomaksi. Teitkö kenties pankkiryöstön ?

melkein ytimeen.Pankki vei miljoonia joita maailmalta haalin.Onneksi eurot pelasti tilanteen,enää vievät vaivaiset 1/6.osan entisestä.

• Miss kultahelmi
        emw34 kirjoitti:

melkein ytimeen.Pankki vei miljoonia joita maailmalta haalin.Onneksi eurot pelasti tilanteen,enää vievät vaivaiset 1/6.osan entisestä.

Miten raha sinut onnettomaksi teki... Eikö juuri päinvastoin, siis se kun menetit rahasi ?

Miten raha sinut onnettomaksi teki... Eikö juuri päinvastoin, siis se kun menetit rahasi ?

minä niitä joskus joutilaita markkoja viskelin melkein saasteina ilmaan.Olisi varmaan ollut jotain näin jälkikäteen parempia osoitteita rahalle,vaikkapa hyväntekeväisyyteen.
        Sinänsä rahan määrästä tai sen puutteesta en ole piitannut.
        Minulla pari veljeä,jotka aina muistuttavat,jos olisit silloin jne,olisit nyt jne,Olen kyllä aina heille sanonut,että enemmänhän te rahasta huolta kannatte,kuin minä.Ei heidän arki yhtään parempi ole kuin omani,vaikka jotain on mukaan heille kertynyt.

Lisäksi rahan määrä,jolloin sitä on riittävästi on aivan veteen piirretty viiva joka siirtyy olosuhteiden muuttuessa ja sitä on vaikea ennakoida.

• emw34 kirjoitti:

minä niitä joskus joutilaita markkoja viskelin melkein saasteina ilmaan.Olisi varmaan ollut jotain näin jälkikäteen parempia osoitteita rahalle,vaikkapa hyväntekeväisyyteen.
        Sinänsä rahan määrästä tai sen puutteesta en ole piitannut.
        Minulla pari veljeä,jotka aina muistuttavat,jos olisit silloin jne,olisit nyt jne,Olen kyllä aina heille sanonut,että enemmänhän te rahasta huolta kannatte,kuin minä.Ei heidän arki yhtään parempi ole kuin omani,vaikka jotain on mukaan heille kertynyt.

Lisäksi rahan määrä,jolloin sitä on riittävästi on aivan veteen piirretty viiva joka siirtyy olosuhteiden muuttuessa ja sitä on vaikea ennakoida.

en tullut ketään loukanneeksi.Tarkoitus ei kyllä sellainen ollut.

• Miss kultahelmi
        emw34 kirjoitti:

en tullut ketään loukanneeksi.Tarkoitus ei kyllä sellainen ollut.

Puhuit asiaa ja jos nyt joku siitä loukkaantuu niin omapahan on asiansa. Monesti on niin että ei ne suuret tulot rikkaaksi tee vaan pienet menot.

• hennaliisa1
        Miss kultahelmi kirjoitti:

Miss, vaa Mister.
        Kukkaa naine ei sano miehelle:"hyvä veli", jos mies ei oo häne oma veli.
        Naine sannoo miehelle : "hyvä ystävä."
        Tää ei sivua rahhaa nyt kylläkää, eikä sen puutettakkaa, huomasinpaha vaa taas, ja erotin Aatamin Eevast.

• Aatami

Onhan sillä rahalla melkoisen suuri merkitys elämässä näin olen ainakin itse huomannut.

• hennaliisa1

sit nii paljo, et saat mitä mieleis tekköö - rahal?
        Oot sie se sama Aatami joka tul toisel palstal haastaa vaa naisist? Jos oot ni tää on toine puhhee aihe mist siul on jottai sanomista.
        Miu hämäläine ukkoikaa ei oo noi ykstoikkone.

• Aatami
        hennaliisa1 kirjoitti:

sit nii paljo, et saat mitä mieleis tekköö - rahal?
        Oot sie se sama Aatami joka tul toisel palstal haastaa vaa naisist? Jos oot ni tää on toine puhhee aihe mist siul on jottai sanomista.
        Miu hämäläine ukkoikaa ei oo noi ykstoikkone.

Enhän toki ole yksitoikkoinen mies, olen hyvin monipuolinen ja haastava kumppani kenelle tahansa naiselle. Osaan näet keskustella.

• odottelijatar

kun sais vaikk lottovoiton niin kyl elämä järjestyis , kituminen loppus siihen.

• sitä täytyis yksin sellainen jättipotti saada,että yli vuodenvaihteen selviäisi.

Menot tuppaa olemaan suhteessa limiittiin,oon kyllä kokenut hieman.(vaikken mikään tuhlaajapoika ole ollut).Vanha muummom milli,eihän sillä saa,kun maaseudulta katon päänpäälle,mikä tietysti hyvä sekin.

• Miss kultahelmi
        emw34 kirjoitti:

sitä täytyis yksin sellainen jättipotti saada,että yli vuodenvaihteen selviäisi.

Menot tuppaa olemaan suhteessa limiittiin,oon kyllä kokenut hieman.(vaikken mikään tuhlaajapoika ole ollut).Vanha muummom milli,eihän sillä saa,kun maaseudulta katon päänpäälle,mikä tietysti hyvä sekin.

Ensin sanoit että raha teki sinut onnettomaksi ja että nyt olet onnellinen. Sitten haikalet lottopotin perään........... En nyt ollenkaan ymmärrä, mahdatko olla humalassa.

Ensin sanoit että raha teki sinut onnettomaksi ja että nyt olet onnellinen. Sitten haikalet lottopotin perään........... En nyt ollenkaan ymmärrä, mahdatko olla humalassa.

väärin.
        Sanoin vain rahan määrästä,ts.kannettu raha ei tilillä pysy.
        Eli henkilöille helposti tulee ahdistusta jos esim lotossa voittaisi,koska summa joka tilille talletetaan,ei matti meikäläisten käsissä"korkoa" kasva ja huoli sen ostovoiman vähenemisestä saa suurimman osan voimaan pahoin.
        Saati että rahan uskaltaisi sijoittaa johonkin.

Itse en ole edes lottoa.Lasten kanssa lyön kyllä vetoa ja niin,että häviän aina.

• Miss kultahelmi
        emw34 kirjoitti:

väärin.
        Sanoin vain rahan määrästä,ts.kannettu raha ei tilillä pysy.
        Eli henkilöille helposti tulee ahdistusta jos esim lotossa voittaisi,koska summa joka tilille talletetaan,ei matti meikäläisten käsissä"korkoa" kasva ja huoli sen ostovoiman vähenemisestä saa suurimman osan voimaan pahoin.
        Saati että rahan uskaltaisi sijoittaa johonkin.

Itse en ole edes lottoa.Lasten kanssa lyön kyllä vetoa ja niin,että häviän aina.

Voisitko tarkentaa mitä on kannettu raha. Kiitti.

Voisitko tarkentaa mitä on kannettu raha. Kiitti.

esim,kuten tuossa henkilö ylempänä toivoi.

• Miss kultahelmi
        emw34 kirjoitti:

esim,kuten tuossa henkilö ylempänä toivoi.

tarkoitat siis rahaa jota olla itse tienattu vaan helposti saatu. Nyt taidan ymmärtää vihdoinkin.

• Miss kultahelmi

tarkoitat siis rahaa jota olla itse tienattu vaan helposti saatu. Nyt taidan ymmärtää vihdoinkin.

Tarkoitin rahaa jota ei ole itse tienattu vaan jostain helpolla saatu.

• Miss kultahelmi

Totuus, se on niin kuten edellä sanoin että vain raha tekee onnelliseksi sillä vaikka olisi kuinka paljon rakkautta mutta ei yhtään rahaa niin kyllä se joka pojan miettimään pistää.
      Tällä palstalla on järkeviä ihmisiä keskustelemassa joten uskon että lähestulkoon kaikki tämän asian ymmärtävät, ikäkin jo sen sanelee että ajattelukyvyn pitäisi olla jo kehittynyt eikä edellämainittu siinä tapauksessa voi loukata ketään.

• emw34 53

Sanoisin,että jos rahaan rakastuu,niin se on inhimillisen kanssakäymisen kuolinkellojen alkusoitto.
        Aina vaihdan suoranaiseen köyhyyteen elämäni,jos valittava olisi rakkaus henkilöihin tai taloudellisesti rikas elämä.

Molempia olen saanut jonkin verran maistella ja kyllä ihmissuhteet voittavat tuhat-nolla.

• Miss kultahelmi
        emw34 53 kirjoitti:

Sanoisin,että jos rahaan rakastuu,niin se on inhimillisen kanssakäymisen kuolinkellojen alkusoitto.
        Aina vaihdan suoranaiseen köyhyyteen elämäni,jos valittava olisi rakkaus henkilöihin tai taloudellisesti rikas elämä.

Molempia olen saanut jonkin verran maistella ja kyllä ihmissuhteet voittavat tuhat-nolla.

Totta puhut, rahaan ei saakaan rakastua vaan sitä pitää osata käyttää. Kyllä rakkaus on kaiken a ja o mutta ilman rahaa tulee helposti vaikeuksia ellei sitten asu maalla omassa talossa ilman sähköä puhelinta ym... ja oma pelto antaa ruoan. Ja jos sairastut niin mitäs teet jos rahaa ei ole.

Totta puhut, rahaan ei saakaan rakastua vaan sitä pitää osata käyttää. Kyllä rakkaus on kaiken a ja o mutta ilman rahaa tulee helposti vaikeuksia ellei sitten asu maalla omassa talossa ilman sähköä puhelinta ym... ja oma pelto antaa ruoan. Ja jos sairastut niin mitäs teet jos rahaa ei ole.

on lähes arkeani.
        Silti olen väh,tyytyväinen elämääni,jopa paljon iloa se nykyisin sisältää.
        Mennyt on muisto vain,lisäksi muistiin ei ole jäänyt sairastelun pahinta aikaa.Kolmelta vuodelta en juuri mitään tapahtumia muista.edes 50-vuotis päivästä tai nuorimman rippijuhlista ei ole muistihavaintoja.

Eli ilmeisesti olen vielä sen 50-täyttämättä ja saatan laskea iästäni muutaman vuoden pois.

• Miss kultahelmi
        emw34 kirjoitti:

on lähes arkeani.
        Silti olen väh,tyytyväinen elämääni,jopa paljon iloa se nykyisin sisältää.
        Mennyt on muisto vain,lisäksi muistiin ei ole jäänyt sairastelun pahinta aikaa.Kolmelta vuodelta en juuri mitään tapahtumia muista.edes 50-vuotis päivästä tai nuorimman rippijuhlista ei ole muistihavaintoja.

Eli ilmeisesti olen vielä sen 50-täyttämättä ja saatan laskea iästäni muutaman vuoden pois.

Taisit olla aika vakavasti sairas, onneksi nyt kuitenkin olet täällä selviytyjänä kirjoittelemassa. Tsemppiä.

Taisit olla aika vakavasti sairas, onneksi nyt kuitenkin olet täällä selviytyjänä kirjoittelemassa. Tsemppiä.

nyt olen kohtuulisessa kunnossa ja olen siitä erittäin iloinen.Talven olen ahkerasti kohentanut fysiikkaani ja elämä hymyilee.
        Kiitos kannustuksesta.

ps.annetaampa toistenkin puhua,ettei kaikkea 'paperia'kahdestaan tuhlata.

• Miss kultahelmi
        emw34 kirjoitti:

nyt olen kohtuulisessa kunnossa ja olen siitä erittäin iloinen.Talven olen ahkerasti kohentanut fysiikkaani ja elämä hymyilee.
        Kiitos kannustuksesta.

ps.annetaampa toistenkin puhua,ettei kaikkea 'paperia'kahdestaan tuhlata.

Asiaa puhut, muuten toiset palstalaiset saattavat kimmastua.

• my.mm.eli

vai oliko aloituksesi otsikko eräänlainen provo?
      Heittäydynpä vastarannan kiiskiksi ja sanon, että vain rahalla et onnea tavoita. Vaikka sinulla olisi kaikki maailman kulta ja rikkaus, mutta sinulta puuttuisi.....??

Täsmentävä kysymys: Mitä onni ja onnellinen elämä on? Ihan tarkalleen ottaen?
      Sanotaan "Raha rauhoittaa". Mitä rauhoittaa? Kuinka kauan? Entä sitten?

Määrätty määrä rahaa tarvitaan toimeentuloon nykyisessä maailmassa, se on fakta. Mutta ylenmääräinen rikkaus onkin jo toinen asia!
      Sanot, "voi ostaa...ei tarvitse pennejä venytellä, saa lähestulkoon kaiken..."
      Entä mitä sisältyy sanaan "lähestulkoon" , mitä puuttuu vielä?

• Miss kultahelmi

Vaikka nimimerkini viestittääkin rikkaudesta, en ole sellainen, mutta joka päivä halajan suurista timanteista kullasta ja loistosta, se on vasta elämää. Raha tekisi minut suunnattoman onnelliseksi ja siksi kun minulla on jo kosolti rakkautta elämässäni.

• my.mm.eli

Vaikka nimimerkini viestittääkin rikkaudesta, en ole sellainen, mutta joka päivä halajan suurista timanteista kullasta ja loistosta, se on vasta elämää. Raha tekisi minut suunnattoman onnelliseksi ja siksi kun minulla on jo kosolti rakkautta elämässäni.

"hyvää päivää kirvesvartta" tyylisi paljasti sinut. Viittaan edellisen vietini ensimäisen lauseen viimeisiin sanoihin. Et edes miss, arvelinkin että vanha ...! Siksi jätinkin vastaamatta. Totesin vain itsekseni - ei aihetta enempään!

• onnellinen

"vain ja ainoastaan raha tekee ihmisen onnelliseksi":lainaus miss kultahelvetiltä

Aika rankkaa tekstiä... Enpä olisi koskaan uskonut 60 sivuilla törmäävän näin teineihin ajatuksiin. Kysyn vain oletko elänyt elämääsi, vai odotellut josko se alkaisi.

Huh huh.

• Miss kultahelmi

Jos olet onnellinen köyhyydessäsi niin tsemppiä sinulle vain mutta anna meidän muiden haaveilla rikkaudesta.

• onnellinen

Jos olet onnellinen köyhyydessäsi niin tsemppiä sinulle vain mutta anna meidän muiden haaveilla rikkaudesta.

Olen kyllä köyhänäkin onnellinen, jos punainen lankasi todella on se. Tosin en mielestäni edes ole köyhä. Minusta vaan tuntuu "julkealta" nähdä tekstissäsi, että VAIN raha tekee onnelliseksi. Enpä usko onneesi, pidän mieluummin omani.

• Miss kultahelmi

Kysyn kysymyksen johon toivon teiltä kaikilta vastausta. Miksi te lottoatte(tilastojen mukaan joka toinen suomalainen lottoaa) jos ette halua rikastua. Kiitti etukäteen vastauksesta.

• köyhä

mahdollisimman rikkaaksi.

• miss kultahelmi
        köyhä kirjoitti:

mahdollisimman rikkaaksi.

En millään voi olla uskomatta sitä etteikö köyhä haluaisi rikkaaksi. Miksiköhän sitten ollaan niin kateellista kansaa jos ei omaisuutta kadehdita, harva köyhyyttä kadehtii.

• samanlainen

Minäkin uneksin aina lottovoitosta jotta voisi elää leveämmin. Olen nyt työtön eikä raha tunnu riittävän mihinkään.

• Dorka Dorkikselta

onnea joka sinuakin ympäröi!!!

• Miss kultahelmi
        Dorka Dorkikselta kirjoitti:

onnea joka sinuakin ympäröi!!!

Kyllä vain onnen huomaan mutta rahakaan ei olisi pahitteeksi.

• väärin

En ole rikas, mutta voin tehdä mukavia asioita.
      Olen parin viime vuoden aikana yrittänyt saada vaikean masennukseni hallintaan myös käyttämällä rahaa. Kylpyläreissuja, etelän lämpöä, erämaamökkiä, ostoksia, teatteria, sukulaisia.
      Ei onnistu rahalla, saan ainoan pienen hyvän olon tunteen ilmaisesta harrastuksesta eli luonnosta. Voisin tyhjentää pankkitilini, jos pystyisin rakastamaan.

• Miss kultahelmi

Rakas ystäväni, et ole tarpeeksi rikas. Joudut kuitenkin vähän arvioimaan miten rahasi riittävät. Masennuksesta sen verran että sitä ei kylläkään pysty pintapuolisesti pienellä rahalla silottelemaan tai parantamaan, ettei vain johtuisi siitä että sinulla ei ole riittävästi rahaa ja joudut tinkimään paljosta kuten me monet muut. Mieti kuitenkin mistä masennuksesi johtuu, keskustele. Tee vaikka oma avaus masennuksestasi niin uskon että saat paljon kannustusta osaksesi. Miksiköhän et pysty rakastamaan, oletko sitä pohtinut, mikä on aiheuttanut rakkaudettomuutesi. Kaikkeen on jokin syy. Jään odottamaan avaustasi.

• aidolta vastaukselta.
        Vaikka olisi kuinka rikas ja onkin sisältä tyhjä,ei kykyä rakastaa,olla rakastettu,silloin puuttuu paljon.
        Rahalla voi ostaa rakkautta,mutta ei aitoa,pyytetöntä tunnetta,se lähtee vain sydämmestä ja sitä ei saa rahalla.
        Kaikkea tuota mitä luettelit saa rahalla,mutta ontoksi jää ,jos ei ole tunnetta.

Mukava olisi,kun rahaa olisi sen verran,ettei tarvitsisi hirveästi miettiä ,miten sen saisi riittämään,mutta hyvä näinkin.
        Tasapainoinen ,onnellinen mieli,on rahaakin tärkeämpää.

• Totta

Mutta mitä uutta tässä sanomassa on.Tietysti raha tekee onnelliseksi. Kaikki me sen tietää.

• riittävä euromäärä jolla uskoisit tulevasi onnelliseksi.

• Miss kultahelmi
        emw34 kirjoitti:

riittävä euromäärä jolla uskoisit tulevasi onnelliseksi.

Jos saisin vaikkapa 200 tuhatta euroa niin a´vot.......

Jos saisin vaikkapa 200 tuhatta euroa niin a´vot.......

kohtuulisen vähään tyytyväinen,toivottavasti jostain se osuu kohdalle.

jk.ahneeksi ei ainakaan voi syyttää.

• Vähärahainen

Enpä tiedä tekisikö se raha niin onnelliseksi, mutta olis helpompi olla onneton

• Saara

Mullakin on vähän rahaa, mutta kyllä sitä vähä ollakin saa!

• Ei raha tee onnelliseksi. Tiedathan tarinan kuninkaasta, joka lahetti mihen etsimaan onnellista miesta ja tuomaan hanen paitansa kuninkaalle.

Onnellinen mies loytryikin mutta hanellapa ei ollut paitaa - oli niin koyha.

• Miss kultahelmi

Minut kyllä taivaan varmasti tekisi onnelliseksi.

• entäpä jos mies olisi tuonut onnellisen paidattoman Miss..,olisi varmaan kuningas tullut onnelliseksi.
        Noh,tietysti olis joutunut puolikkaasta valtakunastaan luopumaan,vaan olisko juuri haitannut.

• Annukka

Raha on suhteellinen käsite. Joku on onnellinen pienestäkin summasta, toiselle ei riitä monet miljoonatkaan. Itse puolestani olen tyytyväinen elämääni, on katto pään päällä, ruokaa että nälkä ei pääse yllättämään, vaatetta että tarkenee, sen verran ylimääräistä että joskus pääsee "humputtelemaan". Olen ajatellut asian niin että turhaampa sitä mammonaa liiaksi kerää, eihän sitä viimeiselle matkalle mukaansa saa kuitenkaan.

• Miss kultahelmi

Mutta siltikin vakaasti uskon että sinulla ei olisi mitään vastaan pikku lottopottia.

• Annukka

Mutta siltikin vakaasti uskon että sinulla ei olisi mitään vastaan pikku lottopottia.

Eipä taitaisi hetkauttaa sinne tai tänne. En anna paljon rahalle arvoa. En välitä hienoista vaatteista enkä kultakoruista. Matkustelen silloin tällöin, minulla on laaja tuttavapiiri, on paljon seuraelämää.

• Todellaniin

On paljon helpompaa olla myös rikas ja onneton kuin köyhä ja onneton ,näin se vain on totuus.
      Ei sitä rahaa tarvitse tietenkään olla mielettömöästi ,mutta se perustarpeiden tyydyttämiseksi pitäisi kaikille olla .
      Kaikille pitäisi turvata koti (kunnolinen asunto)asuminen, vaatetus ja ruoka.
      Kaikki muu raha on sitten kaikien junailtava niin kuin parhaaksi näkee, mutta nuo pitäisi turvata kaikille, se tekisi aika monen jo onnelliseksi .
      Ei saisi Suomessa (eikä muuallakaan )olla sellaista köyhyyttä ja onnetonta tilannetta ihmisillä ettei ole asuntoa eikä kunnonvaatteita ja ruokaa . Tämäkin yhteiskunta on huonosti hoitanut hommansa ja vielä huonommaksi on menossa vaan. Isokenkäiset ne vie kaiken ,itsekkyys kun on ihanne ja tavoite nykyisin , omaneduntavoittelu on tärkeintä toisista välittämättä lainkaan .
      Suomessa on se välinpitämättömyys lisääntynyt julmaksi ja kylmiä ihmisiä ,poliitikkoja on pilvinpimein ajamassa omia etujaan ,vaikkei näin pieni maa niitä tarvitse ollenkaan kun europpa määrää meillä keiken nykyisin . vois ne poliitikkojen rahatkin jakaa oman maan kansalaisille edustajia kun on avustajineen nelisensataa kun jokaisella pitää olla se avustaja nykyään mukana on turha rasite vain veronmaksajille . Tarvittais vain ehkä parikymmentä tuonne arkadianmäelle yleensäkin hoitamaan suomen asioita ja taloutta .

• Miss kultahelmi

Olet mielestäni harvinaisen oikeassa.

• Rahalla voi ostaa talon mutta ei kotia.
      Rahalla voi ostaa seksiä mutta ei rakkautta.
      Rahalla voi palkata hyviä lääkäreitä ja sairaanhoitoa mutta ei silti saa ehkä terveyttä.
      Rahalla voi saada "kavereita" ympärilleen, mutta ei tosi ystäviä.

• onnekas

listasta että rahalla saa oikeasti myöskin onnellisen olotilan.

• jortikka.
        onnekas kirjoitti:

listasta että rahalla saa oikeasti myöskin onnellisen olotilan.

Mulle kyllä kelpaa raha eikä se rakkauskaan pahitteeksi ole. Mitä enemmän on ihmisellä rahaa ja omaisuutta sen paremmin kohdellaankin.

• jortikka. kirjoitti:

Mulle kyllä kelpaa raha eikä se rakkauskaan pahitteeksi ole. Mitä enemmän on ihmisellä rahaa ja omaisuutta sen paremmin kohdellaankin.

tuosta kohtelusta,'hännystelyä'ja pinnallista kaveruutta kylläkin,mutta ystävyyssuhteet varmaan yhtä helpot/vaikeat,kuin muillakin,ainakin minä uskon niin.

• viljamaria
        jortikka. kirjoitti:

Palveluammateissa olevat saattavat katsoa "huonosti pukeutuneita" pitkin nenän varttaan.
        Minulla on omakohtaistakin kokemusta.

Viime kesänä ostimme uuden auton, siis vaihdoimme uudempaan vuosimalliin.

Olimme tulossa avomieneni kanssa mökiltä ja poikkesimme autoliikkeseen , missä oli näyttely.
        Miehellä olivat pikkuisen saviset kumisaappaat jalassa, sillä hän oli tehnyt mökillä lapiotöitä.
        Itsekin olin ilman meikkiä ja vaikutimme elähtäneiltä maalais ukolta ja akalta.

Muille esiteltiin autoja, mutta meidän kysymyksiimme vastailtiin puolihuolimattomasti - asiallisesti tosin, mutta "hyvin pukeutuneille"
        oltiin erittäin, melkein makeilevan ystävällisiä.

Kun otin kotimatkalla asian puheeksi, mies vain hymyili, sillä häneen eivät tuollaiset asiat vaikuta.
        Itse olin vähän kiukkuinen.

• viljamaria kirjoitti:

Palveluammateissa olevat saattavat katsoa "huonosti pukeutuneita" pitkin nenän varttaan.
        Minulla on omakohtaistakin kokemusta.

Viime kesänä ostimme uuden auton, siis vaihdoimme uudempaan vuosimalliin.

Olimme tulossa avomieneni kanssa mökiltä ja poikkesimme autoliikkeseen , missä oli näyttely.
        Miehellä olivat pikkuisen saviset kumisaappaat jalassa, sillä hän oli tehnyt mökillä lapiotöitä.
        Itsekin olin ilman meikkiä ja vaikutimme elähtäneiltä maalais ukolta ja akalta.

Muille esiteltiin autoja, mutta meidän kysymyksiimme vastailtiin puolihuolimattomasti - asiallisesti tosin, mutta "hyvin pukeutuneille"
        oltiin erittäin, melkein makeilevan ystävällisiä.

Kun otin kotimatkalla asian puheeksi, mies vain hymyili, sillä häneen eivät tuollaiset asiat vaikuta.
        Itse olin vähän kiukkuinen.

asioidessani-95.Uutta p-autoa hankkiessani katselin työvaatteissa uutta autoa aikani,olin yksin asiakkaana.Noin 10.min.kuluttua kun olin lähdössä pois liikkeestä,myyjä ohimennen kysyi mitä olin etsimässä.Sanoin että määrätyä mallia katselin ja vastaus oli joo,semmoinenhan se on.

Kävin kahden päivän päästä uudella japski pakulla liikkeessä ja kävin antamassa myynnin päällikölle palautteen.Palvelua kävin vuoden päässä testaamassa ja ainakin silloin oli asiallista vaikka edelleenkin haalarit päällä asioin.

• viljamaria
        emw34 kirjoitti:

asioidessani-95.Uutta p-autoa hankkiessani katselin työvaatteissa uutta autoa aikani,olin yksin asiakkaana.Noin 10.min.kuluttua kun olin lähdössä pois liikkeestä,myyjä ohimennen kysyi mitä olin etsimässä.Sanoin että määrätyä mallia katselin ja vastaus oli joo,semmoinenhan se on.

Kävin kahden päivän päästä uudella japski pakulla liikkeessä ja kävin antamassa myynnin päällikölle palautteen.Palvelua kävin vuoden päässä testaamassa ja ainakin silloin oli asiallista vaikka edelleenkin haalarit päällä asioin.

sanotaan ja se on juuri tälläisissä tapauksissa totta.
        Meillä on usein kiistaa pukeutumisesta.
        Sanon miehelle, että huomaatko miten kohteliaita meille ollaan kun sinäkin laitat 'ykköset' päälle ja menemme vaikka syömään johonkin.
        Hän sanoo, ettei huomaa.
        Siististi ja hyvin pukeutunut mielletään varakkaaksi ja arvostavan kohtelun ja palvelun 'ansainneeksi.'
        Tosiasiassa avomieheni ei ole kaikkein köyhimmästä päästä, mutta aivan kuin hän yrittäisi kätkeä menestyvän miehen imagonsa.
        Olen ihmetellyt sitä lukemattomat kerrat ja pikkuisen vastahakoisesti ihaillutkin.

• viljamaria kirjoitti:

sanotaan ja se on juuri tälläisissä tapauksissa totta.
        Meillä on usein kiistaa pukeutumisesta.
        Sanon miehelle, että huomaatko miten kohteliaita meille ollaan kun sinäkin laitat 'ykköset' päälle ja menemme vaikka syömään johonkin.
        Hän sanoo, ettei huomaa.
        Siististi ja hyvin pukeutunut mielletään varakkaaksi ja arvostavan kohtelun ja palvelun 'ansainneeksi.'
        Tosiasiassa avomieheni ei ole kaikkein köyhimmästä päästä, mutta aivan kuin hän yrittäisi kätkeä menestyvän miehen imagonsa.
        Olen ihmetellyt sitä lukemattomat kerrat ja pikkuisen vastahakoisesti ihaillutkin.

"hienostelua"kohdallani live elämässä.Mukavampi olla sivummalla ja löytää 'sielunveljet/sisaret'muuta kautta.

Olen työläisperheestä ja maalla asunut ikäni.
        Täällä kaikki 'tuntevat'riittävän hyvin toisensa. Esim.autokauppa on virtuaalisesti mukavampi tehdä,olen pyytänyt tarjoukset puhelimessa ja vastauksen faksille.On paljon mielekkäämpi tapa varsinkin työauton ostossa.Säästää aikaa ja saa heti lopullisen tarjouksen eri liikkeiltä,koska ilmoitan tekeväni kaupan sen mukaan mitkä ovat kaupan lopulliset ehdot.Hehän eivät voi tietää,mikä merkki itselläni on ensisijainen.
        Ja autoihin tutustun muulloin,kun varsinaisen kaupanteon yhteydessä.
        Vaihtoauton olen myynyt yleensä erikseen.

• viljamaria
        emw34 kirjoitti:

"hienostelua"kohdallani live elämässä.Mukavampi olla sivummalla ja löytää 'sielunveljet/sisaret'muuta kautta.

Olen työläisperheestä ja maalla asunut ikäni.
        Täällä kaikki 'tuntevat'riittävän hyvin toisensa. Esim.autokauppa on virtuaalisesti mukavampi tehdä,olen pyytänyt tarjoukset puhelimessa ja vastauksen faksille.On paljon mielekkäämpi tapa varsinkin työauton ostossa.Säästää aikaa ja saa heti lopullisen tarjouksen eri liikkeiltä,koska ilmoitan tekeväni kaupan sen mukaan mitkä ovat kaupan lopulliset ehdot.Hehän eivät voi tietää,mikä merkki itselläni on ensisijainen.
        Ja autoihin tutustun muulloin,kun varsinaisen kaupanteon yhteydessä.
        Vaihtoauton olen myynyt yleensä erikseen.

paremmin 'kokkareilla' kuin mies.
        Käymme jonkun verran ulkona ja tapaamme ihmisiä, mutta mökki ja kalareissut ovat ne miehen 'juttu'.
        Vaatimattomuushan on luonteenpiirre ja olen sanonut joskus, että miksi teet rahaa, kun et välitä kaikesta siitä mitä sillä saa.
        Hän on vastannut, että yrittäjyys on elämäntapa.

• viljamaria kirjoitti:

paremmin 'kokkareilla' kuin mies.
        Käymme jonkun verran ulkona ja tapaamme ihmisiä, mutta mökki ja kalareissut ovat ne miehen 'juttu'.
        Vaatimattomuushan on luonteenpiirre ja olen sanonut joskus, että miksi teet rahaa, kun et välitä kaikesta siitä mitä sillä saa.
        Hän on vastannut, että yrittäjyys on elämäntapa.

Elämäntapa.

Vaimo meilläkin on aina valmis'mihin tahansa tilaisuuteen'ja sen hänelle ilomielin suon.

Tiataa olla molemmilla vävän samanlaiset"vakat ja kannet".Yhdessä hyvä ehjä astia.

• emw34 kirjoitti:

Elämäntapa.

Vaimo meilläkin on aina valmis'mihin tahansa tilaisuuteen'ja sen hänelle ilomielin suon.

Tiataa olla molemmilla vävän samanlaiset"vakat ja kannet".Yhdessä hyvä ehjä astia.

Suo anteeksi!

• kenottaja

Juuri siksi minäkin pistän joka päivä kenon vetämään jotta edes vähän rikastuisin ja tulisin onnellisemmaksi.

• lotto/keno/ässä vetämään

väittää että raha ei tekisi onnelliseksi sillä kun katselee noita rikkaita julkkiksiakin kun voivat ostella talon toisensa perään niin kyllä vihreäksi vetää, meinaan kateudesta. Minä ainakin haluaisin kosolti rahaa, se on varma.

• Miss kultahelmi
        lotto/keno/ässä vetämään kirjoitti:

väittää että raha ei tekisi onnelliseksi sillä kun katselee noita rikkaita julkkiksiakin kun voivat ostella talon toisensa perään niin kyllä vihreäksi vetää, meinaan kateudesta. Minä ainakin haluaisin kosolti rahaa, se on varma.

Raha tekisi minut suunnattoman onnelliseksi ja siksi kenoankin joka päivä. Kun on jo rakkautta niin raha saa tulla.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      96
      4873
    2. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      31
      2711
    3. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      34
      2449
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      25
      2022
    5. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1540
    6. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      12
      1198
    7. Tänään oli

Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      35
      1123
    8. Ukrainan häviö pitää tunnistaa ja tunnustaa

Venäjä ei ole vain maa, jolla on suuri hyvin koulutettu ja varusteltu armeija, joka on osoittanut tehokkuutensa Ukraina
      Maailman menoa
      203
      1056
    9. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1050
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      78
      1013
    Aihe